
A
 brit törvényhozók napokkal a Brüsszelben történt  terrortámadást 
követően részleteiben is vitatják a titkosszolgálatok  jogköreinek 
kibővítését lehetővé tévő törvénymódosításokat. Az  “Investigatory 
Powers Bill” jogkörbővítései során felmerülő legfőbb érv,  hogy a 
terroristák bárhol, bármikor civileket gyilkolhatnak Európában,  és a 
hatóságok nem rendelkeznek kellő eszközökkel a megállításukhoz.
Az új 
szabályozás többek között arra kötelezi a szolgáltatókat, hogy  hosszú 
távon őrizzék meg a felhasználók tevékenységével kapcsolatos  
információkat, beleértve a böngészési előzményeket, a felhasználók  
közösségi médiában folytatott interakcióit, e-maileket is. A  
módosításokat követően a hatóságok akkor is hosszú távra visszamenőleg  
hozzáférhetnének a felhasználók összes adatához, ha az adott személy már
  évekkel ezelőtt törölte a magánlevelezését.
A 
kiterjedtebb jogkörök elfogadtatását korábban is próbálták  
keresztülvinni a törvényhozók, ez azonban fokozott lakossági  
ellenállásba ütközik, mert az egyén magánszféráját gyakorlatilag  
véglegesen felszámolná azáltal, hogy minden állampolgár potenciális  
terroristává válik a hatóságok szemében. George Friedman, a Geopolitical
  Futures globális elemzőintézet alapítója és elnöke szerint ez 
történik:  minden személy, függetlenül attól, hogy büntetlen előéletű 
vagy nem,  potenciális terroristává válik a hatóságok szemében, ennek 
okán  legálisan megfigyelhető, és magánélete a tudta nélkül hatósági  
ellenőrzés alatt tarthatóvá válik.
“A hírszerzésnek ezzel a formájával az a legnagyobb probléma, hogy alapvető logikája arra épül: mindenki potenciális gyanúsított.”
A 
magánlevelezések tömeges megfigyelésével valóban ez a mechanika  
érvényesül; a folyamat kezdetén minden állampolgár potenciális  
terrorista, mert az illetékes hatóságok büntetlen előéletű személyek  
millióinak adataiból keletkező adathalmazból kell kikeressék azokat,  
akik esetében valószínűsíthető, hogy valamely terrorszervezettel  
együttműködnek. Ez alapjaiban felszámolja a nyugati demokráciák  
alapértékeként emlegetett “ártatlanság vélelmét”, hiszen a  
jogkörbővítéseket követően az állampolgár már nem eredendően ártatlan a 
 hatóságok szemében, hanem épp ellenkezőleg: eredendően bűnös,  
ártatlansága pedig csak akkor bizonyított, amikor a magánlevelezéseinek –
  programok általi – átfutását követően bebizonyosodik, hogy esetében 
nem  mutatkozik jele a terroristákkal együttműködésnek.
Friedman
 úgy fogalmazott; ez egy ésszerű dolog, egészen addig a  pontig, ahol 
már szükségszerűen le kell vonni a következtetést, hogy  mivel mindenki a
 szűrőprogramok alanyává válik, mindenki potenciális  gyanúsított, ami a hatóságok és az állampolgárok viszonyában mérföldkő jellegű változást jelent.
Azáltal,
 hogy a törvényhozók a titkosszolgálatoknak korlátlan  jogköröket 
adnának az állampolgárok megfigyelésére vonatkozóan, a  terroristák 
elérik céljukat; bizonyos közel-keleti társadalmakban az  állampolgárok 
és az állam közti viszony alapjait jelenti, hogy utóbbi  behatolhat az 
egyén magánszférájába, és ott ítélkezik arról, hogy az  egyén cselekvése
 megfelelő-e a jog által meghatározott irányelveknek. A  terroristák 
ezáltal a közel-keleti társadalmak állami totalitarizmusát hozzák el Európába, a törvényhozók pedig engednek a zsarolásnak, és megpróbálják a lakossággal elfogadtatni ezt a folyamatot.
http://www.hidfo.ru/2016/03/a-kozel-kelet-mintajara-alakitjak-at-europat/
http://www.hidfo.ru/2016/03/a-kozel-kelet-mintajara-alakitjak-at-europat/
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése