
Negyed
 évszázaddal a Szovjetunió összeomlása után a NATO  erősebb mint valaha:
 nem csak túlélte a hidegháborút, de tovább  terjeszkedik, háborúban áll
 a világ számos pontján, és kiterjesztette  jelenlétét Kelet-Európára. 
Miközben a katonai szövetség arra készül,  hogy bekebelezze Ázsia 
természeti kincseit, a már bekebelezett régiókban  konszolidáció zajlik,
 és a NATO rendfenntartó erőként próbálja  újradefiniálni önmagát. Két 
évtized alatt az európai nemzetek az  amerikai katonai-ipari komplexum 
rabjává váltak.
Joan Roelofs, a New Hampshire-i Állami Egyetem politikatudomány professzora a CounterPunch
 nevű magazinban az észak-atlanti szövetség tevékenységét övező számos  
kérdésről értekezett, melynek során arra a következtetésre jutott, hogy a
  NATO terjeszkedése az európai országok szuverenitásának teljes  
felszámolásával járt. A professzor rámutatott, hogy a nyugati  
közvéleményt alaposan félretájékoztatják a NATO szervezetével  
kapcsolatban: miközben a szövetség tisztán katonai célok mentén működik,
  az európai országokban kiterjedt propagandagépezettel olyan képet  
alakít ki magáról, mint ha a világbékét szolgáló szervezet lenne, amiben
  a tagállamok demokratikus úton hoznak döntéseket. A professzor azonban
  rámutat: a NATO nem egy egalitárius szervezet. Minden
  aspektusában az Amerikai Egyesült Államok uralma alatt áll, 
nem-amerikai  tagállamai pedig végrehajtó elemei egy globális katonai 
gépezetnek.
“Tényleg
 demokratikusak-e ezek a nyugat-európai országok, vagy  egyszerű 
banánköztársaságok? A hagyományos értelemben vett  banánköztársaság 
demokratikus intézményekkel rendelkezik, de egy olyan  katonai vagy 
pénzügyi elit irányítja, ami az Egyesült Államok  vazallusaként 
működik.” A professzor szerint ugyanez mondható el ma  az európai 
országokról, amit a NATO egy kiterjedt propagandagépezettel  eltakar, 
így kialakít egy olyan képet, miszerint Európában demokráciák  működnek,
 és a NATO maga is demokratikus.
Roelofs 
arra hívja fel a figyelmet, hogy miközben hivatalos  meghatározása 
szerint a NATO 28 ország védelmi szövetsége, és a  NATO-szerződés 5. 
cikke előírja, hogy egy tagállam ellen végrehajtott  fegyveres támadás a
 szövetség egésze elleni agressziónak minősül, a  gyakorlatban nem 
igazán lehet egyértelmű határvonalat húzni, hol  végződik a NATO 
fennhatósága, mert a szervezet nem csak az egyre növekvő  számú 
tagállamokból áll, hanem a tagállamokhoz tartozó további  hálózatokkal, 
partnerségi együttműködésekkel, és civilnek látszó  szervezetek 
sokaságával benyomul a nem-NATO országok területeire. Ebben  az 
értelemben a NATO-hoz hozzátartozik az európai nem-NATO országok 22  
tagú együttműködése, és bár az európai országok választhatnak, milyen  
formában akarnak együttműködni a NATO-val, mindannyian a NATO rabjává  
váltak. Azok az európai országok, melyek nem a NATO tagjai, szintén  
részt vesznek közös hadgyakorlatokban, terrorellenes műveletekben,  
részévé válnak a “szövetségi” katonai gépezetnek. Ennek jegyében meg  
kell szabadulniuk az orosz fegyverektől és a varsói szerződés idejéből  
hátramaradt haditechnikától, és egyúttal meg kell szabadulniuk a  
politikailag nem-megbízható katonai vezetőktől. Eközben a katonai elit  
új generációját kötelesek kinevelni, amelynek tagjai már a NATO katonai 
 akadémiáin kapják kiképzésüket.
Ebben az
 értelemben a NATO hálózata az európai országokon kívül  magában foglal 7
 észak-afrikai országot, az Öböl Együttműködési Tanács 4  országát, 
valamint országra szabott egyezményekkel kapcsolódik  Afganisztánhoz, 
Ausztráliához, Irakhoz, Japánhoz, Pakisztánhoz,  Dél-Koreához, 
Új-Zélandhoz és Mongóliához, miközben informális  együttműködése van 
Kolumbiával, Hondurasszal és El Salvadorral. A NATO  területén kívüli 
műveletek a NATO-tagságra várakozó országok bevonásával  zajlanak. 
Hivatalos műveletek zajlottak Boszniában (1992-1994),  Szerbiában és 
Koszovóban (1999-től napjainkig), Afganisztánban (2001-től  napjainkig),
 Szomália partvidékén (2008-tól napjainkig), Líbiában  (2011) és védelmi
 művelet Törökországban (2012-től napjainkig). Ennek  során a NATO egy globális hadsereget hozott létre,
 és  az afganisztáni háborút az ismert történelem eddigi legkiterjedtebb
  katonai koalíciója vívta: Afganisztánban többek közt finn és svéd  
katonák haltak meg. “A második világháborúban vereséget szenvedett  
országok mind a NATO hálózatának részei, és részt vettek az afganisztáni
  műveletekben; Olaszország és Németország is küldött katonákat, Japán  
pedig támogatást biztosított.” Ez a “demokratikus” “szövetség”  
tehát a világ számos régiójában háborúban áll, és egy globális katonai  
gépezetté vált, ami intenzív terjeszkedést folytat.
A NATO “cukiság-kampánya”
A 
professzor külön foglalkozik annak kérdésével, hogy a NATO nem csak  a 
katonai kiadások fokozását és a nem-NATO területeken kezdett  háborúkban
 részvételt várja el a tagállamoktól, de emellett kiterjedt  
propagandagépezettel gondoskodik arról, hogy az emberek ne egy katonai  
gépezetnek lássák a NATO-t, hanem demokratikus országok szövetségének.
  Roelofs felhívja a figyelmet arra, hogy a NATO a kelet-európai  
országokban intenzív propagandát folytatott, ami elvonta a figyelmet a  
szövetség katonai természetéről: a háborúk és gyilkolás helyett a  
“béke”, a “demokratikus”, és “szövetség” kulcsszavakat hozta előtérbe,  
hogy az emberek gondolataiban a katonai gépezetről egy elfogadható,  
barátságos kép rögzüljön. Ezzel előkészítették a kelet-európai  
országokat a csatlakozás elfogadására, de időközben a NATO területi  
jellegű “önvédelmi” szerveződésből “egy olyan katonai gépezetté  
vált, ami a világ bármely országának bármilyen tevékenységét emberi  
jogok sértésévé vagy terrorizmussá nyilvánítja, és az első adandó  
alkalommal megkezdi az ország bekebelezését. Eközben gyakran látni  
példát arra is, hogy a NATO maga teremti meg a külső fenyegetést, ami  
ellen később fellép” – írja Roelofs.
A NATO 
mögött ma már egy kiterjedt katonai-ipari komplexum áll, ami a  
gazdasági elit kezében van, de összefonódik a kormányok  
tevékenységével, és a fegyvergyártástól kezdve a civil célzatú  
befektetésekig mindenben érintetté válik, ami elősegítheti a katonai  
tömb terjeszkedését. A NATO gazdasági, politikai, oktatási és szociális 
 tevékenysége egységesen egy “barátságos” kép kialakítását is folytatja.
  Roelofs ennek lényegét úgy foglalta össze, hogy a NATO a  
környezetvédelemtől kezdve a világbékéig mindennel foglalkozik, de  
eközben agresszív, terjeszkedő hatalomként működik, és
extrémistának nyilvánítja vagy elszigeteltségbe kényszeríti azokat a politikai és civil csoportokat, melyek nem támogatják a NATO területén kívül folytatott háborúkat.
A 
professzor emellett arra világít rá, hogy miközben a NATO  katonáinak 
kiképzését szerte Európában és az Egyesült Államokban a  legkülönbözőbb 
hivatalok és oktatási intézmények folytatják,  ugyanezekben az 
intézményekben a katonai szövetség civil vezetőket és politikai vezetőket is kiképez.
  Az amerikai védelmi minisztérium 2014-ben adott a kongresszusnak egy  
jelentést, amiből kiderül, hogy a NATO összesen 155 nemzet 52600  
állampolgárát képezte ki. A NATO oktatási programjai a világ szinte  
összes országából összefognak olyan diákokat, akik később közéleti  
tevékenységük során a NATO számára megbízható személyekként működnek. A 
 professzor rámutat, hogy ez a hálózat egy globális háttérbázist jelent,
  ami saját tagjait minden országban gyorsan feljebb juttatja a katonai 
és  civil ranglétrán, függetlenül attól, hogy az adott személy milyen 
téren  működik. Ezek a személyek válnak később a tagállam civil, 
politikai és  katonai vezetőivé.
Roelofs 
ugyanakkor rámutat, hogy a NATO bázisai szintén a  terjeszkedést 
szolgálják elő, és nem csak a szokványos (katonai)  értelemben: a 
NATO-bázisok egyben gazdasági és hírszerzési tevékenység  központjai is,
 ahonnan az adott országban kiterjedt ügynökhálózatot  működtetnek, és a
 katonai gépezet számára elfogadható irányba terelik a  közélet 
alakulását.
A NATO eredete és identitásválsága
A NATO 
működésének megértéséhez elsősorban kialakulásának  körülményeit kell 
ismerni. Roelofs kifejti, hogy a NATO az 1940′-es  években abból az 
elgondolásból fogant, miszerint a Szovjetunió meg  akarja szállni 
Nyugat-Európát, amit a CIA és más amerikai hírszerző  ügynökségek 
segítségével lehet megakadályozni. Maga az elgondolás  azonban nem a 
semmiből termett, a CIA a szovjet befolyás ellensúlyozása  érdekében 
saját sajtóorgánumokat működtetett Európában, illetve olyan  
konferenciákat, szellemi műhelyeket szervezett, melyeknek egyetlen célja
  volt, hogy távol tartsák az európai értelmiséget a szocialista és  
pacifista ideológiáktól.
A 
professzor kifejti, hogy az Európa-szerte működő  kereszténydemokrata 
pártoknak nem sok köze van a vallási élethez; a CIA  egy ilyen 
szervezet-hálózat működtetésével azt akarta elérni, hogy  kialakuljanak 
olyan politikai-gazdasági közösségek, melyek immunisak a  szovjet 
befolyásra, így az adott korszak környezetében épp a  kereszténységet 
mint szervezőerőt tudták szembeállítani a szovjet tömb  
materializmusával. Roelofs visszahivatkozik arra, hogy az olasz  
kommunista párt megbuktatásának CIA általi támogatása jól dokumentált és
  ezek a dokumentációk ma már nyilvánosan hozzáférhetőek, tehát van  
kézzel fogható bizonyíték arra, hogy Európában ilyen tevékenység  
zajlott.
A NATO 
létrehozásának katonai oka azonban nem csak a Szovjetunió mint  külső 
veszély: a második világháború után fokozódott az amerikai elit  félelme
 arra vonatkozóan, hogy Németország önálló, modern, és független  
hadsereget építhet, így kézenfekvő volt, hogy a németek kontroll alatt  
tartására létre kell hozniuk egy katonai tömböt, amiben Németország egy 
 amerikai vezetés alatt álló koalícióhoz van kötve.
A 
professzor felhívja a figyelmet arra, hogy a fentiek okán – az  amerikai
 irányítottság miatt – a NATO nem csak a hidegháború során,  hanem azt 
követően is visszatartott lényegi információkat nem csak a  közvélemény,
 de saját vezetői elől is. “Amikor nyilvánosságra  jutottak az 
információk a titkos Gladio-hadseregről, az Európában  állomásoztatott 
több ezer amerikai atomtöltetről, a nukleáris  temetőkről, a 
szegényített-urán bombák teszteléséről, egyértelművé vált,  hogy a NATO 
tevékenységének nagy része ismeretlen, még a tagállamok  vezetői számára
 is.”
A varsói
 egyezmény felbomlása, a Szovjetunió széthullása után a  nyugati vezetők
 azt gondolták, hogy a NATO egyetlen globális erővé  válik, ami az “új 
világrend” katonai alapját jelenti majd, és a  közvélemény támogatni 
fogja a “világ egyesítését”. Később azonban  nem-NATO országok 
meghatározó gondolkodói azzal kezdték vádolni az  Egyesült Államokat, 
hogy a NATO katonai gépezetét az amerikai  világuralmi törekvések 
szolgálatába állította. A globális  információáramlás lehetővé tette, 
hogy ezek az információk ill.  gondolatok az európai és amerikai 
közvéleményben is elterjedjenek, ennek  okán ma már a NATO számos 
tagállamában közmegvetés övezi a nyugati  katonai szövetséget, és a NATO
 még kiterjedtebb propagandagépezet  működtetésére kényszerül, illetve 
indirekt módon felszámolja a háborúk  leállítását hirdető belföldi (NATO
 területén belüli) szervezeteket. A  professzor azonban hangsúlyozza, 
hogy a korai sikerek ellenére ma már az  európai közvélemény megosztott a
 NATO megítélésében, és a lakosság –  országonként eltérő – jelentős 
hányada úgy tekint a NATO-ra mint egy  olyan katonai gépezetre, ami 
biztosítja az amerikai ellenőrzést Európa  felett.
Roelof 
szerint Európában ma nem demokráciák, hanem  “banánköztársaságok” 
működnek, ahol az Egyesült Államok a katonai és  hírszerzési szerveken 
keresztül ellenőrzés alatt tartja a kül- és  belpolitikát. Európa tehát 
nem a szabadság korszakába jutott el a  Szovjetunió összeomlásával, 
hanem egy másik nagyhatalom vazallusává  vált. Az egyszerű állampolgárok
 többsége ellenzi a világban zajló  háborúkat és vérontást, de a fentiek
 okán semmilyen befolyása nincs  arra, hogy a NATO kezdjen-e újabb 
háborút olyan országok ellen, melyek  nem a NATO tagjai. Az európai 
közélet legmeghatározóbb problémája ma a  bevándorlás, ami szintén a 
világ más régióiban zajló háborúk eredménye.  Vannak azonban olyan 
árulkodó jelek, melyek rámutatnak, hogy a NATO  háttérbázisául szolgáló 
katonai-hírszerzési struktúra mozgatja a  jelenkori népvándorlást.
A NATO 
létrehozásának oka a szovjet veszély, és a németek kontroll  alatt 
tartása volt. A Szovjetunió összeomlásával azonban a külső  fenyegetés 
megszűnt, így a NATO létezése is értelmetlenné vált. A  németek kontroll
 alatt tartása azonban ma is érvényben van: egyetlen év  leforgása alatt
 több mint egymillió bevándorló érkezett Németországba,  ami 
gyorsan fokozódó terhet jelent a német gazdaságnak, fokozza a  
társadalmi feszültségeket, és túlterheli a rendvédelmi struktúrákat.  
Vagyis a bevándorlás cselekvésképtelenné teszi Németországot – ami a NATO egyik alapvető célkitűzése.
Egy másik árulkodó jel, hogy a bevándorlók tömegeit nemrég nyilvánosságra jutott információk alapján egy török titkosszolgálat irányítja Európába.
  Ugyanakkor, Törökország évtizedek óta a NATO tagállama, és a 
fentiekből  adódóan nem maradhatott felszínen a török gazdasági-katonai 
elitnek az a  része, amely a NATO számára nem megbízható.
A migrációs válság alapképlete a következő:
- a NATO egy tagállama – Törökország – beilleszkedésre képtelen migránsok millióit mozgatja Európába, leterhelve ezzel az európai gazdaságot és a rendvédelmet, valamint jelentősen átformálva a politikai közeg egészét, a szélsőjobboldal előretörése irányába. Mindezt a tevékenységet a NATO terrorellenes háborúi tették lehetővé, melyek során észak-afrikai és közel-keleti országokban több tízmillió ember veszítette el az otthonát, így menekültként ma már potenciális humánerőforrást jelentenek az európai rendvédelmi szervek túlterheléséhez.
Számos 
európai országban a honvédséget kellett bevetni határvédelmi  célokra, 
mert a rendőrség olyan fokon túlterheltté vált, hogy nem képes  
egyidejűleg fenntartani a közrendet és ellátni a határvédelem  
feladatkörét. Ezekben az országokban azonban a honvédelmet általános leépülés jellemzi a NATO-tagság megszerzése utáni időszakban.
  Magyarországon a honvédség egészének bevetésével is kérdéses, hogy  
sikerülne-e ellenőrzés alatt tartani az ország összes határszakaszát.
Hetekkel
 ezelőtt Angela Merkel Törökországba látogatott, ahol már  arról 
folytatott tárgyalást, hogy a NATO biztosítaná az Európai Unió és  
Törökország közti tengeri határokat, valamint segítene a Frontex – uniós
  határvédelmi ügynökség – működésében. A NATO ezzel a lépéssel 
 rendfenntartó erőként próbálja újradefiniálni magát – egy olyan  
tevékenységgel szemben, amit a NATO egy tagállama – Törökország –  
folytat. Ezt az újradefiniálást segítő tényező, hogy a NATO  
kelet-európai tagállamainak egy része – éppen NATO-tagságuk okán – ma  
már nem rendelkezik olyan mértékű katonai erővel, amivel önállóan  
megbirkózhatna a migrációs válsággal. A NATO globális “szerepvállalásai”
  előállították a tömeges migrációt mint problémát, most pedig a NATO 
egy  tagállama katonai logisztikával Európába mozgatja migránsok 
millióit,  túlterhelve azon országok rendvédelmi struktúráit, melyek 
NATO-tagságuk  megszerzését követően leépítették a nemzeti hadsereget.
Nem 
lehetnek kétségeink afelől, hogy Kelet-Európa és a Visegrádi  Négyek sem
 lesz a “béke szigete” a közeljövőben. A fentiekből ugyanis  egyenesen 
következik, hogy meg fogják teremteni azt az indokot, ami  alapján a 
NATO ismét úgy tüntetheti fel magát, mint “Európa biztonságát  garantáló
 erő”. Terrortámadások sorozatára kell számítani, amit a NATO  
“békefenntartó” erőként bevonását ajánló hangok fognak követni. Mi mást 
 tennének? Hiszen a NATO akadémiáin ügynökévé váltak ennek a globális  
katonai gépezetnek. A NATO szervezetén belül konszolidáció zajlik, ami  
történelmi tapasztalatok alapján nagyobb hódító háborúk előkészületét  
jelenti: jelen helyzetben Ázsia természeti kincseinek megkaparintásáét.
http://www.hidfo.ru/2016/02/a-legboldogtalanabb-barakk/
http://www.hidfo.ru/2016/02/a-legboldogtalanabb-barakk/
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése