[A fordító megjegyzése: 
 Az Antimodernist újságban megjelent cikk egy olyan írást mutat be, mely
   kétszáz évvel ezelőtt, azaz a francia forradalmat követő és az egész 
  Európán végigsöprő anti-keresztény szekularizációs és liberális   
történések éveiben keletkezett, és amit a közreadó sok helyen saját   
közbeszólásaival tarkít. A jobb érthetőség kedvéért e közbeszólások   
közül csak azokat fordítom le, melyek valóban hozzátesznek valamit az   
eredeti íráshoz – és ezeket zárójelbe teszem. A saját beszúrásaimat,   
mind eddig is, szögletes zárójelben közlöm. – A cikket azért fordítottam
   le, mert rámutat, hogy már 1821-ben – a francia forradalom után, a   
liberalizmus hódításának korában – is az a szellem uralkodott a   
világban, mint most. Ha nem tudnók biztosan, hogy a cikk kétszáz évvel  
 ezelőtt íródott, azt hihetnők, hogy napjainkban írták. A  
különbség  akkor és ma csupán abban rejlik, hogy a technika segítségével
  ez a  szellem ma már nem csak az ú. n. művelt körökben rontotta meg az
   embereket, hanem már a legeldugottabb falu legutolsó viskójában 
lakókat   is. Ez utóbbira Sátánnak elengedhetetlenül szüksége volt, hogy rombolása valóban sikeres, és egyúttal teljes körűvé válhasson. 
 A közlés másik oka az, hogy a cikk a világ történéseit és benne az   
emberiség sorsát a Teremtő és a teremtmények viszonyából, vagyis az   
alapoktól kezdve tárgyalja, ami elengedhetetlen feltétel annak megértéséhez, hogyan jutott a mai világ ide, azaz a földi pokolba. – Ezzel kapcsolatban újfent felhívom a figyelmet Turgonyi Zoltán „A kereszténység” című tanulmányára, elsősorban annak is e fejezetére: A világ teremtése és működtetése.] 
 
Szinte pontosan kétszáz évvel ezelőtt, 1821-ben a „Der Katholik” (A   
katolikus) című újságban (1. év, 8. füzet) egy cikk a következő   
felirattal jelent meg: „A korszellem a történelem nézőpontjából   
bemutatva”. E cikk az elmúlt két évszázad alatt semmit nem vesztett   
időszerűségéből. Sőt, mondhatnánk, pont fordítva, a cikk ma aktuálisabb,
   mint megjelenésének idejében. A szerző Urunk szavaival kezdi írását, 
 aki ellenségeinek, amikor azok  Ábrahámra, mint atyjukra hivatkoztak,  
ezt válaszolta: „A sátán az  atyátok” (Jn 8,44), mert „azt teszitek,  
amit atyátok tett.” (Jn 8,41);  majd így folytatja:
A függetlenség szelleme
 Még soha nem voltak számomra Urunk eme szavai annyira érthetőek, mint  
 napjainkban [azaz 1821-ben], amikor bizonyos emberek e mondat igazát   
véres színekkel rajzolják szemeink elé. Minden gonoszság oka,  
amit a  Sátán eddig elkövetett és még mindig elkövet, és ami őt  
voltaképpen  sátánná tette, a függetlenség (gőg, önhittség, kevélység)  
szelleméből –  „non serviam = nem akarok szolgálni” – származik.  
Minthogy azonban  egyetlen teremtmény sem lehet soha független, vagy  
válhat soha  függetlenné teremtőjétől – aki örökös jelenben létezik  
teremtményéhez  képest –, az a teremtmény, aki mégis független akar  
lenni, direkt  szembenállásba kerül Teremtőjével, akinek ezért őt  
ellenállhatatlan  erejével szükségszerűen el kell taszítania;
 úgy miként a lezúduló ár mindent, ami az útjába kerül, elsodor,  
feldönt.  Ez az eltaszítás, elhajítás lett Sátán sorsa. Le lett taszítva
  a  pokolba, az Istentől való messzeség legtávolabbi helyére, a   
kitaszítottak, az elvetettek helyére.
Sátán  
függetlenség utáni vágyálmát az első emberbe is beültette. Ádám a   
Sátántól kapott eszköz segítségével önmagától akart azzá válni, amivé
   kizárólag az Istentől való függőség, tehát az Istenhez való  
ragaszkodás  által válhatott volna, és kellett volna válnia. Emiatt  
Isten őt is  eltaszította magától. Ádám azt tette, amit Sátán. 
 (Ezért kiűzetett a  paradicsomból, és Sátán szolgájává vált, és  
elszenvedte a gondok, bajok  és halál büntetését.) 
 Ha tehát ezután is létre kell jönnie egy új kapcsolatnak ember és Isten között, akkor ennek a kapcsolatnak szükségszerűen
   az Istentől való abszolút függőségen és az Istenhez való abszolút   
ragaszkodáson lehet és kell alapulnia. Ugyanis egyedül a   
függőség-érzülete képes az emberből a gőgöt, a függetlenség szellemét   
kiirtani, és az embert Istennel ismét harmonikus kapcsolatba emelni.   
Ezért szól a Kinyilatkoztatás egész tanítása a hitről vagy   
alárendeltségről, az Istennel szembeni engedelmességről. Az engedelmes  
 szellem aláveti magát Isten kinyilatkozó szellemének.
 (Valóban, a magát kinyilatkoztató Istennel szembeni engedelmesség a   
hitnek legfontosabb, legmeghatározóbb lényege. Nem annyira az a döntő,  
 hogy mit hiszünk, hanem hogy kinek és miért hiszünk: Azért hiszünk, 
mert   Isten így nyilatkoztatta ki, és nekünk az Egyház így írja elő, 
hogy   higgyük. A megnyilatkozó Istenben való hit és az Ő nevében tanító
 Egyház   alapvető fontosságú. A hit nem „több mint az engedelmesség”, 
hanem a hit lényegében engedelmesség!)
Ez az  
Istennek való tökéletes odaadás (engedelmesség, hit) Jézus  Krisztusban,
  Isten Fiában láthatóvá vált szemeink előtt. Isten Fia azért  öltött  
emberalakot, hogy az emberiség tagjaként, tehát az emberiség   
képviselőjeként engedelmes legyen Atyjának a kereszten elszenvedett   
haláláig. Az az ember születik tehát Istenből, aki Jézus  
Krisztussal  és Jézus Krisztus által egészen kiüresíti magát (megtagadja
  magát), és  teljes engedelmességgel átadja magát Istennek, az ilyen  
embernek lesz az  atyja az Isten, aki ebből a függőségből fakadóan „azt 
 teszi, amit Isten  tesz”. Pont úgy, ahogy a gőgös, a függetlennek lenni
  akaró teremtmény  azért cselekszi Sátán műveit, mert az ő atyja a 
Sátán.
 Ezért 
hangzik így Jézus nyomatékos felszólítása: „Aki követni akar,   tagadja 
meg magát, vegye föl keresztjét és kövessen engem.” (Mt 16,24)
Nos, a 
 mostani korszellem [= 1821-es] nem más, mint éppen az a  függetlenségi 
 szellem, amit Sátán az emberek között felgerjesztett, hogy  ennek  
segítségével elpusztítsa Isten művét. Napjainkban [= 1821-ben]  persze  
az emberek tagadni szeretnék Sátán létezését vagy a világra  gyakorolt  
hatását: Mindazonáltal, nekem az a véleményem, hogy Sátán  eddig még  
soha nem volt a földön annyira szorgos, mint éppen most. De  hogy  
romboló tevékenységét minél biztosabban és nyugodtabban  folytathassa,  
létezését követői által előbb letagadtatta. Ez a tagadás  is Sátán  
tervei közé tartozik. (Ezt a munkát senki nem végzi buzgóbban,  mint a  
modernisták, köztük például egy Herbert Haag nevű ember „Búcsú az   
ördögtől” című fércművével.) 
 Aki Sátánt valóban látni akarja, az nézzen azon úgynevezett emberek   
fúriáira, akik Franciaországban tomboltak, akik Spanyolországban és   
Amerikában most tombolnak, akik Nápolyban tomboltak, és akik   
Németországban, Angliában és Svájcban a háttérben lesben állnak.
 [Lásd ezzel kapcsolatban a honlap cikkei közül ezt: „Itt az iránytű veszett el”.]
Az  
igazság akaratlanul is ezt mondatja velünk: Igen, ez valóban csak   
sátáni gonoszság lehet – mert belsőleg meg vagyunk győződve arról, hogy ekkora gonoszság nem lehet az ember sajátja, hacsak nem kívülről erre buzdítják, vagy erre kényszerítik. (Való igaz: létezik
   egy olyan fokú gonoszság, ami magasan meghaladja az emberi „normális”
   gonoszságot, és ennek sátáni eredetűnek kell lennie. És ez az ami 
most,  a  21. század elején elöntötte az egész világot,)
 És mindennek alapja éppen az a függetlenségi eszme, ami Sátánból   
született, és amit Sátán szór szét a világban, és amit ő a titkos   
társaságokon keresztül szorgalmasan „ápol és eltakar”, hogy birodalma a 
  földön minél tovább fennmaradhasson. (Ez a gondoskodás az elmúlt  
kétszáz  évben nem hagyott alább, és az ember azt kívánná, hogy a  
katolikusok  bárcsak ugyanekkora gondossággal ápolták/ápolnák volna  
hitüket, mint  ahogy a Sátán a saját eszméjét gondozza.)
Sátán taktikája
 A mai korszellem első magjait Sátán az úgynevezett reformációval  
vetette  el (valójában már az úgynevezett humanizmussal és  
„reneszánsszal”).  Miként ma ezt a folyamatot [= szekularizáció,  
liberális fordulatok] az  államok megreformálásának nevezik, akkor ezt  
az Egyház megreformálásának  nevezték. Sátán súgta akkor a gőgös,  
elbizakodott első reformátor  fülébe az Egyház hatalma elleni  
függetlenségi tervet, ébresztett fel  benne minden lehetséges téves  
következtetést és szofizmát, melyek  segítségével az Egyház tekintélyét 
 szétzúzta. Mikor ez sikerült neki,  áttért az úgynevezett  
filozófusokhoz, és megmutatta nekik az oly  természetes konzekvenciát,  
nevezetesen, hogy ugyanezek a szofizmák az  államok hatalmának  
megsemmisítésére is kiválóan alkalmasak. És a Sátán  apostolai olyan  
ügyesen végezték dolgukat, hogy mostanra a világ nagy  része se az  
embereknek, se Istennek nem akar szolgálni többé. (Ez nem  más, mint a  
liberalizmus, ami az egész világot az örvénybe taszította.)
Ezen függetlenségi szellem [megszületésének és elterjedésének] előkészítésére Sátán sokfajta embert felhasznál. Elsőnek a magukat felvilágosítónak (nagykorúnak, racionálisnak, tudományosnak, ellentétben a szerintük bigott és babonás vallásos fanatikusokkal) nevezőket. Másodszor Sátán azokat az ifjoncokat használja fel, akik a mi új nevelőintézeteinkből kerülnek ki. A harmadikok a gazdagokká vált bankárok, akik képtelenek felfogni, hogy miért nem ők a királyok már (az is a 21. század elejének egyik nagy "vívmánya", hogy amire ezek kétszáz évvel ezelőtt csak vágytak, az mára valósággá vált: mára már valóban ők a "királyok"), az éhes ügyvédeket, akik beképzelik maguknak, hogy sokkal méltóbbak lennének arra, hogy a bírói székekben üljenek, mint a korlátok előtt állni; a kéjenceket, akiket egy jó kormányzat megakadályoz abban, hogy egészen disznókká váljanak. A negyedik fajtához tartozók azok, akiket kifejezetten nem Sátán maga használ fel, hanem akiket a függetlenség szellemének apostolai vadászkutyaként alkalmaznak. Ezek a vallás és erkölcs nélküli emberek, akik a jobbmódú polgárokra bőszült irigységgel tekintenek, miközben csak a gyilkolásra, rablásra és fosztogatásra szóló első jelre várnak. (Az irigység nemcsak a tömegeket sarkallta/sarkallja forradalmi rémtettekre, hanem valójában ez az, ami az ördögöt hajtotta és hajtja ma is, hogy az embereket is romlásba taszítsa: „A sátán irigysége révén jött a világba a halál.” (Bölcs 2,24))
A
  sajtószabadság valójában nem más, mint a Sátán vehiculuma, amivel   
függetlenségi szellemét minél gyorsabban el tudja terjeszteni a nép   
között: Olyan dolgokat nyomtatnak ki, melyeken jól látható,  
hogy a  Sátán mondta tollba őket. Úgynevezett „olvasó-társaságokat”  
hoznak  létre, hogy a nép-felvilágosítás címszó alatt mindenki olcsón   
hozzájuthasson az újságokhoz, melyekben a sajtószabadság leple alatt   
gyűlöletre izgatják őket. Ezen kívül nevelő intézeteket rendeznek be,   
melyekben a nevelés fő célja arra irányul, hogy az embereket, miként ők 
  kifejezik, „önállókká” tegyék, azaz beoltsák őket a függetlenségi szellemmel. 
 (A sajtószabadság vagy a véleményszabadság azonban a liberálisoknál  
csak  olyan mértékben és addig van érvényben, amíg az az ő  
elképzeléseiknek  megfelel, és amíg nem ők vannak hatalmon. Mert ahogy a
  liberálisok  hatalomra kerülnek, a sajtó- és véleményszabadságnak 
máris  vége lesz. Ma  már nincs szükség olvasó-körökre és külön  
nevelőintézetekre, hogy  szellemiségükkel az egész világot megrontsák: A
  mindent behálózó  média és az általános iskolakötelezettség 
gondoskodik  arról, hogy a  fiatal emberek a "helyes" szellemet átvegyék
 és  "politikailag korrektül"  gondolkozzanak és éljenek.)
Sátán  
igazi apostolai közvetlenül nem láthatóak, hanem cinkosaikon  keresztül 
 agitálnak. Ha aztán ezek a talajt már előkészítették, akkor  megnyílik a
  pokol, és a nép önjelölt képviselői előbújnak, akiket  állítólag a nép
  választott, holott valójában semmit nem tudnak róluk; és  követelik a 
 szabadságot, ami nem jelent mást, mint hogy ne gondolkozz  és ne  
viselkedj másképp, mint ahogy ezek a forradalmárok parancsolják,   
különben biztosan meghalsz. Egyetlen más zászló alatt sem voltak annyira
   tele a börtönök, és folyt az ítélet-végrehajtás helyén rendszeresen  
 annyi vér, mint e sátáni szabadság zászlai alatt. 
 (Ma már nincs szükség arra, hogy Sátán apostolai a háttérben  
maradjanak.  És ha valaki politikailag nem korrekt, akkor sem biztos,  
hogy szó  szerint életével fizet ezért, "mindössze" csak társadalmilag  
és  egzisztenciálisan lehetetlenítik el, teszik tönkre. Nem  
túlzás azt  mondani, hogy soha nem uralkodott a világon nagyobb  
rabszolgaság, mint  ebben a korban, amiben az egész világ a  
"szabadságot" tűzte ki a  zászlóira.)
Isten birodalma és a Sátán birodalma
 Mivel a függetlenségi szellem terjedésének semmi nem áll jobban az   
útjában, mint a vallás, és mert pont a vallás veti alá az embereket –   
bár szabadon és szeretettel – de mégis kérlelhetetlenül Istennek,   
ugyanakkor pap nélkül nem tud meglenni, azért törekszik a Sátán olyan   
sürgősen arra, hogy az egyházi javakat megsemmisítse, és ezáltal a   
papokat megfossza materiális életalapjaiktól. 
 (Ma már erre sincs szükség, hiszen Sátán új utakat talált a papság   
kikapcsolására. Ebben leghatásosabb eszköze az ú. n. II. Vatikáni Zsinat
   volt, és az abból létrejött embercsinálta-egyház az ő ál-miséjével és
   ál-papságával.) 
 De hogy 
ez  a terv az igazi Sátán-terv, az Isten birodalma alapideájának  és a  
Sátán birodalma alapideájának összehasonlításából egyértelműen  kitűnik.
  Isten birodalma a lehető legmagasabb egységből indul ki, és a 
  legmagasabb egység felé vezet. Ezzel szemben a Sátán birodalma az   
egyenetlenségből, a felbomlásból indul ki, és összeomláshoz,   
pusztuláshoz vezet. Szétszakítja az Isten és ember közötti köteléket és 
  az emberek közötti egység kötelékét. Ahol ez a sátáni birodalom 
elkezdi   működését, ott a természet és a barátság legszentebb kötelékei
 mind   elszakadnak, fiak az atyákkal és testvérek a testvérekkel 
szemben   vádlókká és hóhérokká válnak.
 Ezek után azt is könnyű megmagyarázni, hogy honnan ered ez a szólás: a 
  forradalom elsőnek saját gyermekeit falja fel: mert mindenki független
   akar lenni, mindenki elsőnek akar kasszírozni. Ezért áll mindenki   
mindenki másnak az útjában, de mivel egyesével mindegyikük gyenge, a   
legrafináltabbak megalakítják frakcióikat, aminek segítségével az egyik 
  társulás meg tudja dönteni a másikat. De hogy a legyőzött ne tudja  
magát  később megbosszulni, megölik őket. Ezután jön a rombolás –  
valójában a  saját otthoné, hazáé, a legjobb és legpompásabb  
intézményeké, még az  épületeké is. Tulajdonképpen nem lenne érthető, hogyan képesek az emberek saját maguk ellen így tombolni, ha nem ismernénk a pokoli tervet, amit Sátán elvetettségében kiagyalt. Itt is látható, hogy „gyümölcseiről lehet megismerni a fát”.
A vesztes a nép
 Mindezen folyamatok eredményeképpen az, amit népnek neveznek, jár a   
legrosszabbul. (Ami nem is történhet másképp, hiszen a nép fiai a   
gyengék, a fölöslegesek, akiknek Sátán szolgái nem tartoznak semmivel,  
 akiktől a legszívesebben a legrövidebb úton megszabadulnának.) 
 Korábban léteztek alapítványok, melyek a vallásért, a szegényekért,   
egyszóval, mindenért, ami az emberek szellemi és testi szükségleteit   
szolgálta, illetékesek voltak, úgy hogy ez a népnek egyetlen fillérébe  
 sem került, hiszen a gazdagok alapították és tartották fenn őket. Ezek 
  munkájából szinte egyedül a nép húzott hasznot. De amint a világra   
telepszik a kor-, azaz a Sátán szellemisége, mindezeket tönkreteszik. De
   mivel e szükségleteket valahogyan mégis ki kell elégíteni, az ezekre 
  fordított kiadások az adóbevételek oldalán jelennek meg, és a népnek, 
  mely korábban csak profitált ezek működéséből, most magának kell 
mindezt   megfizetnie. 
 (E  
mondatokat olvasva, tényleg alig hihető, hogy ezeket 1821-ben írták  le,
  és nem napjainkban a lassan horrorisztikus magasságokba szökő   
különböző adókkal, és illetékekkel.)
Ugyanez
  a szétforgácsolódás található meg minden úgynevezett  alkotmányban.  
Eddig egyetlen uralkodó néhány tanácsadóval, vagy a  köztársaságokban  
néhány tanácsos csinált mindent, ők gondoskodtak  mindenről, ők intéztek
  mindent. A népnek tehát nagyon kevés embert  kellett eltartania. Most 
 mindent szétforgácsolnak, a törvényadó hatalom,  az adminisztráció, a  
bírói, és ahogy még mind ezeket a hatalmi  szervezeteket nevezik  
–mindennek külön kell lennie. Egyszóval minden  közfeladat elvégzését  
egyre növekvő számú különböző csoportra bízzák. És  mindezen hatalmaknak
  megvannak a maguk hivatalnokai, a titkárok,  másolók egész légiói –  
azért, hogy Sátán a maga segítőiről és ezek  segítőiről a neki tett  
szolgálatukért úri módon gondoskodni tudjon.  Ehhez jönnek még az új  
állami gyűléstermek gazdag előkészítésének  költségei, a 200, 300, 400  
vagy még több úgynevezett népképviselő, és az  összes többi ezekhez  
tartozó dolgok díjai. És most mindezt a szegény  népnek kell  
megfizetnie. Nem csoda, hogy szinte megrokkan az adók súlya  alatt, és  
rosszkedvűvé, majd kétségbeesetté kell válnia – de pont ez  szerepel  
Sátán tervében. E terv szerint a nép szeretetének, ami  korábban
  az őket kormányzó hatalommal összekötötte, el kell szakadnia,  és  
helyette egy sátáni harag, marcangolás és kétségbeesés terjed szét,  és 
 ezáltal a pokol birodalma már a földön el lesz ültetve.
 A szerencsétlenség, a baj nem alulról felülre, hanem felülről indul ki 
  és úgy éri csak el az alsó rétegeket (a forradalmak sem indulnak soha 
  alulról, hanem mindig felülről kezdeményezik őket). 
 Ennek folyamata így zajlott/zajlik le: A hatalom birtokosai jólétükben 
  élvezetekbe merültek, majd egyre jobban elfojtották a vallást, 
kerülték   Istent. De Istenen kívül csak az van, ahol Sátán uralkodik, 
aki   valójában maga vakította el a régenseket, olyannyira, hogy az 
egyházi   vezetők figyelmeztetéseit figyelmen kívül hagyták, akiket 
számukra   gyanússá tettek, akiket nem tiszteltek, miközben a titkos 
társaságokat   eltűrték, sőt némelykor még ők maguk is e társaságok 
élére álltak, és   ily módon segédekként maguk hordták a fát a tűzhöz, 
aminek éppen őket   kellett elemésztenie. 
 Távol állok attól, hogy a kormányzók hatalmát bíráljam, hiszen vallásom azt tanítja, hogy hatalmuk Istentől származik. De
   ha Sátán barátaitól hagyják magukat rászedni, és azt képzelik, hogy  
 kényük-kedvük szerint uralkodhatnak, vagy saját erejükből képesek 
Sátánt   elűzni, és nincs szükségük semmilyen vallásra, akkor egy 
becsületes   ember kötelességének azt tartom, hogy hangosan rájuk 
kiáltson: Nem   látjátok be, hogy éppen ezzel feleltek meg a Sátán 
függetlenségi   szellemének, ami kikerülhetetlenül a saját hatalmatok 
ellen fog   fordulni, és azt szét fogja zúzni? „Nos, királyok, térjetek észre, föld urai, hadd intselek benneteket! Szolgáljatok az Úrnak félelemmel!” (Zsolt 2,10-11) 
 Ha a régensek elismerik, hogy a hatalmat, amivel bírnak, Isten helyezte
   kezeikbe, és hogy ezért nekik azt az Ő előírásai szerint kell   
gyakorolniuk, akkor Isten rendületlenül megtartja saját hatalmát e   
régensek kezeiben Sátán és az ő függetlenségtől ittas segédjeinek minden
   vakmerő támadásával szemben. 
 (Csak az uralkodóknak Istenhez és a hithez való visszatérése tud a   
jelenlegi reménytelen helyzetnek véget vetni. Ahol nem Isten uralkodik, 
  ott előbb vagy utóbb a Sátán veszi át az uralmat.)
Korunk szellemisége a Sátán szellemisége
 A mostani idő szellemisége ezért valódi Sátán-szellemiségnek, a  
hazugság  szellemiségének bizonyul – hazudnak a népnek, melynek tagjait 
 állítólag  boldoggá akarják tenni, miközben szerencsétlenné teszik az  
embereket.  Ennek bizonysága minden forradalmi népnél világosan  
felismerhető a  széthúzás, a harag szellemiségében, mely e szellemiség  
minden  megnyilatkozásánál szintén kikerülhetetlenül feltör, és a  
családokban a  szeretetet és egységet több generáción keresztül  
szükségszerűen  tönkreteszi; mint a rombolás szelleme, ami minden  
meglévőt lerombol, és a  romokból képtelen bármi jót felépíteni; mint a 
 lázadás szelleme,  melyben ez a sátáni szellem a leginkább elemében 
érzi  magát, mert  Istentől és az embertől elszakadva függetlennek érzi 
 magát, és még  büszke is saját nyomorúságára; mint a kétségbeesés  
szelleme, mellyel ez  az egész szomorújáték végződik, amikor a nép  
ráébred tévedésére, magát  becsapottnak találja, és mindent, ami jó volt
  körülötte, elpusztítva  lát. 
 A forradalmak mind annak bizonyítékai, hogy egy és ugyanazon tervet   
követnek, melyet Sátán agyalt ki, és amit csatlósai által az egész   
világban elterjesztett. Úgy tűnik nekem, hogy látom őt, a pokolnak a   
fejedelmét, egy még félig álló romos templom vagy kórház párkányán ülni,
   pokoli kacajban saját magának tetszelegve, ahogy lent a vértől 
csöpögő   áldozatain saját függetlenségi tervének megvalósulását nézi, 
és  mindazt  az istengyalázást hallja, amit emberi sátánfiókái a 
zendülés  mámorában a  menny felé üvöltenek, miközben a vallás 
eltörlésén  örvendenek. Akkor  velük örül, és kétségbeesett gúnnyal 
ordítja:  Nézzetek oda! Ez az én művem!
 Ez az igazi korszellem, ha alapjaiban vizsgáljuk meg, és társadalmi   
kibontakozásában vesszük szemügyre. Tagadjátok le Sátán létezését és az 
  emberekre gyakorolt hatását, és utána, ha tudjátok, magyarázzátok meg 
  nekem azt a szerencsétlenséget, ami az emberiséget napjainkban sújtja!
   Ez az állapot a korszellem gyümölcseiből elárulja, mely atyának a gyermeke! Most értem meg, mit akarnak ezek a szavak mondani: A Sátán a ti atyátok, hiszen az ő műveit cselekszitek!
A kétszáz évvel ezelőtt közreadott írás itt végződik.
 Az Antimodernist újság szerzője a leírtakhoz még egy teljes fejezetet, és néhány megjegyzést fűzött:
A „sátánizmus formulája”
 Néhány hónappal ezelőtt egy baloldali hírportál újságírója „A  
sátánizmus  formulája” című írásában arról számolt be, hogy „elbűvölten”
  olvasott  egy könyvet a sátánizmusról, amit „e szellemi beállítottság 
 egyik  támogatója” írt. Szemben azzal, amit várt, a könyvből nem   
„ördögimádásról és fekete misékről” tudott meg valamit, hanem „inkább   
józan gondolatok felsorolását” találta benne, „melyeket, ha a könyv   
címoldalán nem a 'sátánizmus' szó állna, akár a liberális gazdaság   
kézikönyveként lehetett volna értelmezni”. 
 Ő maga, vallja be a cikk szerzője, nem hisz Sátán létezésében, és nem  
 akar senkit sem a sátánizmustól megóvni. Ő a sátánizmus alatt pusztán  
 azt a világnézetet érti, amit Anton LaVey (1930-1997) a Church of Satan
   (Sátán temploma) megalapítója és főpapja, kidolgozott, és az 1969-ben
   kiadott könyvében, a sátáni "bibliában" felvázolt. (És amiben Sátán  
 tanítványai úgy imádkoznak az ő idoljukhoz, ahogy a keresztények   
Istenhez imádkoznak: „Jöjjön el a Te országod!”)
A szerző ezen kívül Carl Amerys könyvére: „Hitler, mint előfutár” is hivatkozik, melyben Amerys egy "Hitler-formulát" ír le, mely a nemzetiszocializmus speciális gondolkodási modelljén alapszik, amit azonban a történelem során mások is felhasználtak. Ez a formula körülbelül úgy szól, hogy egy véges, behatárolt térben elhelyezkedő és behatárolt mennyiségű forrásokkal rendelkező világban nincs elegendő hely és lehetőség minden ember szükségleteinek kielégítésére. Ezért bölcs szelektálással ki kell alakítani egy elitet, mely eljárás során szükség esetén a hagyományos erkölcsi előítéleteket el kell vetni – azok érdekében, akik jogot kaptak a túlélésre – eddig „A sátánizmus formulája” című írás szerzője.
Az Antimodernist-szerző ezeket a gondolatokat fűzte mindehhez: Nem kell sokáig kutatni, hogy e gondolkodás nyomait egészen a napi politikáig felfedezzük. A sátánizmus formulája ennek megfelelően úgy szól, hogy minden jog az erősek kezében van, akik minden erkölcsi kategória felett állnak, akiknek a gyengékkel szemben semmiféle kötelességük nincs, és akiknek a cselekvési szabadságát a gyengék irigysége ellen az állami intézményeknek védeni és támogatni kell.
Csak  
csodálkozni lehet, hogy egy ilyen embert megvető program láttán  valaki 
 nem ismeri fel az e program mögött álló szerzőt, aki nem más,  mint az,
  aki „kezdettől fogva gyilkos” (Jn 8,44), azaz a Sátán. Micsoda
   feneketlenül romlott ember-képpel kell bírnia annak, aki – miután nem
   hisz az ördög létezésében – azt hiszi, hogy közönséges emberek ilyen 
  ördögök lehetnek. Mint ahogy az emberek a Szentlélek befolyása nélkül 
  nem válhatnak szentekké, ugyanúgy nem válhatnak az emberek Sátán   
befolyása nélkül ördögökké. Nem! a sátánista szellemiség ilyen   
térhódítása az emberek között nem magyarázható meg a sötét hatalmak   
befolyása nélkül! 
 
Korunk szellemisége az Apokalipszis szellemisége, az Istentől való nagy 
  elszakadásé – és ki volt az első aposztata, aki ezt a romlást a 
világba   hozta, ha nem a Sátán?
Végszó
 „Ha az emberek istentelenekké válnak, akkor a kormányok tanácstalanok, a
   hazugságok határtalanok, az adósságok visszafizethetetlenek, a   
tárgyalások eredménytelenek, a felvilágosítás esztelenség, a politikusok
   jellemtelenek, a keresztények ima nélküliek, az egyházak erőtlenek, a
   népek békétlenek, az erkölcsök féktelenek, a divat szemérmetlen, a   
gaztettek mértéktelenek, a konferenciák végtelenek, a kilátások   
reménytelenek.” (Antoine de Saint-Exupéry, 1900-1944)
(forrás: Antimodernist – 2022. július)
[A témával kapcsolatban lásd még a következő cikket: A Sátán és a gonoszság szolgái]
https://katolikus-honlap.hu/2201/1821.htm
 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése