Maláj szakértők és rendőrök repülnek Ukrajnába, hogy egy hónapos szünet után újrakezdjék a vizsgálatot a július közepén lezuhant malajziai utasszállító becsapódásának helyszínén.

Halid Abu Bakar malajziai rendőrfőnök vasárnap jelentette be, hogy hétfőn harminc maláj szakértő és rendőr repül Kijevbe, és a későbbiekben még ötvenen csatlakoznak hozzájuk.

Bakar nem közölte, hogy mikor nyílik lehetőségük arra, hogy eljussanak a tragédia helyszínére, de a szakértőkkel és rendőrökkel nagyjából egy időben Ukrajnába utazik Hisamuddin Husein maláj védelmi miniszter is, hogy ezt elősegítse. A tárcavezető felkeresi Oroszországot és Hollandiát is, hogy tárgyaljon a vizsgálattal kapcsolatos kérdésekről.

Ausztrál, maláj és holland szakértők július végén érkeztek a katasztrófa helyszínére, de kevesebb mint egy hetet tartózkodtak ott, és augusztus 6-án hazautaztak, mivel a harcok miatt túl veszélyesnek tartották a munka folytatását. Halid Abu Bakar korábban azt mondta, hogy a szakértők a becsapódás helyszínének kevesebb mint a felét tudták átfésülni és egyetlen roncsdarabot se tudtak onnan elszállítani.

roncs

Najib Razak maláj miniszterelnök szombaton azt mondta, hogy “meglehetősen meggyőző” hírszerzési információk állnak a rendelkezésre a katasztrófa okairól, de össze kell még gyűjteni a helyszínen lévő bizonyítékokat. Razak hangsúlyozta, hogy a szakértőknek még a tél beállta előtt el kell jutniuk a helyszínre, és néhány hétre van szükségük a bizonyítékok és az ottmaradt emberi maradványok összegyűjtésére.

Az USA – ban hirszerzési szakértők egy csoportja Kijev kezét látja a katasztrófában, ám ez homlokegyenest ellenkezik a Nyugaton kivánatos verzióval, amit viszont a jelek szerint sehogyan sem sikerül biizonyitani. Minden erre irányuló erőfeszitések dacára sem.

A héten ráadásul Szergej Lavrov orosz külügyminiszter is értetlenségének adott hangot a vizsgálat eddigi eredményeinek nem ismertetése miatt, és sürgette a kivizsgálókat a megállapitásaik közzétételére.
A nemzetközi közvélemény részéről is fokozódik a nyomás a vizsgálóbizottságra, hiszen az eddigi nyomozás eredményeiről való konok hallgatás egyre inkább kikezdi a kezdeti – “a zoroszok vagy a terroristák voltak” – nyugati állitás pajzsát, amelyen már több rés is keletkezett.

Tovább bonyolitja a helyzetet a korábban nyom nélkül eltűnt ugyanilyen maláj repülőgép utáni kutatás viharos gyorsasággal történt újrainditása, és az a tény, hogy ezt a kutatást nagyjából egy esztendeig kivánják folytatni. Gyanúra ad okot az is, hogy a Donbassz légterében lelőtt utasszállitó esetével kapcsolatos vizsgálóbizottsági jelentést is nagyjából ezidőtájt kivánják a köz elé tárni.

Ugyanazon maláj légitársaság két ikergépének esetét – még ha “véletlenül is” – ilyen szerencsétlen módon időben együtt lezárni pedig – már most bejelentve, amikor az első gép eltűnésének a helyét sem ismerik – eleve gyanakvásra ad okot.

Mindenesetre úgy tűnik, hogy a Nyugat kétségbeesett kisérletbe fogott állitása igazolására. Nagyon nagy ugyanakkor a valószinűsége annak, hogy erőlködésük hiábavaló lesz. A Bal-Rad már korábban is feltételezte, (és ebben a feltételezésünkben azóta csak megerődtünk) hogy Oroszország viszont többet tud a lelőtt gép esetéről, mint amit eddig a világ elé tárt. Amely információt és bizonyitékot pedig majd az Oroszországot felelőssé tevő jelentést követően ki fog teriteni.

Meggyőződésünk, hogy nagy nyugati bukta előtt állunk!

http://balrad.wordpress.com/2014/09/07/ketsegbeesett-bizonyittekkereses-malaj-repulo-ugyben/