Moszkva további válaszlépéseket fog tenni, ha a nyugat folytatja a megszorításokat és a szankcióháborút - mondta Dimitrij Peskov elnöki szóvivő. A szankciók kibővítése elsősorban ipari termékekkel kapcsolatban történik; Moszkva már előzőleg jelezte, hogy elsősorban az autóbeszállítást fogják leállítani.
Jelenleg az autógyártás az Európai Unió egyik legerősebb, exportban érdekelt iparága. Két évvel ezelőtt, mikor a 2008-ban kezdődő válság utolérte az autóipart, az EU vezetésének mentőcsomagokat kellett adnia az autógyáraknak. A válság a legnagyobb, legstabilabbnak hitt gyárakat is utolérte. Az országok sorban hozták a kármentő intézkedéseket, kezdve Németországga, majd Franciaország, Olaszország és a többi autógyártó központ.
Az is tényszerű adat, hogy az EU autógyártása nagyon nagy százalékban - vannak gyártók akik 10-15, de vannak, akik majd 40%-ban - Oroszországban értékesítik autóikat jelenleg. Egy ekkora kiesést a 2012-es válság után Európa autóipara nem tudna elviselni. Hasonlatosan ahhoz, mint amikor a japán autók és motorok betörtek az európai piacra, olyan fokú túlkínálat keletkezett, hogy Európa autóipara teljesen átalakult. Nagy és híres márkák tűntek el akkor örökre, vagy olvadtak be más autógyárakba (BSA motorkerékpár, Talbot, Simca, Austin, Abarth autómárkák). Egy ilyen tiltás a jelen gazdasági helyzetben hasonló módon rengetné meg az autópiacot.
Valójában senki nem értette meg, az orosz szankciók milyen hatással vannak a mezőgazdaságra is. Előzőleg annyit mondtak, hogy várhatóan valamivel kevesebb terményt tudunk eladni. Eközben a liberális média olyan híreket hozott, miszerint az oroszok majd éhen halnak. Mi lett a valódi eredmény? A magyar mezőgazdaság napi szinten 75 milliós kiesést illetve kárt könyvel el. Az EU 400 millió eurót különít el arra a célra, hogy megsegítse a gazdákat és enyhítse a károkat. Ugyanakkor csak Lengyelországban a minimális kár 500 millió euró, ami eltörpül a többi ország összes vesztesége mellett. Az Európai Unió 400 millió eurója csak porszem ahhoz képest, amennyire valóban szükség lenne a károk enyhítéséhez. Mindemellett az oroszokat sem sikerült éhen halasztani. Gabonából nem szorulnak európai behozatalra, mert idén rekordtermés volt, a többit pedig behozzák más régiókból. Sorban állnak a jelentkezők. Hogy mennyire sült el visszafelé a szankciózás? Még fel sem lehet mérni.
Hídfő.net | Spanyol gazdák uniós zászlót égetnekSpanyol gazdák EU zászlót égetnek - az idei termést a szankciók miatt nem tudják eladni
Mi történik majd, ha az ellenszankciókat kiterjesztik az autóiparra, főleg, ha teljes autó márkákra teszik ugyanezt? Lehozza a liberális sajtó, hogy "majd jól autó nélkül maradnak az oroszok"? Aligha, hiszen a szankció nem vonatkozik Japánra, Dél-Koreára, de Kínára sem, - valamennyi nagy autógyártó ország fokozni fogja az exportot, és még meg is köszönik a profitnövekedést az Európai Uniónak. Nem az oroszok fognak autó nélkül maradni ebben az esetben, - hanem az európai autógyártók piac nélkül. Az Európai Unió eddig annyit ért el a Washington által diktált szankciók beiktatásával, hogy tönkre teszi a gazdákat. Eljött az ideje annak, hogy az európai autóipart is visszavessék?

http://www.hidfo.net/2014/08/19/oroszorszag-kiterjesztheti-szankciokat-nyugatnak-fajni-fog