DSZZS20150422020-1
Budapest, 2015. április 22. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kar (ELTE TáTK) hallgatóinak és oktatóinak, valamint nemzetközi tanulmányok szakos hallgatói érdekképviseletének szervezésében, “Továbbra is mi akarjuk eldönteni, mit tanulunk!” címmel megrendezett tüntetés résztvevői az Emberi Erőforrások Minisztériumának Szalay utcai épülete előtt 2015. április 22-én. – MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

MTI: A felsőoktatási törvény módosításának visszavonását követelték egyetemi hallgatók a fővárosban

SzRTI: Itt van már az ideje, egy ‘Magyar Kultúrális Forradalomnak’ – melynek keretében a számonkérő népi aktivisták, – az összes liberális professzort és tanárt, kik “demokratikus” európai értékekkel rontják az ifjúság lelkét, – elküldik egy jó kis kapálásra, vagy földmunkára a gátakon.

Budapest, 2015. április 22., szerda. – A felsőoktatási törvény tervezett módosításának visszavonását és minden érintett bevonásával teljes körű, érdemi egyeztetést követeltek egyetemi hallgatók és oktatók a fővárosban, az Emberi Erőforrások Minisztériuma előtt szerda este tartott tüntetésen.
A demonstrálók, akik megtöltötték a Szalay utcai épület előtti utcaszakaszt, azon elvárásuknak is hangot adtak, hogy hozzák nyilvánosságra a tervezet alapjául szolgáló szakmai háttéranyagokat és hatástanulmányokat.
Deák Dániel, a Budapesti Corvinus Egyetem oktatója szerint van egy nemzetinek mondott felsőoktatási törvény, amely azonban az egyetemek működése szempontjából “üres halmaz”.
Nem tudni, hogyan osztják el az erőforrásokat a fizetős és nem fizetős képzésekre, hogyan finanszírozzák az egyetemeket. Az egyetemi autonómia lelke a szabad szakválasztás, a tervezet alapján azonban erről szó sincs – mutatott rá…
(Persze az országnak igen nagy szüksége van még több értéket nem teremtő jogászra, politológusra, kommunikáció és nemzetközi tanulmányok szakos, s egyéb léhűtőre, – miközben a reál szakemberek kiveszőfélben vannak. – De hegeszteni sem tud már senki, sőt a szerszámkészítést is egyre kevesebben művelik, – pedig, egy jó mérnök ezt a szakmunkát alapból tudja, – hiszen a felsőfokú tudása ezekre az alapokra épül fel… – SzRTI.)
…Véleménye szerint monopolhelyzetbe hozott intézmények indíthatnak szakokat, a rájuk szabott feltételekkel. Az oktató a társadalmi egyeztetés megcsúfolásának nevezte, hogy a felsőoktatási törvény módosításának tervezetét az intézmények csak pénteken kapták meg.
A szervezők a demonstráción “Támogasd a tüntetést!” és “Továbbra is mi akarjuk eldönteni, hogy mit tanulunk!” feliratú dobozokkal gyűjtöttek adományt. A rendezvény alatt többször felhangzott a “Szabad ország, szabad egyetem!” skandálás, és követeléseiknek a diákok sípszóval kívántak nyomatékot adni. A demonstrálók, akik többi között “Sokféle embernek sokféle oktatást, sokféle szakot, szabad vasárnapot!”, “Harcolunk, hogy tanulhassunk!”, “Hallgatók vagyunk, nem hallgathatunk!” feliratú táblákat és uniós zászlókat tartottak a magasba, a rendezvény után szolidaritásuk jeleként átvonultak az épületét elvesztő Raoul Wallenberg Szakközépiskola és Szakiskola elé, a Ludovika térre.
A szakstruktúra átalakításáról kedden tárgyalt a Felsőoktatási Kerekasztal. Az ülés után Palkovics László felsőoktatási államtitkár bejelentette: megmarad a nemzetközi tanulmányok és a kommunikáció szak a jövőben is. Palkovics László elmondta: a Magyar Rektori Konferencia (MRK) javaslatot tesz arra, hogyan alakítsák át a nemzetközi tanulmányok szak struktúráját, és ugyanez a helyzet a kommunikációs képzés esetében is.
Hozzátette, az MRK nem támogatta, hogy a pszichológiaképzés osztatlanná váljon, így marad az eddigi osztott rendszer. Egyetért ugyanakkor az MRK a társadalmi tanulmányok szak kivezetésével.
Az MTI kérdésére az államtitkár azt mondta: álláspontjuk szerint nincs veszélyben az Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kara, amely emellett még több képzést hirdethet meg.
A kivezetés nem jelenti a társadalmi tanulmányok képzést hirdető intézmények számára azt sem, hogy kevesebb pénzt kapnak, a hallgatók az intézmény egyéb hasonló szakjaira jelentkezhetnek – hangsúlyozta.
MTI – SzRTI