Nem minden járattörlés megmagyarázhatatlan, de még az újságírók is kezdik feltenni a kérdést, hogy miért van ekkora káosz Nagy-Britanniában a kereskedelmi járatokkal.

A fő magyarázatok, amelyeket adnak, a COVID-dal kapcsolatosak. De sok olyan tényező van, aminek semmi köze a COVID-hoz. Mint például itt.

Tegyük hozzá, hogy sok megmagyarázhatatlan probléma merül fel a pilóták 7700-at rikoltozó, és a járatok bizarr módon visszafordulnak és leszállnak, mielőtt elérnék a kijelölt célállomásukat.

Vannak örökös problémák is, amelyeket a keverékbe dobtak: az e-kapuk meghibásodása sorokat okoz a Heathrow-i határon, és a British Airways-t nemrégiben ismét informatikai problémák, hibák sújtották, amelyek számos járattörlést okoztak.
Mi áll a brit repülőtereken tapasztalható fennakadások hátterében?
Hosszú check-in sorok és járattörlések, mivel az utazók megpróbálnak elszabadulni húsvétra.

Az EasyJet várhatóan több száz járatot töröl a héten

A húsvéti szünet megkezdésével az Egyesült Királyság repülőterein az utasok komoly fennakadásokkal szembesültek, hosszú késésekkel és több száz járat törlésével. Miért történt ez, és mit lehet tenni?

Mi okozta a járattörléseket?
Röviden: Covid-19. Az Egyesült Királyságban viszonylag hirtelen feloldott járványügyi korlátozások az utazási kereslet ugrásszerű növekedését eredményezték, két év után, amikor a koronavírus-tesztelés és a "közlekedési lámpás" rendszer miatt a nyaralás vagy lehetetlenné vált, vagy drága kockázatot jelentett. Mindez a Covid megbetegedések óriási növekedésével járt együtt az Egyesült Királyságban, ami ellen a légiközlekedési személyzet nyilvánvalóan nem immunis.

Hol a legrosszabb a helyzet?
A légitársaságok közül úgy tűnik, az easyJet szenved a legjobban, mivel a Covid különösen a gatwicki bázison fertőzte meg a személyzet nagy részét. A British Airways csak néhány járatot törölt betegség miatt.

A megbetegedések aránya hozzájárult egyes repülőterek problémáihoz - de az olyan repülőterek, mint Manchester, főként azzal küzdenek, hogy elég gyorsan toborozzanak személyzetet, hogy kielégítsék a keresletet a 2019 óta legforgalmasabb húsvéti kiruccanásra.

 

 

Mi történt Manchesterben?

A manchesteri utasok már húsvét előtt is többórás sorban állással szembesültek a check-in, a biztonsági ellenőrzés és a poggyászkiadás során, és a helyzet valószínűleg nem fog hamarosan megoldódni. A legtöbb repülőtérhez, légitársasághoz és légiközlekedési beszállítóhoz (például a poggyászkezelőkhöz vagy a biztonsági cégekhez) hasonlóan a manchesteri személyzetet is nagyrészt elbocsátották, és több száz embert bocsátottak el a járvány idején, amikor a szabadidős utazások hosszú időre szinte teljesen leálltak. Úgy tűnik azonban, hogy Manchester kevésbé volt felkészülve, mint például Gatwick repülőtere, amely a múlt héten zökkenőmentesen nyitotta meg újra második terminálját.

Mindenhol ugyanez a helyzet?
A Heathrow is azt mondja, hogy további 1000 alkalmazottra lesz szüksége a nyárra. A toborzás nem olyan egyszerű, mint azt a repülőterek remélték: más ágazatokban is keresik a munkavállalókat, például a gyakornok sofőrök számára nagy ösztönzőket kínálnak. A repülőtereknek nemcsak a megfelelő személyzetet kell felvenniük, hanem a biztonság érdekében szigorú átvilágítási eljárásoknak is alá kell vetniük őket. A repülőterek állítása szerint a belügyminisztérium ezen eljárása is késedelmet szenvedett.

A szakszervezetek szigorúbbak. Sharon Graham, az Unite főtitkára azt mondta: "Többször figyelmeztettük a légiközlekedési ágazatot, hogy ne használják a Covid fedőnevet a munkahelyek és a fizetések csökkentésére... Most az ágazat krónikusan képtelen új munkaerőt vonzani, mert a munkavállalókat nem vonzza egy olyan iparág, ahol a fizetés rossz és a feltételek pocsékak.".

Míg az Egyesült Királyság feloldotta a legtöbb Covid-korlátozást, addig nem minden ország tette ezt meg, ami további ellenőrzéseket jelent.

Minden Covid?

Vannak örökös problémák is, amelyeket a keverékbe dobtak: a Heathrow-i határon sorban állást okozó, rosszul működő e-kapuk, és a British Airways-t nemrégiben ismét informatikai problémák, hibák sújtották, amelyek számos járattörlést okoztak.

 

 

A The Guardian cikke.

A repülőjáratok helyzete mellett az autópályák sem állnak sokkal jobban, mivel számos "megmagyarázhatatlan" baleset történt, amelyek elzárják az utakat. Ez lehet, hogy a COVID-dal kapcsolatos, mivel a beoltott sofőröknek rohamaik vannak az utakon.

Oroszország kétségtelenül zavarja a radarokat szerte Nagy-Britanniában, beleértve a RAF Menwith Hill-i lehallgatóállomását, amely a világ távközlését kémleli.

Oroszország április 13-án ultimátumot intézett Nagy-Britanniához, amelyről a fő média nem számolt be, mondván, hogy ha továbbra is ellátjuk Ukrajnát anyaggal és emberekkel, az "nem kívánt következményekkel" járna. Másnap az ifjabb védelmi miniszter válaszolt az ultimátumra, mondván, hogy Nagy-Britannia valóban fegyvereket és csapatokat szállít Ukrajnának - nem csupán zsoldosokat.

14-én a RAF Welfordnál lévő lőszerraktár felrobbant, lezárva az M4-es autópályát mindkét irányban. Mindössze három újság számolt be róla, és azt magyarázták, hogy egy tűzijáték-üzlet tüze volt...!

A médiában Putyin egy vesztes, akinek nincs választása.

Vajon Nagy-Britannia le lesz zárva, mielőtt az emberek ráébrednek arra a tényre, hogy Putyin nagyon jól csinálja, hogy összezavarja Nagy-Britanniát a katonai kampánya részeként, hogy megakadályozza, hogy beavatkozzunk Ukrajnába.

Békére és tárgyalásokra van szükségünk Oroszországgal.

Ahhoz, hogy ezt az eredményt elérjék, szavazzanak az Angol Demokratákra, az egyetlen politikai pártra, amely békét akar Nagy-Britanniának és a világnak.

https://www.pokolafoldon.hu/blog/nem-lehet-minden-covid-kaosz-a-jaratokkal-egesz-nagy-britanniaban