Az elektromos járműveknek több minőségi problémája van, mint a belső égésű motorral hajtott autóknak - derül ki egy új tanulmányból

A J.D. Power adatelemző és tanácsadó cég új tanulmánya szerint az akkumulátoros elektromos járművekkel (BEV) és a plug-in hibrid járművekkel (PHEV) több probléma van, mint a belső égésű motoros (ICE) autókkal.

A J.D. Power 2022 U.S. Initial Quality Study június 28-i sajtóközleménye szerint az ICE járművek átlagosan 175 problémát jelentettek 100 járműre vetítve (PP100), míg a PHEV-knél 239, a BEV-knél pedig 240 problémát. Az alacsonyabb pontszámok jobb minőségű járműveket mutattak be.

A BEV-értékelés nem tartalmazza a Tesla-modelleket. A J.D. Power szerint a Tesla PP100 adatait az akkumulátoros-elektromos járművek átlagától elkülönítve jelenítik meg, mivel "a Tesla járművek túlsúlya elhomályosíthatja a BEV-eket nemrég bevezetett, nagy múltú autógyártók teljesítményét".

A Tesla-modellek, amelyeket először vettek fel az iparági számításba, átlagosan 226 problémát jelentettek 100 járműre vetítve.

Összességében 11 százalékkal nőtt a 100 járműre jutó problémák száma, az iparági átlag elérte a 180 PP100-at. A járműproblémák rekordot döntöttek a vizsgálat 36 éves történetében, és a J.D. Power a wuhani koronavírus-járvány (COVID-19) okozta megszakításokat, valamint a személyzeti diszlokációkat, a rekordmagas járműárakat és az ellátási lánc problémáit okolta.

"Általánosságban elmondható, hogy a kezdeti minőség a tanulmány története során folyamatosan javulást mutatott, így az idei visszaesés csalódást keltő - de érthető. Az autógyártók továbbra is olyan járműveket dobnak piacra, amelyek technológiailag egyre összetettebbek egy olyan korszakban, amelyben számos hiány volt az ezeket támogató kritikus alkatrészekből" - mondta David Amodeo, a J.D. Power globális autóipari igazgatója.

 

 

A jelentés az elmúlt hetekben gyártási hibák miatt visszahívott elektromos járművek kis száma közepette készült. Júniusban a Toyota Motors világszerte 2700 bZ4X terepjárót hívott vissza. A Toyota alig néhány hónapja dobta piacra a bZ4X-et, a vállalat első sorozatgyártású tisztán elektromos autóját.

A japán biztonsági felügyelet arra figyelmeztetett, hogy éles kanyarok és hirtelen fékezések során fennáll a veszélye annak, hogy a járművekben használt egyik kerékagycsavar leszakad.

"Ez kínos. Az emberek olyan sokáig vártak arra, hogy a Toyota tömegesen forgalomba kerüljön egy akkumulátoros elektromos járművel... és alig néhány héttel azután, hogy piacra dobták, máris visszahívják" - mondta Christopher Richter, a CLSA elemzője.

A Ford ugyanebben a hónapban 48 924 Mustang Mach-E elektromos járművet hívott vissza, miután olyan hibát találtak az autó akkumulátorában, amely vezetés közben áramkimaradáshoz vezethet.

Egy májusban közzétett, 18 nemzet 13 000 emberének részvételével készült tanulmány szerint az amerikaiak a legkevésbé valószínű, hogy elektromos járművet vásárolnának. Míg az olaszok több mint 73 százaléka, a kínaiak 69 százaléka és a dél-koreaiak 63 százaléka elszántan vásárolt elektromos autót, addig az amerikaiaknak csak 29 százaléka mutatott élénk érdeklődést iránta. (Kapcsolódó cikk: Az USA nem áll készen a teljesen elektromos jövőre)

A J.D. Power felmérése összesen 84 165, 2021 novembere és 2022 februárja között regisztrált, személyes használatra szánt jármű megerősített tulajdonosának és lízingeltjének adatain alapul. A felmérésekből származó válaszok 33 különböző márkára és 189 különböző típusú járműre vonatkozóan szolgáltatnak adatokat.

 

 

Az autóiparban a 10 legnagyobb szoftverprobléma közül hat az infotainmenthez kapcsolódik

Eközben az autóiparban a 10 legnagyobb szoftverprobléma közül hat az infotainmenthez kapcsolódik.

A J.D. Power tanulmánya szerint mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto nehezen érthető, és a felhasználóknak egyre több gondot okoz a kapcsolat működtetése. A vezeték nélküli CarPlay és az Android Auto nagyobb elterjedtsége a csatlakozási problémák növekedésének tulajdonítható, amely a 100 járműre jutó 4,9 problémáról 2021-ben 5,8-ra ugrott 2022-ben.

A beépített hangfelismerés az egyetlen kategória, amely javulást mutat az összes többi infotainment funkció közül, amelyek közé tartozik az érintőképernyős kijelző, a Bluetooth-kapcsolat és a parkolókamerák.

A tanulmány felsorolta azokat a funkciókat is, amelyeket a gyártók a chiphiány miatt csökkentettek, mint például a modern vezetőtámogató funkciók, fűtött ülések, parkolóasszisztens modulok, többek között.

A Chevrolet tavaly eltávolította a vezeték nélküli telefontöltőket és a benzintakarékos automatikus start-stop funkciót egyes SUV-modellekből, míg a Ford az Explorer SUV hátsó üléseiből kivett néhány klímaberendezést.

Nézze meg az alábbi videót, hogy megtudja az igazságot az elektromos járművekről.

https://www.pokolafoldon.hu/blog/az-elektromos-jarmuvek-kinos-minosegi-problemakkal-kuzdenek-a-belsoegesu-motorokhoz-kepest-2022-es-tanulmany