2016. március 29., kedd

Európai Bizottság: maradnak a fokozott biztonsági intézkedések

Továbbra is fokozott biztonsági intézkedések vannak érvényben Brüsszelben, az Európai Bizottság központjának környékén. A bizottság szóvivője szerint hosszú távon maradhat a fegyveres őrizet.
Kristalina Georgieva, az Európai Bizottság alelnöke hétfőn közölte; másnap az Európai Unió valamennyi, Brüsszelben található hivatala csökkenteni fogja a terrorkészültség fokozatát, “narancs” szintről (terrortámadás fokozott kockázata) “sárga” (megemelt) szintre. Kedden azonban a bizottság döntést hozott a rendkívüli biztonsági intézkedések fenntartásáról a brüsszeli központ környékén. A szóvivő szerint a közvetlen a terrortámadás bekövetkezte után életbe lépett készültségi fokozatot csökkentették ugyan, de “továbbra is szükséges az éberség”, ezért a megszokottnál szigorúbb biztonsági intézkedések maradnak érvényben az Európai Bizottság központjának környékén.
Belgium belügyminisztériumának kockázatelemzési koordinációs egysége kedden közleményében jelezte, hogy továbbra is eggyel a legmagasabb lehetséges terrorkockázati szint alatti fokozat van érvényben. A március 22.-én, Brüsszelben történt robbantásos merényletek egyike uniós hivatalok közvetlen szomszédságában történt, ennek okán az Európai Bizottság központjának környéke a közeljövőben is fegyveres őrizet alatt maradhat.

http://www.hidfo.ru/2016/03/europai-bizottsag-maradnak-a-fokozott-biztonsagi-intezkedesek/

Az ügyvéd, mint maffia főnök… – Vagyonelkobzást, fegyházat neki!

Vagyonelkobzást, fegyházat, – a bűnözővé lett ügyvédnek!

SzRTI: Igen, itt az ideje a hogy végre igazságszolgáltatássá váljon, a jogszolgáltatás…

MTI: Vádat emeltek egy ügyvéd által vezetett bűnbanda tagjai ellen

Vádat emelt egy nyíregyházi ügyvéd által vezetett, negyventagú bűnszervezet ellen a Nyíregyházi Járási és Nyomozó Ügyészség – közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Főügyészség vezetője kedden az MTI-vel.
Zsíros Zsolt főügyész közleményében azt írta, a vádirat lényege szerint a büntetőügyekben jártas helyi ügyvéd pár évvel korábban határozta el, hogy meggazdagodása érdekében létrehoz egy prostitúcióval, illegális cigarettaforgalmazással, valamint gazdasági társaságok színlelt értékesítésével és vagyonuk eltüntetésével foglalkozó bűnszervezetet.
Az ügyvéd a magyar cégtulajdonosoktól esetenként félmillió forintot kért azért, hogy a cégüket olyan ukrán embereknek játssza át, akik nem akarják működtetni, ténylegesen nem fizetnek érte, sőt ők kapnak pár ezer forintot a szükséges okiratok aláírásáért. Olyan is előfordult, hogy az ügyvéd megtévesztette a magyarul nem értő ukránokat, akik azt hitték, hogy magyarországi munkavállalással kapcsolatos iratokat írnak alá – ismertette a főügyész.
Elmondta, az ügyvéd egyik társának az volt a feladata, hogy felkutassa az eladni szándékozott cégeket és az új ukrán tulajdonosokat, míg másik társa a lakásán biztosított székhelyet az így külföldi tulajdonba került társaságoknak. Ezzel a módszerrel 49 magyar cég került ukrán tulajdonosok nevére.
A cégek közül hatnak jelentős – esetenként több tízmillió forintos – vagyona volt, ezt azonban a korábbi magyar tulajdonosok az ügyvéd és társai segítségével maguknak tartották meg. Ezekből az összegekből főként az adótartozásokat kellett volna kifizetni.
A negyvenezer oldalnyi nyomozati irat feldolgozása után a bűnszervezetben elkövetett csődbűncselekménnyel és közokirat-hamisítással vádolt, előzetes letartóztatásban lévő ügyvéddel és két társával szemben fegyházbüntetés kiszabására, foglalkozástól eltiltásra és vagyonelkobzásra, a többi harminchét vádlott – a cégek magyar eladói és ukrán vevői – esetében ennél enyhébb büntetésre tett indítványt az ügyész a bíróságnak – közölte Zsíros Zsolt.
MTI – SzRTI

„- Börtönbe fog jutni. – Dehogyis” – egy kicsit sem fél Mészáros embere

Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester több mint 47 millió forintért újabb földeket vásárolt hétfőn az általa vezetett falu környékén. A milliárdos polgármestert Vörös József ügyvéd képviselte, aki a Puskás Akadémia elnökségi tagja, és évek óta kapcsolatban áll több Fidesz-közeli vezetővel.
Dolga végeztével felfedte magát kérdésünkre Vörös József: ő Mészáros Lőrinc képviseletében licitált a keddi földárverésen. Az ügyvédnek tehát a miniszterelnök gyerekkori jó barátja, a felcsúti polgármester adott felhatalmazást a hatvanpusztai Orbán-birtok szomszédságában fekvő, eladásra kínált föld licitjére, és úgy reméli, hogy újabb megbízásokat is kap majd a gázszerelőből lett milliárdostól.
vör
Miután más meg sem próbálkozott licitálni, Felcsút első embere két újabb földterületet csatolhat jelentős birtokegyütteséhez, az egyik 44,4 millió forintjába, a másik hárommillióba kóstált.
Jól mutatja, mennyire borítékolható volt a kormányfő környezetének vagyonszerzése az Orbán Viktor apjának tulajdonában álló, ám Mészáros által jelenleg bérbe vett hatvanpusztai birtok szomszédságában, hogy az Együtt képviselői tüntetést szerveztek a földárverés elé. „Mibű gazdagodott meg ennyire az Orbán-klán?” feliratú transzparenseket feszítettek a politikusok és aktivisták kocsijuk oldalára a Fejér megyei licitálás helyszíne előtt.
„Abban bízunk, hogy ma meglátjuk, ki az az újabb stróman, akivel Orbán Viktor a magánvagyonát gyarapítani fogja” – mondta Szigetvári Viktor, az Együtt társelnöke, aki Juhász Péter alelnökkel közösen beült az Orbán-birtokkal szomszédos 36 hektáros földterület árverésére. Gőgös Zoltán, az MSZP földügyekkel foglalkozó szakpolitikusa is csatlakozott hozzájuk. Ő az árverés kezdete előtt még biztosra vette, hogy senki nem fog licitálni az Orbán-birtokkal határos földterületre. „Majd megoldják máshogy” – utalt a több tucat újságíró jelenlétére. Nem lett igaza.
elm
Egy licitáló regisztrált a két Alcsútdoboz környéki földterületre. Az első sorban helyet foglaló ügyvéd ellenfél nélkül, percek alatt vitt el egy 36 hektáros és egy 6 hektáros földsávot.
Vörös József nem először járt Fejér megyei földárveréseken. Ő volt az, aki ősszel szinte az összes, Mészáros Lőrinc által vezetett Búzakalász 66 Kft. által bérelt földet is megvásárolta a polgármester számára. Akkor is többnyire ellenfél nélkül, kikiáltási áron nyert Mészáros, aki családjával együtt december végére 1391 hektár területhez jutott összesen csaknem 2 milliárd forint értékben.
Az akkor árverésre bocsátott földek között volt olyan is, amely határos a hatvanpusztai Orbán-birtokkal. Akárcsak a most elárverezett egyik földsáv.
Az eredményes licit után az „érdeklődők” soraiból, ahol a politikusok és az aktivisták foglaltak helyet, többen a „tolvaj” és a „stróman” szavakkal illették az ügyvédet.
Az Orbán-családhoz köthető hatvanpusztai birtokot a miniszterelnök édesapja vásárolta hitelre és Mészáros Lőrinc pont annyiért bérli tőle – állítása szerint gépei tárolására –, amennyit a miniszterelnök apjának évente részletként fizetnie kell. Az Együtt valószínűsíti, hogy a két kúriából és három gazdasági épületből álló birtokon élhet életvitelszerűen Orbán Viktor is.
Vörös József neve nem ismeretlen Felcsúton. A Puskás Akadémia öregfiúk csapatának vezetője és jogi képviselő volt, majd 2012-ben elnökségi taggá lépett elő. Felcsút korábbi polgármesterét váltotta az akadémia elnökségi székben, mert az – ahogy az akadémia honlapja fogalmaz – „több alkalommal is a felcsúti sport illetve a Puskás Akadémia érdekei ellen fordult”. Az ügyvéd újságírók és politikusok gyűrűjében, sietve távozott a földárverés helyszínéről. Búcsúzóul az Együtt egyik képviselője közölte vele, hogy börtönbe fog jutni, mire ő halkan azt válaszolta: dehogyis.
(NOL)
Bal-Rad komm: Miután Vörös ügyvéd úr konstatálta, hogy az Együtt egyik képviselője fenyegette meg “…hogy börtönbe fog jutni, mire ő halkan azt válaszolta: dehogyis…” – És akár azt is hozzátehette volna, hogy LEGFELJEBB VELETEK!
-Addig, amíg tolvajok fenyegetnek maffiózókat-SENKIT NEM FENYEGET BÖRTÖN!
Földrajzilag távoli hasonlat, de érdemes megemlíteni: Brazilia kormánya most bukik bele éppen a korrupcióba! Pedig ott (elsősorban is) CSAK AZ OLIMPIA ELKORRUMPÁLÁSA MIATT VAN A BALHÉ! Egy teljes ország-Magyarország-elsikkasztása miatt NÁLUNK ilyen veszély, hogy megbukjon egy qrmány!-kizárt. MOST MÉG KIZÁRT!
Addig, amíg az ellenmaffiák acsarkodnak nyálcsorogva az orruk elől elhappolt zsákmányt siratva az éppen aktuális rablóbandára, a döbrögista horda magabiztossága, veszélyérzet nélküli gátlástalansága teljességgel érthető. (A veszett állatból is kimúlik a félelemérzet!)
Vörös ügyvéd úr sem lett volna olyan magabiztos tegnap, ha CSAK EZER EGYSZERŰ MAGYAR sorakozik fel kint az épület előtt néma csendben!
Vörös ügyvéd úr és a magyar politikai maffiózók számára aggodalomra semmi ok, amíg az ellenmaffiák kaffognak rájuk.
De ha majd ezer egyszerű magyar úgy dönt, hogy ebből aztán elég!-na akkor fog elillanni MINDEN POLITIKAI MAFFIABANDA magabiztossága!
MERT BÖRTÖNVESZÉLY CSAK AKKOR FENYEGETI ŐKET!

Már régóta mondjuk: Nem adósok vagyunk, hanem károsultak. – Mostmár az MNB is ezt állítja.

Most már az MNB is az alábbiakat állítja: „2016 a bankok, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény kárrendezésének éve.”
(Legalábbis ez van abban a dokumentumban, amit Golcs Marika felolvasott 2016. március 20-án Matolcsi háza előtt)

mhe
Vannak kétkedők, akik úgy gondolják, hogy a lenti 6 oldalas ajánlást nem az MNB adta ki.
– Szerintem ezt a saját lelkiismeretük mondatja velük. Nem hiszik el, hogy tettek annyit SeVizahiteles ügyben, hogy az MNB végre odacsapjon a bankoknak.
Pedig minden normális országban úgy van, hogy az emberek által választott politikusok megvédik az embereket a kifosztóktól. Hiszen ez miatt választják őket az emberek.
Ha egy országban az emberek annak ellenére vezetőnek választank valakiket, hogy azok kifosztják, támogatják a kifosztókat, akkor az az ország nem normális, mert nem normálisak a lakói. Te tettét-e már annyit, hogy szabadulhass a kifosztás alól, és elvárhasd, hogy kártérítést fizettessenek a kifosztóiddal?

Nézzük mit olvasott fel Marika Matolcsinál:

MNB ajánlása „SeVizahitel”károsultaknak, hogyan érvényesítsék kártérítési igényüket a bankokkal, mint  adóssal, kifosztóval, károkozó pénzügyi intézménnyel szemben.
2016.03.20.
A”SeVizahitel” károsultak kiemelt célja, hogy a  már kezdetben is tisztességtelennek induló lakossági jelzáloghitel-szerződések esetében elősegítse a bankok, mint adós,kifosztó,károkozó pénzügyi intézmény kártérítés fizetési hajlandóságát.
2016 a bankok,  mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény kárrendezésének éve
A  2014. évi LXXVII.  törvény ( Forintosítási törvény) során,  mi az MNB forintosítottuk a forintot!  Ez Hungaricum! Ilyet még nem csinált senki a világtörténelemben!
Nemzeti eszközkezelő program keretében vissza kell szolgáltatni az ingatlanokat jogos tulajdonosának!
A kártérítési igény iránt nagyfokú érdeklődés mutatkozik! A súlyos, társadalmat érintő igen jelentős károkozásért,kifosztásért a bankok,mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény mielőbb kezdjék meg a kártalanítás végrehajtását!
Jelentős dátum: 2016.03.01-vel megszünt újabb kilakoltatások foganatosítása! A bankok, mint adós,kifosztó,  károkozó pénzügyi intézmény, nem lakoltathatnak ki többé károsultakat!
Végre, több százezer károsult család helyzete rendeződni látszik!
Jelen ajánlás célja, hogy bemutassa azokat a magatartási formákat (  pl. sárgapólós figyelemfelhívás , ez a bank is  évekig tisztességtelen volt  ügyfeleivel plakáttal, szüli napi gyertyával,  sátorral stb.) és jó gyakorlatokat, (pl. patkány-kereső  túra, bank plakátolás,  banki besátorozás, gyertyagyújtás bankban, stb.) amelyeket a „SeVizahitel” károsultak, akik jelzáloghitel-károsultak vagy ingatlannal fedezett követelések károsultjai,  életminőségének helyreállítása során elvárnak a banktól, mint adóstól, kifosztótól, károkozó pénzügyi intézményektől, , a jogszabályokban meghatározott követelményeknek való megfelelés mellett, a károkozók, kifosztók kártérítési kötelezettsége mellett.
A „SeVizahitel” károsultak álláspontja szerint a megoldás keresési folyamat sikerességének kulcseleme a felek konstruktív és jóhiszemű együttműködése, ezért kiemelten fontos, hogy objektív és egyértelmű kritériumok mentén legyen megítélhető, a  bank, mint adós, kifosztó,károkozó pénzügyi  intézmény kártérítési hajlandósága.  A bank, mint adós,kifosztó,károkozó pénzügyi intézmények együttműködése  a károsultakkal hosszú távon mindkét fél számára előnyös lenne, a nagyon is késedelmessé vált kárkifizetés paramétereinek betartásával az adós, mint bank, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény,  presztízse, valamelyest helyreállna, vagy ha nem: akkor le is út, fel is út! Volt bank, nincs bank! Előreláthatólag a banki pályafutás hazánkban befejeződni látszik! Ja kérem! Tetszettek volna tisztességesek lenni!
Az ajánlás esetén nem tekinti a” SeVizahitel” károsultak együttműködőnek azt a bankot, mint adóst, kifosztót, károkozó pénzügyi intézményt, a súlyos társadalomra  igen veszélyes helyzet okozásáért amely:
a)nem kísérelte meg legalább három alkalommal a kapcsolatfelvételt a„SeVizahitel”károsultakkal,több károsult esetén károsultakként kell érteni a kapcsolat felvételi kísérletet;
aa)most lehet, sőt kötelező is a „SeVizahitel” károsultakat felkeresni, és alázattal közreműködni a kártérítésük mielőbbi rendezése érdekében,
b)a sikeres kapcsolatfelvételt követő három hónapon belül nem jönne létre írásos – ide értve a szóbeli egyezség írásban történő megerősítését is – mert a”SeVizahitel” károsult időközben öngyilkos lett, vagy külföldre menekült a bank, mint adós,kifosztó, károkozó pénzügyi intézménynek felróható okból. Ez esetben egy kártérítési alapot kell létrehozni, az elhunytak árváinak, illetve családtagjainak kártalanítására.
Az ajánlásban foglaltak végrehajtása tekintetében nem minősül együttműködőnek az adós, bank, kifosztó,  károkozó pénzügyi intézmény
c)aki élő szerződés esetében legalább három,a kifosztásból eredő „SeVizahitel” károsultak követelés esetében legalább kettő alkalommal bizonyítható módon elutasítja az együttműködést   a kapcsolat felvételi kísérlet során,továbbá
–  rendőri segítséget kér, hogy a ”Sevizahitel”károsultak ne menjenek be a bűncselekmény elkövetésének színhelyére, (pl. K&H bank)
-tiltakozik a „SeVizahitel” károsultak sárga színű ruházata ellen,
– birtokvédelmi eljárást kezdeményez a „SeVizahitel” károsultak ellen, (pl.OTP bank)
-aki rendőri segítséget kér a bankban való besátorozás idejére,
-aki születés napi köszöntés esetén rendőri segítséget vesz igénybe
d)aki elutasítja a helyzetértékeléshez szükséges azon releváns információk megadását, vagyoni helyzetének valódi állapotát bemutatását,amelyek nem állnak a  „SeVizahitel”károsultak rendelkezésére;
e)aki szándékosan valótlan információt ad a  „SeVizahitel”károsultak számára a megoldás keresési folyamat időtartama alatt;
f)aki bizonyíthatóan elutasítja a  „SeVizahitel”károsultak által közölt követelések alapján reális megoldási lehetőségek mindegyikét;
g)akinek az együttműködési hajlandósága hiánya miatt a sikeres kapcsolatfelvételt követő három hónapon belül nem jön létre írásos egyezség, vagy az adós, mint bank,kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény nem kezdi meg a javaslatnak megfelelő kártérítés kifizetését,
h)aki nem teljesíti a megoldás keresési folyamat eredményeként létrejött írásos egyezségben szereplő lényeges kötelezettségeit, fizetési késedelem esetén 30 napot meghaladó késedelembe esik;
i)ha  a „SeVizahitelkárosultak esetén az adós,mint bank, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény nem működik együtt a „SeVizahitel”károsultakkal.
A „SeVizahitel” károsultaktól elvárt, hogy világos és egyértelmű módon, közérthető nyelvezetben kommunikáljon. A kommunikáció során – ahol lehetséges – indokolt kerülni a jogi szakkifejezések használatát, illetve biztosítani szükséges ezek közérthető magyarázattal történő ellátását. A kapcsolattartás nyelvezetének sugallnia szükséges a bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény együttműködési szándékát, mellyel azt kívánja kifejezésre juttatni, hogy kész fenntartható megoldást kínálni a kártérítés mielőbbi kifizetése érdekében.
A „ SeVizahitel” károsultak elvárják, hogy a késedelemmel érintett, fel nem mondott, meg nem szűnt szerződések (a továbbiakban: élő szerződések) esetében a pénzügyi intézmény – az általa meghatározott ütemezésben, tértivevényes postázási móddal –  Kártérítés Felhívó levél 1-et küldjön.
A”SeVizahitel”  károsultak javasolják, hogy a  Kártérítési Felhívó levél 1 stílusa térjen el a számára a korábban megküldött valamennyi levéltől. A„SeVizahitel” károsultak fontosnak tartják, hogy a Kártérítés Felhívó levél 1 érzékeltesse a bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény együttműködési hajlandóságát. A „SeVizahitel” károsultak indokoltnak tartják, hogy a levél első bekezdése érzékeltesse, hogy –a  bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény, csalást követett el, és a tisztességtelenséget már korábban  a 2014. évi XL. törvényben ( Elszámolási törvény ) el is ismerte.
Az MNB indokoltnak tartja, hogy a levél első bekezdése érzékeltesse, hogy- amennyiben a „SeVizahitel” károsultak eljárásrendjéből adódik, úgy-ez az utolsó lehetőség arra, hogy közösen  megoldást találjanak a problémára. A probléma megoldás, már csak a kártérítés fizetésével orvosolható.
Az „SeVizahitel” károsultak jó gyakorlatnak tekintik azt, ha a telefonos kapcsolatfelvételre minden esetben a hívott fél által beazonosítható – azaz nem rejtett – hívószámról kerül sor. Ezzel az együttműködő bankok, mint adós, kifosztó,  károkozó pénzügyi intézmény számára biztosított a visszahívás lehetősége. Az MNB jó gyakorlatnak tartja, ha a telefonhívások abank, mint adós ,kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény beleegyezése esetén rögzítésre kerülnek, továbbá megtörténik a bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézménytájékoztatása az adatkezelés céljáról, valamint ha a bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény kérésére biztosítják a „SeVizahitel”károsultak a hangfelvétel visszahallgatását. Az MNB indokoltnak  tartja, hogy a telefonos kapcsolatfelvétel esetén abank, mint adós, kifosztó, károkozó  pénzügyi intézmény úgy járjon el, hogy annak megtörténte utólag bizonyítható legyen.
Felmondott szerződésekkel kapcsolatos eljárás. Az MNB elvárja, hogy a  bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény – 2016. szeptember 30. napjáig – legalább kettő alkalommal kísérelje meg a „SeVizahitel” károsulttal, kezessel, zálogkötelezettel a kapcsolatfelvételt. Amennyiben a telefonszám nem ismert a bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény előtt, úgy a személyes megkeresés, vagy a  Kártérítés Felhívó levél 1 ismételt alkalmazása is elfogadható az MNB részére.
Az MNB elvárja, hogy a felmondott lakossági jelzáloghitel szerződések esetében a bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény – az általa meghatározott ütemezésben, tértivevényes postázási móddal –  Kártérítés Felhívó levél 2-t küldjön a  „SeVizahitel” károsultnak,kezesnek és a zálogkötelezettnek.
Az MNB javasolja, hogy a  Kártérítés Felhívó levél 2 stílusa térjen el a  bank, mint adós,kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény által a „SeVizahitel” károsultak számára korábban megküldött valamennyi levéltől. A levél érzékeltesse a  bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény együttműködési hajlandóságát és észérvekkel hasson  arra, hogy a felmondott lakossági jelzáloghitel szerződésből eredő  kártérítés megfizetésével kapcsolatban  milyen kártérítési javaslati megoldást  találtak. Célszerű, ha a levél első bekezdése érzékelteti, hogy – amennyiben a „SeVizahitel” károsultak eljárásrendjéből ez adódik, úgy – ez a  kártérítés követelését  megelőzően az utolsó lehetőség arra, hogy közösen megoldást találjanak erre a súlyos,egész társadalmat érintő problémára.
Annak érdekében, hogy a bank, mint adós, kifosztó,  károkozó pénzügyi  intézményteherviselő képességének ismeretében születhessen megfelelő döntés az adott helyzetben alkalmazható megoldásról, kiemelten fontos, hogy a „SeVizahitel” károsultak a megoldási alternatívák vizsgálata során a bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézményegyüttműködésével végezze el a bank, mint adós,kifosztó, károkozó pénzügyi intézményjövedelmi és vagyoni helyzetének felmérését.
Az MNB célszerűnek tartja, hogy a banktól, mint adós,  kifosztó, károkozó pénzügyiintézménytől begyűjtött, valamint nyilvántartásaiban rendelkezésre álló információk alapján a „SeVizahitel” károsultak egyedileg elemezzék a bank,mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény fizetőképességét. Indokolt, hogy a „SeVizahitel” károsultak számára ajánlott megoldási lehetőségek mellékleteként a „SeVihaitel” károsultaknak nem kell számításokkal és részletes szöveges elemzéssel alátámasztani  a helyzetértékelést, mert  anélkül is jól látható, hogy a bank, mint adós, kifosztó,károkozó pénzügyi intézményfelbecsülhetetlen nagy kárt okozott eddig is.
Itt jegyezzük meg, hogy már készülnek a „SeVizahitel” károsultak kártérítési igényei.
A bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény jövedelmi helyzetének felmérése
a)a „SeVizahitel” károsultak értékelik a bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény jelenlegi és a kártérítési ügylet futamideje alatt várható rendszeres és nem rendszeres jövedelmeinek meglétéről a tájékoztatást,
b)a bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény, mint gazdasági ágazatra jellemző átlagos bérdinamikát, valamint az általános munkapiaci kilátásokat, gazdasági fellendülést elő is idézheti a kártérítés megfizetésével, egy gazdaság élénkítési programmal,azzal, hogy visszaszolgáltatja az elrabolt pénzt,kamataival.
c))a „SeVizahitel” károsultak csak az egy összegben befolyó kártérítéseket veszik figyelembe, súlyos káraik enyhítésére.
A bank, mint adós, kifosztó , károkozó pénzügyi intézmény az alábbi károkozásért kell, hogy kártérítést fizessen!
A tönkretett életekért
Az elvett otthonokért
Az önként eldobott életekért
Az egészségkárosodásokért
A fagyos lakásokért
A megnehezített anyagi biztonságért
Az egészségügyi kockázatok megelőzésének meghiúsításáért
A létbiztonság elvesztéséért
Az éhező gyermekekért
Az álmatlan éjszakákért
A stresszel terhelt napjainkért
A végrehajtásoktól való rettegésekért
A mindennapos szorongásokért
A biztonságérzet kilátástalanságáért
A kiszámíthatatlan jövőért
A megtévesztésekért
Az emberi méltóságtól való megfosztásokért
A családok ellehetetlenüléséért
A családok széthullásáért
Az elmaradt nyaralásokért
A nyugalom elvesztéséért
Az olcsóbb, és rosszabb minőségű élelmiszerekkel való táplálkozás kényszere miatt
A szükséges minőségű és mennyiségű gyógyszerek megvásárlásának meghiúsításáért
A sportolás lehetőségének elvétele miatt
A kikapcsolódás ellehetetlenítése miatt
A pihenés meghiúsítása miatt
A szórakozás lehetőségeinek csökkenése miatt
A meg nem született gyermekekért
A meg nem született unokákért
A nagyszülőként megélhető élmények végleges elvesztéséért
Az elvándorolt barátokért
A teljes kifosztásért
A telefoncsörgéstől való rettegésekért
Az öregebb, és kevésbé biztonságos, nagyobb energiafelhasználású eszközök használatának kényszere miatt:
Gépkocsik
Háztartási berendezések
Gyógyászati segédeszközök
Szerszámok
Fegyverek (csak a rendvédelemnél)
A baráti kapcsolatok elvesztéséért
Az emberhez méltó élet meghiúsításáért
A sorozatos rendőri, és hatósági intézkedésekért
Az oktatásban való részvétel meghiúsításáért
Középiskolák
Főiskolák
Tanfolyamok
Szakmák
Idegen nyelv tanulása
Amiért a családdal töltött idő helyett az igazunkért kell harcolni
Az időért, amit a jog tanulásával töltenek olyanok, akiknek ez nem lenne dolga
A harcunk költségeiért
Utazás
Jogászok
Perköltségek
Kiesett bevételek
Eszközök költsége
Postai kiadások
Büntető ügyek, bírságok
Nyomtatási költségek
Telefonköltség
A kényszerű külföldi munkavállalásokért
Az elveszett gyermekkorért
Magyarország kifosztásáért
Az ingatlanok értékvesztéséért
Az ingatlanok állagromlásáért a szükséges felújítások elmaradása miatt
A tönkretett vállalkozásokért
A megszűnt munkahelyekért
A közüzemi számlák kiegyenlítésének ellehetetlenítéséért
A túlfizettetésekért
A hosszú időn át tartó jogtalanul magasabb törlesztő részletek beszedésért
A korábbi ingatlanok értékesítéséből származó önrészek elveszítéséért
A vagyonvesztésért
A kényszerből felvett, és törlesztett kölcsönök miatt, kell, hogy feleljen!
Ez a felsorolás a teljesség igénye nélkül történt!
Az MNB jelen ajánlás alkalmazását kötelező érvényűnek tekinti, és az ajánlás közzétételét várja el a „SeVizahitel” károsultaktól, a bank, mint adós, kifosztó, károkozó pénzügyi intézmény felé! Minden bankba el kell juttatni ezt az ajánlást.
A Magyar Nemzeti Bank 1/2016. (III.11.) számú ajánlása a kártérítés kifizetésének mielőbbi megkezdésére .
(Póka László)

Mészáros Lőrinc vőjelöltje zsíros állami üzlet közelébe került


A Mészáros Lőrinc vőjelöltje, Pállfy Balázs által vezetett Körösaszfalt érdekeltsége építheti a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) új épületeit hatmilliárdért.
A Magyar Építő Kft. nyerte meg a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) két új épületének, a rendőrtiszti kar képzéséhez egy új oktatási épület és egy 600 fős kollégium kialakítására kiírt közbeszerzést – idézte a napi.hu a most megjelent közbeszerzései adatokat.
A szerződés értékét előzetesen nettó hétmilliárd forintra becsülte az NKE, a nyertes hatmilliárdért vállalta a kivitelezést. Ketten pályáztak, a Magyar Építő mellett az Épkar Zrt. és a West Hungária Bau Kft. (WHB) alkotta konzorcium.
A portál felidézte, hogy a Magyar Építőt tavaly vásárolta meg a tiszakécskei Duna Aszfalt Kft. többségi tulajdonában lévő Körösaszfalt Zrt. A Körösaszfalt vezérigazgatója Mészáros Lőrinc vőjelöltje, Pálffy Balázs, aki a Magyar Építő igazgatóságában is helyet kapott.
A NKE beruházásain eddig a kormányzat bizalmát élvező két építőipari vállalat dolgozott fővállalkozóként: a WHB és a Market Építő Zrt.
A Market Építő többségi tulajdonosa Garancsi István üzletember, aki többféle befektetésben érdekelt, a vagyonát a napi.hu a legvagyonosabbak listáján 19 milliárd forintra becsülte, míg a Győrből induló WHB Paár Attila érdekeltsége, aki szintén szerepel a leggazdagabbak toplistáján, 9,3 milliárd forinttal.
(HVG)
Bal-Rad komm: Kötélbarátok, akadémiai kollégák, vejkók raja dong a bödön körül. A mostmár csakis és kizárólag Döbrögi-bödön körül!
Kizárt dolog, hogy a világ kissé fejlettebb vidékein a döbrögisztáni korrupciót valaholis felül tudnák múlni. Talán Maradék-Ukrajna maffiái vetekedhetnek a döbrögista hordával e téren! Ott is mindent “nemmzetthyvé” tettek/tesznek az “urak és a hölgyek”!

Camp Bondsteel: amerikai hídfőállás a Balkánon

Újra a figyelem középpontjába kerül az amerikai hadsereg második legnagyobb balkáni létesítménye, ami nemcsak harapófogóba szorította Szerbiát, de általa az Egyesült Államok a migrációs válság kezelése során is megőrizheti kezdeményező képességét; NATO-szerepvállalássá lényegítenék át Európa határainak lezárását.
Továbbra sem tudni, hogy pontosan hány amerikai katona szolgál a Koszovóban működő Camp Bondsteel területén, miközben a NATO Szerbiával kötött új megállapodásával gyakorlatilag akadálytalanná válnak az amerikai hadsereg csapatmozgásai a balkáni országok irányába. Az amerikai hadsereg térségi tevékenységének fokozódása arra utal, hogy NATO-szerepvállalássá akarnak átlényegíteni egy újabb európai problémát, aminek Európán belüli kezelésében egy tengeren túli ország nem kellene szerepet kapjon.
Miközben európai országok az “észak-atlanti együttműködés” keretén belül nem állomásozhatnak több tízezer fős haderővel az Amerikai Egyesült Államok területén, az amerikai fegyveresek egyre nagyobb számban vannak jelen Európában. Az euro-atlanti elkötelezettségű oknyomozó újságírókat nem foglalkoztatja az a kérdés, pontosan miért és hányan tartózkodnak egy távoli ország fegyveres erői közvetlen a szomszédságunkban (és Magyarország területén), miközben az európai fegyveres erők nem vonulhatnak be Amerikába. Az atlantistákban fel sem merül ennek gondolata, mert ebben az “együttműködésben” Európa az alárendelt fél, és ezzel – bár nem ismerik el nyilvánosan, de – ők is tisztában vannak.
A Camp Bondsteel területén állomásozó amerikai katonák száma titkosított adat. A Szputnyik hírügynökség tudósítói azonban arról számolnak be, hogy naponta mintegy 2,2 millió liter vizet szállítanak a táborba, napi 1400 adag ruhát mosnak ki, és 18 ezer tálat készítenek elő étkezésekkor. A táborban állomásozó páncélos haderőről szintén nincs hivatalos adat, de helyszíni beszámolók szerint több tucatnyi Abrams M1A2 harckocsi és 20 Black Hawk helikopter működik a tábor környékén.
Mivel a NATO újabb egyezményt íratott alá Szerbiával, feltételezhető, hogy bármennyien is állomásoznak Koszovó területén, ezt a létszámot a közeljövőben jelentősen növelni akarják. Pedig épp, hogy csökkenteni kellene; ha az amerikai fegyveres erők a migrációs válság kezelésébe nagy létszámmal beavatkoznak, azáltal az Európai Unió egy újabb idegen országgal szemben kerül kiszolgáltatott helyzetbe. Nem elég, hogy Törökország kezében van az EU déli határai feletti kontroll egy része, úgy tűnik, a NATO döntéshozói elkötelezettek azirányba, hogy Európa ne saját fegyveres erőivel védje magát, hanem az amerikai hadsereg kontrollja alatt maradjon.

http://www.hidfo.ru/2016/03/camp-bondsteel-amerikai-hidfoallas-a-balkanon/

Több hónapba telhet a felrobbantott repülőtér helyreállítása

A brüsszeli repülőtéren történt robbantások jelentős hatást gyakoroltak a létesítmény üzemeltetésére, – akár több hónapba is telhet, mire újraindulhat a teljes körű működés.
Arnaud Feist, a Zaventem repülőtér vezérigazgatója a L’Echo napilapnak nyilatkozva azt mondta, a becsekkolási területen “felborult a rend, akár több hónapot is igénybe vehet a teljes helyreállítás”. Hétfőn a repülőtér sajtószolgálata szintén kiadott egy közleményt, miszerint az újranyitás időpontjáról egyelőre nem született döntés. Szombati közleményük szerint még folyamatban van a károk felmérése, de az épületben strukturális stabilitási problémákat nem okozott a robbanás.
Március 22.-én két öngyilkos merénylő robbantotta fel magát a Zaventem repülőtéren, egy további robbantás pedig a Maelbeek állomáson történt, közvetlen az uniós hivatalok épületeinek szomszédságában. Összesen 31 ember veszítette életét a robbanások során (beleértve az öngyilkos merénylőket is). Több mint 300-an szenvedtek különböző fokú sérüléseket.

http://www.hidfo.ru/2016/03/tobb-honapba-telhet-a-felrobbantott-repuloter-helyreallitasa/

Irán nyugati magánbefektetőkkel bővíti az olajipart

Irán olajminisztere, Bidzsan Zangeneh bejelentése szerint az országnak a következő 12 hónap során több mint 40 milliárd dollár külföldi befektetésre van szüksége az olajiparban.
A miniszter a Bloomberg hírügynökségnek adott interjút, amivel nem titkolt célja, hogy amerikai magánbefektetőket invitáljon az iráni olajiparba. Bidzsan a lapnak nyilatkozva azt mondta, a március 20.-tól kezdődő új költségvetési év során az olajszektorba elsősorban külföldi befektetőktől és magánvállalatoktól kell érkezzenek források.
Teherán az atomprogramról folytatott tárgyalássorozat háttérfolyamataként számos nyugati nagyvállalattal megállapodott a szankciók eltörlése utáni időszak befektetéseiről – ezek az együttműködések az új költségvetési év kezdetével kezdenek majd láthatóvá válni.
Az olajminiszter szerint kezdeti lépésként azt remélik, hogy a 2016. januári szinten tartják az kitermelést, ami mintegy napi 4 millió hordó olajtermelést jelent. Az iráni kitermelés március közepére 3,1 millió hordó/nap szintre süllyedt, amit a jövőben nyugati magánvállalatokkal fokoznának.
Teherán azonban az olajkitermelés hosszú távú növelésében is érdekelt, ami várhatóan a Kőolaj-exportáló Országok Szervezetének áprilisi ülésén fog a figyelem középpontjába kerülni, miután Szaúd-Arábia vállalta a kitermelés fokozásának beszüntetését. Alekszandr Novak orosz energiaügyi miniszter elmondása szerint a Katarban tartandó találkozón több mint 15 ország képviselői jelennek meg.
2014. júniusa és 2016. januárja közt az olaj világpiaci ára 115 dollárról 30 dollárra csökkent, ami komoly gazdasági terhet jelent az olajexportőr országoknak. Bár az olaj árának csökkenése a közhiedelem szerint pozitív fejlemény, számos afrikai országnak is fő bevételforrása az olajértékesítés, így a tartósan alacsony árak további migrációs hullámokat indíthatnak el Afrikából.

http://www.hidfo.ru/2016/03/iran-nyugati-maganbefektetokkel-boviti-az-olajipart/