2022. november 14., hétfő

Tarjányi Szilvia Molekuláris Biológus gondolatai

Hajrá lengyelek!

Forrás: AUF1.TV
https://auf1.tv/nachrichten-auf1/warschau-massenaufmarsch-fuer-ein-europa-der-freien-und-souveraenen-voelker

Híres színészek szenvednek káros mellékhatásoktól és halnak meg az oltások után LXIX-69 rész

Olyan híres színészek, mint Leslie Jordan, James McAvoy, Lívian Aragão, Darshan Dharmaraj, Khayalethu Anthony és még sokan mások érintettek a mérgező vakcinák következtében, és néhányan meghaltak. Ha ez történik a híres színészekkel, akkor hány névtelen ember lehet érintett még, akik nem szerepelnek a médiában, és nem is számolják őket?

Az oltások állnak az egészségügyi hatóságok által eltitkolni kívánt magas számú rákos esetek mögött

Dr. Ruby elmagyarázza, hogy a rákos megbetegedések aránya az oltások következtében az egekbe szökik, annak ellenére, hogy a CDC megpróbálja csökkenteni ezeket a számokat azzal, hogy a Covid-fertőzésből eredő halálesetekként tünteti fel őket, és megpróbálja elérni, hogy az emberek ne essenek pánikba, és emiatt ne vegyék fel az emlékeztető oltásokat. Rengeteg új rákos és nagyon agresszív megbetegedésről van szó.

Alberta kanadai miniszterelnöke: Meg kell szüntetni az együttműködést a Világgazdasági Fórummal

A kanadai Alberta új miniszterelnöke, Danielle Smith elmagyarázza, hogy az Alberta Egészségügyi Szolgálat sok problémánk forrása. A világjárvány kellős közepén aláírtak valamiféle partnerséget a Világgazdasági Fórummal, és ezzel foglalkoznunk kell. Miért kell a Világgazdasági Fórummal társulnunk? Ennek véget kell vetni!" - mondta.

Del Bigtree: tanulmányok szerint, nagyobb a beoltottak fertőzési kockázata, mint a be nem oltottaké

Jefferey Jaxen bemutatja az Egyesült Királyságban és Svédországban jelenleg folyó, több mint 9 millió embert vizsgáló tanulmányokat, amelyek arra a következtetésre jutottak, hogy a beoltottak nagyobb valószínűséggel fertőződnek meg, akár 100%-os negatív hatékonysággal 50 hét után. Más szóval, a vakcina okozza a fertőzést.

Dr.Mikovits Judy:"megint megpróbálnak majd maszkot húzni ránk, és megint azt fogjuk mondani: nem!

SÜRGŐS FELHÍVÁS! Kérjük, hogy valamennyiünk érdekében a lehető legszélesebb körben terjesszék ezeket a videókat családtagjaik és ismerőseik között, mert súlyos veszélyben vagyunk egy orvosi-társadalmi zsarnokság uralma alatt, melynek célja, hogy elpusztítsa az emberiséget.

Már 1992 óta ismert, hogy ha a velünk született immunrendszert egészségesen tartjuk fenn, akkor nehéz megbetegedni. 40 éve folytatnak egy óriási kísérletet, beleértve az AIDS-et és a SARS-CoV-2-t is. Az orvosok szerte a világon kezdenek ráébredni, és amíg nem vonjuk felelősségre ezeket a bűnözőket, addig ennek nem lesz vége.

Dr. Christiane Northrup: Terhes nők és csecsemőik súlyosan károsodnak a Fenevad bélyegétől

Dr. Christiane Northrop arról beszél, hogy a Covid injekciók teljesen elpusztítják a férfiak és a nők reprodukciós képességét, és megölik a méhben lévő magzatokat. Ha az oltást a terhesség első harmadában kapják, a vetélési arány 80 százalék - mondta a doktornő.

Hírességek szenvednek a vakcina káros hatásaitól vagy meghalnak az oltás után. 68. rész

Olyan hírességek, mint Khloé Kardashian, Chet Walker, Anthony Vargas, Rui Guimarães, Katy Perry és még sokan mások szenvedtek a mérgező vakcinák miatt, és néhányan meg is haltak. Ha a hírességekkel ez történik, hány névtelen ember érinthet még, akik nem szerepelnek a médiában, és nem is tartják számon őket?

Számos koncertet mondtak le a vakcinák hatásai miatt. 8. rész

A toxikus vakcinák megviselik az énekeseket, ezt nem is lehet titkolni, és ezért számos, már betervezett koncertet mondtak le az előadók, például Justin Bieber, Ringo Starr, Hardwell, Luísa Sonza, Jake Owen, Mikaben és mások.

Mike Adams aktivista vádolja a rendszert követő embereket, mert eddig egy, mesterséges világban éltünk, amely összeomlóban van, ezért van az őrület és a pánik. Szinte minden, amit tudni vélnek, hamis.

Dr. Binoy Kampmark: Az amerikai birodalom titkos háborúi

Ahhoz, hogy eljussanak oda, ahol vannak, a birodalmi hatalmak megtévesztik, meghazudtolják és elferdítik a dolgokat. Az USA imperiuma, ez a legfélelmetesebb ördögi hatalom, a saját állampolgárai számára gyakran észrevétlenül csápolt végig a világon.

A New York University's School of Law's Brennan Center of Justice által kiadott, Secret War: How the US Uses Partnerships and Proxy Forces to Wage War Under the Radar (Titkos háború: Hogyan használja az USA a partnerségeket és a proxy erőket a radar alatt történő hadviselésre) című jelentésben kevés a megdöbbentő, bár sok az aggasztó.  A jelentés szerzője azt állítja, hogy a Pentagon által az amerikai katonai partnerségekről szolgáltatott országok listája kegyetlenül rövid.  A lista annyira téves, hogy 17 országot kihagytak belőle.

Katherine Yon Ebright, a Brennan Center Szabadság és Nemzetbiztonság Programjának tanácsadója bájtalan naivitásról árulkodik, amikor megjegyzi, hogy "a titkos háború elterjedése viszonylag új keletű jelenség", amit "antidemokratikusnak és veszélyesnek" tart.  Az utóbbi két pontban minden bizonnyal igaza van, de az újdonsággal kapcsolatban határozottan téved.

Az Egyesült Államok, megalakulása óta, vásárlás, összeesküvés és fegyveres erő révén ármánykodik, hogy kiterjessze hatalmát és birodalmat öleljen magához anélkül, hogy ezt kinyilvánítaná.  Ezzel az öleléssel együtt járt a titkos háború vélt szükségessége is.

Az amerikai erők Laoszban folytatott illegális, titkos hadművelete az egyik legbrutálisabb példája volt a titkos konfliktusnak, amelyet sok politikus otthon nem is tudott.  Ahogy Joshua Kurlantzick erről szóló könyvének sötét címe is sugallja, remek hely volt a háborúhoz.

Azzal kezdődött, hogy a Központi Hírszerző Ügynökség egy alakulata kiképezte és felfegyverezte a hmong etnikai kisebbség tagjait, akik mintegy 14 évvel később teljes körű harcokban vettek részt az észak-vietnami kommunista szövetségesekkel.

Ezt a fejleményt egy olyan légi hadjárat kísérte, amelynek során az USA több bombát dobott le, mint amennyit a légierő a II. világháború során összesen használt.  1964 és 1973 között több mint 580 000 bombázó bevetésből több mint 2,5 millió tonna lőszert dobtak le.

Az amerikai törvényhozók hajlamosak nagy meglepetést kifejezni, hogy az amerikai erők rejtélyes módon olyan országokban jelennek meg, amelyeket alig találnak meg a térképen.  A körülmények azonban nagyrészt a saját beleegyezésükkel alakultak ki.  Az ilyen szerepvállalások engedélyezési hátterének középpontjában számos olyan eszköz áll, amelyek 2001. szeptember 11. óta megszaporodtak: az Egyesült Államok 10. címének felhatalmazásai, a 2001. évi felhatalmazás a katonai erő alkalmazására (AUMF), a háborús hatalmi határozat szerinti bevetési értesítések, valamint az önvédelemhez való jog feljavított eszméje.

Aggodalomra ad okot a "biztonsági együttműködési" programok széles köre, amelyeket a Kongresszus az AUMF alapján engedélyezett a kijelölt terrorista csoportok ellen.  A 10 U.S.C. § 333-ban kodifikált rendelkezés lehetővé teszi a Védelmi Minisztérium számára, hogy külföldi erőket képezzen ki és szereljen fel a világ bármely részén.

A 127e. szakasz, vagyis a 10 U.S.C. §127e kiemelkedik, mivel felhatalmazza a DoD-t, hogy "támogatást nyújtson olyan külföldi erőknek, irreguláris erőknek, csoportoknak vagy személyeknek, amelyek az Egyesült Államok különleges műveleti erőinek a terrorizmus elleni küzdelem érdekében folytatott, folyamatban lévő katonai műveleteit támogatják vagy elősegítik".

A 2001-es AUMF hatalmas rugalmasságú eszközzé vált, amelyet minden kormány a bevezetése óta minden egyes kormányzat kiterjesztett, hogy a terrorista csoportok olyan listájára terjedjen ki, amely a nyilvánosság előtt titokban marad.  A végrehajtó hatalom sokáig visszatartotta a listát a Kongresszus elől, amit kénytelen volt megtenni, mivel könnyelműen értelmezte, hogy a terrorista csoportokkal összefüggésben mit jelentenek a "társult erők".

A Védelmi Minisztérium arról is hallgatott, hogy az amerikai erők milyen konkrét körülmények között tevékenykednek e hatáskörök alapján.  Ahogy Ebright fogalmaz, az indoklás szerint "az incidens túlságosan csekély volt ahhoz, hogy kiváltsa a törvényes jelentéstételi kötelezettséget". Az "epizodikusnak" és az "irreguláris" hadviselés szerves részének tekintett összecsapások nem minősülnek "ellenségeskedésnek".

A titoktartás egy másik, a tagadhatóság fontos előfeltétele által segített felhalmozása az Elnöki jóváhagyás és jelentés a titkos akciókról, 50 U.S.C. § 3093 (1991).  Ismét a 9/11-es terrorista mumus szerepelt a célzott gyilkosságokban és merényletekben, az ellenkező állítások ellenére.

Az ilyen együttműködési programok talán legmegdöbbentőbb jellege a 2018. évi nemzetvédelmi felhatalmazási törvény 1202. szakasza által biztosított hatókör.  Bár bizonyos tekintetben tükrözi a 127e. szakaszt, a hangsúly itt nem a terrorizmus elleni küzdelemre, hanem a "szélhámos államok" elleni "szabálytalan hadviselési műveletek" támogatására helyeződik.  Ebright komor hangot üt meg.  "A terrorizmus elleni háború határait messze meghaladóan a §1202 arra használható fel, hogy alacsony szintű konfliktusokat folytassanak erős, akár nukleáris államokkal".

Az ilyen műveletekről időnként áttört a titoktartás fátyla.  2017-ben az amerikai hadsereg zöldsapkás katonáinak négy tagja, valamint négy nigériai katona halt meg egy rajtaütésben Tongo Tongo falu mellett.  Ez volt a legtöbb emberéletet követelő amerikai katonai veszteség 1993 óta, amikor a szomáliai Black Hawk Down incidensben 18 Army Rangers vesztette életét.

Az egész ügyben nem csupán az volt a fejrázóan furcsa, hogy a kongresszus tagjai mennyire meglepődtek ezen az összecsapáson, hanem az is, hogy a vezérkari főnökök egyesített vezérkari főnöke, Joseph Dunford tábornok milyen értetlenül követelt vizsgálatot.  Egyetlen célja az volt, hogy meggyőződjön arról, hogy az amerikai erők rendelkeztek-e "megfelelő hírszerzéssel, felszereléssel és kiképzéssel", és hogy volt-e "megfelelő pontosságú, a bevetés előtti értékelés a térségben lévő fenyegetésről".  Bizonyára az lett volna a lényegesebb kérdés, hogy mit csináltak ezek a modern felszerelésű római légiósok szélesebb körű tájékozottság nélkül odahaza?

Az összefoglaló jelentés és a Pentagon tisztviselőinek megállapításai szerint a térségben lévő harcosok "túlerővel" rendelkeztek.  Minden amerikai és nigériai katonára három támadó jutott.  Ez megint csak elhibázza a titkos műveletek általános lényegét, amelyekről még a washingtoni felsőbb körökben is keveset tudnak.

Annak ellenére, hogy számos nyilvános nyilatkozat azt állítja, hogy az USA katonai szerepe az olyan színtereken, mint Afrika, a helyi hadseregek "tanácsadására és támogatására" korlátozódik, a műveleti valóság időnként behatolt.

2018-ban a ma már nyugalmazott Donald Bolduc tábornok, aki 2017-ig az amerikai különleges erők parancsnoka volt Afrikában, volt elég hivalkodó őszinteség ahhoz, hogy felfedje, hogy a hadseregnek "srácai vannak Kenyában, Csádban, Kamerunban, Nigerben [és] Tunéziában, akik ugyanolyan dolgokat csinálnak, mint a szomáliai srácok, ugyanolyan király veszélynek teszik ki magukat, nem csak 127 visszhangon.  Voltak sebesült fickóink mindenféle küldetésen, amit csinálunk".

Ebright azt ajánlja, hogy az "elavult és túlterhelt AUMF-ek" puszta reformja nem lesz elég.  "A kongresszusnak hatályon kívül kell helyeznie vagy meg kell reformálnia a védelmi minisztérium biztonsági együttműködési jogköreit.  Amíg ezt nem teszi meg, addig a nemzet továbbra is háborúban fog állni - bizonyos esetekben az emberek beleegyezése vagy akár tudta nélkül"."

Ez aligha fog megtörténni.  A washingtoni biztonsági intézményrendszer és az amnéziások kótyagos köre nagyon szeretné eltitkolni, hogy az USA 1941 óta helyőrségi, háborús állam.  És a következő nagy konfliktus már csak a sarkon van.  A látszatot meg kell őrizni.

https://southfront.org/the-secret-wars-of-the-us-imperium/

Eric Zuesse: Amerika terve Oroszország és Kína legyőzésére

Az Oroszország elleni amerikai stratégiának sikeresnek kell lennie ahhoz, hogy a Kína elleni amerikai stratégia sikere lehetővé váljon; Ukrajna az Egyesült Államok Oroszország elleni proxyja, Tajvan pedig az Egyesült Államok Kína elleni proxyja. Ukrajna 2014-ben lett az USA "szövetségese" vagy vazallus-nemzete, de Tajvan hivatalosan még nem az USA "szövetségese" vagy vazallus-nemzete.

Az amerikai kormány azon tervét, hogy Tajvant a birodalmához csatolja, már nyilvánosságra hozták amerikai katonai tisztviselők (akiket itt alább részletesen idézni fogunk); és amint azt bejelentették, erre a két modellre épül:

Az amerikai kormány eltökélt szándéka, hogy túlélje Oroszország kormányát az ukrán háborúban, és ezt a példát - az Oroszország elleni győzelmet - arra használja fel, hogy megszilárdítsa és növelje az amerikai rezsim szövetségeit más nagy tengeri nemzetekkel (vazallusaival), hogy ezek a többi tengeri nemzet csatlakozzon Amerika Tajvan elfogyasztására irányuló háborújához, ahogyan Nagy-Britannia még mindig elfogyasztja a Falkland-szigeteket. (Mind a Falkland-szigetek, mind Tajvan olyan szigetek, amelyeket egy [amerikai/angol] "ellenség" [Argentína vagy Kína] saját területének követel). Amerikának tehát előbb le kell győznie Oroszországot, mielőtt legyőzné Kínát - és akkor ő fogja uralni a világot; az ENSZ pedig nem lesz több, mint egy erényeket hangoztató nemzetközi beszélgetőfórum, semmi nemzetközi törvények megalkotója, amelyet ehelyett Amerika saját "szabályokon alapuló nemzetközi rendje" fog felváltani. Az USA/UK birodalom globális uralma a végső cél. (E cél támogatóit általában "neokonzervatívoknak" nevezik, ami egy olyan nemzetközi kapcsolatokra vonatkozó ideológia, amelyet az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok valamennyi politikai pártjának valamennyi vezetője és köztisztviselője támogat, és amelyet néha "különleges kapcsolatnak" neveznek - lásd ezt, és különösen ezt - az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság között, hogy végső soron az egész világot uralják.)



az Egyesült Királyság példája az 1982-es Falkland-szigeteki háborúban elért sikere, amely révén Nagy-Britannia ellenőrzése alá vonta a Falkland-szigeteket, így - ahogy a Wikipedia írja - "1994-ben Argentína új alkotmányt fogadott el,[7] amely a Falkland-szigeteket törvény által egyik tartományának részévé nyilvánította.[8] A szigetek azonban továbbra is önigazgatású brit tengerentúli területként működnek."[9]. Más szóval: az amerikai/brit rezsim azt tervezi, hogy Tajvan "továbbra is az USA önigazgatású tengerentúli területeként működik". (Az Egyesült Királyság így az USA felhasználásával visszaszerzi az ellenőrzést Kína felett, pontosan úgy, ahogyan azt Cecil Rhodes 1877-ben megtervezte, és végrendeletében véghezvitte, amikor 1902-ben létrehozta a Rhodes Trustot, amelynek a következő évtizedekben Winston Churchill volt a művelet kulcsszereplője.)

Íme a részletek, az egész terv (Oroszország és Kína meghódítása), ahogyan azt az amerikai katonai tervezők leírták:

A South China Morning Post 2022. november 10-én a "Top US general vows military support for Taiwan, warns Beijing against conflict" címmel bannert, és beszámolt róla:

Egy vezető amerikai katonatiszt ígéretet tett Tajvan katonai támogatására, miközben figyelmeztette Pekinget, hogy tanuljon Oroszország ukrajnai inváziójából.

A megjegyzéseket Mark Milley tábornok, a vezérkari főnökök egyesített bizottságának elnöke tette egy szerdai New York-i rendezvényen.

"Az Egyesült Államok a Tajvani Kapcsolatokról szóló törvényen keresztül elkötelezte magát, és Biden elnök az utóbbi időben több alkalommal is kijelentette, hogy az Egyesült Államok továbbra is támogatni fogja Tajvant" - mondta Milley.

"Katonailag támogatni fogjuk őket... Megpróbálunk segíteni a kiképzésükben és a felszerelésükben". ...

"Ukrajna egyik tanulsága Kína számára az, hogy a papíron folytatott háború és a valódi háború két különböző dolog. És amit láttak, az egy óriási stratégiai elszámolási hiba volt" - mondta.

"Azt hiszem, Xi elnök úr egy lépést hátrál és ... értékeli a helyzetet".

Milley szerint Peking számára nehéz lenne egy kétéltű támadást végrehajtani a Tajvani-szoroson keresztül.

"Ez nagyon nehéz" - mondta. "Nagyon nehéz. És azt hiszem, hogy lassan ráébrednek erre, és valószínűleg értékelik a helyzetet, és újraszámolják, hogy mit tehetnének."

Az 1979-es Tajvani Kapcsolatokról szóló törvény, amely az Egyesült Államok és Tajpej kapcsolatait szabályozza, előírja az Egyesült Államok számára, hogy biztosítsa az önrendelkezés alatt álló sziget számára az önvédelemhez szükséges forrásokat, és megakadályozza, hogy Peking egyoldalúan megváltoztassa a státuszát. De nem írja elő, hogy az Egyesült Államoknak katonailag meg kell védenie a szigetet. ...

Xi a kongresszuson elmondta, hogy a PLA-nak el kell érnie azt a célt, hogy világszínvonalú hadsereggé váljon, amely képes megnyerni "regionális háborúkat".

Milley szerint Kína a század közepére globális katonai fölényt, 2027-re pedig regionális fölényt akar elérni. ...

Az USA célja tehát az, hogy 2027 előtt kényszerítse Kínát Tajvan lerohanására, miközben Amerika még mindig képes legyőzni egy szárazföldről induló kínai inváziót. Ahhoz azonban, hogy egy ilyen inváziót kikényszerítsen, az USA-nak először ki kellene provokálnia Tajvan blokádját a szárazföldi erők részéről. Ennek módja az, hogy elárasztják Tajvant az USA és szövetségesei által használt fegyverekkel és a használatukra való kiképzéssel, hogy egyre nehezebbé tegyék a szárazföld számára a kínai blokád érvényesítését és a sziget elfoglalását; de azt is, hogy az USA és szövetséges erői áttörjék ezt a blokádot. Ez utóbbi - az áttörés eszközei - az a pont, ahol a 2-es szám jön a képbe:

A U.S. Naval Institute Magazine (vagy "Proceedings") 2022. október 1-jén a "Prepare the Logistics to Break a Chinese Blockade of Taiwan" (Készítsék elő a logisztikát Tajvan kínai blokádjának áttöréséhez) címmel jelent meg: Ha Kína megkísérli Tajvan karantén alá helyezését, az Egyesült Államoknak és szövetségeseinek fel kell készülniük a kereskedelmi hajózás gyors bevetésére". A cikk szerint:

Az amerikai hajózás létfontosságú lesz annak biztosításához, hogy Tajvan továbbra is hozzáférhessen a globális logisztikai ellátási lánchoz és a matériához. Sajnos az amerikai kereskedelmi flotta a második világháborús fénykorának árnyéka. A globalizáció és a globális ellátási láncok összetettsége aláásta az amerikai kereskedelmi hajózás hatókörét; jelenleg mindössze 125 amerikai haditengerészeti ellátóhajó áll szolgálatban, és mintegy 140 amerikai lobogó alatt közlekedő kereskedelmi hajó van világszerte.1

Szerencsére mindkét forgatókönyv esetében léteznek történelmi tervek a siker elérésére: Nagy-Britannia falklandi háborúból ismert Ships Taken Up from Trade (STUFT) és az Öböl-háborúból ismert Earnest Will hadművelet mindegyike megvilágítja az Egyesült Államok számára a haditengerészeti logisztikai vállalkozás gyors létrehozásának és védelmének útját. Ezek az események olyan tanulságokkal szolgálnak, amelyeket figyelembe kell venni, amikor az Egyesült Államok az Indo-csendes-óceáni térségben egy esetleges konfliktusra összpontosítja erőforrásait.

STUFT

A Falkland-szigeteki háborút gyakran hozzák fel példaként arra, hogyan nézhet ki egy modern, "rakétakori" tengeri konfliktus. A konfliktus egyik gyakran tanulmányozott aspektusa az a herkulesi logisztikai vállalkozás, amely 74 napon keresztül fenntartotta a világ végén egy repülőgép-hordozó csapásmérő csoportot. A STUFT volt az a kulcsfontosságú jogi mechanizmus, amelyet az Admiralitás alkalmazott a brit zászló alatt közlekedő hajók kormányzati használatra történő rekvirálására, hogy embereket, hadianyagot és készleteket szállítsanak a hadműveleti színtérre. A csapatszállítókká átalakított luxushajóktól a tengeralattjáróvadászokká átalakított halászhajókig 47 brit kereskedelmi hajót aktiváltak Sir Henry Leach admirális, az első tengeri lord parancsára, aki egyszerűen kijelentette: "Embereket a flottába és támogassátok a flottát. A pénz nem számít. "2

Amikor Nagy-Britannia győztesen került ki a Falkland-szigeteki konfliktusból, a katonai és a kereskedelmi flotta összeolvadását a több mint 8000 mérföldre és a legközelebbi baráti kikötőtől mintegy 3500 mérföldre lévő győzelem kritikus tényezőjeként említették. Bár az Admiralitás mindössze néhány héttel az ellenségeskedések kezdete után képes volt utólagosan felszerelni és útnak indítani a STUFT tengerészekből álló flottáját, jogi felhatalmazása három fő tényezőben gyökerezett.

Először is, a "királyi előjog", a korona lazán meghatározott, a király vagy a királynő által birtokolt és a végrehajtó hatalmi ágakra átruházott maradék hatásköre feljogosította a kormányt a hajók rekvirálására. Ez a hatáskör már i. sz. 1138-ban is létezett.3 Másodszor, az 1907-es Hágai Egyezmény (VII.) felvázolta azt a politikát, amely azt szabályozza, hogy a nemzetek hogyan alakíthatják át a kereskedelmi hajókat hadihajókká.  ...

Végül pedig egy hat részből álló kritériumnak feleltek meg, amely a kereskedelmi hajók hadihajóvá történő átalakulását szabályozta, és amely lehetővé tette, hogy a hajók megtartsák a hadihajók kiváltságait, beleértve a lobogó államára, a legénységre és a hadi törvények betartására vonatkozó mandátumokat.4

Ezek az intézkedések lehetővé tették az Admiralitás számára, hogy a kereskedelmi hajókat törvényes harci hajóvá alakítsa át, és mindössze hét hét alatt megnövelje a szállítóflottáját, megszülve a bolygó másik oldalán folyó háború megnyeréséhez szükséges logisztikai vállalkozást.

Az Earnest Will hadművelet

Ha a Falkland-szigeteki háború mintát kínál arra, hogy az Egyesült Államok hogyan állíthatna össze egy kereskedelmi-katonai flottát, akkor az Earnest Will hadművelet azt mutatja, hogy miért lehet erre szükség.  ...

A Falkland-szigeteki háborút követő döntőbíráskodás során Argentína számos panaszt tett Nagy-Britanniával szemben helytelen magatartás miatt. A csapatszállítóként alkalmazott brit Queen Elizabeth II. cirkálóhajót a nem harcoló zászlók helytelen lobogózása miatt idézték be, holott a hágai egyezmények értelmében hadihajóként az argentin erők jogszerű támadásának lett volna kitéve.7

Míg Argentína talán csak az ellenségeskedések megszűnése után tudott volna vitába szállni az STUFT jogi hitelességének elemeivel, Kína kétségtelenül nem követné el ugyanezt a hibát. Tekintettel arra, hogy Kína hozzáfér a globális médiához és az olyan nemzetközi kormányzási mechanizmusokhoz, mint az ENSZ, feltételezhető, hogy az Egyesült Államok által vezetett, blokádtörő kereskedelmi flotta kiépítésére irányuló jelentős nemzetközi erőfeszítés számtalan szabotázs-, megsemmisítési és delegitimációs kísérlettel szembesülne, még jóval a lobogók felvonása előtt. ...

Ha az Egyesült Államok és szövetségesei megpróbálják aláásni Tajvan karanténba helyezését, akkor tisztában kell lenniük azzal, hogy ezzel egy olyan versenytársat utasítanak el, akinek a hitelessége belföldön és külföldön egyaránt a művelet sikerén múlik. Egy ilyen jellegű logisztikai misszió nem képes egymagában véget vetni egy ilyen konfliktusnak, de alapul szolgálhat a de-eszkalációhoz, és elegendő mozgásteret biztosíthat a diplomáciai tárgyalásokhoz, mielőtt a feszült geopolitikai helyzet nyílt konfliktusba torkollik. Ezért egy ilyen műveletet nem lehet pusztán a stabilitás érdekében végrehajtani. A műveletet úgy kell megtervezni és előkészíteni, hogy reálisan számoljunk azzal, hogy amennyiben a diplomácia vagy más, a tényleges műveleten kívüli nemzetközi nyomás nem enyhíti a helyzetet, a helyzet valószínűleg nyílt ellenségeskedéssé eszkalálódik.

A tenger jelenlegi állapota

A Falkland-szigeteki háború és az Earnest Will hadművelet két példát mutat be a kereskedelmi flották modern, tömeges mozgósítására a hadsereg kiegészítésére. Egy feltételezett indo-csendes-óceáni konfliktus esetében ennek a katonai-polgári összeolvadásnak sokkal nagyobb léptékben kell megvalósulnia. ...

Ajánlások

Tekintettel az amerikai tengeri logisztikai apparátus elégtelenségére, a feltőkésítés önmagában nem fog megfelelni egy jövőbeli konfliktus követelményeinek. Szűkös költségvetési környezetben nem valószínű, hogy a logisztikai képességek hiányosságainak orvoslására bátor kiadásokra kerülne sor. Továbbá, tekintettel a Jones Act reformjának nehézkes természetére, irreális feltételezni, hogy a jogszabályokat a pillanatnyi helyzethez szükséges ütemezésben meg lehetne változtatni. Az Egyesült Államok logisztikai képességei és szükségletei közötti szakadék megszüntetése érdekében az alacsony költségű, nagy hozamú megoldásokat kell előtérbe helyezni. E megfontolások alapján az Egyesült Államoknak kétirányú megközelítést kell alkalmaznia. ...

Ez egy olyan pont, amelyen az Egyesült Államok és szövetségesei már jelentős előrelépést értek el. A Quad nemzetek közül Ausztrália és India megkezdte az MH-60 Seahawk helikopter változatainak használatát, Japán pedig bejelentette szándékát az F-35 változatok hordozórepülésre történő alkalmazására. Bár ezek az erőfeszítések nem jelentenek csodaszert az átjárhatóságra, egyértelmű, hogy az ilyen intézkedésekhez szükséges technikai kapacitás megvan. Szerencsére az interoperabilitást biztosító intézkedések szilárdan a védelmi minisztérium szintjén vannak, és csak erős kommunikációt igényelnek a partnerekkel, valamint szerény beruházásokat a megvalósításukhoz, nem pedig hatalmas kiadásokat vagy hatalmas flották mozgósítását.

A műveletek visszahúzódása. Az Egyesült Államoknak biztosítania kell egy sor lobogóállami megállapodást a kereskedelmi fuvarozókkal és a fogadó nemzetekkel, hogy megvédje a kereskedelmi hajózást kínai karantén vagy nyílt ellenségeskedés esetén, és hiteles elrettentést nyújtson a további eszkalációval szemben. Az Egyesült Államoknak olyan rendszerre van szüksége, amellyel gyorsan méretezhető tonnatartalomra tehet szert. Szerencsére van egy bevált sablonja egy ilyen törekvés végrehajtására. A MarAd által kezelt Tengerbiztonsági Program (MSP) egy olyan köz- és magánszféra közötti partnerség, amely lehetővé teszi az amerikai kormány számára, hogy hatékonyan "béreljen" amerikai zászló alatt közlekedő hajókat amerikai legénységgel a katonai műveletek tengeri logisztikai feladatainak ellátására. Az MSP-hajók 2009 óta az Afganisztánba és Irakba szánt rakományok 99 százalékát szállították. A programot jelenleg a kongresszus 60 hajóra korlátozta, a kapacitás bővítésére irányuló erőfeszítések ellenére8 .

Tekintettel az amerikai kereskedelmi flotta űrtartalmának hiányosságaira, egy ilyen konfliktusban a skálázható logisztikai megoldás bevetésére a szövetségeseknek kell megoldást találniuk. Egy ilyen megoldás a STUFT, az Operation Earnest Will és az MSP program jellemzőit venné át a tengeri szállítási kapacitás gyors létrehozása érdekében.

Először is az Egyesült Államoknak fel kell kutatnia és össze kell állítania a jelölt nemzetek rövid listáját. A kritériumok közé kell tartozniuk a Tajvannal való kereskedelmi kapcsolatuk mértéke, a rendelkezésre álló hajótonna mennyisége, valamint annak valószínűsége, hogy támogatnák a kínai ellenségeskedésekkel szembeni asszertív műveleteket. Számos régió kínál lehetőségeket, például Délkelet-Ázsia, Európa, Afrika és Latin-Amerika. Azáltal, hogy az Egyesült Államok szerény támogatásokat és tervezési keretet kínál ezen területek szövetségesei számára, megteremthetné az alapokat egy nagy szövetséges hajóflotta bevetéséhez, amely a kínai agresszió megfékezésére irányuló szélesebb körű erőfeszítésben részt vevő partnerek által üzemeltetett, a fegyveres konfliktusok törvényei és az Egyesült Államok haditengerészeti ereje által védett, zászlós, legénységgel ellátott és üzemeltetett flotta.

Két kulcsfontosságú szempontot kell figyelembe venni ebben a számításban. Először is, annak biztosítása, hogy az érintett társaságok mögött ne kínai befektetési bankok álljanak - 2018-ban a 15 legnagyobb hajózási portfólióból 3, köztük a legnagyobb 5-ből 2 kínai bankok kezében volt.7 Továbbá annak biztosítása, hogy a hajók legénységét ne ellenséges nemzetiségűek - ebben az esetben kínaiak - alkossák. Szerencsére, mivel a kereskedelmi hajózásban a legénység nagy részét filippínó és indiai tengerészek alkotják, ez másodlagos szempont.

A konfliktus kitörésének forgatókönyve bevallottan bonyolultabb. Tekintettel a kínai hajózási cégek számára és a világ hajózási volumenében való dominanciájukra, ha kitörne egy konfliktus, a világ tengeri hajózása valószínűleg kettészakadna. A "szabad és nyitott" Indo-csendes-óceáni térségben érdekelt országok, mint Németország, Franciaország és Nagy-Britannia, egy ilyen forgatókönyv esetén valószínűleg az Egyesült Államok oldalára állnának. Ezek az országok a skandináv hajózási társaságokkal együtt olyan versenyképes hazai hajózási iparágakkal rendelkeznek, amelyek együttesen a tonnatartalom és a befektetett dollár tekintetében vetekednek a kínai elsőséggel.

Van valami rejtély a "Miért támogatja az amerikai kormány a nácikat szerte a világon?" kérdéssel kapcsolatban? Az USA kormánya (1945. július 25-től kezdve) ott folytatta, ahol Németország náci kormánya abbahagyta - és sokkal sikeresebb volt ebben, mint Hitler kormánya volt.

Eric Zuesse oknyomozó történész új könyve, AMERICA'S EMPIRE OF EVIL: Hitler's Posthumous Victory, and Why the Social Sciences Need to Change, arról szól, hogyan vette át Amerika a világot a II. világháború után, hogy leigázza azt az USA és a vele szövetséges milliárdosok számára. Kartelljeik nemcsak a "hírmédiát", hanem a társadalomtudományokat is ellenőrizve - a közvéleményt megtévesztve - a világ vagyonát vonják ki.

https://southfront.org/americas-plan-to-defeat-both-russia-and-china/

Ukrajna: A felőrlés folytatódik – Lengyel reguláris csapatok a harcmezőn

Melitopol, Kijev, Moszkva, 2022. november 14. hétfő (MB)

Lengyel reguláris csapatok harcolnak Zaporozsje vidékén annak jeleként, hogy már NATO-katonák közvetlen bevetésével igyekeznek pótolni az ukrán haderő veszteségeit – jelentette a Magyar Békekör tudósítója hétfőn.

Az ötezer lengyel katonát önkéntesnek tüntetik fel, a hivatalos verzió szerint „szabadságukat töltik” Ukrajnában.

Negyven ország zsoldosai vesznek részt az ukrajnai harcokban, főleg japánok, ausztráliaiak, kanadaiak, franciák és spanyol nyelvterületről származóak.

A NATO-val szorosan együttműködő Európai Unió 15 ezer ukrán harcos kiképzésében segédkezik. Az előző garnitúrát, alighogy kiképezték, nyomban a frontra küldték.

Az ukrán vezetés vérszemet kapott Herszon kiürítéséből, és újból meghirdette a Donbász felszabadítását. Azzal áltatják népüket, hogy az orosz lélek akkor fog meginogni, Moszkva pedig tárgyalásra kényszerülni, amikor majd kiűzték az orosz csapatokat Donyeckből és Luhánszkból.

Kijev nem először ringatja magát tévhitben – vélik megfigyelők. Herszon kiürítéséből egyesek arra a téves következtetésre jutottak, hogy az orosz haderő szorult helyzetbe került, lám, még Oroszországhoz csatolt területeket is kénytelen feladni. A nyugati média egyenesen azt állítja, hogy Ukrajna „megalázta” Oroszországot Herszon visszaszerzésével.

Hogy az emberélet kímélésén kívül milyen taktika vezérelhette az orosz hadvezetést Herszon kiürítésével, nehéz volna megmondani. Feltételezhetően átfogóbb stratégiai megfontolás része lehet a népszavazás eredményeként Oroszország részévé vált terület átmeneti feladása.

Az ukrajnai energia- és vízszolgáltatás ellen folytatott újabb és újabb orosz rakétatámadások arra utalnak, hogy nem csak a fronton, hanem a hátországban is el akarják venni a hadsereg kedvét a harc folytatásától. Ukrajna nagy részén hétfőn is megszólaltak a légvédelmi szirénák, jelezve, hogy újabb csapás várható.

A felőrlő taktika folytatódik.+++

Kiadta: Magyar Békekör