A közös nyilatkozat[i] a következőt
tartalmazza: "Oroszország semmisítse meg a Krím önhatalmú elcsatolását,
hagyjon fel a kelet-ukrajnai szakadárok támogatásával, az Ukrajna
területén végrehajtott mindenfajta egyoldalú katonai akció vagy
felforgató cselekmény a nemzetközi jog kirívó megsértésének tekintendő".
A nyilatkozat nyilvánosságra hozásával
egyidőben az orosz külügyminisztérium viszont-nyilatkozatában[ii] a
következőt írta: "Oroszország fenntartja magának a jogot az atomfegyver
válaszként való használatához, ha ellene vagy valamelyik szövetségese
ellen atomfegyvert vagy bármilyen más típusú tömegpusztító fegyvert
vetnének be. Ugyanez vonatkozik olyan esetekre is, amikor hagyományos
fegyvert vetnek be ellene, s ez az orosz állam létét veszélyezteti."
A nyilatkozat enyhítésére Oroszország
kilátásba helyezett tárgyalásos megoldást[iii] - a NATO csúcson
elhangzottakra reagálva -, de annak feltételeit az atomfegyverrel
fenyegető válaszlépéssel azonosan határozta meg[iv].
A NATO-csúcs Afganisztánnal kapcsolatos
döntése a terrorháború tényleges folytatását helyezi kilátásba[v].
Összeesküvés-gyártás lenne azt feltételezni, hogy az Afganisztánban
terrortevékenységet folytató amerikai katonákat szállító repülőgép
Iránon keresztül akart repülni, de "bürokratikus ügy" miatt érvényes
engedélyek nélkül[vi].
A NATO-csúccsal kapcsolatos hivatalos
híradások[vii] általános jellemzője az önigazolás, az erőfitogtatás és a
helyzet súlyosságának tompítása.
A lóláb itt-ott kilóg. Obama ismét elhárította Izrael közvetlen védelmét Szíriával szemben[viii].
Nem lehet észre nem venni a NATO-csúcs
nyilatkozatának túlkínálat-csökkenésére vonatkozó vetületét (amivel a
XX. század két világégését kiváltó közvetlen okkal cáfolhatatlan
azonosságot mutat): nyilvánvalóan a felgyülemlett fegyverkészletnek kell
"gazdát" találni. Ennek következménye az olaj iránti kereslet
növekedése. Szánalmas az a gyenge logikájú híradás[ix], amellyel az MTI
igyekezett ködösíteni: hajnalban még minusszal indítottak a tőzsdék,
viszont ahogyan telt az idő (és egyre biztosabbá vált, hogy a
NATO-csúcson az amerikai szándék érvényesül) egyre erősödött. Ez is
bizonyítja, hogy a föderalista paradigma hiénáinak, a spekulánsoknak a
pénz az istenük, az emberáldozat szerintük csak a profitszerzés
"járulékos vesztesége".
Orbán Viktor nyilatkozata[x] szánalmas, döbbenetes és vérlázító.
I. Szánalmas
Az EU ukrajnai provokációja óta a
konfliktussal kapcsolatban a nemzetiségi önrendelkezési jogokért szállt
síkra Orbán Viktor - legalább erkölcsileg támogatva a "szeparatistákat".
"Magyar szempontból nagyon sikeres
NATO-csúcson vagyunk túl" - mondta nyilatkozatában. Ez a "sikeres
NATO-csúcs" teljesen figyelmen kívül hagyta az ukrajnai nemzetiségi
helyzetet, azt, hogy a kelet-ukrajnai terület lakóinak túlnyomó többsége
orosz, vagyis a NATO-csúcs szembeköpte Orbán Viktort.
II. Döbbenetes
A "sikeres NATO-csúcs" nyilatkozatának fő vonása a Krím félsziget elszakadásával kapcsolatos.
2014.
március 16-án tartott népszavazáson a részvételi arány meghaladta a 82
%-ot. A résztvevők 95,7 százaléka (a szavazásra jogosultak 78,47 %-a) az
Ukrajnától való elszakadás mellett szavazott. Nevetséges módon, soha
nem bizonyított "csalásokra" hivatkozva Ukrajna és a nyugat nem tartja
legitimnek a voksolás eredményét (mintegy bizonyítva a referendumok
erejét azoknak, akik szerint a "nemzetközi jog szerint" nagyarányú
akaratnyilvánítás kötelező erejű).
Sajátos módon a NATO-csúcs résztvevői
nem kérdőjelezték meg a Krím félsziget Ukrajnához csatolásának kérdését.
Ugyanis 1954. február 19-én Hruscsov a krími területet kivette az orosz
föderáció fennhatósága alól és az Ukrán SZSZK-nak ajándékozta - a
népakaratnak döntési lehetőséget sem adva.
Az MTI híradása szerint
"Az ukrajnai helyzettel, illetve Oroszországgal kapcsolatban Orbán
Viktor kiemelte: a szankciók nem jók Magyarországnak, azok helyett
tárgyalásos megoldásra, megegyezésre van szükség." - tehát csak a
gazdasági szankciókra reagált, nem a NATO-csúcs katonai fenyegetésére,
sőt, "NATO-csapatok jelennek meg Közép-Európa térségében" és "magyar
katonák részt fognak venni a balti államok területén hamarosan
megtartandó hadgyakorlaton" - mondta mintegy természetes
következményként.
Igaza van: az orosz csapatok
negyvenegynéhány évig "ideiglenesen itt tartózkodtak", miért ne tehetnék
ezt meg a Varsói Szerződés helyébe lépő NATO-csapatok. Igaza van?
Igaza van: a nyugat terrorháborúiban már
úgyis részt veszünk, ezért sok nemzetnek vagyunk potenciális célpontja -
eggyel több, vagy kevesebb már mindegy. Igaza van?
Csak az nem világos, hogy mit jelent a
következő mondat: "a döntés jelentősen növeli Magyarország és egyben
Közép-Európa katonai biztonságát."
Milyen biztonságot kapunk azoktól, akik miatt fenyegetve vagyunk?
Nem az lenne a biztonság feltétele, hogy ne legyünk a terrorista NATO kengyeltartó csicskása?
Nem az lenne a becsületes, ha nem kellene "hősöknek" hazudni a terrorista hiénák magyar áldozatait?
III. Vérlázító
Az, amit következő mondata fogalmaz meg,
nyilvánvaló hazugság: "Igazolva látom a magyar népnek azt a döntését,
amikor népszavazással a NATO-csatlakozás mellett döntött".
Orbán úr társtettes volt abban, hogy a
hatalom a választási törvényt kénye-kedve szerint cifrázta: a NATO
népszavazásig az érvényes népszavazáshoz többségi egyező akarat volt
szükséges. Azért, mert a magyar ember nem maga ellensége, nyilvánvaló
volt: többség nem szavazza meg a Varsói Szerződés nyugati változatába
lépésünket, ezért 25 %+1 fő érvényességi határt szabtak az 1997-es
törvénymódosítással (az igazság kedvéért hozzá kell tenni: ekkor
MSZP-SZDSZ kormány volt hatalmon).
Az 1997. november 16-i, NATO
csatlakozásról szóló népszavazáson a részvételi arány 49,24 % volt és a
választásra jogosultak 41,50 %-a szavazott igennel.
Bingó!
Bejött a választók átverése, és lehet mondani, hogy "a magyar nép" döntött a NATO-csatlakozásról.
Ugyanez
ismétlődött meg az EU-csatlakozási népszavazáson (emlékeznek: "a bécsi
fodrászüzletes" népszavazás). Itt meg arról döntöttünk, hogy a KGST
nyugati változatának tagja leszünk-e. A választási törvény ugyanaz volt,
mint a NATO-csatlakozási népszavazás idején. Nagyságrendileg az
eredmény is ugyanaz, mint azon: a részvétel 45,62 %-os, és a választásra
jogosultak 38,21 % igen.
Ezzel be is fejeződött a 25 % +1 fős
időszak, hiszen a diktatúra katonai és gazdasági szervezetének tagjai
lettünk. Esélyessé vált, hogy a népszavazások a diktatúrából
kilépésünket érintik és ezzel a feltétellel elérik céljukat: 2012-ben
vissza is állították a többségi érvényességet, ami a megosztott
társadalom miatt nyilvánvalóan megbuktat minden referendumot.
A változtatás szükségességét
bizonyította, hogy az Alaptörvényben joghézag tátongott, ami alapján -
jogszabály szerint - érvényesíteni lehetett az EU-ból, a NATO-ból és az
IMF-ből történő kilépési jogunkat, nem kisebb okra hivatkozva, mint
arra, hogy ezek a szervezetek megszegik alapszerződésükben meghatározott
ígéreteiket[xi].
Az Alkotmánybíróság határozatával
befoltozta a joghézagot, de - félve, hogy másutt is van repedés -
lehetetlenné tette sikeres népszavazás lebonyolítását a 2012-es
törvénymódosítással a Parlament, bizonyítva, hogy milyen szinten
képviseli a választók érdekeit.
Természetesen világszerte - Európában
különösen - tömeges tiltakozást fog kiváltani a NATO-csúcs nyilatkozata.
Lesznek tüntetések, megjelennek itthon is nagyszerű beszédet mondó
emberek, színesen ecsetelve a szörnyűséget, ezzel nagy népszerűséget
aratva. Lesznek zászló- és bábúégetések.
Szóval, minden lesz, ami eddig volt a demokrácia, a szólásszabadság, a gyülekezési szabadság és egyéb vívmányoknak hála.
Ezt bekalkulálták a hiénák, mert úgy vannak vele, mint a közülük való Gyurcsány volt 2006-ban: "Tüntetnek? Majd hazamennek."
Eszembe jut 1956.
Nem egy ember, hanem egy eszme volt a vezér.
Ahogyan Pongrátz Gergely fogalmazta:
"Szabad Magyarországot!"
"Magyarország a magyaroké!"
"Mi nem szocializmust és nem kapitalizmust akarunk, hanem a sajátos magyar utat járjuk!"
Akár tudod, akár nem, akár akarod
elfogadni, akár nem, ez bizony a Szent Korona Értékrend - vagyis az
Isteni Iránymutatás - lényege.
Egységet akarunk? Legalább is egységteremtést azokkal, akik nem hiénák és nem is azok csicskásai?
1956-ban nem egy ember, hanem a Szent Korona Értékrend ért el világra szóló eredményt.
Nem kellene most is megpróbálni?
Kelt Szegeden, 2014. Földanya havának 6. napján.
dr. Halász József
[ii] a jelenlegi doktrína értelmében
Oroszország fenntartja magának a jogot az atomfegyver válaszként való
használatához, ha ellene vagy valamelyik szövetségese ellen atomfegyvert
vagy bármilyen más típusú tömegpusztító fegyvert vetnének be. Ugyanez
vonatkozik olyan esetekre is, amikor hagyományos fegyvert vetnek be
ellene, s ez az orosz állam létét veszélyezteti.
az ország katonai
doktrínáját ez év végéig az új viszonyokhoz igazítja, figyelembe véve az
újfajta fenyegetéseket. Ezek közé sorolja a NATO terjeszkedését, az
amerikai rakétaelhárító rendszer kiépítését, valamint az ukrajnai
politikai válságot.
A tervezett módosítások révén Oroszország
szavatolni akarja technológiai függetlenségét a fegyverek, a
számítógépes technika és más katonai felszerelések gyártásának a
területén.
Volt vezérkari fonök: az új orosz katonai doktrína nem helyez kilátásba megelozo atomcsapást
[iii] A walesi csúcs eredményei azonban
arról tanúskodnak, hogy a szövetség, törekedve domináns szerepre katonai
szférában, feláldozza a valódi fenyegetések elleni küzdelemet: a
terrorizmus, a tömegpusztító fegyverek terjesztése, a
kábítószer-kereskedelem, a kalózkodás, a természeti és az ember okozta
katasztrófák elleni harcot.
Ezen kívül - jegyzi meg az Orosz
Külügyminisztérium - a NATO Ukrajnával kapcsolatos nyilatkozatai arról
tanúskodnak, a Szövetség támogatja a neo-fasiszta és a szélsőséges
erőket, beleértve a Jobb Szektort is.
Oroszország kielemzi a NATO-csúcs döntéseit
[iv] a NATO-val közösen Ukrajnában
tervezett hadgyakorlatok és a walesi csúcstalálkozó hangneme alááshatják
az ukrajnai békefolyamatot.
elhangzott nyilatkozatok és a döntés a
2014 végéig tervezett közös ukrán-NATO hadgyakorlatokról
elkerülhetetlenül "élezni fogják a feszültséget és veszélyeztetik az
ukrajnai békefolyamatban bekövetkezett óvatos előrelépést". Emellett
hozzájárulnak "az ukrán társadalom megosztottságának mélyüléséhez".
Ráadásul arról tanúskodnak, hogy a NATO feltétel nélkül támogatja a
neonáci és szélsőséges kijevi erőket, közöttük a Jobboldali Szektort.
szeptember 16. és 26. között Nyugat-Ukrajnában hajtanak végre közös hadgyakorlatot.
az Olaszországban állomásozó amerikai 173. légi szállítású dandár 200 katonája is részt vesz
(A
NATO) ... döntései "egyértelműen megmutatták, hogy a NATO, amelynek
politikáját Washington és néhány európai főváros 'héjái' diktálják,
Európában továbbra is uralkodó szerepre törekszik katonai területen."
Szerinte a valódi veszélyek, a terrorizmus és a tömegpusztító fegyverek
elterjedése ellen tett nemzetközi erőfeszítések szenvednek emiatt
károkat.
új gyorsreagálású alakulat létrehozásáról született megállapodás
Ezt a kezdeményezést a NATO kiterjeszti Grúziára, és Moldovára is.
NATO-csúcs - Orosz külügy: A közös ukrán-NATO hadgyakorlat és a csúcstalálkozó hangneme alááshatja az ukrajnai békefolyamatot
[v] Afganisztán demokratikus jellegének
erősítése, a közép-ázsiai ország további támogatása mellett kötelezte el
magát csütörtökön kezdődött walesi csúcstalálkozóján a NATO, annak
ellenére, hogy az afgán vezetéssel mindeddig nem sikerült megállapodni
abban, indulhat-e jövőre a NATO vezetésével afganisztáni
kiképző-tanácsadó misszió, miután ez év végén - 13 esztendő után -
befejeződik az ISAF nemzetközi haderő küldetése.
a NATO-országok csúcsvezetői megerősítették, hogy 2017 végéig mindenképpen biztosítják a szükséges pénzforrásokat.
Afganisztán
melletti elkötelezettségünk azonban túlnyúlik az ISAF-on, és továbbra
is biztosítani fogjuk azt, hogy Afganisztánból soha többé ne
fenyegethessenek bennünket terroristák"
arra lenne szükség, hogy
legkésőbb néhány héten belül megszülessen a megállapodás az új
misszióhoz tartozó katonák jogállásáról, és tisztázódjon, hogy az eddig
harci szerepet ellátó ISAF-katonák mellett a felszerelés mekkora
hányadát, milyen elemeit kell elszállítani Afganisztánból.
politikai
akadályok léptek fel ... nincs olyan afgán közhatalmi tényező, amely
megállapodhatna az új nemzetközi misszió keretfeltételeiről.
NATO-csúcs - Tartós elkötelezettség Afganisztán mellett
[vi] Az iráni Bandar-Abbászban szállt le pénteken az afganisztáni koalíciós erők katonáit szállító egyik chartergép.
A gépet az iráni légiirányítók felszólították, hogy térjen vissza Afganisztánba és nyújtson be szabályos útvonalengedélyt.
Az amerikai külügyminisztérium szerint a gépet egy "bürokratikus ügy" miatt irányították át
Iránban szállt le egy nyugati katonákat szállító chartergép
[vii] Anders Fogh Rasmussen ...
segítséget ígért ahhoz, hogy Ukrajna gondoskodni tudjon biztonságáról.
Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a nemzetközi közösségen belül "senki nem
akarja háborúval megoldani" az ukrajnai válságot.
Mindaz, ami Ukrajnában történik, súlyos következményekkel jár az egész euroatlanti térség biztonságára és stabilitására
Oroszország
"törvényellenesen és önhatalmúlag annektálta" a Krím-félszigetet, és
ezt a lépést a nemzetközi közösség nem ismeri el és nem is fogja
elismerni.
Ukrajna mindig a NATO mellett állt, és a jelenlegi nehéz időszakban a NATO is kiáll Ukrajna mellett.
A
szövetség "átfogó és testreszabott" intézkedéscsomagot állított össze
annak érdekében, hogy Ukrajna hatékonyabban tudjon gondoskodni saját
biztonságáról
a szövetségesek a NATO-n keresztül 15 millió euró körüli közvetlen anyagi támogatást nyújtanak
Ha
Oroszország további beavatkozást hajt végre Ukrajnában, arra a
nemzetközi közösségnek "mélyebb, kiterjedtebb és keményebb", immár
gazdasági jellegű szankciókkal kell válaszolnia, olyanokkal, amelyek
"igencsak fájdalmasan" érintik az orosz gazdaságot, és még inkább
elszigetelik Oroszországot
NATO-csúcs - Rasmussen: Moszkva egyetlen lépést sem tett a béke feléa
jelentősebb lengyel politikai erők támogatását fogja kérni a
nemzetvédelem megerősítésére irányuló tervéhez. A terv a fegyveres erők
és a nemzetvédelmi rendszer további korszerűsítését célozza.
Lengyelország a GDP két százalékát fordítja majd védelmi kiadásokra ... 2016-os költségvetésében elérhető.
a NATO úgy döntött, gyorsreagálású haderőt szervez, amely erősíti a katonai szövetség jelenlétét Kelet-Európában.
az új NATO-erő központja Lengyelországban lesz.
NATO-csúcs - A lengyel elnök összehívja a Nemzetbiztonsági Tanács ülését
A stratégiai partnerség a szankciók elfogadásával megszűnt létezni.
korábbi
baráti véleménye Oroszországról megfoszthatta volna azon lehetőségétől,
hogy megválasztják a posztra. Mogherini rugalmas politikus, és azt
mondja, amit vár tőle az Európai Unió.
Mogherini: Oroszország már nem stratégiai partnere az EU-nakállítólag
az orosz elnök José Manuel Barroso az EB elnökével folytatott
telefonbeszélgetésben mondta, hogy az orosz fegyveres erők "két hét
alatt el tudják foglalni Kijevet", kiragadták a kontextusból.
Putyin
szavainak más volt a jelentése, maga az a tény pedig, hogy
nyilvánosságra hozzák az EB elnökével folytatott telefonbeszélgetés
részleteit "túllépi a diplomáciai gyakorlat határait".
Az EB elismerte, hogy Putyin szavait kiragadták a Barrosoval folytatott beszélgetés kontextusábólAz
Ark Royal leszerelése óta Nagy-Britanniának nincs repülőgép-hordozó
kapacitása, csak egy helikopter-hordozó áll jelenleg hadrendben.
A
NATO-tagországok a walesi NATO-csúcson azonban - tekintettel az ukrán
válság fejleményeire - megállapodtak, hogy visszafordítják a védelmi
kiadások csökkentésének folyamatát.
Cameron szerint a brit kormány e
kötelezettségvállalás jegyében döntött arról, hogy mindkét készülő
repülőgép-hordozót hadrendbe állítja.
NATO-csúcs - Cameron: hadrendbe állítják a második készülo brit repülogép-hordozót is
[viii] Obama sürgette, hogy az Egyesült
Államok európai szövetségesei állapodjanak meg újabb, Oroszország elleni
szankciókról, amelyeket felfüggeszthetnek majd, ha a béke tartósnak
bizonyul.
Az amerikai és az európai felek most véglegesítik a
gazdasági büntetőintézkedéseket, amelyek az orosz gazdaság pénzügyi,
energetikai és hadiipari szektorát fogják célba venni.
"Oroszország agressziója Ukrajna ellen veszélyezteti az egységes, szabad és békés Európára vonatkozó elképzelésünket"
az Egyesült Államok kulcsfontosságú szövetségesei készek rá, hogy Irakban legyőzzék a terrorszervezetet.
"központi
koalíciónak" nevezett 10 szövetséges ország - az Egyesült Államok
mellett Nagy-Britannia, Franciaország, Németország, Kanada, Ausztrália,
Törökország, Olaszország, Lengyelország és Dánia
az amerikai célok
elérése érdekében nem szükséges csapatokat vezényelni Szíriába, ezeket a
célokat meg lehet valósítani megbízható és mérsékelt szövetségesek
támogatásával is.
NATO-csúcs - Obama bizakodó, de szkeptikus az ukrajnai tuzszünettel kapcsolatban
[ix] A kereskedést kis mínusszal
indították az indexek, de egy órával később, napi mélypontjukról
folyamatos emelkedésre váltottak. A kezdeti esést azt váltotta ki, hogy
az amerikai munkaügyi minisztérium statisztikai intézete csalódást keltő
foglalkoztatottsági adatokat közölt.
a New York-i árupiacon (NYMEX) a
nyugati féltekén irányadó West Texas Intermediate (WTI) amerikai
könnyűolajfajta hordónkénti ára 1,08 dollárral 93,37 dollárra csökkent.
Az északi-tengeri Brent könnyűolaj estefelé hordónként (159 liter)
100,67 dollár volt, 1,16 dollárral olcsóbb a csütörtökinél az
Intercontinental Exchange (ICE) londoni jegyzésében.
a bankközi
devizapiacon az euró 0,20 százalékkal 1,2955 dollárra erősödött a
csütörtök esti 1,2954 dollárról. Az arany unciánkénti ára decemberi
szállításra 0,12 százalékkal (2 dollárral) 1268 dollárra emelkedett a
New York-i árupiacon.
Tozsde - Erore kaptak az indexek New Yorkban
[x] Magyarország, csakúgy, mint a szövetség többi állama, növelni fogja katonai kiadásait
"Magyar szempontból nagyon sikeres NATO-csúcson vagyunk túl"
döntés jelentősen növeli Magyarország és egyben Közép-Európa katonai biztonságát.
"Igazolva
látom a magyar népnek azt a döntését, amikor népszavazással a
NATO-csatlakozás mellett döntött" - jelentette ki Orbán Viktor.
Leszögezte, hogy "Magyarország biztonságát csak és kizárólag a NATO
keretein belül tudjuk garantálni".
A magyar hadsereg fejlesztésre szorul, de az is csak NATO-köteléken belül képes garantálni az ország biztonságát
"Mindenki növelni fogja katonai kiadásait, új eszközöket is beszerzünk. NATO-csapatok jelennek meg Közép-Európa térségében"
magyar katonák részt fognak venni a balti államok területén hamarosan megtartandó hadgyakorlaton.
a
térség minden egyes érintett országa elkészíti az év végéig azokat a
katonai terveket, amelyek abban az esetben lépnek életbe, ha közvetlen
katonai fenyegetés érné ezeket az országokat.
Az ukrajnai helyzettel,
illetve Oroszországgal kapcsolatban Orbán Viktor kiemelte: a szankciók
nem jók Magyarországnak, azok helyett tárgyalásos megoldásra,
megegyezésre van szükség.
NATO-csúcs - Orbán: a döntések jelentosen növelik Magyarország biztonságát
[xi]
1. Az EU nem teljesítette
Magyarországgal szemben a Lisszaboni Szerződés I. CIKK (Az Európai
Unióról szóló szerződés) 3. cikkében meghatározott céljait:
Cél: a
(2) bekezdésben hivatkozott (a 26. cikk (3) bekezdésben meghatározott)
négy liberális alapelven keresztül szabadság, biztonság és
jogérvényesülés valósul meg,
Tény: a magyar emberek, vállalkozások,
termékek, szolgáltatások esélyegyenlőtlen helyzetbe kerültek az EU-n
belül, ami gazdasági kiszolgáltatottságot, jövőkép nélküli
bizonytalanságot és jogi diktatúrát jelentett.
Ezt elsősorban a tiltó
rendelkezések, a (folyamatosan bővülő, függetlenséget csorbító)
kizárólagos hatáskörbe vont területek, továbbá a kiegészítő
jogszabályok, különösen a kvótarendszer és a Koppenhágai Kompromisszum -
okozzák.
b./ Cél: az EU fenntartható fejlődéséért munkálkodik, amely
olyan kiegyensúlyozott gazdasági növekedésen, árstabilitáson és magas
versenyképességű, teljes foglalkoztatottságot és társadalmi haladást
célul kitűző szociális piacgazdaságon alapul. (3. bekezdés)
Tény:
munkanélküliség növekedése, általános elszegényedés, megszorító
intézkedések folyamatos életbe léptetése, szociális érzékenység teljes
hiánya.
c./ Cél: a jólét előmozdítása (1. bekezdés)
Tény: Az előző két pont következtében az EU tagság nem a jólétet mozdítja elő, hanem folyamatosan csökkenti a jólétet.
2.
A Nemzetközi Valutaalap nem teljesítette Magyarországgal szemben, az
alapokmány I. cikkében (Célkitűzések) megfogalmazott céljait:
a./ Cél: hozzájárulni a foglalkoztatottság és a reáljövedelem magas szintjének előmozdításához (II. bekezdés)
Tény: a foglalkoztatottság csökken, a reáljövedelem alacsony,
b./ Cél: valamennyi tag termelőeszközeinek fejlesztéséhez (II. bekezdés)
Tény: a termelőeszközök visszafejlődtek, stratégiai nemzetgazdasági ágazatok szűntek meg,
c./ Cél: előmozdítani az árfolyamok stabilitását (III. bekezdés)
Tény: a forint árfolyama instabil.
d./
Cél: anyagi eszközeinek megfelelő biztosítékok ellenében való időleges
rendelkezésre bocsátása révén biztonságot adni a tagoknak, lehetővé téve
ezáltal számukra, hogy fizetési mérlegzavaraikat olyan intézkedések
foganatosítása nélkül küszöböljék ki, amelyek károsan hatnak a nemzeti
vagy nemzetközi jólétre (V. bekezdés)
Tény: az anyagi eszközök rendelkezésre bocsátásának biztosítékai a nemzeti jólétet csökkentették,
e./
Cél: megrövidíteni a tagok fizetési mérlegében fellépő egyensúlyhiány
időtartamát és enyhíteni annak mértékét (VI. bekezdés),
Tény: a fizetési mérleg egyensúlyhiánya állandósult, az államadósság nem csökkent, hanem növekedett.
A
fentiek következményeként Magyarországot az a veszély fenyegeti, hogy
az IMF az alapokmány IX. Cikk (Jogállás, mentességek és kiváltságok) 2.
szakasz II. bekezdésének érvényesítésével ("ingatlan és ingó tulajdont
szerez és efölött rendelkezik;") az államadósság biztosítékaként
jelzáloggal terheli a Magyarország területet majd - mivel az
adósságállományt csökkenteni nem tudjuk - tulajdonjogot szerez afölött.
Ennek reális veszélyét erősítik azok az államfölöttiséget jelentő
mentességek és kiváltságok, amelyek az alapokmány szerint az IMF-et
megilletik.
3. Az Észak-atlanti Szerződés nem teljesítette
Magyarországgal szemben, a Szerződés 1. cikkében (Célkitűzések)
megfogalmazott céljait:
a./ Cél: A nemzetközi viszályokat, amibe
belekerülnek, békés eszközökkel, olyan módon rendeznek, hogy a
nemzetközi béke és biztonság, valamint az igazságosság ne kerüljön
veszélybe.
Tény: olyan nemzetközi viszályokba kerül bele a NATO,
amelyet önmaga kezdeményezett, hamis, valótlan okokra (ld. Irak,
Afganisztán) hivatkozva "megelőző" intézkedésként, a demokrácia
védelmére hivatkozva. Miután az ok hamis, a beavatkozás igazságtalanok,
antidemokratikusak, és nem a nemzetközi békét, hanem a nemzetközi
feszültség növekedését szolgálják, biztonságpolitikai veszélyhelyzetet
teremtve a tagországokban.
b./ Cél: nemzetközi kapcsolataikban
tartózkodnak az Egyesült Nemzetek céljaival össze nem férő, bármilyen
módon megnyilvánuló erőszakkal való fenyegetéstől és erőszak
alkalmazásától.
Tény: Az erőszakkal való fenyegetés most Iránnal
szemben jelentkezik, ismét bizonyítatlan okra hivatkozva. Különösen
veszélyes a NATO alapító tagállama, az USA és Izrael szoros kapcsolata
("legfontosabb szövetséges" - Obama) a jelenlegi helyzetben, amikor "Már
nem az a kérdés, hogy lesznek-e izraeli légi csapások Irán ellen, hanem
az, hogy mikor." (Le Figaro - MTI)
A nemzetközi közvélemény egyre
kritikusabb a "terrorizmus" kifejezés alkalmazásával kapcsolatban,
tekintettel arra, hogy a NATO tevékenysége valósítja meg a klasszikus
értelmezést, mi szerint a terrorizmus "politikai vagy gazdasági hatalom
megszerzése és megtartása érdekében alkalmazott erőszak", és ez alapján a
NATO által terroristáknak bélyegzettek önvédelmi harcot folytatnak.
Ebben
az erkölcsileg is egyre védhetetlenebb helyzetben vagyunk mi
potenciális célpontja a NATO terrorista tevékenységét szenvedő
országoknak, nemzeteknek, származásukkal összetartozó embercsoportoknak.