Az amerikai szenátus
nemzetbiztonsági bizottsága csütörtökön közölte, hogy külföldi
érdekeltségek több mint 3500 Facebook-hirdetéssel beavatkoztak a
2016-os elnökválasztásba. A szenátorok betiltanák a külföldről fizetett
politikai hirdetéseket.
Amy Klobuchar szenátor közleményében az áll; az amerikai kongresszus el kell fogadjon egy jogszabályt,
ami biztosítja, hogy külföldi érdekeltségek ne tudjanak politikai
hirdetéseket vásárolni, s ezáltal befolyásolni a választások eredményét.
A sajtóközlemény szerint a 2016-os
elnökválasztási kampány online hirdetéseinek tartalma, illetve a
hirdetések megrendelőinek személyi kiléte ismeretlen volt, mert
“idejétmúlt törvények nem tudták tartani a lépést a technológiai
fejlődéssel.”
Klobuchar szerint a Honest Ads Act
célja az lenne, hogy megakadályozza a külföldi érdekeltségeket a
választások befolyásolásában, azáltal, hogy az online politikai
hirdetéseket ugyanolyan mértékben átláthatóvá tenné, mint a TV, rádió
és nyomtatott sajtó által megjelenített tartalmakat.
A sajtóközleményben az áll, hogy a
kongresszusnak biztosítania kell a nagyobb digitális felületek (mint
Facebook, Twitter és Google) szigorúbb szabályozását, hogy
megakadályozzák, hogy idegen országok azt eszközként tudják használni a
hazai politika befolyásolására.
http://www.hidfo.ru/2018/05/betiltanak-a-kulfoldrol-fizetett-politikai-hirdeteseket/
http://www.hidfo.ru/2018/05/betiltanak-a-kulfoldrol-fizetett-politikai-hirdeteseket/