Ha a tautológia e hármas példáját idegesítőnek találja, akkor rendben van: mert a feltevés döntő fontosságú. És az ismétlés, ahogy Gertrude Stein kétségtelenül egyetértene vele, elengedhetetlen, ha valamit meg akarunk érteni.
A legtöbb polgárt ma már térdreflexek vezetik - arra reagálva, amit a televízióban látnak és hallanak. Elhiszik az olyan ostobaságokat, mint "az éghajlatváltozás ijesztő", "a kovász veszélyes" és "a védőoltások jók", mert egész nap ezeket a gondolatokat látják és hallják ismételgetni; ezeket az összeesküvők találták ki és terjesztik a kollaboránsok.
De miért hajlandóak az emberek annyira elhinni, amit hallanak, és miért fogadják el azt megkérdőjelezés nélkül?
Tanárok és előadók.
A modern oktatási rendszer (mind az iskolában, mind az egyetemen) elriasztja (valójában elnyomja) az eredeti gondolkodást és a vitát.
Úgy tűnik, a mai tanárok nincsenek tisztában azzal, hogy nagyobb erőfeszítésbe kerül egy gondolat elutasítása, mint elfogadása. Az elfogadás olyasmi, amit gondolkodás nélkül teszünk, de valaminek az elutasítása, amiről azt mondják, hogy erőfeszítést igényel.
Ahelyett azonban, hogy arra bátorítanák a diákokat, hogy megkérdőjelezzék, amit mondanak nekik, a tanárok egyszerűen arra utasítják a diákokat, hogy fogadják el a "hivatalos" nézetet.
Descartes úgy vélte, hogy miután előzetesen elfogadtunk egy eszmét, elgondolkodunk rajta, és eldöntjük, hogy elutasítjuk-e vagy sem.
De jó néhány évvel később Spinoza báró azt állította, hogy amikor elfogadunk egy eszmét, azt hisszük, hogy megértettük, és így már nem kérdőjelezzük meg.
Descartes szokás szerint tévedett. És legalább ebben Spinozának volt igaza.
Ma az a probléma, hogy az emberek hajlamosak elfogadni azt, amit látnak vagy hallanak - a televízióban, a rádióban vagy az osztályteremben.
A formális tanítás az, ami arra készteti a diákokat, hogy vakon, megkérdőjelezhetetlenül, kritikátlanul elfogadják mindazt, amit a későbbi életükben mondanak nekik. (Már megint ez a tautológia.)
A mainstream média azért van, hogy elárasszon minket olyan információkkal, amelyek megerősítik a meglévő hiedelmeket. Az újságírók, kommentátorok és összeesküvők pedig tudják, hogy a meglévő hiedelmek elutasítása energiát és erőfeszítést igényel.
A tanárok és előadók évtizedek óta elmulasztják elmagyarázni a diákoknak, hogy az, hogy nem hiszünk abban, amit belénk sulykoltak, a bölcsesség lényeges része, és ami még alapvetőbb, a felnőtté válás és a "saját elme" kifejlesztésének lényeges része.
Mindannyiunkat elárasztanak az információk, de a tanárok nem tanították meg a diákoknak, hogyan kezeljék ezt a túlterhelést. A legtöbb diák továbbra is kérdektelen marad, mert ez könnyű és kényelmes. És különösen most, hogy az osztályozás nagy részét a tanárok végzik, akiknek hatalmukban áll saját diákjaikat értékelni, ez az egyszerű út a jobb jegyekhez.
A diákok tehát egyszerűen elfogadják, amit mondanak nekik. És amikor felnőnek, még mindig elfogadják, amit mondanak nekik.
A mainstream média olyan tartalmakkal táplál minket, amelyek megerősítik azt, amit gondolunk. Hamis és félrevezető információkkal bombáznak minket, amelyek alátámasztják a hamis és félrevezető elképzeléseket, amelyeket kaptunk.
És így a gondolkodás nélküli tömegek elfogadják ezeket a csalásokat.
És az eredmény az, hogy csak az intelligens és szabadon gondolkodó emberek kérdőjelezik meg a kovászos csalást és az éghajlatváltozással kapcsolatos csalást.
Az összeesküvők és kollaboránsaik (áruló szervezetek, mint például a BBC) elsősorban azért felelősek, hogy milliók viselnek maszkot (ami károsítja az egészségüket és nem használ) és fogadják el a védőoltásokat (ami károsítja az egészségüket és nem használ).
A tanároknak és az oktatóknak nagy részt kell vállalniuk a felelősségből, amiért nem tanítják meg a diákjaikat gondolkodásra.
Oktatási rendszerünk, akárcsak egészségügyi rendszerünk, alkalmatlan a célnak.
Copyright Vernon Coleman 2022. február
- Forrás: vernoncoleman.com