2015. augusztus 23., vasárnap

Az Ikarus a Fehér ház kertjében

Sem előtte, sem utána nem járt több autóbusz az elnöki rezidencia kertjében.
ik
Az Ikarus 1977-ben készítette el a 18,2 méter, vagyis 60 láb, hosszú 286-os típust László Anna tervei alapján. A kocsit kiszállították az Egyesült Államok nyugati partvidékire, ahol bemutatókon vett részt, többek között Los Angelesben és San Fransiscóban. A meggypiros jármű nagy feltűnést keltett ahol megjelent, ugyanis az USA-ban akkoriban szokatlan látványt nyújtottak a csuklós buszok, ezért az amerikai köznyelvben Big rednek, a buszos szakmában pedig, a konstruktőr után, Anna babynek becézték az impozáns járművet.
http://www.autogaleria.hu
A Big red San Francisco utcáin
Az Ikarus és a különböző észak-amerikai gyártók együttműködésének köszönhetőnek az Ikarus 286-osból, 1980 és 1988 között összesen 505 darab készült. Az Anna babyből többek között Portland, Louisville, Ottawa, Albany, Millwaukee és Toronto vásárolt.
Ilyen előzmények után az Ikarus vezetése úgy döntött, hogy szeretnék megtartani a tengerentúli piacokat, ezért 1986-ban elkészítették, az akkor új 415-ös amerikai adaptációját, a szélesebb Ikarus 416-ost.
http://www.autogaleria.hu
Az egyik első Ikarus 416 San Diego színeiben
Posztunk főszereplőjét, a 18 méter hosszú Ikarus 436-ost a szóló változattal párhuzamosan fejlesztették és 1987-ben szállították ki az USA-ba. Ennek a busznak a műszaki megoldásai, a 286-ossal ellentétben, már nem az amerikai, hanem inkább az európai szemnek volt szokatlan. A 97 férőhelyes 436-os szélessége 2591 milliméter, ami így majdnem tíz centivel volt szélesebb, az alapot adó 435-ösnél. Padlómagassága 740 milliméter helyett 810 milliméter lett. Érdekes volt a busz motorja is, ugyanis egy álló V elrendezésű hathengeres, 12 000 köbcentis, 298 lóerős, kétütemű dízel Detroit Diesel motor dolgozott benne.
ik
Az Ikarus 436
A Buy American Law törvény miatt az állami és önkormányzati beszerzésű buszoknak hatvan százalékban amerikai alkatrészekből kell épülnie, ezért az Ikarus 1989-ben megalapította az Ikarus USA Incorporated nevű céget, amelynek központja Annistonba került. Ettől kezdve az Ikarus 416 és 436 típusok kocsiteste a budapesti Ikarus gyárban készült, de a főegységek beépítése és a végszerelés Annistonban történt. Az amerikai Ikarus gyártás 1992-re a csőd szélén táncolt, ezért az Első Magyar Alap nevű angol bejegyzésű kockázati tőketársaság felvásárolta a céget és létrehozta az American Ikarus Inc.-et. Majd 1993-ban egy teljesen új céget alapítottak a North American Bus Industriest, azaz a NABI-t.
fhk
Az Ikarus 436, Bill Clinton az USA 42. elnöke és a magyar delegáció a Fehér Ház kertjében
A magyar kormány több tagja, köztük Róna Péter az Első Magyar Alap vezérigazgatója, és Horn Gyula Magyarország miniszterelnöke 1994-ben látogatást tett a washingtoni Fehér Házban, ahol az USA 42. elnöke Bill Clinton fogadta őket. A látogatás igen stílusosra sikerült, ugyanis a magyar delegáció egy Ikarus 436-ossal érkezett, amit beállítottak a Fehér Ház hátsó udvarára is. A visszaemlékezések szerint a kocsi túl széles és hosszú volt, hogy beférjen a kapun, ezért a hátsó bejáratot elbontották, hogy a csuklós busszal be lehessen férni. A 436-ost az udvaron, néhány méter erejéig, maga Bill Clinton is vezette. Sem előtte, sem utána nem járt, nemhogy Ikarus, de semmilyen autóbusz a Fehér Ház kertjében! Így az elnöki rezidencia történelméből, ha csak egy picike szeletet is, a neves magyar gyártó is kiragadott magának.
(omnibusz)

A németek többsége elutasítja a NATO háborús készülődését

A Prognosis Media német kutatóintézet figyelemmel kísérte az online közösségi oldalakon megjelenő politikai véleményeket annak kapcsán, hogy a felhasználók hogyan viszonyulnak a NATO-val kapcsolatos hírekhez. A kutatás eredményei szerint Németországban alig néhány hónap leforgása alatt 10 százalékkal nőtt a NATO-t negatív megítélésben részesítő hozzászólások száma.
A kutatás során a NATO kiképzési programjaival, hadgyakorlataival, általánosságban a NATO-val kapcsolatos hírek alatt sorakozó kommentárokat vizsgálták, és az eredményeket összehasonlították a Pew Research központ által tavasszal végzett felmérés eredményeivel. Az újonnan lefolytatott vizsgálat kimutatta, hogy a németek 58%-a ellenzi a konfliktusok erővel történő megoldását, és elleneznek egy lehetséges NATO-beavatkozást. Néhány hónap alatt 68%-ra nőtt azok száma, akik ellenzik az Oroszországgal fennálló viszonyok feszültebbé válását, miközben alig 32% támogatja a NATO Oroszország ellen tett “válaszlépéseit”.
A Prognosis Media kutatása szerint a felhasználók egyre gyakrabban jelenítenek meg olyan véleményeket, miszerint az Egyesült Államok háborúba sodorja Európát, miközben a válaszcsapás nem Amerikát, hanem az európai országokat sújtaná. A német felhasználók abszolút többsége szerint a Bundeswehrnek nincs semmi keresnivalója Ukrajnában, a NATO amiatt foglalkozik az ukrán helyzettel, mert az Egyesült Államok “ágyútölteléknek akarja használni Európát”. A kutatás kimutatta, hogy az Oroszország elleni háborús propaganda hatására a NATO megítélése egyre romlik.

http://hidfo.ru/2015/08/a-nemetek-tobbsege-elutasitja-a-nato-haborus-keszulodeset/

Jean-Claude Juncker publicisztikát írt a menekültkérdés kapcsán a Die Welt oldalára.

Lesújtó véleménye van arról, hogy Európa miként kezeli a problémát, és kiemeli, hogy ő nem egy ilyen Európában szeretne élni.
„Európa számomra mindig is egy értékközösséget jelentett, amire büszkék lehetünk” – kezdi Jean-Claude Juncker a publicisztikáját. „Mi, Európában soha nem utasítanánk vissza embereket, ha a védelmünkre van szükségük – folytatja és hozzáteszi, hogy Európának kötelessége befogadni a menekülteket, mivel ezt az Unió törvényeivel és alapszerződéseivel is kőbe vésték. Aggodalommal tölti el, hogy ezt egyre kevesebben tartják szem előtt.
Juncker hangsúlyozza, hogy a migránsok ugyanolyan emberek, mint bármelyikünk, „mint ön vagy én, csak éppen ezek az emberek nem voltak olyan szerencsések, hogy a világ legstabilabb és leggazdagabb régióiba szülessenek. Olyan emberekről beszélünk, akiknek a szíriai háború, az Iszlám Állam líbiai terrorja vagy az eritreai diktatúra elől kell menekülniük”.
„Aggodalomra késztet, amikor a lakosság egy részének az ezekkel az emberekkel szembeni elutasítását látom” – szögezi le.
Ez nem Európa
Juncker azt is meghatározza, hogy szerinte mi az, ami egyáltalán nem fér bele az európai értékrendbe. „Erőszak a menekültstátuszra várókkal szemben, vagy csupán a szemet hunyás a szükség és a segítségre szorulás felett – ez nem Európa. Aggodalommal tölt el, amikor a szélsőjobboldali és szélsőbaloldali politikusok a populizmust táplálják, ami csak gyűlöletet ébreszt, megoldást viszont nem kínál. A gyűlölettirádák és a felelőtlen kijelentések az egyik legnagyobb eredményünket, a határok nélküli mozgás szabadságát veszélyeztetik a schengeni övezetben – ez nem Európa.”
Európa szerinte inkább mutatkozik meg azokban a nyugdíjasokban, akik generátorokat vittek Calais-ba, hogy a menekülők fel tudják tölteni telefonjaikat, és legalább egy kis zenét hallgathassanak. De európai az is, amit a siegeni diákok csináltak, akik megnyitották kollégiumaikat a menekülők előtt. Vagy a görög pék Kos szigetén, aki kenyeret osztott az éhes bevándorlóknak. „Ilyen Európa az, amelyben én élni akarok”.
„Természetesen nemcsak egyetlen válasz létezik a menekültkérdésre. De az világos, hogy egy nemzet egyféle megoldása nem lehet hatásos. Egy tagállam sem tudja a migrációt egyedül hatásosan szabályozni. Ehhez erős, közös európai alapra van szükségünk, méghozzá azonnal. Éppen ezért az Európai Bizottság a vezetésem alatt már májusban kidolgozta részletes javaslatait egy közös menedék- és menekültpolitika kidolgozására.”
(Csatlós Hanna)
Bal-Rad komm: “…a vezetésem alatt már májusban kidolgozta részletes javaslatait egy közös menedék- és menekültpolitika kidolgozására.” – ami után igazán be is indult a migránsáradat!
Summa-summárum: a latorszövetség “Nagyhercege”-az EU-VEZETŐJE-megírta, hogy ő Közel-keleti és afrikai migránsoktól hemzsegő Európát akar! Magyarország pedig ennek a latorszövetségnek a peremtagja!
Nyilvánvaló, hogy az elképzelés a magyar nép ellenére van! Mint ahogyan ellenére van más országok nemzeti elkötelezettségű polgárainak is. Akik politikai hovatartozásuktól függetlenül- SZÉLSŐSÉGES CSOPORTOSULÁSOK-billogot kaptak!
Magyarország qrmányának pedig akár heteken belül színt kell vallania! És ne felejtsük: SZEPTEMBERBEN MÁR ITT LESZNEK A GAZDA TANKJAI!

Az USA ránk és Európára szabadította a biológiai fegyvert!


Katonaság? Fénygránát? Hanggránát? Könnygáz? Igen! És nem hat! Ez a tömeg holnapra Magyarország déli határain fog átgázolni!
Mit is akarunk mi a nyamvadt kerítésünkkel, meg a pár nap alatt “kiképzett” határvadászainkkal? Mit remélünk?

Felemás a hangulat Donbasszban!

Felemás a hangulat Donbasszban! Amolyan vihar előtti feszültség jellemzi a viszonylagos csendet, ami pedig a latorhad csörtetésétől hangos! És ebben a csörtető csendben a martalócok fogvacogása is világosan hallható. Egyszerűen rettegnek. Rettegnek, mert tudják, hogy sokuk számára itt “véget ér az út”! Amennyiben…
Ám az utóbbi napokban egyre több elemző véli úgy, hogy a csörtetésen túl Kijev nem mer semmit tenni. A kijevi udvar nem meri bevállalni a biztos bukását jelentő újabb donbasszi kalandot. Nagyon úgy fest, hogy a figyelmeztetések elértek a legfelső valcmanista körök füleihez, akik inkább fogják választani a konfliktus befagyását annak minden következményeivel. Azaz: elodázzák a biztos bukást.
Csakhogy! Túl sok puskaport halmoztak már fel az izzó kályha köré Nyalókakirályék. Így aztán fennáll a reális veszélye annak, hogy akárcsak egy véletlen esemény kapcsán is-de robbanni fog a helyzet! Ami nem csak a donbasszi kamra falait fogja széjjelvetni, hanem egész Európára nézve komoly veszélyt-pusztulást (vagy még nagyobbat)-fog okozni. Jövő hét szerda környékén okosabbak leszünk.
pazs
A fronthelyzet mára virradóan inkább a hoholbandák hülyeségétől volt hangos. Sztanyica Luganszkához közel megint felrobbant egy lőszerraktáruk.
Ez egy hét leforgása alatt már a negyedik ilyen “akciójuk” volt. A szerdai “dohányzási ártalom” Gorlovka közelében.
Donyeck délnyugati-nyugati peremein volt hangoskoás a mára virradó éjszaka. A zajkeltés itt is a latortüzérség számára írható. Az EBESZ-szerint viszont amit a donyecki repülőtér környékén tapasztaltak-az “aggasztó”!
https://balrad.wordpress.com/2015/08/23/donbassz-63/