2022. május 25., szerda

A Nyugat alábecsülte a keleti gazdaságokat – Adatok a tisztánlátáshoz

 

Az orosz gazdaság méretének és jelentőségének lebecsülésével a Nyugat saját magát szigetelte el

Arnaud Bertrand írása

Az eredeti cikk linkje: https://www.tabletmag.com/sections/news/articles/is-america-the-real-victim-of-anti-russia-sanctions

Ismerjük azokat az állításokat, miszerint az orosz gazdaság jelentéktelen, vagy hogy egy Oroszországnál jóval kisebb országéval egyenértékű?  „Oroszország gazdasága akkora, mint Olaszországé.  Putyin két párral pókerezik, és nyerésre áll” – mondta Lindsey Graham, Dél-Karolinai Republikánus Szenátor, 2014-ben, a Krím félsziget megszállása után.  Az orosz diplomáciai és geopolitikai befolyás Európában, a Közel-Keleten, és Kelet-Ázsiában tapasztalható növekedése miatt tette fel a The Economist a következő kérdést: „hogy sikerülhetett ez egy olyan országnak, amelynek a gazdasága akkora, mint Spanyolországé?”

Ritkán fordul elő, hogy a Nyugat ennyire lebecsüli egy ország gazdaságának globális jelentőségét.  A francia közgazdász, Jacques Sapir, akinek szakterülete az orosz gazdaság, és aki Moszkvában és Párizsban is tanít, állítja: az ukrán háború „rádöbbentette a világot, hogy az orosz gazdaság jóval jelentősebb, mint hittük”.  Sapir szerint ezt a tévedést részben a devizák közötti különbségek okozták. Ha az orosz GDP-t egyszerűen átszámítjuk rubelből dollárba, akkor igaz ugyan, hogy az így kapott szám körülbelül Spanyolország GDP-jének felel meg, de egy ilyen összehasonlítás értelmetlen, mert figyelmen kívül hagyja a vásárlóerő-paritást (PPP), mely fogalom segítségével reálisabb képet kapunk a tényleges termelékenységről, az életszínvonalról, a jóléti mutatókról, és az erőforrások tényleges felhasználásáról.   A nemzetközi szervezetek, pl. az IMF vagy az OECD, a GDP-t inkább PPP alapon számolják.  Ha így számoljuk, az orosz gazdaság inkább olyan méretű, mint Németországé.  A két számítás közti különbség lényeges, ha az egyik eljárást alkalmazzuk, akkor egy gazdaságilag gyengélkedő Oroszország az eredmény, de ha PPP alapon számoljuk, akkor Oroszország Európa legnagyobb, és a világ egyik legjelentősebb gazdaságává válik.

Sapir szerint más tényezőket is érdemes figyelembe venni: „mekkora a szolgáltatások része az ipari termeléshez és a nyersanyagokból származó bevételhez képest?”  Sapir úgy gondolja, hogy a szolgáltatások szektorát a jelenkor gazdasági modelljei gyakran túlértékelik az ipari termeléshez, vagy a nyersanyag termeléshez (olaj, gáz, réz, mezőgazdaság) képest.  Ha a szolgáltatásokból származó részt megfelezzük, akkor, Sapir szerint, „Oroszország gazdaságának mérete sokkal nagyobb, mint Németországé, így a világgazdaság 5-6 százalékát teszi ki.”  Inkább akkora, mint Japáné, nem pedig, mint Spanyolországé.

Ha a dolgok valós értékének szempontjából értelmezzük, a fenti számítás értelmet nyer. Értékesebb az olyan gazdasági tevékenység, amely az emberek valódi szükségleteit elégíti ki, mint a szórakoztatóipari termékek vagy a pénzügyi szolgáltatások.  A Netflix bevétele háromszor akkora, mint a Nestlé bevétele, az utóbbi a világ legnagyobb élelmiszer cége, de ez valószínűleg nem a fizikai valóságot tükrözi, hanem egyfajta piaci túlértékelést.  A Netflix nagyon jó szolgáltatás, de mivel a világon, becslések szerint 800 millióan vannak az éhezés közelében, valódi értéket a Nestlé állít elő.

A jelenlegi ukrán válságban nyilvánvalóvá vált, mennyire lebecsüljük a modern gazdaságok „régimódi” motorjait, az ipart és a nyersanyagok kiaknázását, a szolgáltatásokkal, vagy akár a „tech”-kel  szemben.  Az utóbbi időben az előbbi kategóriák értéke hirtelen megnőtt, míg az utóbbiaké csökkent.

Az orosz gazdaság tényleges méretét és fontosságát tovább torzítja az import-export folyamatok elhanyagolása.  Sapir becslése szerint az oroszok részesedése ebből kb. 15 százalék.  Oroszország nem a világ legnagyobb olajtermelője, de a világ legnagyobb olajexportőre, Szaud-Arábiát is maga mögött hagyja.  Ugyanez igaz több alapvető termékre.  A gabona a világ legfontosabb élelmiszer alapanyaga.  Oroszország a világ gabonaexportjának 19,5 százalékát mondhatja a magáénak.   A világ nikkel kereskedelméből Oroszország 20,4 százalékkal veszi ki a részét, félkész vas esetében ez az arány 18,8 százalék, a platinakereskedelem esetében 16,6, a fagyasztott hal esetében 11,2 százalék.

Mivel Oroszország a legjelentősebb termékek előállításában fontos szerepet játszik, a globális termelési lánc megkerülhetetlen szereplője, és ez kevés más országra igaz.  Az Oroszország elleni „maximális szankciók” hatása nem is hasonlít az Irán vagy Venezuela elleni szankciók hatására, az előbbi a világgazdaság drámai átrendeződésével járt.

Joe Biden nemrég visszavonta az USA Tajvannal szembeni „stratégiai kétértelműség” politikáját, mely több évtizedre nyúlik vissza.  Ebben az összefüggésben érdemes végiggondolni, hogy Kína esetében mit jelent, ha gazdaságát nem azon a szemüvegen át nézzük, amely az orosz gazdaságot így alulértékelte. Ha a kínai GDP-t egyszerűen átváltjuk amerikai dollárra, 17,7 milliárdot kapunk, míg az USA esetében 23 milliárd (az EU GDP-je USA dollárban 17 milliárd).

Viszont a PPP-alapú kínai GDP már 27,21 milliárd, míg az EU-é 20,5 milliárd, az USÁ-é pedig 23 milliárd.  PPP-alapon számolva a kínai gazdaság már hat éve megelőzte az USÁ-ét.

És mi történik akkor, ha a szolgáltatásokból származó részt csökkentjük az ipari és nyersanyag termeléshez képest?  A szolgáltatások aránya Kína esetében 53,3 százalék. Ez kisebb, mint Oroszországé, ahol 56,7 százalék.  Sapir modellje megkétszerezi a gazdaság nem szolgáltatásokból származó részét.  Így Kína a világ valós gazdaságának kb. 25-30 százalékát képviseli, amely érdekes kontraszt a jelenleg sok helyen olvasható 18-19 százalékkal szemben.  Kína és Oroszország együttes részesedése 30-35 százaléknyi. A kínai-orosz páros így valóságos behemót, elviselhetetlen kihívás az atlantistáknak, akik úgy gondolják, hogy gazdaságilag meg tudják büntetni azokat, akik nem alkalmazkodnak az ő elvárásaikhoz. Ha ehhez még azt is hozzávesszük, hogy a szolgáltatás-szektor az USA esetében a gazdaság 77 százaléka, míg az EU esetében 70 százalék, olyan képet kapunk, miszerint a Nyugat tényleges gazdasági befolyása jóval kisebb, mint gondolnánk, Kínáé és Oroszországé viszont jóval nagyobb.

Van-e jelentősége a fenti számításoknak?   Az ukrajnai konfliktus, valamint a Csendes-óceáni feszültségek azt sugallják, hogy a világ megint olyan politikai és gazdasági tömbökre fog válni, mint a hidegháború idején. Ám lényeges különbség, hogy míg a hidegháború kezdetén a Nyugat a világgazdaság 50 százalékát mondhatta a magáénak, az USA pedig uralta a világ ipari termelését, hatalmas évi külkereskedelmi többletekkel, ma a Nyugat jóval gyengébb pozícióban van.  Riválisai viszont jóval kedvezőbb helyzetben vannak, mint a kommunista blokk volt 1948-ban.

Mielőtt felhúznánk az új vasfüggönyt, érdemes végiggondolni, mennyien csatlakoznának önként a nyugati oldalhoz.  Az ún. „Nyugat” országai, ideológiai és történelmi okokból, valamint a létező katonai szövetségek okán, valószínűleg egységet fognak képezni.  Viszont a Nyugat a világ népességének csak 13 százaléka, míg Kínáé és Oroszországé már 20.  A világ fennmaradó kétharmada nem elkötelezett, s a nagyrészük szeretné megőrizni ezt a státuszt.  Ha erőszakkal próbáljuk rábírni őket arra, hogy válasszanak, gyakran meglepő eredményt kapunk.

Ha azt nézzük, hogy hány ország vesz ténylegesen részt az Oroszország elleni szankciókban, akkor nehéz megmondani, hogy az új vasfüggöny Oroszországot veszi körül vagy inkább magát a Nyugatot.  Olyan jelentős USA szövetségesek, mint Szaud-Arábia vagy India világosan kimondták, hogy az orosz-ukrán konfliktusban semlegesek maradnak.

Az olajkereskedelem alakulása is érdekes dinamikát mutat.  A nyugati szankciók a világ legnagyobb olajexportőrét voltak hivatottak elszigetelni, következménye pedig az olajárak megemelkedése lett (75 dollárról 110 dollárra).  Azok az országok, amelyek nem hajlandóak részt venni a bojkottban, jóval olcsóbban jutnak olajhoz.  India akciós áron jut az orosz energiaforrásokhoz, Európa viszont jóval drágábban.  Érdemes feltenni a kérdést: ki ellen vannak a szankciók?  Hasonló a helyzet a pénzügyi eszközök (az amerikai dollár, mint tartalékdeviza, vagy a SWIFT nemzetközi pénzügyi rendszer) fegyverként való használata esetében is.  Ha a dollárhoz vagy a SWIFT-hez való hozzáférést Washington olyan feltételhez köti, amelyek nem állnak az adott ország érdekében, az eredmény a dollár elhagyása lehet, ettől pedig a nyugati világrend nemigen fog erősödni.

A fentiekből nem következik, hogy Ukrajna Oroszország általi brutális inváziója ellen nem szükséges különleges eszközökkel tiltakozni.  Az orosz terjeszkedés veszély a világbékére és a stabilitásra nézve. Viszont a Nyugat morális felsőbbrendűségi tudata a globális Dél országait nyomás alá helyezi, mely nyomás olyan döntésekre készteti őket, amelyeket más körülmények között nem hoznának meg. Ezáltal nem Oroszország fog elszigetelődni, hanem inkább maga a Nyugat.

Fordította: Hetényi Balázs

Dr. Joseph Mercola: Tömeggyilkos Népirtó Bill Gates felvázolja a globális hatalomátvétel tervét

 

Az Egészségügyi Világszervezet megpróbálja átvenni az ellenőrzést a világméretű világjárványok megfigyelése és a válaszadás, és végső soron minden egészségügyi döntés felett

Bill Gates kulcsszerepet kíván játszani ebben a hatalomátvételben. A WHO számára egy pandémiára reagáló csapatot hoz létre, amelyet "Globális Járványügyi Reagálás és Mobilizálás" vagy GERM csapatnak neveznek el, és amelynek hatásköre lesz a nemzetek megfigyelése és a pandémiára reagáló döntések meghozatala, például hogy mikor kell felfüggeszteni a polgári szabadságjogokat a betegség terjedésének megakadályozása érdekében.

A globalista összeesküvés azt tervezi, hogy a biológiai biztonság irányításával ragadja magához az irányítást, és ezt két különböző úton próbálja elérni. Ha nem sikerül mindkét támadást kivédeni, totalitárius kormányzás alá kerülünk.

Az első támadás a Nemzetközi Egészségügyi Szabályzat (IHR) módosításainak formájában érkezik, amelyekről jelenleg az Egészségügyi Világközgyűlés szavaz. Ezek a módosítások megfosztják a tagországokat szuverenitásuktól, és a WHO-t példátlan hatalommal ruházzák fel, hogy a biológiai biztonság nevében korlátozza az orvosi szabadságjogokat és a polgári szabadságjogokat. Vegyenek részt a munkában, és sürgessék nemzetük vezetőit, hogy utasítsák el a módosításokat, ha elfogadják azokat. Ha nem utasítják el, akkor 2022 novemberében kötelező erejű törvény lesz.

A második támadás a WHO-val kötött új nemzetközi világjárványügyi szerződésen keresztül történik. Szándékukban áll megszüntetni az egyénre szabott orvoslást, és általános érvényű döntéseket hozni arra vonatkozóan, hogy egy adott veszélyt hogyan kell kezelni, és ez csak felesleges szenvedést eredményezhet - nem is beszélve az egyéni szabadság elvesztéséről.

 

A fenti "The Corbett Report "1 független újságíró, James Corbett áttekintette Bill Gates "Hogyan előzzük meg a következő járványt" című könyvének tartalmát.

"Minden pont annyira dühítő, émelyítő, nevetséges, nevetséges és nevetséges, mint amennyire azt várnánk" - mondja. "Ez egy nevetséges könyv ... Semmi orvosi vagy tudományos érték nincs benne ... Ez egy zavarba ejtő könyv még propagandisztikus szempontból is ...

Gates célja a könyv megírásával az, hogy lefegyverezze a közvéleményt, és felkészítsen minket annak a napirendnek az elfogadására, amelyet Gates és szövetségesei szeretnének ráerőltetni a világra. Végső soron arról van szó, hogy az általános közvélemény támogatását - vagy legalábbis általános közvélemény általi megértését - dobolja meg a kibontakozó biológiai biztonsági menetrendnek."

Gates könyvének egy másik kritikusa, Jeffrey Tucker közgazdász hasonlóan negatív visszajelzést adott:2

"Képzelje el magát egy bárpult mellé ültetve. Egy beszédes fickó leül a melletted lévő székre. Úgy döntött, hogy egy dologgal van baj a világban. Ez szó szerint bármi lehet. Mindegy, neki megvan a megoldás.

Pár percig érdekes és furcsa. De fokozatosan rájössz, hogy valójában őrült. A lényege téves, és így a megoldásai is tévesek. De az italok jók, és ő fizet. Így hát beletörődsz. Reggelre mindenesetre elfelejted az egészet.

Reggel azonban rájössz, hogy ő a világ egyik leggazdagabb embere, és ő mozgatja a világ sok legbefolyásosabb emberének a szálait. Most már megijedsz. Dióhéjban ilyen Bill Gates új könyvét, a 'Hogyan előzzük meg a következő járványt' címűt olvasni."

Gates könyve fejezetről fejezetre

Corbett fejezetről fejezetre halad végig Gates könyvén, így ha kevés az idő, átnézheti azokat, amelyek a leginkább érdeklik:

1. fejezet: Tanulságok a COVID-ból (időbélyeg: 12:58)

2. fejezet: Hozzon létre egy világjárvány-megelőzési csapatot (időbélyeg: 18:23)

3. fejezet: Javuljon a járványkitörések korai észlelése (időbélyeg: 26:21)

4. fejezet: Segítsen az embereknek azonnal védekezni (időbélyeg: 31:01)

5. fejezet: Gyorsan találjunk új kezeléseket (időbélyeg: 37:26)

6. fejezet: Készüljünk fel a vakcinák előállítására (időbélyeg: 39:46)

7. fejezet: Gyakorlat, gyakorlat, gyakorlat (időbélyeg: 47:06)

8. fejezet: Szüntessük meg a gazdag és szegény országok közötti egészségügyi szakadékot (időbélyeg: 50:49)

9. fejezet: Készítsünk - és finanszírozzunk - tervet a világjárványok megelőzésére (időbélyeg: 57:40)

Utószó: Hogyan változtatta meg a COVID a digitális jövőnket (időbélyeg: 1:03:00)

Gates GERM csapata

Kattintson ide a videó megtekintéséhez.

Mostanra valószínűleg már hallott arról, hogy az Egészségügyi Világszervezet megpróbálja átvenni az irányítást a világméretű világjárványok megfigyelése és kezelése, és végső soron minden egészségügyi döntés felett. De azt tudta, hogy Bill Gates, a WHO legnagyobb finanszírozója (ha az ő alapítványának és a GAVI-nak a támogatását összevonjuk), szintén kulcsszerepet kíván játszani ebben a hatalomátvételben?

Amint azt Gates a Corbett riportjának elején található videóban elmagyarázza, a WHO számára egy világjárványra reagáló csapatot hoz létre, amelyet "Globális járványreagálás és mozgósítás" vagy GERM-csapatnak neveznek. Ez a csapat több ezer, a WHO hatáskörébe tartozó betegségszakértőből áll majd, és figyeli a nemzeteket, és döntéseket hoz arról, hogy mikor kell felfüggeszteni a polgári szabadságjogokat egy betegség terjedésének megakadályozása érdekében.3

Sajnos, amint azt a "Rising" műsorvezetője, Kim Iversen a fenti videóösszeállításban megjegyzi, ha a COVID-19 megtanított minket valamire, akkor az az, hogy egy vírus terjedésének megállítása többé-kevésbé lehetetlen, függetlenül attól, hogy milyen drákói szabályok vannak érvényben. Mindeközben a lezárások és az üzletek leállásának mellékhatásai sokrétűek.

Az emberek egészsége szenvedett az egészségügyi ellátás hiányától. A depresszió és az öngyilkosság az egekbe szökött. A gazdaságok tönkrementek. Megnőtt az erőszakos bűncselekmények száma. Tucker rámutat a Gates világjárvány-megelőzési terve mögött meghúzódó hamis előfeltevésre is, és kijelenti:4

"A vírusellenőrzésnek ez az elmélete - az az elképzelés, hogy a lakosság megerőltetésével egy elterjedt vírus behódol és eltűnik - teljesen új találmány, egy primitív ösztön gépesítése.

A himlő egyedülálló helyet foglal el a fertőző betegségek között, mivel az egyetlen olyan, az embert érintő betegség, amelyet kiirtottak. Ennek oka van: stabil kórokozó, nagyszerű vakcina és száz év céltudatos közegészségügyi munka. Ez nem a zárlatoknak, hanem a hagyományos közegészségügyi elvek gondos és türelmes alkalmazásának köszönhetően történt.

[A] légúti vírus általános elkerüléssel történő eltiprására tett kísérlet rosszabb lehet, mintha hagynánk, hogy a lakosság egészében endémiás jelleg alakuljon ki."

 

Gates pusztító mohósága

A COVID során alapvetően egy dolog elleni hamis védelmet cseréltünk el egy csomó más betegséggel szemben, amelyek hosszú távon sokkal rosszabbak. Most Gates és a WHO ezt a katasztrofális stratégiát akarja normává tenni.

Ismét azt látjuk, hogy Gates alapvetően a WHO-nak fizet azért, hogy diktálja, mit kell tennie a világnak, hogy rengeteg pénzt keressen, mert mindig nagy összegeket fektetett be azokba a "megoldásokba", amelyeket a világnak bemutat. Miközben emberbarátként szerzett magának hírnevet, tettei öncélúak, és a legtöbbször a "nagylelkűségének" kedvezményezettjei rosszabbul járnak, mint előtte.

Ez a példa: 15 év elteltével Gates Zöld Forradalom Afrikában (AGRA) projektje mára már bizonyítottan kudarcot vallott.5 Gates azt ígérte, hogy a projekt "2020-ra megduplázza a terméshozamokat és a jövedelmeket 30 millió mezőgazdasági háztartás számára".

Ezt a hamis előrejelzést 2020 júniusában törölték az AGRA honlapjáról, miután a Tuft Egyetem értékelése kimutatta, hogy az éhezés valójában 31%-kal nőtt. 2022. február 28-án az első értékelő jelentés6 megerősítette az AGRA kudarcát.

A globalisták kettős támadása a nemzeti szuverenitás ellen

De visszatérve a globalisták azon tervéhez, hogy a biológiai biztonság irányításával átvegyék a globális irányítást, ezt két különböző úton próbálják elérni. Ha nem sikerül mindkét támadást kivédeni, akkor totalitárius kormányzás alá kerülünk.

Az első támadás a Nemzetközi Egészségügyi Szabályzat (IHR) módosításainak7 formájában érkezik. A második támadás a WHO-val kötött új nemzetközi világjárványügyi szerződésen keresztül történik.

Kezdve az első átvételi stratégiával, miközben önök ezt olvassák, a világ országai éppen az IHR módosításairól szavaznak.8 2022. május 28-ig az Egészségügyi Világközgyűlés lezárja a szavazást ezekről a módosításokról, és ha elfogadják, 2022 novemberében nemzetközi jogszabállyá válnak.

A 2005-ben elfogadott IHR az, ami felhatalmazza a WHO-t arra, hogy nemzetközi aggodalomra okot adó közegészségügyi vészhelyzetet (PHEIC) hirdessen.9 Ez egy olyan különleges jogi kategória, amely lehetővé teszi a WHO számára, hogy bizonyos szerződéseket és eljárásokat kezdeményezzen, beleértve a gyógyszer- és vakcinaszerződéseket is. Bár az IHR már most is kivételes hatalmat biztosít a WHO számára a globális egészségpolitika felett, a jelenlegi szabályok szerint a tagállamoknak bele kell egyezniük a WHO ajánlásaiba.

Ez az egyik kulcsfontosságú jellemző, amely felülvizsgálatra vár. Az új módosítások értelmében a WHO az adott tagállam tiltakozása ellenére is képes lenne PHEIC-et hirdetni egy tagállamban. A módosítások azt is tartalmazzák, hogy a WHO regionális aggodalomra okot adó közegészségügyi vészhelyzet (PHERC) kihirdetésére jogosult regionális igazgatókra ruházzák át az irányítást.

Összefoglalva, az IHR módosításai "a világméretű egészségügyi felügyelet, jelentéstétel és irányítás globalista struktúráját hozzák létre" - figyelmeztet Robert Malone, Ph.D.,10 és nekünk, a nyilvánosságnak nincs beleszólásunk a kérdésbe.

Nincs hivatalos lehetőségünk arra, hogy visszajelzést adjunk az Egészségügyi Világközgyűlésnek, annak ellenére, hogy a módosítások példátlan hatalmat adnak a WHO-nak arra, hogy a biológiai biztonság nevében korlátozza jogainkat és szabadságunkat. Még egy nyilvánosan elérhető lista sincs arról, hogy kik a küldöttek, vagy kik fognak szavazni a módosításokról.

A javasolt IHR módosítások összefoglalása

Az IHR javasolt módosításainak összefoglalóját nemrégiben Malone adta közre.11 Összesen 13 különböző IHR-cikket akar módosítani a WHO (5., 6., 9., 10., 11., 12., 13., 15., 18., 48., 49., 53. és 59. cikk), amelyek végeredménye a következő:12

1. "Fokozott felügyelet - Az 5. cikk értelmében a WHO olyan korai előrejelzési kritériumokat fog kidolgozni, amelyek lehetővé teszik számára, hogy egy tagállam számára kockázatértékelést készítsen, ami azt jelenti, hogy olyan típusú modellezést, szimulációt és előrejelzéseket használhat, amelyek több mint két évvel ezelőtt eltúlozták a COVID-19 kockázatát. Amint a WHO elkészíti értékelését, azt közölni fogja a kormányközi szervezetekkel és a többi tagállammal.

2. 48 órás határidő - A 6., 10., 11. és 13. cikk értelmében egy tagállam 48 órát kap arra, hogy válaszoljon a WHO kockázatértékelésére, és elfogadja vagy elutasítsa a helyszíni segítségnyújtást. A gyakorlatban azonban ez a határidő órákra rövidülhet, ami arra kényszeríti a tagállamot, hogy megfeleljen, vagy a WHO és az esetlegesen barátságtalan tagállamok által vezetett nemzetközi rosszallással nézzen szembe.

3. Titkos források - A 9. cikk értelmében a WHO nem nyilvános forrásokra támaszkodhat a közegészségügyi vészhelyzet kihirdetését eredményező információk tekintetében. E források közé tartozhatnak a Big Pharma, a WHO finanszírozói, például a Gates Alapítvány és a Gates által alapított és finanszírozott GAVI Alliance, valamint mások, akik a hatalom monopolizálására törekszenek.

4. Gyengített szuverenitás - A 12. cikk értelmében, ha a WHO nem nyilvános információt kap egy tagállamban fennálló állítólagos közegészségügyi veszélyről, a főigazgató konzultálhat (nem köteles) a WHO Sürgősségi Bizottságával és a tagállammal. Ugyanakkor egyoldalúan is kihirdetheti a nemzetközi aggodalomra okot adó potenciális vagy tényleges közegészségügyi vészhelyzetet.

A főigazgató hatásköre a nemzeti szuverén hatáskörök helyébe lép. Ez később felhasználható a nemzetekkel szembeni szankciók kikényszerítésére."

A WHO pandémiáról szóló szerződése. A globális kormányzás kiskapuja: "Az egyéni jogok és szabadságjogok elvétele"
Miután a módosításokat az Egészségügyi Világközgyűlés elfogadta, a nemzeteknek csak korlátozott idő - hat hónap - áll rendelkezésükre, hogy elutasítsák azokat. Ez 2022 novemberét jelentené. Minden olyan nemzet, amely hivatalosan nem utasította el a módosításokat, jogilag kötve lesz hozzájuk, és minden olyan kísérlet, amely a hat hónapos türelmi idő letelte után elutasítja őket, semmis lesz.

2. támadás: A WHO járványügyi szerződése
A második kísérlet a globális ellenőrzés megszerzésére a WHO nemzetközi pandémiaszerződésén keresztül történik. Az Egészségügyi Világközgyűlés alosztályaként 2021 decemberében létrehoztak egy kormányközi tárgyaló testületet (INB),13 amelynek célja ennek az új pandémiás szerződésnek a kidolgozása és megtárgyalása.

Összefoglalva, a WHO állandóvá kívánja tenni világjárványügyi vezető szerepét. Ezután kiterjesztheti hatalmát minden nemzet egészségügyi rendszerére, és végül egy egyetemes vagy "szocialista jellegű" egészségügyi rendszert vezethet be a Nagy Újraindítás részeként.

Bár a WHO-alapú egyetemes egészségügyi ellátórendszerről jelenleg nincs szó, minden okunk megvan feltételezni, hogy ez is a terv része. Tedros Adhanom Ghebreyesus, a WHO főigazgatója korábban kijelentette, hogy főigazgatóként "központi prioritása", hogy a világot az egyetemes egészségügyi lefedettség felé terelje14.

És figyelembe véve, hogy a WHO a "világjárvány" fogalmát "egy betegség világméretű járványára "15 változtatta meg, az eredeti, súlyos, magas megbetegedést okozó betegségre vonatkozó meghatározás nélkül,16,17 szinte bármi megfelelhet a világjárvány kritériumának.

A probléma ezzel a szerződéssel az, hogy egyszerűen nem működhet. A pandémiáról szóló szerződés mögött álló egész előfeltevés az, hogy "a közös fenyegetés közös válaszlépéseket igényel". Egy adott fenyegetés azonban szinte soha nem oszlik meg egyformán a régiók között.

A WHO meg akarja szüntetni az egyénre szabott orvoslást, és általános érvényű döntéseket kíván hozni arra vonatkozóan, hogy egy adott veszélyt hogyan kell kezelni, és ez csak felesleges szenvedést eredményezhet - nem is beszélve az egyéni szabadság elvesztéséről.
Vegyük például a COVID-19-et. A COVID kockázata nem csak, hogy nem azonos a New York-i és az ausztráliai külterületeken élő emberek esetében, de még csak nem is azonos az ott élő összes ember esetében, mivel a COVID nagymértékben függ az életkortól és az alapbetegségektől.

A WHO ragaszkodik ahhoz, hogy a gyógymód mindenhol és mindenki számára ugyanaz, pedig a kockázatok nemzetenként, régiónként, személyenként nagyon eltérőek. Meg akarják szüntetni az egyénre szabott orvoslást, és általános érvényű döntéseket kívánnak hozni arra vonatkozóan, hogy egy adott veszélyt hogyan kell kezelni, és ez csak felesleges szenvedést eredményezhet - nem is beszélve az egyéni szabadság elvesztéséről.

Készen áll arra, hogy minden hatalmat átengedjen a Gates vezette csoportnak?

 

Végezetül, Gates GERM-csapata lenne az, amely jogosult lenne a világjárványok kihirdetésére és a globális válaszlépések koordinálására.18 Készen áll arra, hogy az élete, egészsége és megélhetése feletti minden hatalmat átengedjen a Gates-féléknek? Remélem, hogy nem.

A fenti videóban Del Bigtree, a "The Highwire" munkatársa megható példákat mutat be arra, hogy Gates most elismeri, amit a "The Highwire", én és sokan mások már a COVID világjárvány legelső napjai óta mondunk, és amiért cenzúrázzák és deplatformálják őket.

Gates két évvel le van maradva mindenki más mögött, de annak ellenére, hogy nyilvánvalóan képtelen értelmezni a könnyen hozzáférhető adatokat, most hatalmat akar, hogy az egész világnak egészségügyi szabályokat diktáljon. Ezt nem hagyhatjuk.

https://www.pokolafoldon.hu/great-reset/keszen-allsz-arra-hogy-bill-gates-uralja-a-vilagot

A járvány 30 óránként 1 új milliárdost hozott létre, most milliók nézhetnek szembe a "szélsőséges" szegénységgel

 

Minden egyes új milliárdosra, akit a világjárvány teremtett - 30 óránként egy -, 2022-ben közel egymillió ember kerülhet majdnem ugyanilyen ütemben a mélyszegénységbe az Oxfam szerint.

A világjárvány során létrehozott minden egyes új milliárdos után - 30 óránként egy - 2022-ben közel egymillió ember kerülhet majdnem ugyanilyen arányban a mélyszegénységbe - derül ki az Oxfam május 23-i új tájékoztatójából.

A "Profitálás a fájdalomból" című írás akkor jelenik meg, amikor a Világgazdasági Fórum - a globális elit exkluzív davosi találkozója - a COVID-19 óta először kerül megrendezésre szemtől szembe, amely időszak alatt a milliárdosok vagyona hatalmasat nőtt.

"A milliárdosok azért érkeznek Davosba, hogy megünnepeljék vagyonuk hihetetlen mértékű növekedését. A világjárvány és most az élelmiszer- és energiaárak meredek emelkedése egyszerűen szólva bónuszbombát jelentett számukra. Eközben a mélyszegénység elleni évtizedes fejlődés most a visszájára fordul, és emberek milliói néznek szembe a puszta életben maradás költségeinek lehetetlen mértékű emelkedésével" - mondta Gabriela Bucher, az Oxfam International ügyvezető igazgatója.

A tájékoztatóból kiderül, hogy a világjárvány alatt 573 ember vált új milliárdossá, 30 óránként egy ember. Idén várhatóan 263 millióval több ember zuhan a mélyszegénységbe, ami 33 óránként egymillió emberrel több.

A milliárdosok vagyona a COVID-19 első 24 hónapjában nagyobb mértékben nőtt, mint 23 év alatt összesen. A világ milliárdosainak teljes vagyona jelenleg a globális GDP 13,9%-ának felel meg. Ez háromszoros növekedés (a 2000-es 4,4%-ról).

Bucher szerint:

"A milliárdosok vagyona nem azért nőtt, mert okosabbak lettek vagy keményebben dolgoznak. A munkavállalók dolgoznak keményebben, kevesebb fizetésért és rosszabb körülmények között.

"A szupergazdagok évtizedeken át büntetlenül manipulálták a rendszert, és most ők aratják le a hasznot.

"A privatizáció és a monopóliumok, a szabályozás és a munkavállalói jogok megnyirbálása, valamint a pénzük adóparadicsomokban való elrejtése során - a kormányok cinkosságával - a világ vagyonának megdöbbentően nagy részét zsákmányolták.

"Eközben mások milliói hagyják ki az étkezést, kapcsolják ki a fűtést, elmaradnak a számlákkal, és azon töprengenek, mit tehetnének legközelebb a túlélésért. Kelet-Afrikában minden percben egy ember hal meg éhen.

"Ez a groteszk egyenlőtlenség széttöri azokat a kötelékeket, amelyek összetartanak minket, mint emberiséget. Megosztó, maró és veszélyes. Ez az egyenlőtlenség szó szerint öl."

Az Oxfam új kutatásából az is kiderül, hogy az energia-, az élelmiszer- és a gyógyszeriparban - ahol a monopóliumok különösen gyakoriak - a vállalatok rekordmagas profitot könyvelhetnek el, miközben a bérek alig mozdultak, és a munkavállalók évtizedek óta magas árakkal küzdenek a COVID-19 közepette.

 

 

Az élelmiszer- és energiamilliárdosok vagyona az elmúlt két évben 453 milliárd dollárral nőtt, ami kétnaponta 1 milliárd dollárnak felel meg.

Az öt legnagyobb energiaipari vállalat (BP, Shell, TotalEnergies, Exxon és Chevron) együttesen 2600 dolláros profitot termel minden másodpercben, és mostanra 62 új élelmiszeripari milliárdos van.

A Cargill család három másik céggel együtt a globális mezőgazdasági piac 70%-át ellenőrzi.

A Cargill tavaly története legnagyobb nyereségét érte el (5 milliárd dollár nettó nyereség), és a cég várhatóan 2022-ben ismét megdönti rekordnyereségét. Csak a Cargill családnak jelenleg 12 milliárdosa van, szemben a világjárvány előtti nyolc milliárdossal.

Srí Lankától Szudánig a rekordmagas globális élelmiszerárak társadalmi és politikai felfordulást okoznak. Az alacsony jövedelmű országok hatvan százaléka az adósságválság szélén áll.

Miközben az infláció mindenhol emelkedik, az áremelkedések különösen pusztítóak az alacsony bérű munkavállalók számára, akiknek az egészsége és megélhetése már a COVID-19 miatt is a legveszélyeztetettebb volt, különösen a nők, a faji hovatartozásúak és a marginalizált emberek számára.

A szegényebb országok lakói jövedelmükből több mint kétszer annyit költenek élelmiszerre, mint a gazdag országokban élők.

  • Ma 2668 milliárdos - 573-mal több, mint 2020-ban - 12,7 billió dollárral rendelkezik, ami 3,78 billió dolláros növekedést jelent.

  • A világ tíz leggazdagabb embere több vagyont birtokol, mint az emberiség alsó 40%-a, 3,1 milliárd ember.

  • A leggazdagabb 20 milliárdos többet ér, mint a szubszaharai Afrika teljes GDP-je.

  • Az alsó 50%-ba tartozó munkavállalónak 112 évig kellene dolgoznia ahhoz, hogy megkeresse azt, amit a felső 1%-ba tartozó személy egyetlen év alatt kap.

  • A magas informalitás és a gondozási feladatok miatti túlterheltség miatt Latin-Amerikában és a Karib-térségben 4 millió nő maradt ki a munkaerőpiacról. Az Egyesült Államokban a dolgozó színesbőrű nők fele 15 dollárnál kevesebbet keres óránként.

  • A világjárvány 40 új gyógyszeripari milliárdost hozott létre. Az olyan gyógyszeripari vállalatok, mint a Moderna és a Pfizer minden másodpercben 1000 dollár profitot termelnek csak a COVID-19 vakcina feletti monopolhelyzetükből, annak ellenére, hogy a kifejlesztését több milliárd dollárnyi állami befektetéssel támogatták.

A kormányoktól akár 24-szer többet kérnek, mint a generikus gyártás lehetséges költségei.

 

 

Bucher elmondta:

"A rendkívül gazdagok és hatalmasok profitálnak a fájdalomból és a szenvedésből. Ez lelkiismeretlen. ... Hatalmas bónuszokat és osztalékokat fizetnek ki, miközben a lehető legkevesebb adót fizetik.

"Ez a növekvő gazdagság és a növekvő szegénység ugyanannak az éremnek a két oldala, bizonyíték arra, hogy gazdasági rendszerünk pontosan úgy működik, ahogyan azt a gazdagok és a hatalmasok tervezték.

"Több mint két évvel a járvány kezdete óta, a COVID-19 több mint 20 millió becsült halálesete és a széles körű gazdasági pusztítás után a davosi kormányfők választás előtt állnak: vagy a gazdaságukat kifosztó milliárdos osztály megbízottjaként viselkednek, vagy bátor lépéseket tesznek a nagy többségük érdekében.

"Mindenekelőtt egy józan gazdasági érzékkel meghozott intézkedés fogja ezt próbára tenni: megadóztatják-e végre a kormányok a milliárdosok vagyonát."

Az Oxfam azt ajánlja, hogy a kormányok sürgősen:

Vezessenek be egyszeri szolidaritási adót a milliárdosok világjárvány okozta szélsőséges vagyonára, hogy finanszírozni tudják a növekvő élelmiszer- és energiaköltségekkel küzdő emberek támogatását, valamint a COVID-19 utáni igazságos és fenntartható kilábalást.
Argentína "milliomosok adójának" nevezett egyszeri különadót vezetett be, és most azt fontolgatja, hogy az energiaipari nyereségre kivetett szolidaritási adót, valamint a Nemzetközi Valutaalap adósságának visszafizetése érdekében a tengerentúlon tartott, be nem jelentett vagyonra kivetett adót vezet be. A szupergazdagok közel 8 billió dollárt rejtettek el adóparadicsomokban.

Vessen véget a válságból származó haszonszerzésnek egy 90%-os ideiglenes többletnyereségadó bevezetésével, amely minden iparágban a nagyvállalatok váratlan nyereségét fogja meg. Az Oxfam becslése szerint egy ilyen adó csak 32 szuperjövedelmező multinacionális vállalatra vetítve 104 milliárd dollár bevételt hozhatna 2020-ban.

Állandó vagyonadó bevezetése a szélsőséges vagyon és a monopolhatalom, valamint a szupergazdagok túlzott szén-dioxid-kibocsátásának megfékezésére.
A milliomosokra kivetett, mindössze 2%-os, a milliárdosokra kivetett 5%-os éves vagyonadó évi 2,52 billió dollárt hozhatna, ami elegendő lenne ahhoz, hogy 2,3 milliárd embert kiemeljünk a szegénységből, elegendő oltóanyagot állítsunk elő a világ számára, és általános egészségügyi ellátást és szociális védelmet biztosítsunk az alacsony és alacsony és közepes jövedelmű országokban élőknek.

 

 

Hogyan számoltunk

Olvassa el a módszertani dokumentumot, amely bemutatja, hogyan számította ki az Oxfam a tájékoztatóban szereplő statisztikákat.

Az Oxfam számításai a rendelkezésre álló legfrissebb és legátfogóbb adatforrásokon alapulnak. A társadalom leggazdagabbjaira vonatkozó adatok a Forbes milliárdosok listájából származnak.

Minden összeg amerikai dollárban van kifejezve, és ahol szükséges, az amerikai fogyasztói árindex segítségével inflációval kiigazítottuk.

A Világbank a szélsőséges szegénységet úgy határozza meg, mint napi 1,90 dollárnál kevesebből élést.

Az Oxfam és a Save the Children becslései szerint az aszály sújtotta Etiópiában, Kenyában és Szomáliában 48 másodpercenként egy ember éhen hal.

Az Egyesült Államokban a dolgozó színesbőrű nők fele 15 dollárnál kevesebbet keres óránként. Ez a legtöbb háztartás számára nem elegendő a megélhetési költségek fedezésére, és az Egyesült Államokban családok milliói maradnak a szegénységi küszöb alatt.

Gabriel Zucman szerint a szupergazdagok közel 8 billió dollárt rejtettek el adóparadicsomokban.

https://www.pokolafoldon.hu/pandemia/a-jarvany-30-orankent-1-uj-milliardost-hozott-letre-most-milliok-nezhetnek-szembe-a-szelsoseges-szegenyseggel

Majomhimlő – a következő félelemkampány

 

Visszatekintve a koronavírus járvány kezdeti időszakára, a járvány alatt hozott intézkedésekre és az elmúlt három évben alkalmazott taktikákra, az éppen csak megjelent majomhimlő-helyzet már első nekifutásra is sok hasonlóságot mutat az elmúlt három évre jellemző felállással.

Előljáróban azért fontos megjegyezni, hogy egy tekintetben mégis nagy az eltérés, ugyanis a SARS-CoV-2 egy RNS alapú, míg a majomhimlő egy DNS alapú vírus, és mint ilyen, sokkal lassabban mutálódik, így a megelőzés és a terjedés megfékezése sokkal egyszerűbb. Dr. Robert Malone, a RNS alapú vakcinák feltalálója, aki számos alkalommal szólalt fel a hivatalos narratíva és járványkezelés ellen, részletesen leírja, hogy a majomhimlő egy viszonylag ártalmatlan, könnyen kezelhető és megelőzhető betegség, ami csak cseppfertőzéssel terjed. Természetesen ez a cikk akkor is arról szólna, hogy a jelen helyzetben a félelempropaganda a legnagyobb baj, ami ellen a legjobb ellenszer a tévé kikapcsolása, ha ez egy egészen más jellegű vírus lenne, de nem árt tudni, hogy ennek éppen az ellenkezője a helyzet. És sajnos ma már az is természetes, hogy mindez nem fogja megakadályozni az illetékeseket a koronavírus járvány kezeléséhez hasonló intézkedések meghozatalában, ahogyan azt mindjárt látni fogjuk, de ne legyen igazam.

Talán emlékeztek, hogy a koronavírus járvány kitörése előtt, 2019 októberében, egy Event 201 elnevezésű konferenciát tartottak, amely során szimulálták egy globális koronavírus járvány kitörését és amelyen 15 egészségügyi és egyéb szervezet vett rész, többek között a Johns Hopkins Központ, a Világgazdasági Fórum (Klaus Schwab neve mond valamit?), a Bill és Melinda Gates Alapítvány, és sokan mások (LINK).

Ezalkalommal a forgatókönyv egy 2021-es szimulációt és a szimuláció alapján készült tanulmányt követ (LÁSD ITT), ami a majomhimlő módosított változatát bevető biológiai terrortámadásból indul ki. A résztvevők között ismét ott a Gates Alapítvány, azt ENSZ, a Johns Hopkins Központ, a Merck, a kínai betegségmegelőzési központ, és az Egyesült Államok külügyminisztériumának képviselői.

A tanulmány szerint a támadás 2022. május 15-én történik. Mivel maga a szimuláció egy évvel korábban, 2021. márciusában történt, nem csoda, hogy a WHO-ot késlekedés nélkül értesítették arról, hogy Angliában 4 esetet erősítettek meg, mégpedig 2022. május 15-én, véletlenül pont azon a napon, amit a szimuláció „megjósolt”.

Május 15. óta a majomhimlővel kapcsolatos hírek futótűzként kezdtek terjedni. Nem a betegség, csak a hírek.

A forgatókönyv szerint 2022. június 5-én kiderül, hogy a „majomhimlő rezisztens a jelenlegi oltásokkal szemben”, ami agresszív intézkedések meghozatalát teszi szükségessé. Például betiltják a tömegrendezvényeket, ismét bevezetik a távolságtartásra vonatkozó szabályokat és kötelezővé teszik a maszkhasználatot.

Ismerősen hangzik?

Mellesleg Dr. Malone részletesen elmagyarázza, hogy a majomhimlő ellen még a nem kifejezetten erre kifejlesztett himlőoltás is bizonyosfokú védelmet nyújt, és a vírus a lassú mutációs ráta miatt nem tudja megkerülni a természetesen vagy oltással kiváltott immunitást, de az ilyen apróságok nem szokták zavarni a hatóságokat.

A tanulmányból látszik, hogy a „szakértők” semmit sem tanultak az ilyen és ehhez hasonló intézkedések alkalmatlanságából vagy pont, hogy megtanulták a leckét és látják, hogy ezeknek nem szükséges összhangban lenni a valósággal, mert előbb utóbb úgyis beletörődik mindenki. (Dr. Malone egyébként elmondja, hogy ez esetben a karantén tényleg indokolt és önmagában elég is a terjedés megakadályozásábra. A betegség normális infekciós rátája 1 vagy annál alacsonyabb, ami azt jelenti, hogy megelőző intézkedések hiányában sem tud tömegesen terjedni. Összehasonlításképpen, a koronavírus Omikron variánsa esetében ez a ráta 7-10 között van.)

Ami viszont ennél nagyobb baj, hogy a tanulmány minden nemzet számára javasolja egy „koherens országos felkészülési rendszer bevezetését, aminek segítésével ’riaszthatják’ a megelőző lépéseket” akkor is, ha ezek utóbb indokolatlannak bizonyulnak. A tanulmány ezt „no-regrets” alapú intézkedéseknek nevezi, ami azt jelenti, hogy nem kell sajnálkozni vagy megbánni, ha túl elhamarkodottan hozzák őket. Fogalmazhatnánk úgy is, hogy utánuk az özönvíz. A kifejezés az egyik résztvevőtől származik, aki úgy fogalmazott, hogy a terv „kaotikus és ijesztő lesz, de nem várhatunk addig, amíg biztosak vagyunk a dologban. Utólagos megbánás nélkül kell cselekedni.”

Magyarul az államnak készen kell állni mondjuk elrendelni a teljes lezárást, akkor is, ha csak gyanítják, hogy járvány van készülőben, vagyis nincs szükség konkrét bizonyítékokra és nem szükséges utólag sajnálkozni, hogy indokolatlan volt a lépés (amit persze úgysem lehet bizonyítani, hiszen ráfoghatják az intézkedésekre a járvány elmaradását.)

És ki lenne felelős a rendszer riasztásáért? Ez az aprócska részlet egészen félreérthetetlen. Javaslatuk szerint: „az Egészségügyi Világszervezetnek létre kell hoznia egy sávos rendszerű, átlátható, nemzetközi közegészségügyi riasztási rendszert” … „aminek részeként ki kell fejleszteni és bevezetni egy országos szintű, megelőző jellegű, korai járványkezelési jelzőrendszert is”.

Az egyes kormányoknak és vezetőiknek készen kell állni, hogy „inkább a korai intézkedések javára hibázzanak… a vezetők nem várhatnak arra, hogy az esetek és halálesetek száma emelkedjen az intézkedések meghozatala előtt. Amennyiben komoly esély van arra, hogy egy járványból pandémia lehet, a vezetőknek előre kell tekinteni és fokozni az intézkedések súlyosságát”.

Röviden, a WHO megérzések alapján riasztja a rendszert, ami alapján a nemzetek vezetőitől elvárják, hogy biztos, ami biztos alapon lezárják az országot. Szélnek kell ereszteni minden óvatosságot és előre eldönteni, hogy nem kell utólag sajnálkozni, ha a lépés hibásnak bizonyul.

A szimuláció 2023. december 1-ig 3,2 milliárd esettel és 271 millió halálos áldozattal számol. Ez persze mind kitaláció. A kérdés csupán annyi, hogy elegendő-e a megfelelő mértékű pánikkeltésre és tényleg ki tudják-e kényszeríteni az egyes országoktól, hogy a WHO utasítására elrendeljék a lezárásokat. Próbálkozásnak mindenesetre megteszi.

A fent már említett okokból Dr. Malone biztos benne, hogy a majomhimlő természetes úton nem idézhet elő világjárványt, illetve azért sem, mert akkor az már évtizedekkel ezelőtt bekövetkezett volna.

Kitér arra is, hogy a Bill Gates által finanszírozott GAVI már most beindította félrevezető hadjáratát, amikor a majomhimlőt az ebolához hasonlította és 10%-os halálozási rátáról írt. A WHO-tól származó hivatkozásban meg nem erősített adatok alapján is „csupán” 3,7%-os halálozásról van szó, ráadásul Afrikáról lévén szó, tudvalevő, hogy eleve csak a súlyos esetek kerülnek jelentésre, tehát a hatóságoknak fogalmuk sincs, hogy a WHO jelentésben említett 171 halálos kimenetelű megbetegedés a jelentett 4594-el szemben hány megbetegedésből származik.

A híradásokban előszeretettel mutogatnak himlővel fertőzött betegeket, ami Dr. Malone szerint a félrevezetés és félelemkeltés egyik tipikus példája újságírásnak álcázva.

Mégis mit tegyünk?

Szerintem ebben a helyzetben az egyik legjobb lépés, ha kikapcsoljuk a tévét és az esti híradó helyett inkább elolvasunk egy jó könyvet vagy elmegyünk sétálni. Esetleg mindkettő. Ettől persze a világ problémái nem fognak elmúlni, de legalább a megoldást erősítjük a gondok helyett.

A legtöbb intézkedés és a világban jelenlévő probléma gazdasági jellegű, még az orosz-ukrán háború is, mert bár Ukrajnában civilek halnak meg, ami önmagában is nagyon szomorú, ugyanakkor a világ többi részét a háború leginkább anyagilag érinti. Az Oroszország ellen hozott szankciók is a gazdasági válságot hivatottak elmélyíteni, hiszen a háborút láthatólag nem állítják meg. A pandémiák célja is hasonló, azzal a külön adalékkal, hogy még jól nyomon is lehet követni mindenkit. Ha pedig egyszerre van háború és járvány, tényleg már csak egy zseni húzhatja ki az emberiséget a szakadékból. Nem csoda, hogy az egész világ követni fogja…

https://idokjelei.hu/2022/05/majomhimlo-a-kovetkezo-felelemkampany/

Az USA összeesküvést sző az orosz Fekete-tengeri flotta hajóinak elsüllyesztésére?

 

Május 20-án az amerikai kormány a Reutersnek adott exkluzív interjúban bejelentette, hogy fejlett hajó- és szárazföldi támadó rakétákat szállít a kijevi rezsimnek, ami egy újabb jelentős eszkalációs lépés, amelynek célja a konfliktus meghosszabbítása és a lehető legvéresebbé tétele mindkét fél számára. Noha egyesek az ilyen nyilatkozatokat egyszerűen az információs, pontosabban dezinformációs háború részeként könyvelhetik el, mégis rendkívül komolyan kell venni, hiszen minden bizonnyal nem ez lenne az első eset, hogy a politikai Nyugat, élén az Egyesült Államokkal, fejlett fegyvereket szállít a kijevi rezsimnek. Sőt, a helyzetet súlyosbítja, hogy az ukrán belügyminisztérium egyik alkalmazott tanácsadója, Anton Gerascsenko kijelentette, hogy az USA "orosz hajókat fog elsüllyeszteni a Fekete-tengeren". A pontos (mára már törölt) tweetje így szólt:

"Az USA tervet készít elő a [orosz] fekete-tengeri flotta megsemmisítésére. Az ukránok hatékony munkája az [orosz] hadihajókon meggyőzte [az USA-t], hogy tervet készítsen az [ukrán] kikötők feloldására. Erős hajóelhárító fegyverek szállításáról tárgyalnak".

Az ukrán tisztségviselő a Reuters fent említett jelentésére utalt, amely szerint az USA tervezi, hogy a rezsimnek a régi "Harpoon" hajó elleni rakétákat, valamint az újabb és fejlettebb NSM (Naval Strike Missile) rakétákat szállítja, amelyek hajó elleni és szárazföldi támadó fegyverként egyaránt használhatók. A "Harpoon" egy szubszonikus, minden időjárási körülményre alkalmas, horizont feletti hajó elleni rakéta, amelyet a Boeing Defense, Space & Security (korábban McDonnell Douglas) fejlesztett ki és gyártott, hatótávolsága (forrástól függően) 220-250 km, darabja kb. 1,5 millió dollárba kerül. Az NSM, amely szintén szubszonikus rakéta, kettős, hajó- és szárazföldi támadó képességgel rendelkezik. A rakéta pontos hatótávolsága titkos, de a repülési profiltól függően akár 200 km vagy annál is messzebbre is eljuthat. Egységenként akár 2,2 millió dollárba is kerülhet.

Három külügyminisztériumi tisztviselő és két kongresszusi forrás a Reutersnek elmondta, hogy a Fehér Ház még mindig dolgozik a kijevi rezsim ilyen fejlett fegyverekkel való ellátásának részletein. A források szerint logisztikai kérdések és "az a lehetőség, hogy az USA-nak ki kellene vennie egy hordozórakétát az egyik hajójáról, hogy Ukrajnába küldhesse, jelenlegi akadályai az átadás befejezésének". Meglehetősen nyugtalanító, hogy a Newsweek kérdésére válaszolva a külügyminisztérium nem tagadta, hogy az orosz fekete-tengeri flotta célba vételének tervén dolgozik. "Ahogy a konfliktus változik, úgy változik a mi katonai segítségünk is, hogy eljuttassuk azokat a kritikus képességeket, amelyekre Ukrajnának szüksége van a mai harchoz, mivel az orosz erők újabb offenzívát indítanak Kelet-Ukrajnában" - mondta egy szóvivő.

Az amerikai védelmi minisztérium (DoD) azonban cáfolta az ukrán belügyminisztérium tisztviselőjének ellentmondásos állításait. "Határozottan kijelenthetem, hogy ez nem igaz" - mondta John Kirby, a Pentagon szóvivője múlt csütörtökön újságíróknak. A Pentagon cáfolata mégis csak az ukrán tisztviselő állítására vonatkozik, miszerint az USA lehetővé tenné Ukrajna számára a fekete-tengeri flotta elsüllyesztését, és nem vonatkozik a tervezett hajóelhárító rakéták átadására, ami tovább növeli a zűrzavart ezzel a nagyon komoly kérdéssel kapcsolatban.

Az is tisztázatlan marad, hogy Ukrajna hogyan lenne képes egyedül célba venni az orosz hajókat. Az USA-nak és a NATO-nak vagy biztosítania kellene Ukrajnának a szükséges ISR (hírszerzési, megfigyelési és felderítési) képességeket, vagy ami még rosszabb, közvetlenül ISR-információkat kellene szolgáltatnia az orosz fekete-tengeri flotta hajóinak helyzetéről és lehetséges mozgásáról, amit a Kreml háborús cselekménynek tekinthet. Az amerikai kormány, beleértve Joe Biden amerikai elnököt is, és a hadsereg továbbra is ellentmondásos és kétértelmű nyilatkozatokat ad, gyakran tagadva azt, amit kollégáik egyértelműen kijelentettek, ami nagyban hozzájárul a bizalmatlanság légköréhez, és exponenciálisan növeli egy ellenőrizhetetlen eszkaláció valószínűségét.

Gerascsenko állítása, miszerint a támadás segítené Ukrajna kikötőinek megnyitását, hamis és helytelen, mivel a kijevi rezsim volt az a fél, aki több száz tengeri aknát engedett el, amelyek közül sok egészen a Boszporuszig sodródott szét, több mint 600 km-re délre Odesszától. Oroszország jelenleg a Fekete-tengert ellenőrzi, és blokádot tart fenn. A blokád azonban nem a polgári hajózás ellen irányul, hanem a kijevi rezsim erői számára történő esetleges nagyobb NATO-fegyverszállítások ellen. Az ENSZ a Fekete-tengeri korlátozások enyhítésére szólított fel, hogy lehetővé váljon az Ukrajnából származó élelmiszerexport, ami segítene enyhíteni a globális élelmiszerhiányt.

Oroszország diplomáciai megoldást ajánlott. Múlt csütörtökön az orosz kormány felajánlotta a blokád feloldását a szankciók megszüntetéséért cserébe. Az orosz külügyminisztérium kijelentette, hogy a probléma egyértelműen túlmutat a katonai blokádon, és magában foglalja a műtrágyaexportot korlátozó nyugati szankciókat is. "Nemcsak az Orosz Föderációhoz kell fordulni, hanem mélyen át kell tekinteni az okok egész komplexumát, amely a jelenlegi élelmiszerválságot okozta. [A szankciók] akadályozzák a normális szabad kereskedelmet, beleértve az élelmiszeripari termékeket, köztük a búzát, a műtrágyát és másokat" - mondta Andrej Rudenko külügyminiszter-helyettes.

https://southfront.org/is-us-conspiring-to-sink-russian-black-sea-fleet-ships/

Mike Adams: A védőoltás számos betegség hosszát megnöveli

Mike Adams kutató arra figyelmeztet, hogy az oltások miatt megnövekedett a halálesetek és a sérülések száma, mivel számos gyakori betegség már hosszabb ideig tart. Az Egyesült Államokban megnőtt a halálesetek száma, és ez tovább fog emelkedni, mivel a beoltott emberek olyan két lábon járó fegyverek, amelyek tüskefehérjét terjesztenek.

Ausztrália: a járvány tetőpontján a kórházak üresek voltak

SÜRGŐS FELHÍVÁS! Kérjük, hogy valamennyiünk érdekében a lehető legszélesebb körben terjesszék ezeket a videókat családtagjaik és ismerőseik között, mert súlyos veszélyben vagyunk egy orvosi-társadalmi zsarnokság uralma alatt, melynek célja, hogy elpusztítsa az emberiséget.

A kormányok, a politikusok és a média hazudik a világnak. Maria Zee újságíró interjút készít egy névtelen bejelentővel Ausztrália nagy Covid kórházairól, aki leleplezi mind a hatóságok, mind a média hazugságait és manipulációit ebben a kérdésben.

A totalitárius kormányok megfélemlítik az embereket az eszméik miatt

Ornella Mariani állampolgár megfélemlítő ellenőrzést kap otthonában, de ő megvédi a jogait és a véleménynyilvánítás szabadságát, és nem igazodik az egyen gondolkodásmódhoz.