A
megsemmisítő leleplezéseket a The Intercept1 és a Daily Caller,2 2021.
november 3-án, november 3-án tette közzé. Míg az NIH titokban tartotta a
támogatási levelezést, és csak kiválasztott kongresszusi
munkatársaknak engedélyezte, hogy zárt ülésen áttekintsék a
dokumentációt, a The Intercept hozzáférést kapott személyes
jegyzeteikhez.
Tekintettel
arra, hogy a szövetségi támogatások egyértelműen közérdekűek, az NIH
azon döntése, hogy nem hozza nyilvánosságra a levelezést, már önmagában
is gyanús. Titkolnak valamit? Még szép, hogy valamit. Az Intercept
újságírói, Sharon Lerner és Mara Hvistendahl beszámolója szerint:3
"Az
e-mailek azt mutatják, hogy az NIH tisztviselői megengedték az
EcoHealth Alliance-nek, hogy a saját, a funkciószerzésre irányuló
kutatásait szabályozó felügyeleti nyelvet alkosson ...
A The
Intercept által megszerzett részletes NIH kommunikációs feljegyzések
azt mutatják, hogy 2016 májusától kezdődően az ügynökség munkatársai
szokatlan eszmecserét folytattak Peter Daszakkal, az EcoHealth Alliance
vezetőjével, a csoportja által a koronavírusokkal kapcsolatban
tervezett kísérletekről, amelyeket a NIH "A denevérkoronavírusok
megjelenésének kockázatának megértése "4 elnevezésű NIH-támogatás
keretében terveztek...
Az
EcoHealth az ötéves, 3,1 millió dolláros támogatás harmadik évébe
lépett, amely a Wuhan Virológiai Intézettel és más partnerekkel
folytatott kutatásokat is magában foglalta. Egy 2016-os előrehaladási
jelentésben a csoport leírta az NIH-nak, hogy két tervezett kísérletet
tervez végrehajtani, amelyekben humanizált egereket fertőztek meg hibrid
vírusokkal, úgynevezett "kimérákkal".
A
tervek aggodalmakat váltottak ki az NIH-nál. Két munkatárs - Jenny
Greer, a támogatások kezelésével foglalkozó szakember és Erik Stemmy, a
koronavírus-kutatással foglalkozó programfelelős - azt írta az
EcoHealth Alliance-nak, hogy a kísérletek "úgy tűnik, hogy a szünet alá
tartozó kutatásokat tartalmaznak", utalva az olyan gain-of-function
kutatások finanszírozására vonatkozó ideiglenes moratóriumra5 , amelyek
ésszerűen várhatóan a MERS- és SARS-vírusokat patogénebbé vagy
emlősökben átvihetőbbé teszik ...
Kezdetben
az NIH munkatársai úgy tűnt, hogy szándékukban áll érvényt szerezni a
finanszírozási szünetnek ... De ami ezután történt, az megkongatta a
vészharangot a biológiai biztonság hívei számára: Az ügynökség
munkatársai elfogadták az EcoHealth Alliance által a saját munkájához
kidolgozott nyelvezetet.
Az
ügynökség több mondatot is beillesztett a támogatási anyagokba,
amelyekben leírta, hogy a csoport azonnali lépéseket fog tenni, ha az
általuk létrehozott vírusok a kísérletek eredményeként
fertőzőképesebbnek vagy betegséget okozónak bizonyulnak.
Az NIH megpróbál kibújni a felelősség alól
Az NIH
most azzal próbál kibújni a felelősség alól, hogy a törvénytelen
kutatásért az EcoHealth Alliance-ra hárítja a felelősséget. 2021.
október 21-én az NIH fő igazgatóhelyettese, Dr. Lawrence Tabak
levelet6,7,8 küldött James Comernek, a Felügyeleti és Reformbizottság
rangidős tagjának, hogy "további információkat és dokumentumokat
szolgáltasson az NIH által az EcoHealth Alliance Inc. számára nyújtott
támogatással kapcsolatban".
A
levélben Tabak elismerte, hogy Fauci hazudott a Kongresszusnak, amikor
határozottan állította, hogy az NIH/NIAID soha nem finanszírozott
GOF-kutatásokat. Amikor azonban a kutatási moratórium megkerüléséről
van szó, Tabak egyenesen az EcoHealth lábai elé teszi a felelősséget.
Tabak szerint:9
"Az
EcoHealth Alliance által benyújtott végső előrehaladási jelentésben
leírt korlátozott kísérlet azt vizsgálta, hogy a Kínában keringő,
természetesen előforduló denevérkoronavírusokból származó tüskés
fehérjék képesek-e kötődni az emberi ACE2 receptorhoz egy egérmodellben
...
Ebben a
korlátozott kísérletben az SHC014 WIV 1 denevérkoronavírussal
fertőzött laboratóriumi egerek betegebbek lettek, mint a WIV1
denevérkoronavírussal fertőzöttek. Ahogy az néha előfordul a
tudományban, ez a kutatás váratlan eredménye volt, szemben azzal, amit a
kutatók célul tűztek ki ...
A
kutatási tervet a NIH a finanszírozást megelőzően felülvizsgálta, és
megállapította, hogy a kutatás nem felel meg a fokozott
világjárvány-potenciállal rendelkező kórokozókkal kapcsolatos kutatás
(ePPP) definíciójának, mivel ezek a denevérkoronavírusok nem mutatták
ki, hogy megfertőzik az embert. Így a kutatás nem képezte a HHS P3CO
keretrendszer szerinti minisztériumi felülvizsgálat tárgyát.
Ugyanakkor
óvatosságból és a felügyelet további szintjeként az EcoHealthnek
nyújtott támogatás odaítélésének feltételei között szerepeltek olyan
megfogalmazások, amelyek a másodlagos felülvizsgálat kritériumait
vázolták fel, például azt a követelményt, hogy a támogatott azonnal
jelentést tegyen a növekedés egy naptári napra történő növekedéséről.
Ezek az
intézkedések másodlagos felülvizsgálatra késztetnének annak
meghatározása érdekében, hogy a kutatási célokat újra kell-e értékelni,
vagy új biológiai biztonsági intézkedéseket kell-e bevezetni. Az
EcoHealth elmulasztotta azonnal jelenteni ezt a megállapítást, ahogy azt
a támogatás feltételei megkövetelték."
Más
szóval az EcoHealth kísérlete "véletlenül" GOF-é vált. Ekkor az
EcoHealthnek figyelmeztetnie kellett volna az NIH-t, de állítólag nem
tette. Tabak szerint tehát az NIH-t nem terheli felelősség, mivel az
EcoHealth-re bízták a támogatás feltételeinek betartását.
Az
EcoHealth visszautasította ezt a vádat, mondván: "Ezeket az adatokat
azonnal jelentettük, amint tudomást szereztünk róla, a 2018. áprilisi
negyedik évi jelentésünkben ... A program munkatársai soha nem jelezték
számunkra, hogy ez a munka további pontosítást vagy másodlagos
felülvizsgálatot igényel. "10,11 .
Amint
azt a The Intercept megjegyezte,12 Tabak arra utal, hogy az NIH
"óvatosságból" hozta létre ezt a jelentéstételi szabályt, de a The
Intercept által átnézett levelezés szerint "a nyelvet Daszak javaslatára
illesztették be", és "az NIH és az EcoHealth Alliance együtt dolgozott
a további felügyelet elkerülése érdekében".
Logikátlan indoklások
Hogyan
kerülték ki a további felügyeletet? Logikátlan és ellentmondásos
kockázatértékelésekkel. Bár Tabak azt állítja, hogy a kialakult
virulencia nem volt szándékos, hogyan is lehetne ez, hiszen a szóban
forgó kísérletnek a denevérkoronavírusok "vészhelyzeti potenciálját"
kellett volna tesztelnie az emberi populációban?
Maga a
támogatás neve is elárulja, hogy annak lehetőségét fogják felmérni,
hogy a denevérkoronavírus mutálódhat-e olyanná, amely képes megfertőzni
az embert, és ehhez valószínűleg megpróbálják majd manipulálni a
vírust, hogy lássák, képes-e elnyerni ezt a funkciót.
Az
EcoHealth elnöke, Peter Daszak zoológus azt javasolta az NIH-nek, hogy a
kísérletet ne sorolják a korlátozott GOF kategóriába, mivel az általa
javasolt hibrid vírusok annyira különböznek a SARS-vírustól (amelyről
ismert, hogy megfertőzi az embert). Az Intercept folytatja:13
"Daszak
arra is rámutatott, hogy a WIV1, a javasolt kiméra SARS-szerű vírusok
szülője, "soha nem bizonyították, hogy embert fertőzött volna, vagy
emberi betegséget okozott volna", az átírt e-mailek szerint.
És azt
mondta, hogy a korábbi kutatások 'erősen arra utalnak, hogy a kiméra
denevér tüske/denevér gerincvírusok nem lehetnek fokozott
patogenitásúak állatokban'. Az NIH a továbbiakban elfogadta ezeket az
érveket.
De a
csoport érvelése, miszerint víruskutatásai nem jelentenek
fertőzésveszélyt, ellentmondani látszik a munka indoklásának: hogy ezek a
kórokozók potenciálisan világjárványt okozhatnak.
'Az
EcoHealth SARS-szal kapcsolatos CoV-kkel kapcsolatos támogatás
megújításának teljes indoklása az, hogy a SARS-CoV-1-től jelentősen
(10-25%) eltérő tüskékkel rendelkező vírusok világjárványveszélyt
jelentenek' - mondta [a Fred Hutchinson Rákkutató Központ virológusa,
Jesse] Bloom.
'Tekintettel
arra, hogy ez a munka teljes indoklása, hogyan érvelhetnek egyszerre
azzal, hogy ezeket a vírusokat nem kellene potenciális
pandémiakórokozóként szabályozni?"".
Daszak
indoklásának azonban még egy másik okból sincs értelme. Három hónappal
azelőtt, hogy Daszak megírta ezt a meghatározást az NIH számára -
amelyben azt sugallja, hogy a WIV1 vírus, amelyet a kimérák gerinceként
akartak használni, "soha nem bizonyították, hogy megfertőzné az embert
vagy emberi betegséget okozna" - munkatársa, Ralph Baric, Ph.D.,
publikált egy tanulmányt14 , amely kimutatta, hogy a WIV1 valóban képes
volt megfertőzni az embert.15
Ez
fantasztikus! Nagyon örülünk, hogy a Gain of Function
kutatásfinanszírozási szünetét feloldották. ~ Dr. Peter Daszak, e-mail
az NIH-nak.
Baric, aki az UNC
Chapel Hillben dolgozik, úgy találta, hogy a WIV1 vírus "könnyen és
hatékonyan szaporodott emberi légúti kultúrákban és in vivo", és
"folyamatos fenyegetést" jelentett az emberi populációra. Ez teljesen
ellentmond Daszak állításának, és kétséges, hogy Daszak nem ismerte
volna a Baric által három hónappal korábban közzétett tanulmányt.
Kétséges, hogy az NIH sem tudott Baric eredményéről.
Az NIH elfogadta Daszak menekülési záradékát
Amint
azt a The Intercept elmagyarázta, Daszak olyan megoldást talált ki,
amely lehetővé tette a csoportjának és az NIH-nak, hogy olyan kutatást
végezzenek, amelyről mindannyian tudták, hogy akkoriban tilos volt:16
"Ha a
rekombináns vírusok gyorsabban növekednének, mint az eredeti vírusok,
amelyeken alapulnak, [Daszak] azt javasolta, hogy az EcoHealth Alliance
és munkatársai azonnal hagyják abba a kutatást, és tájékoztassák a
NIAID programfelelősét ...".
Az
EcoHealth Alliance-nak írt július 7-i levelében az NIH Greer és Stemmy
hivatalosan elfogadta Daszak javasolt szabályát. A kiméra vírusok
"ésszerűen nem várható", hogy "fokozott patogenitással és/vagy légúti
átvihetőséggel rendelkezzenek az emlősökben", állapították meg az
adminisztrátorok ...
A NIH
által később a támogatásba beillesztett megfogalmazás feltűnően
hasonlított a Daszak által javasoltakhoz: "Amennyiben az e támogatás
keretében létrehozott MERS-szerű vagy SARS-szerű kimérák bármelyike a
szülői gerinctörzshez képest 1 lognál nagyobb mértékű fokozott
vírusnövekedés bizonyítékát mutatja, le kell állítani minden kísérletet
ezekkel a vírusokkal."".
Az
NIH-nak küldött 2016. júliusi e-mailben Daszak elégedettségének ad
hangot, hogy az ügynökség úgy döntött, elfogadja az indoklását arra
vonatkozóan, hogy miért nem tekinthető a kutatás korlátozott GOF-nek.
"Ez fantasztikus!" - írta. "Nagyon örülünk, hogy a Gain of Function
kutatásfinanszírozási szünetünket feloldották. "17 Daszak még azt is
elismeri ebben az e-mailben, hogy amit VALÓBAN csinálnak, az
GOF-jogilag.
Egyértelmű szabályozási hiba
Amikor
az EcoHealth tudósai elvégezték a kísérletet, az egyik kiméra vírus a
kísérlet első hetében sokkal gyorsabban növekedett, mint a többi, és
négy logggal nagyobb vírusmennyiséget produkált, mint az anyavírus.
Amint
azt korábban említettük, Tabak azt állítja, hogy az EcoHealth nem
tájékoztatta az NIH programfelelősét erről a funkciógyarapodásról, az
EcoHealth pedig azt állítja, hogy igen, és alapértelmezés szerint
engedélyezték a folytatást, mivel az NIH-nál senki sem emelt kifogást.
Daszak
egyébként a Wuhan Institute of Virology kutatójára, Shi Zhenglire - aki
köztudottan kapcsolatban áll a kínai hadsereggel - támaszkodott, hogy
értesítse őt, ha a kísérletben részt vevő vírusok valamelyike
fokozottan szaporodik. Daszak viszont tájékoztatta az NIH-t erről a
bejelentési láncról, így tudták, hogy a kutatás jogszerűsége alapvetően
egy kínai ügynök kezében van, akit talán ösztönzött, talán nem, hogy
lekicsinyelje az ilyen eredményeket.
Richard
Ebright, a Rutgers Egyetem molekuláris biológusa, aki bírálta a
gain-of-function kutatások felügyeletének hiányát, a The Interceptnek
elmondta, hogy az NIH és az EcoHealth közötti levelezés egyértelmű
szabályozási hibára utal. "A felügyeleti folyamat egyértelműen kudarcot
vallott" - mondta. Ebright a Daily Callernek is nyilatkozott, és
kijelentette:18
"Az
NIH, hihetetlen módon, elfogadta az EcoHealth meggyőződését, hogy ez a
munka nem tekinthető funkciónyereségnek, és elfogadta az EcoHealth
indoklását erre a meggyőződésre, és elfogadta az EcoHealth
irányelveknek nem megfelelő javaslatát, amely szerint a munka leállítása
és az eredmények jelentése előtt [10-szeres] engedményt kell adni a
vírusnövekedés fokozódására.
Az NIH
tulajdonképpen az EcoHealth Alliance-ra ruházta át a hatáskörét annak
meghatározására, hogy a kutatása a finanszírozási szünet alá tartozó
funkciógyarapodási kutatásnak minősül-e, vagy sem, a hatáskörét a
meghatározás kritériumainak meghatározására, valamint a Fehér Ház által
végrehajtott szövetségi politikák felülbírálásának hatáskörét ...".
Ugyanezt
az érzést fejezte ki a képviselőház energiaügyi és kereskedelmi
bizottságának rangidős tagja, Cathy McMorris Rodgers képviselő és több
más republikánus törvényhozó is egy október 27-i2021 , az NIH
igazgatójának, Dr. Francis Collinsnak címzett levélben19,20 . Amint
arról a Daily Caller beszámolt:21
"Az
EcoHealth úgy állította be e kísérletek kockázatait, mintha azok nem
lennének aggályosak, az NIH pedig alapos vizsgálat nélkül elfogadta az
EcoHealth állításait" - mondták Collinsnak a republikánus törvényhozók.
'Azonban úgy tűnik, hogy mind az EcoHealth, mind az NIH
kockázatértékelése nem felel meg a kutatási kockázatok akkori
megértésének ...
Bár a
WIV-nél létrehozott mesterséges vírusok messze voltak a SARS CoV-2-től a
koronavírusok családfáján, ez a kutatás magas kockázattűrő képességet
tükrözött" - mondták a törvényhozók, hozzátéve, hogy nincs bizonyíték
arra, hogy az EcoHealth intézkedett volna az NIH értesítése érdekében,
hogy olyan vírusokat hozott létre, amelyek fokozott növekedést mutattak
humanizált sejtekben.
'Ha az
EcoHealth és a NIH nem tudta kezelni egy ilyen alapvető irányelv
betartását és felügyeletét, az még inkább aggályokat vet fel a kutatás
felügyeletének általános megfelelőségével kapcsolatban, ami a
nyilvánosságot kiszolgáltatottá teszi egy súlyos laboratóriumi
balesetnek' - írták a törvényhozók." - írják a törvényhozók."
A CNN megrostálja az NIH igazgatóját
A
valódi újságírás ritka próbálkozásaként a CNN munkatársa, Pamela Brown
egy nemrégiben készült interjúban a forró székhez kötözve tartotta
Collinst, többször is faggatva őt arról, hogy az NIH miért
finanszírozza a veszélyes GOF-kutatásokat.22 Még Josh Rogin a liberális
Washington Posttól is felkapta Brown kitartó követelését, hogy
Collinsnak tisztáznia kell a kérdést, Collins kitérési kísérleteivel
szemben:
"Mindenkinek
meg kellene néznie ezt az interjút Francis Collins leköszönő NIH
igazgatóval, hogy lássa, Collins hogyan használ félrevezető
beszédtémákat, hogy elkerülje annak elismerését, hogy az NIH-t teljes
tudatlanságban kapták rajta, hogy az ösztöndíjasa kockázatos
denevérkoronavírus-kutatást végzett Wuhanban ... Collins minden
retorikai trükköt bevet, hogy meghazudtolja és elterelje a figyelmet
...". Rogin tweetelt.23
Brown
becsületére legyen mondva, Brown többször is visszaterelte az interjút a
tárgyra, válaszokat követelt Collins-tól, és követelte a válaszokat:
"Miért
bízzanak meg az amerikaiak Önben és az NIH-ben a COVID eredetének
kérdésében, amikor Ön még csak nem is tudott azokról a programokról,
amelyeket az adófizetők dollárjaiból finanszírozott Kínában?".
Amikor
Collins megpróbálta megkerülni a kérdést azzal, hogy szemantikába
merült az GOF definíciójával kapcsolatban, Brown félbeszakította őt, és
ismét megkérdezte, hogy honnan lehet olyan biztos abban, hogy az NIH
finanszírozását nem GOF-re használják, amikor azt állítja, hogy az NIH
csak nemrég, 2016-ban tudta meg, hogyan használták fel a pénzt?
Collins
azt is megismételte, hogy bár az EcoHealth "tett néhány dolgot, amiről
szólniuk kellett volna nekünk... nem végeztek olyan típusú
gain-of-function kutatást, amely különleges, magas szintű felügyeletet
igényel". Tényleg? Amint azt a ZeroHedge megjegyezte:24
"... ha
az EcoHealth jelentette volna a kutatási eredményeit, az külön, magas
szintű felügyeletet váltott volna ki. Miért tesz Collins úgy, mintha
tudná, hogy ez alól mentesültek volna?"
Annak
ellenére, hogy Collins ragaszkodott ahhoz, hogy az NIH minden
kommunikációjában tisztességes és őszinte volt, Brown nem volt hajlandó
elengedni őt, és az interjút így fejezte be: "Ez az amerikai adófizetők
dollárja, amit kockázatos kutatásokra fordítanak, és úgy gondolom,
hogy minden amerikai megérdemli, hogy tudjon róla."
Mellékesen
megjegyzem, hogy Faucihoz hasonlóan Collins glóriája is rohamosan
halványul, ahogy az alternatív média elkezdett kutakodni a hátterükben.
Bár a felszínen makulátlannak tűnnek, közelebbről megvizsgálva mindkét
férfi támogatott mindenféle megkérdőjelezhető kutatást, beleértve az
abortált magzatokon végzett kutatásokat is.
Collins
állítólagos bűneinek áttekintéséhez lásd a First Things cikkét, "The
Cautionary Tale of Francis Collins" (Francis Collins elrettentő
története).25 Faucival ellentétben azonban úgy tűnik, Collins érzi,
hogy nem fogja elkerülni a nyilvánosság ítéletét. 2021 októberében
bejelentette, hogy visszavonul az NIH-től. Állítólag az év végére
tervezi lemondását. Az idő majd megmutatja, hogy Fauci-nak lesz-e annyi
esze, hogy lemondjon, vagy politikai vezetőink végül kirúgják és
feljelentést tesznek ellene.
Be kell tiltanunk a GOF kutatást
Az NIH
szabályozási kudarcának bizonyítékai tovább erősítik a GOF legtöbb
fajtájának végleges betiltására irányuló felhívást. Ahogy Bloom a The
Interceptnek elmondta:26
"Sürgősen
szükségünk van egy szélesebb körű vitára arról, hogy jó ötlet-e új
kimérákat készíteni olyan koronavírusokból, amelyekről jelenleg
általánosan elismert, hogy pandémiás kockázatot jelentenek az emberre
nézve.".
Úgy
tűnik, ezúttal valóban könnyen megúsztuk. A SARS-CoV-2 halálozási
aránya nagyon alacsony, annak ellenére, hogy meglehetősen könnyen
terjed. A következő Frankenstein-kórokozó, amely kiszabadul a
laboratóriumból, talán nem lesz ilyen jóindulatú.
Látva,
hogy a kutatás engedélyezésével kapcsolatos döntések meghozataláért
felelős emberekre nem lehet bízni az észszerű döntések meghozatalát, a
nyilvánosságnak valóban fel kell lépnie, és tudatni kell
képviselőinkkel, hogy nem tűrjük, hogy a szövetségi pénzeket - az
adófizetők pénzét - olyan kutatásokra használják, amelyek potenciálisan
mindannyiunkat kiirthatnak.