2022. március 20., vasárnap

Az elitek árszabályozást, disztópikus utazási korlátozásokat javasolnak a növekvő energiaköltségek "kezelésére"

 

Az ukrajnai orosz invázió előtt Oroszország minden tíz hordó elfogyasztott nyersolajból egyet szállított a világnak.

De mivel az Egyesült Államok, Kanada és Ausztrália embargót rendelt el az orosz nyersolajra, és néhány európai vásárló leállítja a vásárlásokat, a globális olajpiac az egyik legsúlyosabb zavarral néz szembe az 1973-as olajválság óta, amikor az Arab Kőolaj-exportáló Országok Szervezetének (OAPEC) tagjai Szaúd-Arábia vezetésével olajtilalmat hirdettek a nyugati országok ellen, amiért azok a Jom Kippuri háborúban támogatták Izraelt.

Az 1970-es évek közepén bekövetkezett energiaár-sokk hatására az országos maximális sebességhatárokat 70 mérföld/óráról 55 mérföld/órára csökkentették. A 21%-os sebességcsökkenés a gázfogyasztás megtakarításával volt egyenértékű.

Most a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) hasonló intézkedéseket javasolt az ukrajnai orosz inváziót és az orosz nyersolajra vonatkozó embargót követő olajársokk enyhítésére.

Az IEA szerint a nyugati gazdaságok négy hónapon belül 2,7 millió hordóval csökkenthetnék a napi olajkeresletet az emberek vezetési szokásainak korlátozásával, ami azt jelzi, hogy az autópályák sebességének csökkentésére irányuló lépés majdnem ellensúlyozná az áprilisi orosz termelés napi 3 millió hordós veszteségét.

"Ezek az erőfeszítések csökkentenék az árfájdalmat, amelyet a fogyasztók világszerte éreznek, mérsékelnék a gazdasági károkat, zsugorítanák Oroszország szénhidrogén-bevételeit, és segítenének az olajkeresletet fenntarthatóbb pályára állítani" - mondta az IEA.

Az IEA tízpontos cselekvési tervet mutatott be, amelyet reményei szerint a nyugati országok végrehajtanak az olajkereslet visszafogása érdekében.

 

 

1 - A sebességkorlátozások csökkentése az autópályákon legalább 10 km/h-val.

Hatás*: Körülbelül 290 kb/d olajfelhasználás megtakarítása a személygépkocsiknál, és további 140 kb/d a tehergépkocsiknál.

2 - Lehetőség szerint akár heti három napot otthonról dolgozzunk.

Hatás: Heti egy nap kb. 170 kb/d megtakarítás; három nap kb. 500 kb/d megtakarítás.

3 - Autómentes vasárnap a városokban

Hatás: Minden vasárnap kb. 380 kb/d megtakarítás; havonta egy vasárnap 95 kb/d megtakarítás.

4 - A tömegközlekedés olcsóbbá tétele és a mikromobilitás, a gyaloglás és a kerékpározás ösztönzése

Hatás: Körülbelül 330 kb/d megtakarítás

5 - A személygépkocsiknak a nagyvárosok útjaihoz való hozzáférésének alternatívája

Hatás: A nagyvárosok nagysebességű közlekedését csökkenti: Körülbelül 210 kb/d megtakarítás

6 - Az autómegosztás növelése és az üzemanyag-felhasználás csökkentését célzó gyakorlatok elfogadása.

Hatás: Körülbelül 470 kb/d megtakarítás

7 - A teherautók hatékony vezetésének és az áruszállításnak az ösztönzése

Hatás: Körülbelül 320 kb/d megtakarítás

8 - Nagysebességű és éjszakai vonatok használata repülőgépek helyett, ahol lehetséges

Hatás: Körülbelül 40 kb/d megtakarítás

9 - Kerüljük az üzleti célú légi utazást, ha vannak alternatív lehetőségek

Hatás: Körülbelül 260 kb/d megtakarítás

10 - Az elektromos és hatékonyabb járművek használatának megerősítése

Hatás: Körülbelül 100 kb/d megtakarítás

 

 

A mai olajársokk az 1970-es évek közepén bekövetkezett olajválságot idézheti fel, mivel azt sugallhatja, hogy az árszabályozás következik. Mario Draghi olasz miniszterelnök pénteken kijelentette, hogy a földgázpiacokon árszabályozás jöhet, ami valószínűleg azt jelenti, hogy a benzin lesz a következő.

Mark Twain egyszer azt írta, hogy "a történelem nem ismétli önmagát, de gyakran rímel". Azok a baby boomerek, akik emlékeznek az 1970-es évek közepére és az ársokk okozta fájdalmakra, valószínűleg megértik, hogy a mai zavarok még messze nem értek véget.

Ami a holtponton túl leselkedik ránk, az a stagfláció, ami pedig azon túl leselkedik ránk, az sokkal, de sokkal rosszabb.

https://www.pokolafoldon.hu/great-reset/az-elitek-arszabalyozast-disztopikus-utazasi-korlatozasokat-javasolnak-a-novekvo-energiakoltsegek-kezelesere

Pánikkeltéssel a szebb jövőbe

A "The Limits to Growth" (A növekedés határai) című könyv, a "Római Klub" kozmopolita agytröszt által kiadott jelentés publikálása óta a mainstream média rendszeresen új világvége-fantáziákat tálal és terjeszt, többnyire ellenőrizetlenül. Legyen szó a savas esőről, az erdőpusztulásról, az ózonlyukról, a "növekedés korlátairól", vagy jelenleg a korona p(l)andémiáról és a klímahoaxról, az apokalipszistől való félelmet rendszeresen új és újabb produkciókkal szítják. És mintha ez magától értetődő lenne, ezekkel a kreatív rémképekkel együtt mindig új megoldási javaslatok is érkeznek, amelyeket természetesen nemzetközi szinten kell megvalósítani. Az állítólagos közelgő világvége miatt az embereknek önként át kell adniuk az irányítást és a hatalmat a globális érdekcsoportoknak.

Forrás: AUF1.TV
https://auf1.tv/nachrichten-auf1/weltuntergangs-szenarien-angst-und-panikmache-ein-trick-der-globalisten

Titanic-Olympic, Morgan-Rothschild- Rockefeller, Federal Reserve, N. Tesla

Eljött a történelem legnagyobb, leghíresebb és legpompásabb óceánjárója, a Titanic elsüllyedésének 110. évfordulója, amelyben 1514 ember vesztette életét, és a mai napig nem tisztázódott a rejtély, hogyan történt a dolog. Vajon, ahogyan azt eddig hittük, a jégheggyel való ütközés volt az ok, ami a végkifejletet okozta, vagy esetleg más tényezők is közrejátszottak, amelyekben a kor leggazdagabb emberei, például a Morganok, a Rockefellerek és a Rothschildok is részt vettek?
De nem csak ők az egyetlen érintettek, több elmélet is létezik, amelyek között szerepel a hajótársaság finanszírozója és tulajdonosa, a hajó kapitánya és mások is, akiket figyelembe kell vennünk ahhoz, hogy megismerjük a történtek valódi tényeit.
És miért volt több olyan személy, aki részt vett ebben a végzetes összeesküvésben, kapcsolatban állt a jezsuita illuminátus elittel a Vatikánban és az Új Világrenddel?
És miért mondta le JP Morgan, a gátlástalan bankár az utolsó pillanatban az utazását, és mentette meg ezzel az életét?
Mi a helyzet a múmiával, amelyet a Titanic a rakományai között szállított, ami egy sokak számára ismeretlen tény, de az átok és a körülötte lévő halálesetek miatt említik?
A Titanic elsüllyedése megakadályozta a szabad energia felfedezőjének, Nicola Teslának a finanszírozását, és elősegítette a Federal Reserve létrehozását, amit sok politikus és mágnás a fedélzeten ellenzett. Lehet, hogy ez volt a süllyedés egyik célja?

KÍNA: Többmilliós városok kerültek blokád alá

 

Kínában több mint egy évi szünet után két halálos áldozata van a koronavírus-világjárványnak – olvasható az MTI hírben.

Az északkelet-kínai Csilin tartományban történt két haláleset a szárazföldi Kínában az első 2021. január 26. óta. Kínában eddig 4638 ember halt meg a SARS-CoV-2 nevű vírus okozta Covid-19-betegség következtében. (Kína lakossága 1,4 milliárd fő!)

A hatóságok szombaton 4051 új fertőzést regisztráltak. Az első koronavírusos megbetegedések után 2019 végétől a kínai kormány a határok szigorú ellenőrzésével, hosszú karanténnal és célzott elkülönítésekkel tudta a járványt ellenőrzés alatt tartania. Az omikron variáns azonban "kikerülte" ezt a stratégiát, így a hatóságok olyan településeket kénytelenek vesztegzár alá helyezni, mint a kínai Szilícium-völgy meghatározó városa, a 13 millió lakosú Sencsen.

Az ország vezetése továbbra is ragaszkodik a „zéró Covidként” elhíresült stratégiához. Ezért az orosz határ melletti Csilin tartományban - ahol a legmagasabb a fertőzöttek száma - nyolc ideiglenes kórházat és két karanténközpontot építenek a járvány megfékezésére.

A tartomány két nagyvárosában, Csangcsunban és Csilinben is szigorú korlátozások vannak életben.

Csilin vezetése vasárnap jelentette be, hogy a város csaknem 4,5 millió lakója hétfői kezdettel három napon át nem hagyhatja el otthonát.

A tartomány székhelyén, Csangcsunban pedig, ahol már több mint egy hete korlátozások vannak érvényben, hétfőtől szintén háromnapos házi karantént léptetnek életbe.

A 9 milliós Csangcsunban március 11-én vezettek be kijárási szigorítást, melynek értelmében az ott élők minden második nap hagyhatták csak el lakóhelyüket bevásárlás céljából. Hétfőtől egyáltalán nem léphetnek ki a lakásukból. A korlátozások alól csupán az egészségügyben és a járványkezelésben dolgozók a kivételek.

Kína legnagyobb acéltermelő központjában, a 7,7 millió lakosú Tangsanban vasárnap közlekedési korlátozásokat és a tömeges tesztelés megkezdését jelentették be. A közutakon csak sürgősségi, valamint ellátmányt szállító járművek közlekedhetnek, a város lakói pedig csak külön engedéllyel hagyhatják el a várost.

A 26 milliós Sanghajban az elmúlt napokban tömeges tesztelést kezdődött. A tesztelés idejére a lakótömböket 48 órára lezártak, az ott élőket házi karanténra kötelezték. A nagyváros minden oktatási intézménye felfüggesztette a jelenléti oktatást.

https://mediaforras.com/kina-tobbmillios-varosok-kerultek-blokad-ala-1458