Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2015. október 26., hétfő
Magyarországon a legdrágább a felsőoktatás, még az Egyesült Államokat is leelőzzük
Magyarországon majdnem egy teljes éves átlagfizetést kell elkölteni egy átlagos tandíjra a Világgazdasági Fórum kutatói szerint. Pontosabban az éves átlagbér 92%-át, így aki csak átlagos jövedelemmel rendelkezik, nem tudja önerőből finanszírozni a gyereke felsőoktatási tanulmányait. Azt azonban a Fórum anyaga is megjegyzi, hogy vannak államilag támogatott helyek, igaz ennek is ára van, ugyanis hallgatói szerződést kell aláírni.
Japánban azonban szinte mindenki számára nyitva áll a felsőoktatás, már ami az anyagi részét illeti. Az átlagos éves tandíj 24 ezer dollárral 10 ezer dollárral kevesebb a magyarországinál, ráadásul az átlagbér is jóval magasabb az ázsiai országban. Így aztán az átlagbér mindössze 18%-át kell rászánni egy átlagos tandíjra. Ehhez meg is van az infrastruktúra, ugyanis nagyjából 500 felsőoktatási intézménnyel rendelkezik a szigetország.
Szíria: senki nem tudja, hol vannak a “mérsékelt ellenzék” állásai
Amerikai
és európai politikusok egyaránt gyakran vádolják azzal Oroszországot,
hogy a Szíriában kezdett művelet során a “mérsékelt ellenzék” állásait
bombázza. Eközben senki nem tudja, pontosan hol találhatók a “Szabad
Szíriai Hadsereg” állásai.
Az orosz
légierő csapásméréseivel egyidejűleg láthatóvá vált, hogy a nemzetközi
sajtóban “Free Syrian Army” néven elhíresült szervezet egy csak
elméleti szinten létező, megfoghatatlan árnyalak, melynek még saját
tagjai sincsenek tisztában azzal, pontosan mit is akarnak, és kik a
vezetőik. Oroszország a szíriai művelet megkezdésével egyúttal
szövetségeseket is keres, akikkel összehangolhatja a terrorszervezetek
elleni fellépést, hogy elősegítse az ország mihamarabbi stabilizálását
és a békés rendezést. Október 15-én Mihail Bogdanov orosz
külügyminiszter-helyettes bejelentette; készen állnak arra, hogy
Moszkvába hívják a Szabad Szíriai Hadsereg vezetőit. Szergej Lavrov
külügyminiszter később kijelentette, hogy az orosz fél készen áll
tárgyalni a FSA vezetőivel, amennyiben sikerülne kideríteni, hogy kik is
pontosan. Erről ugyanis se az amerikai külügy, se a FSA tagjai nem
tudtak érdemleges információval szolgálni. Így a konfliktus rendezésének
akadályává vált, hogy Szíriában a FSA olyan fegyveres szervezetként
működik, amely nem hajlandó tárgyalóasztalhoz ülni, és ezzel hátráltatja
a békés rendezést.
Oroszország
mostanra Szíriával, Irakkal és Iránnal is koordinálja a Szíria
területén folytatott műveleteket. Ennek lebonyolítása egy Bagdadban
kialakított közös hírszerzési központban zajlik. A közeljövőben
várhatóan Jordániával is kialakítanak ehhez hasonló együttműködést.
Gyakorlatilag bárki, aki el akarja pusztítani az országban működő
terrorista csoportokat, csatlakozhat ehhez a koalícióhoz.
Vasárnap Szergej Lavrov újra kijelentette; Moszkva
készen áll arra, hogy a légierő támogatást adjon bármely hazafias
szervezetnek, ami Szíriában a terroristák ellen offenzívát kezd. Készen állna a Szabad Szíriai Hadsereggel is együttműködni,
ennek azonban akadálya, hogy a szervezet valójában nem létezik.
Vannak
olyan, nemzetközi szinten ismertté tett személyek, melyek állítólag a
Szabad Szíriai Hadsereghez köthetőek, de az ő szerepük többnyire
kimerül a nevük nemzetközi médiában történő emlegetésében. Vasárnap
Fahad Masri, akit a FSA alapító tagjaként ismernek, a Ria Novosztyi
hírügynökségnek nyilatkozva kijelentette, hogy hajlandók tárgyalásokba
bocsátkozni Oroszországgal, és egy ezt elősegítendő találkozó
megszervezésére törekszenek. Masri azonban még aznap elutasította az
orosz segítséget, és ezzel az együttműködés igen rövid életűnek
bizonyult. Indoka a következő: Moszkva előbb fel kell hagyjon a FSA
állásainak bombázásával ahhoz, hogy az tárgyalóasztalhoz üljön. Hogy
pontosan hol vannak a FSA állásai? Azt senki nem tudja. Az orosz
külügyminiszter elmondása alapján se az Egyesült Államoktól, se a
britektől, se más, a Szabad Szíriai Hadsereggel állítólagos kapcsolatban
álló országtól nem kaptak erre vonatkozó információkat.
Más, a
FSA-hoz köthető csoportok szintén ehhez hasonló megjegyzéseket tettek
az orosz ajánlatra vonatkozóan. A kialakult patthelyzetből láthatóvá
vált, hogy a Szabad Szíriai Hadsereg egyfajta határozatlan formájú és
összetételű ernyőszervezet, aminek központi irányítása nincs, ehelyett
helyi szinten működő, kis létszámú fegyveres csoportokból áll, akik
harcban állnak az államhatalommal, és úgy gondolják, hogy ezt a FSA
részeként teszik. Számottevő országos jelenlétük azonban nincs, így
Moszkva a továbbiakban a szövetséges országok hírszerzésével
együttműködve állapítja meg, pontosan hol vannak a terroristák állásai.
Azok a szervezetek, melyek a katonákra, rendőrökre lőnek, de elérhető
képviseletük nincs, és céljaikat közölni, tárgyalni nem hajlandók,
egyértelműen terrorista csoportokként kezelhetőek.
Mihail
Bogdanov szerint a Szabad Szíriai Hadsereg mostanra teljes mértékben
beolvadt a terrorista szervezetek közé. Egyes csoportjaik félelemből,
mások pénzért csatlakoztak az ISIL-hez vagy a Dzsabat al-Nuszra
szervezetéhez. Bogdanov szerint eddig valahány szíriai megpróbált
kapcsolatot felvenni a FSA-val, mindegyikük arról számolt be, hogy a
szervezetnek nincs egységes vezetése. Szíria moszkvai nagykövete
szintén arról számolt be, hogy a Szabad Szíriai Hadsereg egykor talán
létezett, de tagjai mára mind csatlakoztak más terrorszervezetekhez, így
nem is érdemes különbséget tenni köztük.
http://www.hidfo.ru/2015/10/sziria-senki-nem-tudja-hol-vannak-a-mersekelt-ellenzek-allasai/
http://www.hidfo.ru/2015/10/sziria-senki-nem-tudja-hol-vannak-a-mersekelt-ellenzek-allasai/
A FIDESZ elkezdett dicsekedni a „remek” családpolitikájának eredményeivel.
Mint a legtöbb FIDESZ melldöngetés esetén, itt is, a fordítottja az igazság, mint amit a FIDESZ médiája sugall.
A születési arány azért nőtt az elmúlt évekhez képest, egy keveset, mivel a bázis igen alacsony volt.
A 2. FIDESZ kormány 4 éve alatt, a születési arány, az 1918 óta
eltelelt időszak legalacsonyabb négyéves átlaga volt. Ehhez képest
sikerült egy kis növekedést elérni.
Azaz a magyarországi népességfogyás a FIDESZ kormányzása alatt jelentősen felgyorsult és megállíthatatlannak tűnik.
Amióta az ország a jelenlegi határait számítjuk (1918), nem voltak ilyen kedvezőtlen adatok.
Néhány mutató a 2. FIDESZ kormány alatti (2010.-2014.) népességi adatokról. (KSH)
Az adatok a kormányzás 4 évére vonatkoznak, illetve négyéves átlag értékek. (Kerekített adatok.)
A legalacsonyabb népességszám 50 éve: 9.877.000 fő
A legkevesebb élve születés 1918 óta: 355 ezer fő/ ciklus
A legkisebb természetes szaporodás 1918 óta: -158 ezer fő/ciklus (NEGATÍV érték!)
A legkisebb születési arány 1918 óta: 9%
A legkisebb természetes szaporodási arány 1918 óta: -4% (NEGATÍV érték!)
A legkisebb termékenységi arányszám 1918 óta: 1,3 %
A legtöbb kivándorló, azaz tartósan külföldön élő magyar 1918 óta: 460. 000 fő (Világbanki adat.)
A 25 év alatti tanulók 45%-a kivándorolna. (TÁRKI 2015 évi felmérés.)
A népességfogyás megállításához, a jelenlegi 1,3-as termékenységi arányszám helyett 2,1 feletti arányszám lenne szükséges, azaz egy nőnek átlagosan ennyi gyermeket kellene szülni. (Megjegyzendő, hogy az 1,3-as arányszám még rosszabb lenne, ha a cigány nemzetiség termékenységi rátája nem javítaná ezt az értéket.)
Jelentősen növeli a népességfogyást, az elvándorlók nagy száma, és ami még ennél is rosszabb a fiatal korosztály 45%-os elvándorlási szándéka. (Ráadásul az Ő gyerekeik, már nem Magyarországra születnek.)
Figyelembe véve, hogy a Magyarországi termékenységi arányszám a FIDESZ kormány alatt jelentősen és tartósan lecsökkent, és a FIDESZ kormány alatt az elvándorlás megháromszorozódott, a magyarországi népességfogyás tragikus méreteket öltött.
Jelentősen növeli az elvándorlás problémáját az, hogy a fiatal korosztály 45%-ban tervezi az elvándorlást. (Ráadásul az ő gyerekeik, már nem Magyarországra születnek.)
A népességfogyás problémája (az alacsony reprodukciós ráta és az elvándorlás) nagyságrendekkel nagyobb, mint a FIDESZ jelenlegi vesszőparipája, a bevándorlási probléma.
Az érthető, hogy a FIDESZ a tragikusan felgyorsult népességfogyás problémáját igyekszik elhallgatni és helyette más problémákat előtérbe tolni, de az számomra teljesen érthetetlen, hogy erről (és más hasonlóan fontos problémákról) az ellenzéki pártok miért hallgatnak?!
(Fb)
Égből-földről hétvégén is zajlott a latorirtás Szíriában-a megszokott fölállás szerint.
A legintenzívebben Aleppo tartományban pusztították a szír kormányerők a dzsihadista fanatikus martalócokat, akik sok helyütt már csak kétségbeesésükben harcolnak. Szó szerint az életükért-de egyre kevesebb eséllyel.
Most valami olyasmivel kénytelenek szembesülni a “kalifátus” zsiványai, mint egykoron a látókörükbe került fegyvertelen civilek. Nincs menekvés!
Dzhdaydát ma reggelre megtisztították a “kalifátus” gyilkosaitól, és ma reggeltől Balats pokolfajzatai imádkozhatnak Allahhoz, hogy megérjék az estét.
Komoly gondba kerültek egyébként a hóhérbandák! A tisztogatóknál meghallgatásra talált a világ elsőszámú latorállamának-az USA-nak-a könyörgése. Oroszország, Szíria és Irán megállapodtak, hogy mérgüket mától “csak” az ISIS-en fogják kitölteni. Nem mintha eddig kímélték volna a díszes kompániát!-de a mai naptól “tényleg CSAK ŐK!-lesznek célkeresztben. Kivéve a “véletlen” eseteket! (Amik nagy fölfordulás esetén azért elő-elő fordulhatnak. Mert az olyasmi még a legjobb társaságokban is elő szokott fordulni!))
http://www.balrad.com/2015/10/26/sziria/A Bundeswehr rendszereibe is beszivárgott az NSA
Tovább
terebélyesedik a német kémbotrány, miután napvilágra jutott, hogy az
Egyesült Államok a szövetségi viszony és a hírszerzési adatmegosztás
ellenére is megfigyelés alatt tartja a külföldi missziókban szolgálatot
teljesítő német katonákat.
A
Németországban zajló kémbotrány 2013-ig nyúlik vissza; az első
kiszivárogtatásokat követően Angela Merkel szóvivője nyilvánosan is
elismerte, hogy az amerikai National Security Agency lehallgatta a német
kancellár magántelefonját. Steffen Seibert akkor kijelentette; a
kancellár egy telefonbeszélgetés során követelte az amerikai elnöktől,
hogy adjon részletes tájékoztatást arról, pontosan milyen kiterjedt
lehallgatási tevékenységet folytatnak Németország ellen, és válaszoljon a
szövetségi kormány kérdéseire, melyeket az amerikai fél hónapokon át
figyelmen kívül hagyott. Barack Obama megígérte, hogy az Egyesült Államok nem hallgatja le és nem is fogja lehallgatni a német kancellár telefonbeszélgetéseit.
A kémbotrány azonban tovább gyűrűzött, és hamarosan kiderült, hogy nem
csak az amerikaiak hallgatják le a német kancellárt, hanem a német
hírszerző szolgálatok is az NSA megrendelésére dolgoznak – amerikai
megrendelésre megfigyelnek európai diplomatákat és vállalati vezetőket.
A
Bundesnachrichtendienst kollaboráns tevékenységével kapcsolatos hírek
még nagyobb botrányt keltettek, mint a kancellár telefonjának
lehallgatása. A német társadalom fokozottan érzékeny a személyes adatok
védelmére, emiatt már az is közfelháborodást váltott ki, amikor Edward
Snowden információkat hozott nyilvánosságra az amerikai NSA és a brit
GCHQ megfigyelési programjára vonatkozóan.
A Der
Spiegel magazin azonban olyan dokumentumok birtokába jutott, melyekből
kiderül, hogy “külföldi titkosszolgálatok” egy “Regin” néven ismert
kémprogramot használva megfigyelik a külföldi missziókon szolgálatot
teljesítő német katonákat. A Spiegel kormányközeli forrásokra
hivatkozva azt írja, hogy a Bundeswehr elleni kémtevékenység során
vélhetően a brit GCHQ által tervezett programot használták, de az
amerikai NSA is a gyanúsítottak közé sorolható. A Symantec leírása
szerint a Regin egy komplex hírszerzési eszköz, amit hosszú távú,
szisztematikus információgyűjtésre terveztek; célpontjai főként
kormányhivatalok, az infrastruktúra vezérlőrendszerei, nagyvállalatok,
akadémiák és befolyásos magánszemélyek. A programot Angela Merkel
számítógépén 2014-ben találták meg, ahol már 2008 óta működésben volt,
és néhány percenkénti képernyőmentések mellett valamennyi levelet és
bizalmas adatot rögzített hosszú éveken át. A Der Spiegel szerint
ugyanez a program volt használatos a Bundeswehr külföldi misszióinak
megfigyelésére, és az Afganisztán, Koszovó, Mali, Szomália, Irak
területén működő német katonák laptopokon kommunikálnak a német
parancsnoki központtal, emiatt a program készítője valamennyi, az utóbbi
évek során készült jelentéshez egyetlen programmal hozzáférhetett.
Később
több forrásból – köztük Edward Snowden – az is nyilvánosságra jutott,
hogy az Egyesült Államok berlini nagykövetségén történik a CIA
különleges egységének koordinációja, ami közvetlen megfigyelés alatt
tartja a kormánynegyedben zajló telefonbeszélgetéseket. Mostanra a sajtó
azzal is foglalkozni kezdett, hogy az amerikaiak tevékenységével a
kancellária is tisztában van. Ugyanakkor, nem csak a német BND amerikai
megrendelésre folytatott tevékenysége alkotmányellenes, de az ügy
társadalmi visszhangja is jelentős; alapjaiban döntheti meg azt az
illúziót, miszerint a szövetséges országok nem folytatnak
kémtevékenységet egymás ellen.
http://www.hidfo.ru/2015/10/a-bundeswehr-rendszereibe-is-beszivargott-az-nsa/
http://www.hidfo.ru/2015/10/a-bundeswehr-rendszereibe-is-beszivargott-az-nsa/
OROSZORSZÁG A JÖVŐ HÁBORÚJÁT VÍVJA
Az ukrán és újabban a szíriai hadszíntéren is újfajta frontot nyitott az orosz hadsereg. Ugyan az elektronikus hadviselés koncepciója nem tegnap született, de a korábban sosem látott szintre fejlesztett orosz haditechnika még az Egyesült Államokat is felkészületlenül érte.
Az elektronikus hadviselés (Electronic Warfare – EW) az elektromágneses spektrum dominanciájáért folytatott harcot jelenti. A fejlett EW-eszközök segítségével blokkolni lehet az ellenség kommunikációját, lekapcsolni elektronikus eszközeit, megvakítani a radarjait, és még számos egyéb módon összezavarni és sebezhetővé tenni az egységeit.
Az orosz Krasukha-4 az egyik legfejlettebb ilyen eszköz a világon. Elsősorban ellenséges drónok és légtérellenőrző gépek megvakítására és kisütésére találták ki, de alacsonyan keringő műholdakat és földi radarállomásokat is lehet vele zavarni, sőt radarvezérlésű rakétákat is képes eltéríteni. Moszkva a 300 kilométeres hatósugarú Krashukát Ukrajnában és Szíriában is bevetette, elsöprő sikerrel.
„Az oroszok megmutatták, hogy az ukrán hadsereg lényegében teljes kommunikációját képesek gond nélkül lekapcsolni” – mondta Hodges altábornagy, az amerikai erők európai parancsnoka a Defence News-nak.
UKRAJNA JÓ LECKE AMERIKÁNAK
Hodges szerint az ukrán egységek kiképzésekor az amerikaiak is sokat tanulhatnak a fronton harcolóktól. Az Egyesült Államok katonái ugyanis évtizedek óta nem harcoltak olyan környezetben, ahol ne élvezhették volna a fejlett kommunikációs rendszerek előnyeit – az ukrán erőknek azonban meg kellett tanulniuk blokkolt rádiókkal és radarokkal háborúzniuk.
Ugyan az Egyesült Államok is rendelkezik külön EW-hadosztállyal, az lényegesen kisebb, mint az oroszoké – alig több, mint 800 fő a mintegy 450 ezres hadseregben –, és a Közel-Keleten vívott, aszimmetrikus harcokhoz alkalmazkodott. Emiatt az amerikai EW-eszközök inkább védelmi és megfigyelési célokat látnak el, például távirányítású robbanóeszközök jelét blokkolják, így védve a fontos konvojokat.
„A jövő háborúját Ukrajnában vívják” – mondta Konstantin Liesnik, a hadügyminisztérium tanácsadója. „Az itteni tapasztalatokból az USA is megtanulhatja, hogy néz ki a 21. századi hadszíntér”.
ÍGY MARAD VÉDTELEN A SZUPERHADERŐ
Gregory Griffin alezredes, az amerikai hadsereg elektronikus hadviselésért felelős divíziójának a parancsnoka szerint már az Egyesült Államok is dolgozik az oroszokéhoz hasonló, kimondottan offenzív EW-fegyverrendszer kifejlesztésén. Az MFEW (Multifunctional Electronic Warfare) azonban csak 2027-re várható, hogy teljes egészében bevethetővé váljon.
Laurie Buckhout, a divízió korábbi parancsnoka szerint az USA blokkoló képessége talán tizede az oroszokénak. „Nagyon jól tudunk hallgatózni, de borzasztó védtelenek vagyunk a hálózatunkat érő támadásokkal szemben”. Az amerikaik főleg a frekvenciák közötti véletlenszerű ugrálással képesek védekezni a blokkolás ellen.
A radarok megvakításával az orosz technika képes megakadályozni, hogy az ellenség válaszolhasson például egy tüzérségi támadásra, így az orosz egységek retorzió nélkül tüzelhetnek. Az ukrán félnek a légvédelmi és rakétaelhárító képességeit is drasztikusan csökkentették a Krashukák, hiszen így nem láthatták még a beérkező rakétákat sem. „Ha nem látod a feléd jövő lövedékeket, akkor az ellentámadást sem tudod koordinálni” – mondja Buckhout.
A Krashukák ráadásul lényegében mozgó légtérzárat tudnak létrehozni, hiszen képesek a hatókörükbe kerülő repülők fedélzeti elektronikáját tönkretenni. Emellett az ellenfél által kijelölt légtérzárat is semlegesíteni tudják, mivel a Krashuka által árnyékolt zónában nincs mivel leszedni a tilosban járó gépeket. Igor Sutyagin, a Royal United Services Institute nevű londoni székhelyű thinktank kutatója szerint az orosz hadsereg így tudta megakadályozni az Ukrajna fölötti légtérzárat, és tarthatta meg a térségben a légi fölényét.
Az EW-hadviselés tökéletesen kapóra jön a nemzetközi reflektorfényben levő Oroszországnak, hiszen amellett, hogy rendkívül hatékony módszer, a külvilág számára láthatatlan, és nem tűnik túl agresszívnak sem.
HOMOKOT SZÓRNI A NATO SZEMÉBE SZÍRIÁBAN
Egy október eleji felvételen azonban Szíriában is feltűnt egy Krashuka-4 – a visszatérő orosz vadászgépeket bemutató videó 6. másodpercnél látszik a háttérben. Míg az eszközzel hatékonyan tudják blokkolni az Iszlám Állam kommunikációját, a NATO erők vizslató tekintete elől is el tudják rejteni a hadmozdulataikat.
„Hogy ne lehessen kémkedni utánuk, az oroszok elvakítják és megsüketítik a NATO felderítő-hírszerző rendszereit – mondta David Stupples, a londoni City Unversity EW-szakértője az International Business Timesnak.
Stupples szerint ugyanakkor az USA már csak azért sem szeretné lekapcsoltatni az orosz zavarórendszereket, mert azzal tovább feszülne az ellentét a két szuperhatalom között, illetve Moszkva erősen támaszkodik a Krashukákra a latakiai bázisának védelmében.
(Forrás: vs)
Bal-Rad komm: A legfőbb latorállam és bűnszervezetei 2027-re prognosztizálják a maguk hasonló rendszerének a hadrendbe állítását. Kétséges, hogy lesz-e értelme! Hiszen jó harminc esztendőn keresztül-eltelve önnön nagyszerűségükkel és fejlettségükkel-várták a Medve kimúlását. Amely “hatalmas betegségébe” nemhogy belepusztulni nem volt hajlandó, hanem meggyógyította önmagát! De ezt titokban csinálta, és nagyon hatásosan. A rekettyés körül ólálkodó haszonleső hiénafalkát aztán kiábrándította a Maci!
Van persze emiatt fejvakarászás meg kapkodás latoréknál, meg igyekezet, hogy 2027-re…! De hát addig 15 évet kéne kihúzniuk. Abban a reményben, hogy Misa csak átszundikálja ezt a 15 évet!
Misa nem fogja átszundikálni ezt a 15 évet! Biztos lehet a latorcsorda, hogy a rekettyés mélyén-Misa “barkácsműhelyében”-intenzív és komoly ötletelés zajlik. Aminek eredményeként újabb és újabb meglepő ketyerék születnek!
Némelyikkel HAMAROSAN szembesülni is fog a latorszövetség!
Olyanná változott a helyzet, mintha a felek “itt a piros-hol a piros” játékot játszanának! Misa tologatja az asztalon-követhetetlen gyorsasággal-a “rejtőt”, a latorszövetség meg próbálja kitalálni, hogy hol a bogyó! Ám a tétet MINDIG MISA SÖPRI BE! A latorszövetség meg egyre nagyobb veszteségbe merülve próbálkozik a kárenyhítéssel, de nem veszi ésre, hogy a játékba CSAK AZ Ő VESZTESÉGE VAN BELEKÓDOLVA!
Trump: a világ biztonságosabb lenne Kadhafival és Szaddám Huszeinnel
Donald
Trump, amerikai elnökjelölt elismerte, hogy az Egyesült Államok
külpolitikája termelte ki a Közel-Keletet felforgató
terrorszervezeteket, és az Európát sújtó migrációs válságot.
Trump a
CNN-nek nyilatkozva beszélt arról, hogy elég összehasonlítani a mai
helyzetet az évtizedekkel előtti problémákkal, hogy lássuk, mire
vezethetők vissza a mai válsághelyzetek. A Közel-Kelet helyzete
általánosságban véve jobb lenne, ha Irakban és Líbiában nem történik
puccs, és a világ nagyságrendekkel biztonságosabb lenne, ha Moammer
Kadhafi és Szaddám Huszein máig hatalmon maradt volna.
“Irakban
azelőtt nem voltak és nem is lehettek volna terroristák, mert Huszein
azonnal megsemmisítette volna őket. Az ország ma a terroristák
szabadegyeteme. Nem azt mondom, hogy Huszein egy pozitív alak volt, de
halála után sokkal rosszabb lett a helyzet. Azt pedig ma sem érti
senki, hogy pontosan mi is történik Líbiában.”
Trump a
CNN-nek nyilatkozva kifejtette, hogy Irakban Szaddám Huszein halála
után a helyzet instabil maradt, és egy évtized után sem sikerült
változást elérni. 2014-re egy terrorista csoport olyannyira
megerősödött, hogy területeket szakított le az országból, ahogy a
szomszédos Szíriából is. Trump szerint teljesen elfogadható, ha
Oroszország egy ilyen helyzetben beavatkozik.
“Putyin amiatt bombázza az Iszlám Államot Szíriában, mert nem akarja, hogy az Oroszországba is eljusson.”
Az
elnökjelölt szerint a Közel-Keleten és Észak-Afrikában végrehajtott
puccsok sorozata termelt ki minden jelentősebb biztonsági kockázatot,
amivel ma Európának számolnia kell, beleértve a migrációs válságot is. A
demokráciát követelő tömegmegmozdulások és rendszerdöntések után nem
jött létre új központi kormány, és ezekbe az országokba a terroristák a
világ minden tájáról harctéri tapasztalatot szerezni járnak. Trump
szerint az orosz beavatkozás a terrorista csoportok Harvard Egyetemét zavarta meg Szíriában.
http://www.hidfo.ru/2015/10/trump-a-vilag-biztonsagosabb-lenne-kadhafival-es-szaddam-huszeinnel/
http://www.hidfo.ru/2015/10/trump-a-vilag-biztonsagosabb-lenne-kadhafival-es-szaddam-huszeinnel/
A NATO a kormány megdöntésével kebelezné be Montenegrót
Montenegró
fővárosában folytatódik a NATO európai terjeszkedése. Civil
szervezetekkel, radikális atlantista ellenzékkel, médiaoffenzívával és
utcai harcokkal zajlik Montenegró kormányának megdöntése.
Mintegy
120 sérültje volt a Montenegró fővárosában zajló összecsapásoknak
szombat éjjel, miután a rendőrség oszlatni kezdte a “Demokratikus
Front” nevű párt kormányellenes tüntetését. A Ria Novosztyi
hírügynökség beszámolója szerint azonban a hivatalosan elismert
adatoknál jóval több sérült lehet. Egy ellenzéki politikus által
mondottak alapján több száz sérült is lehet, és legkevesebb 15 rendőr
szerzett komolyabb sérüléseket az éjszakai összecsapások során. A
rendőrség közleménye szerint több ellenzéki képviselőt is őrizetbe
vettek, miután aktivistákkal közösen a rendőrökre támadtak, és köveket
dobáltak a rendőrsorfal felé.
Újabb országban támadnak Soros György civiljei
A
“Demokratikus Front” megmozdulása során követelték a kormányfő
lemondását, akit jelenleg korrupciós vádakkal támadnak. A hónapokkal
ezelőtt, Macedóniában kezdődő felforgatáshoz hasonlóan ellenzéki
sajtóorgánumok általi kiszivárogtatásokkal kezdődött a kormány
lemondatása, aminek ezúttal is lényegi eleme, hogy egy politikusok olyan
csoportja van hatalmon, akik “nem tesznek kellően határozott lépéseket
az európai integráció irányába”. Az ellenzék korrupciós vádakra
hivatkozva követeli a miniszterelnök lemondását, és Montenegró NATO-csatlakozását.
Májusban
Macedóniában is ehhez hasonló felforgatási kísérlet kezdődött, ahol az
ellenzék szintén a sajtó által kiszivárogtatott információk mentén
fogalmazza meg vádjait. Nikola Gruevszki kormánya kijelentette, hogy
elkötelezett a Török Áramlat macedóniai szakaszának megépítése mellett,
ami orosz földgázzal látná el az Európai Uniót, Ukrajna
megkerülésével. A kormány emiatt ultimátumot kapott a nyugati országok
részéről, azt követően kezdődtek a magánbeszélgetések
kiszivárogtatásával felduzzasztott kormányellenes megmozdulások. Az
ellenzék választási csalással és korrupcióval vádolta a kormányt, majd
erre alapozva követelték az előrehozott választásokat. A kormány elleni
nyomásgyakorlás részeként albán terrorista csoportok is bevonásra
kerültek. Macedónia kormánya azonban nyíltan beszélt arról, hogy a
kormány megdöntésében idegen titkosszolgálatok vesznek részt, és a NATO
gerjeszti az etnikai erőszakot, az ország destabilizálása céljából.
A számos
különböző esetben közös nevező, hogy az adott ország kormánya a NATO
érdekeinek nem megfelelő politikát folytat. Emiatt igen hamar
előkerülnek a korrupciós vádak, az ellenzéki sajtót idegen
titkosszolgálatok személyes hangfelvételekhez és bizalmas iratokhoz
juttatják, hogy felháborodást szítsanak és tömegbázissal lássák el a
kormányellenes megmozdulásokat. Gajdics Ottó, a Magyar Idők publicistája szerint “Korrupció az, ha egy országban nem az amerikai érdekek érvényesülnek”.
http://www.hidfo.ru/2015/10/a-nato-a-kormany-megdontesevel-kebelezne-be-montenegrot/
http://www.hidfo.ru/2015/10/a-nato-a-kormany-megdontesevel-kebelezne-be-montenegrot/
Államadósság: a nyugdíjvagyont eltapsolták, de mire?
Hivatalosan október elején adott számot az országgyűlésben a kormány arról, hogy a Nyugdíjreform és Államadósság-csökkentési Alap hogyan gazdálkodott a rá bízott 3000 milliárd forinttal, és mire használták fel a magánnyugdíjpénztárakból átáramlott vagyont.
Nagyon szomorú, hogy a parlamenti ülésen mindösszesen 8 képviselő és 1 kormánytag vett részt, hiszen a téma ennél jóval fontosabb. Főleg annak ismeretében, hogy komoly problémák vannak a hazai nyugdíjrendszerben. A kormány és a Fidesz természetesen kiállt a magánnyugdíj-pénztári vagyon államosítása mellett – a szokásos kommunikációval: megvédték az emberek megtakarításait -, miközben az ellenzék egyhangúan a nyugdíjvagyon eltapsolásáról beszélt.
Hogy kinek van igaza, és hogy mennyire gazdálkodott jól a Nyugdíjreform és Államadósság-csökkentési Alap, azt a számok jól bizonyítják: elég csak arra gondolni, hogy az államadósság közel sem csökkent olyan mértékben, mint ahogy azt a kormány szerette volna, miközben az államosított nyugdíjpénz elfogyott.
A nyugdíjvagyon államosítása
2010 végén döntött a Fidesz a magánnyugdíj-pénztári vagyon államosításáról. A kormány fő indoka az volt, hogy meg kell védeni az embereket pénzét, mert a pénztárakban csak eltőzsdézik azt, a kormány által biztosított egyéni számlákon viszont mindenki biztonságban tudhatja a pénzét.
A számokból persze kiderült, hogy eltőzsdézésről egyáltalán nem lehetett beszélni, máskülönben nem lett volna reálhozam, ahogy az is, hogy azok jártak jól, akik a rendszerben maradtak, mivel a rákövetkező években jelentős hozamokat értek el a pénztárak.
Ráadásul a kormány ígéretével szemben azok az egyéni számlák sem láthatóak, ahol mindenki nyomon tudná követni a megtakarítását, persze ez már nem is reális elvárás, amikor jól tudjuk, hogy az a 3000 milliárd forint volt-nincs.
Bár
a kormány váltig állítja, hogy az emberek önkéntesen elfogadták a
2010/11-es „nyugdíjreformot”, valójában az emberek többsége két ok
miatt hagyta ott a harmadik pillért (a másik két pillér az állami
nyugdíj és az önkéntes pénztári tagság):
–
Egyrészt, a kormány úgy kommunikált, hogy azok, akik nem lépnek ki a
magánnyugdíj-pénztári rendszerből, azok a jövőben nem fognak részesülni
az állami nyugdíjból.
–
Másrészt, a folyamat automatikus: aki nem ment nyilatkozni arról, hogy
nem lép ki a rendszerből, annak a megtakarítása automatikusan átkerült
az államhoz, ráadásul nagyon szoros volt a határidő is.
A Nyugdíjreform és Államadósság-csökkentési Alap gazdálkodása
2015. október elején a kormány és az ellenzék összesen 9 képviselője ismét egymásnak feszült, hogy megvitassák, hogyan gazdálkodott a 3000 milliárd forinttal a Nyugdíjreform és Államadósság-csökkentési Alap. Miközben az ellenzék ismét arról beszélt, hogy eltapsolták a nyugdíjvagyont, a kormánypárt politikusai a már fent említett érveket hozták fel, azaz meg kellett védeni az embereket pénzét, és jó döntéseket hoztak a nyugdíjreform során. De valóban meg kellett védeni az emberek pénzét? Jól gazdálkodott az Alap? És mi lett a 3000 milliárd forinttal?
Az első kérdésre a válasz igen összetett. A pénzügyi válság után valóban csökkent a bizalom a tőkepiaci szereplőkkel szemben, hiszen 2008-ban és 2009-ben bebizonyosodott, hogy a gyenge szabályozói környezetben a bankok, a biztosító társaságok és egyéb pénzügyi intézmények mennyire vissza tudnak élni a háztartások pénzével és bizalmával. El kell ismerni, hogy a magánnyugdíj-pénztári rendszerben is voltak olyan elemek, amelyek teljes egészében rosszul működtek. Ilyen volt például a szereplők működési szabályozásának hiánya. Ennek köszönhetően a pénztárak nem kevés pénzt tudtak leakasztani működési és egyéb költség címen.
Ráadásul az egész pénztári rendszer rosszul épült fel: a nyugdíjpénztár deficites volt, a költségvetésnek pedig ki kellett pótolnia a hiányt, ami évi szinten több 100 milliárd forintot jelentett. Ettől függetlenül arról már egyáltalán nem lehet beszélni, hogy a magánnyugdíjpénztárak eltőzsdézték volna az emberek pénzét, még annak ellenére sem, hogy a válság után a kockázatosabb portfóliókon nem kevés pénzt buktak. Ha így lett volna, nem lett volna reálhozam, márpedig reálhozam volt, nem is kevés, több mint 200 milliárd forint.
Ezzel szemben a Nyugdíjreform és Államadósság-csökkentési Alap egyáltalán nem gazdálkodott jól a rá bízott pénzekkel, csak az átértékelési vesztesége több mint 200 milliárd forint volt.
Hogy néhány példát említsünk: a különböző részvényekkel, befektetési jegyekkel és egyéb pénzügyi termékekkel annyira rosszul bántak, hogy 2011-ben 18,4 milliárd forinttal kevesebbért adták el az értékpapírokat, 2013-ban pedig az értékpapírokon elért veszteség több mint 40 milliárd forint volt. Mindeközben pedig a megmaradt pénztárak egész jól fialtak, és sikeresen meglovagolták az optimista nemzetközi pénzpiaci hangulatot. Miközben az állam körülbelül 7-8 százalékot bukott, addig a kicsit nagyobb kockázatú portfóliók ugyanennyit hoztak a pénztáraknál.
Friss
MNB adatokból kiderült, hogy a megmaradt pénztáraknál 2010 októbere
óta éves szinten 4,5-8 százalék között volt a hozam, attól függően,
hogy az adott portfólió milyen kockázati kategóriába tartozott és
milyen pénzügyi eszközökből állt.
Összességében tehát elmondhatjuk, hogy mondjon bármit is a Fidesz, az Alap nagyon rosszul bánt a hozzá került pénzzel.
És hogy mi lett a pénzzel? 2000 milliárd forintot az államadósság csökkentésére fordítottak, több mint 400 milliárd forint állami pénzalaphoz került, több mint 200 milliárd forintot kifizettek a lakosságnak, ez volt a reálhozam, és a már többször említett 200 milliárd forintos veszteség is ide tartozik, amely a kormány szerint valójában jó gazdálkodás.
Megmaradt tehát az emberek pénze? Nem, azt mind elköltötték, vagy ellenzéki szakzsargonnal, eltapsolták.
Csökkenő államadósság?
A probléma csak az, hogy hiába költöttek el 2000 milliárd forintot államadósság csökkentése címen, az államadósság csekély mértékben csökkent, és ami talán ennél is rosszabb, hogy azóta, amióta elköltötték ezeket a pénzeket, az államadósság valójában emelkedett:
Miközben 2011 második negyedévében a bruttó államadósság GDP-arányosan 78 százalék alá csökkent 1400 milliárd forint felhasználása után, aközben 2015 második negyedévében a GDP-arányos államadósság majdnem 80 százalék volt. Ráadásul ugyanazokat a negyedéveket megvizsgálva az eltelt időszakban mindig magasabb volt a bruttó államadósság.
Az év végi adatokkal azért nem érdemes összehasonlítani ezeket a számokat, mert ahogyan arról már korábban is írtunk, év végén mindig alacsonyabb lesz az államadósság egy kis trükközésnek köszönhetően. Az uniós szabályoknak ez az eljárás megfelel, ráadásul nem a Fidesz az első kormány, amely ezzel a trükközéssel él. Az adatokból azonban jól kivehető, hogy az államadósság csökkentésére irányuló minden erőfeszítés megbukott az elmúlt 4 évben, hiszen az évközi adatokat összehasonlítva jól látható, hogy nincs trendszerű csökkenés azóta, amióta felhasználták a nyugdíjvagyont, ráadásul, ha eltekintenénk ettől az összegtől, akkor nagy valószínűséggel most ugyanakkora lenne a GDP-arányos államadósság, mint a 2010-es kormányváltás idején. Hogy mi ennek az oka? Egyértelműen a rossz gazdaságpolitika. A GDP nem nőtt olyan ütemben, mint ahogy azt a kormány szerette volna, raádásul 2012-ben recesszió volt, az árfolyam jelentősen leértékelődött részben belső okok miatt (bizalmatlanság a kormány gazdaságpolitikájában szemben, laza monetáris politika), és számos külső turbulencia volt, amely nem érintette jól Magyarországot.
Ilyen
körülmények között pedig nem meglepő, hogy alig csökkent az
államadósság, főleg azóta, mióta a kormány elköltötte a teljes
nyugdíjvagyont. Az adatokat és a számokat vizsgálva még mindig meglepő
számunkra, hogy a kormány szerint ők jól bántak a pénzekkel és senkinek
sem kell aggódnia a megtakarításai miatt. Azok miatt a megtakarítások
miatt, amelyeket már régen elköltöttek.
(tenytar)
Bal-Rad komm: Hiszen ha csak a nyugdíjpénzeket tapsolták (SIKKASZTOTTÁK) volna el!
A döbrögista horda MINDEN GONDOLATA A LOPÁS-ÉS ANNAK A DÍCSÉRETE!-mint jóságos cselekedet!
De van számukra mentség! Mint Dajcstompi mondotta volt: “CSAK AZT CSINÁLTUK, AMIT A TÖBBIEK!”
Döbrögiék sem loptak kevesebbet mint kollégáik! Az elmúlt 26 esztendő ugyanis csak erről szólt! Lopásról, sikkasztásról! Ám Döbrögiék egy egész komoly stábot hoztak létre a lopás intézményesítésére és MAGASZTALÁSÁRA!
Összességében véve kijelenthetjük viszont, hogy a MAGYAR NÉP teljességgel rászolgál a kiszolgáltatott sorsára!
Ahol százan mennek el egy politikai szélhámosgyülekezet emlékműromboló akciójára, de csak legfeljebb húszan tiltakoznak kilakoltatások ellen-OTT BÁRMIT MEG LEHET CSINÁLNI!
Ahonnan elmenekülnek inkább az emberek!-ahelyett hogy szétvernék a kártevő banditahordákat!-OTT BÁRMIT MEGTEHET A POLITIKAI ELIT!
Ahol csak egy internetadó miatt tüntet tízezer “Z”-nemzedékes!-de a kifosztottság ellen szinte senki!-OTT A POLITIKAI ELITNEK SZABAD KEZE VAN!
MINDENRE! MERT A MAGAR NÉP ELVISELI!
Ha pedig a magyar nép mindent hajlandó elviselni, akkor miért ne lopnák szét az ország maradékát is?!
3000 milliárd forint az azért nem semmi! Elveszett! (MEG/EL!-VÉDTÉK!)
TILTAKOZOTT VALAKI IS?!
Többirányú akadályoztatás közepette zajlik Európa határainak lezárása
Vasárnap
11 európai ország vezetői vettek részt azon a csúcstalálkozón, ahol
megállapodás született az Európai Unióba irányuló bevándorlás balkáni
útvonalának lezárásáról. A térségi országok a határőrizet szigorítására
kötelezik Görögországot, Macedóniát és Albániát.
A
résztvevő uniós tagállamok és balkáni országok vezetői egy 17 pontos
tervet fogadtak el, melyek célja a balkáni útvonalon zajló illegális
bevándorlás kezelése. Ennek részeként Görögország, Macedónia és Albánia
erősíti a határőrizetet, a görög határ védelméről pedig uniós
határőrség – Frontex – fog gondoskodni. A Frontex bevonásának
elsődleges célja, hogy Görögországban regisztrálja az Európai Unióba
érkező bevándorlókat. Az ország hatóságai eddig regisztráció nélkül
továbbengedték a migránsok többségét, és a balkáni útvonal következő
uniós tagállamai – Magyarország, Horvátország, Ausztria – kellett
regisztrálják a térségünkbe érkező tömegeket.
Kolinda
Grabar-Kitarovic horvát államfő maga is elismerte, hogy a magyar-szerb
határ lezárását követően 24 óra alatt összeomlott Horvátország
menekültügyi rendszere. Zágráb az illegális bevándorlókat – a
magyar-horvát határ lezárása után – Szlovéniába kezdte továbbítani.
Szlovénia miniszterelnöke azonban szintén arról számolt be, hogy az
ország képtelen megbirkózni a migránsáradattal. Tegnap megállapodás
született arról, hogy az uniós tagállamok 400 rendőrt küldenek az
ország déli határának ellenőrzésére. Miro Cerar ugyanakkor hangsúlyozta,
hogy ez egy átmeneti intézkedés, mert a bevándorlási hullámot a görög
határok lezárásával kell kezelni.
A görög
hatóságok eközben nem hajlandóak arra, hogy a bevándorlás ellen
fellépjenek, így a következő hetekben vélhetően a Frontex megkezdi a
migránsok regisztrálását Görögországban, de ezzel mindössze annyi
változás történik, hogy a bevándorlók a személyazonosság ellenőrzése
mellett fognak özönleni Európába. Janisz Muzalasz görög bevándorlásügyi
miniszter vasárnap bejelentette, hogy a menekültek nem Európa ellenségei, emiatt a kormány továbbra sem akarja leállítani a bevándorlást.
Görögország
– mint NATO-tagállam – haditengerészete a Földközi-tengeren, a görög
partok közelében elfogja a bevándorlókat szállító hajókat, és a
migránsokat nem a tenger túloldalán, hanem Európában teszi partra. A
NATO ezzel aktívan közreműködik Európa bevándorlókkal elárasztásában. A
szovjet veszély ellen létrehozott katonai szövetség létezése értelmét
vesztette a Szovjetunió széthullását követően, emiatt újabb biztonsági
kockázatok kialakításában érdekelt, hogy saját létezését
megindokolhassa. A migrációs válság fokozódása az észak-atlanti
szövetségnek is érdeke, mert ezzel Európába importálják a
terroristaveszélyt, ami lehetővé tenné a NATO számára, hogy
rendfenntartó erőként újradefiniálja magát.
Az
Európai Unió vezetői eközben nem csak a katonai szövetség, de civil
szervezetek részéről is nyomás alatt állnak. Szeptember közepén
huszonnyolc európai szabadkőműves páholy írt alá egy közös nyilatkozatot,
amiben felszólították az európai vezetőket, hogy engedélyezzék a
korlátlan bevándorlást, és ne zárják le az Európai Unió határait. A
nyilatkozatot Görögország Nagypáholya is aláírta.
http://www.hidfo.ru/2015/10/tobbiranyu-akadalyoztatas-kozepette-zajlik-europa-hatarainak-lezarasa/
http://www.hidfo.ru/2015/10/tobbiranyu-akadalyoztatas-kozepette-zajlik-europa-hatarainak-lezarasa/
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)