Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2015. május 8., péntek
Donbassz ma
Az LNR
terület frontszakaszán Szokolnyikovo, Sztanyica Luhanszka,
Katyerinovka, Zolotoje, Roszadki, Szvetlodarszk, Lozovo és Luhanszkoje
térségekben voltak összecsapások.
Szimmetrikus válasz az amerikai fenyegetésre?
Az orosz Állami Duma nem zárja ki annak
lehetőségét, hogy Oroszország aktivizálja a Kubával folytatott katona
együttműködést, és újra üzembe helyeznek egy Havanna külvárosában
található létesítményt, melynek működését 2002-ben leállították. Az
Izvesztyija gazdasági napilap Dimitrij Gorovcsovra, a biztonsági
bizottság elnökhelyettesére hivatkozva azt írja, hogy számos lépés
várható, ami “hideg zuhanyként” fog hatni az Egyesült Államokra.
Az Egyesült Államok napjainkban
agresszív expanziós politikát folytat, és a NATO keretein belül
folytatott együttműködésekre hivatkozva csapásmérő erőt von össze
Oroszország határai mentén. Ilyen helyzetben Oroszország újra beüzemeli
az elektronikai felderítést végző központot Kubában, de nem ez az
egyetlen globális ellenlépés, ami az amerikaiakat kellemetlenül érinti;
Nicaragua parlamentje alig egy hete jóváhagyta, hogy Oroszország
megkezdje a GLONASS műholdas helymeghatározó rendszer földi
vezérléséhez szükséges központok építését Nicaragua területén. A
rendszer alternatívát képez a nyugati vezérlésű GPS-szel szemben, és az
amerikai kormány már kifejezésre jutatta, hogy működésbe helyezését
“az agresszió jelének tekinti”. Ugyanakkor a GPS a világ számos
országában működik, és ezeknek az országoknak nincs annyi politikai
önállósága, hogy amerikai agresszióról beszélhessenek. Moszkva azonban
tavaly júniusban felfüggesztette a GPS központok működtetését
Oroszország területén, azt követően kezdődött meg az új globális
helymeghatározó rendszer építése, ami nem amerikai ellenőrzés alatt
működik.
Igor Korotcsenko nemzetbiztonsági
szakértő szerint a kubai rendszer újra beüzemelése is mindkét országnak
érdeke; Kuba biztonságához hozzájárul az orosz jelenlét, miközben a
központ korábban rengeteg információt szolgáltatott az Egyesült
Államokról Oroszország számára, így mindkét félnek kifizetődő az
együttműködés. Mindkét lépést agresszióként értékeli az
Obama-adminisztráció, miközben ez még csak töredéke annak, amit az
Egyesült Államok folytat globális viszonylatban. Ha Oroszország
szimmetrikus választ adna a fenyegetésekre, mostanra orosz
rakétarendszer működne Kanadában és Mexikóban, a GLONASS rendszer pedig
az Egyesült Államok több tagállamában is működési engedélyt kapna.
Kétségtelen, hogy Washington
terjeszkedése kiválthatja a szimmetrikus reakciókat Oroszország
részéről. A kubai központ beüzemelése mindenféleképpen egy ebbe az
irányba tett lépésnek tekinthető. Ugyanakkor az ellenlépések jogosságát
aligha lehet megkérdőjelezni; miért lenne több jogosultsága az
Egyesült Államoknak rakétarendszert működtetni és haderőt
állomásoztatni Kelet-Európában, az orosz határ mentén, mint
Oroszországnak megtenni mindezt az amerikai határok mellett?
http://hidfo.ru/2015/05/szimmetrikus-valasz-az-amerikai-fenyegetesre/
http://hidfo.ru/2015/05/szimmetrikus-valasz-az-amerikai-fenyegetesre/
A megvásárolt autó csak részben a miénk – Hamarosan tilos lesz otthon bütykölni
Azt
gondolod, hogy a ház előtt álló autó a tiéd? Aki igennel válaszolt a
kérdésre, jó, ha tudja, hogy a gyártók másképp gondolják.
Egyáltalán milyen mértékben mondhatjuk magunkénak a saját életünket?
A
különböző adókkal, a piacok állami és egyéb manipulálásával, az
élelmiszerek, az egészségügy és az oktatás feletti teljes központi
hatalommal, igazából nagyon kevés területről mondhatjuk el, hogy a
„miénk”.
Az egyetlen, ami egyelőre elérhetetlen számukra, az a lelkünk.
Az egyik
legújabb szisztematikus támadás alatt álló terület pedig az autóipar,
ezen belül is az embernek az a szabadsága, hogy a saját autójával oda
menjen, ahová akar.
Elmúltak
az idők, amikor egy autó megvásárlásával az autó tulajdonosává váltunk
és ezzel jogosultak lettünk annak átalakítására vagy javítására. Az
autóvezetőkre bevezetett korlátozások és a közlekedés megfigyelése
fokozatosan átszivárog magára az autógyártásra is. A káros anyag
kibocsátásra, a biztonságra és környezetvédelemre vonatkozó előírások
nevében megtiltják, hogy az ember házilag megbütykölje autója számítógép
vezérelt alkatrészeit.
A vezess.hu így írt a kérdésről:
Rég elmúltak már azok az idők, amikor az ember egy csavarkulccsal, egy kombinált fogóval és egy kalapáccsal egész hétvégén elszöszmötölt az autóján: elektronikus rendszerek, nagyfeszültség, leszedhetetlen burkolatok rontják el a régi vágású autóbarátok szórakozását. Az autógyárak azonban nem érik be ennyivel: a gyakorlati örömfosztás után most elméletben is el akarják lehetetleníteni, hogy magad szerelj meg ezt-azt a kocsidon.
Az Egyesült Államokban egy tucatnyi nagyvállalat összedugta a buksiját, és kitalálták, hogy csatlakoznak a digitális millenniumi szerzői jogi törvényhez (Digital Millennium Copyright Act, DMCA), amely eredetileg az interneten terjedő kalózmásolatok szankcionálására született. Az autógyártók azzal érvelnek, hogy járműveik tele vannak olyan bonyolult és főleg levédett szoftverrel, kóddal, amelyekbe veszélyes és káros volna belepiszkálni.
A javaslat az autókat “mozgóképes számítógépeknek” tekinti, és ilyenformán védelem alá vonná a fedélzeten dolgozó összes szoftvert. … A gyártók szerint egyébként a modern autóvásárló már nem is a járművet veszi meg, csupán annak használati jogát, egy traktorgyártó szerint pedig az ECU módosításával egy csomó gonosz dologra volnának képesek az autók – például illegális zeneletöltésre.
A híradások szerint a DMCA autóipari bevezetését olyan nagy cégek támogatják, mint a GM, a BMW, a Fiat-Chrysler, a Ford, a Jaguar Land Rover, a Mazda, a Mercedes, a Mitsubishi, a Porsche, a Toyota, a VW és a Volvo.
Eric Peters pedig egy régi jól bevált hatalmi húzásra hívja fel figyelmünket:
A gyártók szerint a járműben található szoftver és a számítógép vezérlés (ECU), ami nélkül egy modern autó üzemképtelen, az ő tulajdonuk marad. Azt állítják, – és tudtátok, hogy ez következik – hogy a házi bütykölés veszélyezteti a BIZTONSÁGOT, a számítógépes vezérlés módosítása pedig befolyásolja a beépített BIZTONSÁGI rendszereket.
BIZTONSÁG.
A kényszerzubbony kötelei szorulnak, és mint mindig, most is a béke és a biztonság nevében.
A
járművekre, a környezetvédelmi szabályozás alá eső alkatrészekre és a
fekete dobozként is szuperáló, számítógép vezérelt érzékelőkre
bevezetett új törvényekkel a szabad mozgáshoz való jogot korlátozzák.
Az Autógyártók Szövetségének nyilatkozata is sokat elárul (a szövetségnek szinte minden nagy gyártó tagja):
A járművek alapvetően mobil eszköznek számítanak és manapság egyre több olyan berendezést tartalmaznak, amelyek értelemszerűen számítástechnikai eszköznek minősülnek. A javaslat támogatói nem említették a jármű telematikai rendszereit, amikor a javaslatot előterjesztették és egyetlen hozzászóló sem hozott fel olyan bizonyítékot, ami indokolná az ilyen rendszerekre vonatkozó szabályok alóli mentességet.
A jármű elektronikai vezérlő egységeinek (ECU) hozzáférési korlátozását megkerülő tevékenységek különösen aggasztóak. A modern ECU egységeket úgy alkották meg, hogy azok minden szempontból megfeleljenek a káros anyag kibocsátásra, az üzemanyag takarékosságra és a jármű biztonságára vonatkozó állami előírásoknak.
Ha megengednénk a járműtulajdonosoknak, hogy kényük kedvük szerint hozzáadhassanak vagy elvehessenek ezekből a programokból, azzal a jármű valószínűleg elvesztené a fent említett szabályoknak való megfelelőségét, így a jármű üzemeltetése vagy későbbi eladása problémássá válna. A hozzáférési korlátozások beiktatása így az autó fontos számítógépes vezérlésének „megbütykölését” hivatott megakadályozni, hogy ezzel megvédjük a sofőrök és utasok biztonságát és minimálisra csökkentsük a nem-megfelelés kockázatát.
A
telematikai rendszerek amúgy köznapi nyelven a diagnosztikai és nyomon
követő rendszereket jelentik, amit minden ECU-val rendelkező járműben
megtalálunk. Ez itt a lényeg. Még a Wikipedia is azt írja, hogy a jármű telematika lényege:
„Egy jármű vagy járműflotta helyzetének, mozgásának, státuszának és viselkedésének megfigyelése.”
A
digitális millenniumi szerzői jogi törvény még tovább szigorít majd a
gyártókra vonatkozó amúgy is szigorú előírásokon és arra fogja
kényszeríteni őket, hogy még jobban megnehezítsék a jármű „tulajdonosa”
számára, hogy módosítsa vagy házilag javítsa autóját.
Amennyiben
pedig mégis megteszi, a járműbe szerelt megfigyelőrendszer ezt azonnal
észreveszi, ami büntetést vagy egyéb jogi következményt von majd maga
után, idővel pedig akár az autó távvezérléssel történő letiltását is
jelentheti, így azt a helyzet rendezéséig nem lehetne használni.
Szóval
az állam (a gyártók noszogatására, akiket lassan szinte lehetetlen
szétválasztani az államtól), a saját autója vezérlését megbütykölőket
jogosult lesz megbüntetni, mert a törvény szerint a tulajdonos ezzel a
jármű BIZTONSÁGÁT veszélyezteti. Vagy netán
ront a jármű fogyasztásán. Érdekes nem? Büntethetővé válik, ha az
autóm többet fogyaszt a megengedettnél. Az mindegy, hogy én fizetem a
benzint. Nagynyomású injektor? 150.000 forint. Kúpos légszűrő? Újabb
150.000 forint az államkasszába.
Vagy egyszerűen lefoglalják az autót. Vagy kikapcsolják. Távvezérléssel.
A szabályok betartatásához szükséges mechanizmus pedig már készen áll.
Bent van az autódban.
Lehet,
hogy ideje visszatérni azokhoz a régi hagyományos autókhoz. Nem kell
hozzá más csak néhány egyszerű alkatrész a bontóból és egy kis
bütykölés.
Forrás: shtfplan.com
Közalkalmazottak ezreinek elbocsátására készül fel a kormány
Néhány hónapon belül nagyjából 2500 munkahelyet számolhatnak fel az önkormányzatok abból az 1,2 milliárd forintból, amelyet most hirdetett meg a belügyminisztérium a létszámleépítések költségeinek ellentételezésére. Bár hivatalosan nem történhetne meg, de néhány állás azért válik feleslegessé, mert a munkát közfoglalkoztatottakkal végeztetik el. Úgy tűnik azonban, hogy a közmunkások kerete is szűkül.
Riasztó dokumentum az önkormányzatoknál dolgozóknak az a pályázati felhívás, amelyet a belügyminisztérium tett közzé az idei létszámleépítések állami kompenzációjára. A pályázati keret 1,2 milliárd forint, ami nagyjából 2500 ember munkahelyének a megszűnését feltételezi, miután egyenként 400-500 ezer forintba szokott kerülni egy ilyen leépítés – mondta a VS.hu-nak a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének elnöke, Schmidt Jenő.
Ez nemcsak a hivatali ügyintézőket érinti, hanem az önkormányzati intézményeknél, például művelődési házaknál dolgozókat, valamint azokat is, akik a kisegítő munkákat végzik, például takarítást vagy portaszolgálatot. Igaz, ez már egészen kis összeg ahhoz képest, hogy 2010-2011-ben 7 milliárd forintnál is több ment el erre a célra. Ez azt jelenti, hogy azokban az években az állam eleve 15-20 ezer ember elbocsátásával számolt az önkormányzatoknál.
2014-ben még 4,2 milliárd forintos volt ugyanez a keret, de tavaly már csak 154 millió forintra tartottak igényt az önkormányzatok, amiből 105 munkatárs távozását oldották meg. 2013-ban 6,8 milliárdot lehetett volna elkölteni, viszont csak 1,8 milliárd forintra pályáztak az önkormányzatok. Ez azt is jelenti, hogy már nem nagyon van feleslegesnek mondható munkaerő azok között, akiket a települések foglalkoztatnak. Idén eddig 18 önkormányzat adta be a pályázatát, de három ütemben egészen augusztusig van erre lehetőségük a településeknek.
Az elmúlt évek létszám-leépítési lehetőségeihez mindenesetre az is hozzájárult, hogy egyes munkaköröket előszeretettel töltenek be közfoglalkoztatottakkal, akkor is, ha ez szabálytalan. Ilyenek jellemzően a kisegítő tevékenységek, például a takarítás, a portaszolgálat, vagy az óvodákban, iskolákban az udvaros, de arra is akad példa, hogy az óvodákban a gyerekek kísérésére, udvari felügyeletére ilyen munkaerőt alkalmaznak – mondta név nélkül a VS.hu-nak egy kisvárosi jegyző.
Mindez pedig csökkenti azoknak a munkahelyeknek a számát, ahova a közfoglalkoztatottak havi bruttó 79 ezer forintja helyett valamivel nagyobb összegért alkalmazhatnának munkaerőt (a minimálbér jelenleg bruttó 105 ezer forint).
Igaz, még a kihágásokat bevalló önkormányzati vezetők is azt mondják, nem ez a jellemző. A közfoglalkoztatotti rendszert inkább az önfenntartás irányába akarják elvinni, vagyis például tésztát vagy térköveket gyártó üzemeket létesítenek és tartanak fenn, és ott próbálnak munkát adni azoknak, akik a piacon nem kelnek el.
Idén eddig 33 milliárd forintból 58 ezer közfoglalkoztatottnak adtak munkát – tájékoztatta a VS.hu-t a belügyminisztérium. Ők március 1-je óta dolgoznak, és egészen augusztus végéig biztosan számíthatnak a havi apanázsra. De lehet, hogy még tovább is. A jelenlegi tervek szerint szeptember 1-jétől meghosszabbítják a programot, július 1-jétől pedig – uniós források bevonásával – újabb 50 ezer embernek adnak munkát.
A belügyminisztérium előzetes számításai szerint (a 2014-ről áthúzódó kötelezettségekkel együtt) csaknem 100 milliárd forintot fordíthatnak közfoglalkoztatottakra az állami és önkormányzati munkaadók. Ez a keret mintegy 164 ezer – amúgy állástalan – embernek jelent havi bevételt. Válaszában a minisztérium megállapította:
“Látható tehát, hogy a jelen költségvetési lehetőségek között nagyjából 100 milliárd forint előirányzat jut a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás támogatására évente.”
Ez
azonban azért meglepő, mert az idei évre szóló költségvetés 270
milliárd forintot szán a közfoglalkoztatásra. Így vagy sokkal több
olyan közmunkás lesz, akinek fél évnél is rövidebb ideig jut pénz, vagy
szűkül az eredetileg megszabott keret.
(Szabó Yvette)
A korrupció második legnagyobb harcosa
Alig egy
évvel ezelőtt Soros György “javaslatára” egy “szakértőgárdát”
állítottak össze Ukrajnában, ami a puccsal hatalomra juttatott
Jacenjuk-kormány mellé kirendelve a “nyílt társadalom megvalósításán”
kezdett munkálkodni. Ebbe beletartozik az államilag támogatott
homoszexuális propaganda, az állami vagyon fillérekért eladása
(amerikaiaknak), és a politikai ellenfelekkel leszámolás legalizálása,
amit a korrupcióellenes harcra hivatkozva engedélyeztek a kijevi
puccsistáknak. Ez a “szakértői gárda” azonban végezhetett Ukrajnával,
mert mint kiderült, továbbállnak egy másik térségi országba.
Cyril
Gaburici, Moldova miniszterelnöke a napokban Kijevben tett látogatást,
majd egy igen megdöbbentő kijelentést tett; szerinte Moldovába érkezik
Mihail Szaakasvili, volt grúziai államfő. Szaakasvilit egyébként
Grúziában hivatali visszaélések miatt elítélték, és Grúzia
kezdeményezte az Interpolnál a nemzetközi körözés kiadását, – amit az
Interpol azóta nem hajlandó megkezdeni, vélhetően ugyanazon lobbicsoport
tevékenységének köszönhetően, ami a szökésben lévő államfőnek már
sokadik országban intézett befolyásos pozíciókat. Szaakasvili, miután
elmenekült a grúziai igazságszolgáltatás elől, szökését követően
Magyarországon próbált menedékjogot szerezni, ugyanis Orbán Viktor régi
barátja, és pártja bukott politikusai közül néhány levitézlett
atlantista egyébként is Áder János tanácsadójaként működik.
Magyarországi tartózkodása azonban nem volt felhőtlen, 2014
szeptemberében ugyanis már Görögországban fogták el. A görög hatóságok
azonban elengedték, mivel a sikeres bürokratikus akadályoztatásnak
köszönhetően addigra még nem adta ki az Interpol a Grúzia által
hónapokkal azelőtt kért nemzetközi körözést.
Miután
Szaakasvili Görögországból is távozott, Soros Györgynek felmerült az az
ötlete, miszerint miért ne működjön Szaakasvili az ukrán
miniszterelnök helyetteseként, többek között a “korrupcióellenes harc”,
“sokszínű társadalom”, általánosságban véve az atlantizmus ügyének
előmozdítása érdekében. A volt grúziai államfő egy ideig Jacenjuk
tanácsadója és helyettese volt. Most úgy kerülhet Moldovába, hogy
Kijevben is kezd forró lenni a talaj. A kormány demokratikus
támogatással nem rendelkezik, legitimitását egy fegyveres puccs után 8
hónappal lebonyolított látszat-választás adja, amit már nyugati
szavazatszámláló program ellenőrzött. A kormányról mindent gondolnak az
emberek, csak azt nem, hogy tevékenységüknek köszönhetően csökkent a
korrupció. Szaakasvili korrupcióellenes harca tehát nem vált be
Ukrajnában. Mivel Grúziában körözés alatt áll, haza nem mehet, valamit
kezdeni kell egy ilyen “hasznos emberrel”, így a következő hónapokban
Moldovában fog fizetést felvenni a korrupcióellenes harcra hivatkozva
(ezt a miniszterelnök közölte).
Szaakasvili ukrajnai tartózkodása amiatt is vált tarthatatlanná, mert a
grúziai hatóságok részéről felmerült a gyanú, hogy a bukott atlantista
államfő illegalitásból szervezi az EuroMajdant Grúziában, és ehhez – a
kormányfő helyetteseként – az ukrán nemzetbiztonsági hivatalok
“szolgáltatásait” is igénybe veszi. Maga Szaakasvili egy interjú során
kijelentette, amiatt adja fel az ukrán miniszterelnök-helyettes
pozíciót, mert ahhoz le kellene mondania a grúz állampolgárságról. A
volt államfő tehát tervezi, hogy a jövőben még visszatér Grúziába, és
feltételezhetően nem abból a célból, hogy ott azonnal börtönbe kerüljön.
A Szaakasvili által mozgatott Egyesült Nemzeti Mozgalom az utóbbi
hónapok során kiterjedt kormányellenes megmozdulásokat tartott. A
tüntetések tömegbázissal ellátásához pedig a nyugati országok
támogatását élvezi; a grúziai fizetőeszköz elleni támadás lehetővé
tette, hogy az elértéktelenedés miatt jelentősen romoljanak a
megélhetési viszonyok Grúziában, ami a kormányellenes hangulat
felkorbácsolásának egy kulcsfontosságú mozzanata volt. Kormányellenesebb
hangulat – több tüntető Szaakasvili pártjának megmozdulásaira. Grúzia
felforgatásáig, a köztes időben pedig egy újabb országban tetszeleghet a
bukott atlantista politikus, mint a korrupcióellenes harc szakértője.
http://hidfo.ru/2015/05/korrupcio-szaakasvili/
http://hidfo.ru/2015/05/korrupcio-szaakasvili/
Donbassz mára virradóan
Donbassz frontjain a helyzet jottányit sem javult mára virradóan-a tegnapi naphoz képest. Minszk kedvező hatása még várat magára.
Néhány olvasónk szóvá tette, hogy valami malőr történhetett a tegnap esti beszámolóban. Szeverodonyecket nem lőhették ugyanis a valcmanisták, hiszen az ő uralmuk alatt van a város. Nos hát igazuk is van. Értelmezési zavar történt a Bal-Rad részéről. Nem a valcmanisták lőtték és nem Szeverodonyecket, hanem a népköztársaságiak aknavetőzték a Szeverodonyeck környékén lévő latorállásokat. Nem mindegy! A tévedésért elnézést kérünk.
Az LNR területén Sztanyica Luhanszka térségében meglehetősen heves lövöldözés volt egész éjjel. A tegnapi nappali lövöldözések és tüzérségi ostromok éjszakára elcsitultak a környéken.
Az éjszaka a legvadabb latortüzérségi támadások Gorlovkát érték. Szinte nincs a városnak olyan kerülete, amit ne ágyúztak volna. A legtöbbet a “Besszarábia” és a “Kurganka” kerületek szenvedtek.
Donyeck “viszonylag csendesen” vészelte át a mára virradó éjszakát. “Mindössze” a “Kijev” kerület egyik romos tömjébe csapódott egy kósza latorgránát, de csak további anyagi károkat okozott.
A repülőtér viszont bősz ágyúzás alatt állt.
Peszkiben is élénk éjszakai élet zajlott. Ott a felek továbbra is csak aknavetőket mernek bevetni egymás ellen.
Volnovahánál a valcmanisták késő éjszakára befejezték egy hírközlési rendszer kiépítését.
Sirokinonál volt kisebb lövöldözés, de alig egy óra alatt vége is lett.
A novoazovszki járásban fekvő Szahankát viszont mára virradóan ismét lőtte a martalóctüzérség.
Mariupol kikötője zsúfolásig megtelt latortechnikával. Folyamatosan rakodják ki, és küldik a városba és a városon kívül a tankokat, lövegeket, teherautókat.
https://balrad.wordpress.com/2015/05/08/donbassz-mara-virradoan-9/
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)