Tisztes távolból, tanktüzérséggel bombázza a Donyeck-Gorlovka útvonal szinte teljes hosszát a kijevi junta banditasereglete. Maradék-Ukrajnában szinte senki sem tud a Jaszinovatajánál történtekről.
Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2016. március 11., péntek
Románia az Európai Unió védőernyője alatt hadjáratot kezd a magyarság ellen
Románia
az Európai Unió alapelveibe ütköző módon akadályokat állít a magyarság
önszerveződése elé; terrorizmusvád és korrupcióellenes harc leple
alatt próbálják megakadályozni, hogy a romániai magyarok erős politikai
közösségeket építsenek, melyek képesek a kisebbségbe szorított
magyarság valós érdekképviseletére.
A román
kormány továbbra is egy kiszolgáltatott magyarságot akar, ami képtelen a
politikai érdekérvényesítésre – legalábbis erre engednek következtetni
Bukarest utóbbi hónapokban hozott lépései, melyek a magyarság
érdekképviseleti erejének módszeres elfojtására törekvés jegyeit
mutatják.
December
elsején, Románia nemzeti ünnepén vette őrizetbe a szervezett bűnözés
és terrorizmus elleni ügyészség (DIICOT) a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági
Mozgalom kézdivásárhelyi szervezetének elnökét, Beke Istvánt, akit
mostanra több mint három hónapja tartanak előzetes letartóztatásban,
anélkül, hogy bármilyen bűncselekménnyel kapcsolatba hozható lenne.
Őrizetbe vételekor a román hatóságok újévi ünnepségeken használatos
petárdákat foglaltak le, de terrorcselekmény előkészületeire utaló,
bizonyító erejű tényt azóta sem tudtak felmutatni. A mozgalom elleni
fellépés hetekkel később folytatódott; Szőcs Zoltánt, a HVIM erdélyi
elnökét december végén tartóztatták le, és “robbanóanyagokra vonatkozó
szabályok megsértésére történő felbujtással” gyanúsították meg. Február
22-én az ügyészség mindkettejük esetében újabb 30 nappal
hosszabbította meg a vizsgálati időt. A román hivatal azt állítja, Beke
Istvánt és Szőcs Zoltán “veszélyes a társadalomra” – de ezt
bizonyítékkal alátámasztani továbbra sem tudják.
Február
18.-án őrizetbe vették és kihallgatták Antal Árpád sepsiszentgyörgyi
polgármestert. Az Antal elleni fellépés házkutatással kezdődött, majd
Bukarestben kihallgatták a Korrupcióellenes Ügyészség (DNA) ügyészei. A
hatósági fellépés azt követően történt, hogy Sepsiszentgyörgy 12
millió eurós hitel felvételéről kötött szerződést az Európai
Fejlesztési Bankkal, amit infrastrukturális fejlesztésekre fordítana.
Az ő esete azonban nem egyedülálló, a román hatóságok a korrupció
elleni harc leple alatt komplett hadjáratot kezdtek a székelyföldi
önkormányzati vezetők ellen. Ráduly Róbert – Csíkszereda polgármestere –
és Mezei János – Gyergyószentmiklós polgármestere – ellen szintén
vizsgálatot indítottak, és fogást keresnek rajtuk.
Az
Erdélyi Magyar Néppárt elnökét, Biró Zsoltot kifütyülték a székely
szabadság napján tartott marosvásárhelyi tömegdemonstráción, amit a
politikus később fizetett provokátoroknak tulajdonított, akiknek célja a
rendezvény megzavarása és az autonómia ügyének hátráltatása volt.
Napokkal a rendezvény előtt az erdélyi magyar pártok közös
nyilatkozatban tiltakoztak a magyarellenes politikai lépések ellen; a
román hatóságok azonban valamennyi, a hatósági terror ellen hangját
felemelő magyar politikai közösség ellen szisztematikus nyomásgyakorlást
folytatnak.
Az intézkedések célja Bukarest eddigi lépései alapján jól körvonalazható: megakadályozni, hogy a magyar pártok a közéletben aktívan foglalkozzanak az autonómia gondolatával. Ezzel párhuzamosan a román hatóságok törekszenek arra, hogy a romániai magyar kisebbséget elszigeteltségbe kényszerítsék:
megpróbálják megakadályozni, hogy a romániai magyar politikai
közösségek vezetői kapcsolatokat építsenek az anyaország politikai
szervezeteivel. Szávay Istvánt, a Jobbik alelnökét indok nélkül három
évre kitiltották Romániából, ami szintén alátámasztja a határ két
oldalán élő magyarság elválasztására, politikai elszigetelésére
törekvést. A határon túli magyar közösségek és a magyarországi
társadalom közti kapcsolat bomlasztásával azonban Románia nem csak a
romániai magyarok ellen lép fel, hanem a világ magyarságának
megosztottságban tartására törekszik. A romániai magyarság politikai
önszerveződésének erővel elfojtása emiatt a magyar nemzet egésze elleni
ellenséges lépésnek tekinthető.
A
helyzetet tovább súlyosbítja, hogy Románia mindezt az Európai Unió
védőernyője alatt teszi, ami bár elvi szinten garantálja a tagállamokban
élő kisebbségek jogait, a gyakorlatban semmit nem tesz az ellen, hogy
Románia hatósági terrort alkalmazzon a magyar politikai közösségekkel
szemben, és megakadályozza a magyarlakta területek uniós forrásból
történő fejlesztését.
Ez a
folyamat az utóbbi egy év során fokozódó diplomáciai konfliktust
gerjesztett Románia és Magyarország közt. Augusztus 10.-én Románia
külügyminisztériuma bekérette a magyar nagykövetség képviselőjét, amiért
a bukaresti magyar nagykövet egy a román kormánynak nem tetsző
nyilatkozatot tett egy román napilapnak. Zákonyi Botond a Romania libera
napilapnak adott nyilatkozatában kijelentette, hogy a kétoldalú
kapcsolatok alakulása az infrastruktúrafejlesztés kapcsán folytatott
együttműködéstől is függ, amiben a román fél részéről egyelőre nem
látnak elegendő jóindulatot. Zákonyi kijelentette, hogy látványosan
késik a román-magyar határon át húzódó úthálózat összekapcsolása, és
felmerül annak lehetősége, hogy a román kormány szándékosan hátráltatja azt.
Áprilisban
a Jurnalul National román napilapban megjelent egy szakértői anyag,
ami abból vezeti le Erdély függetlenedésének várható bekövetkeztét,
hogy az új nemzetközi környezetben a régiók a politikai határoktól
függetlenül, gazdasági hatalmi pólusok vonzáskörzetében mozognak, amire
a politikának minimális ráhatása sincs. Ilie Șerbănescu elemzésében
kifejtette, hogy Erdély számára Bukarest a leggyengébb gazdasági
hatalmi pólus; a régió számára Budapest és Bécs sokkal inkább
meghatározó erőközpont, és a politika rövid időn belül követni fogja a
gazdasági realitásokat. A román kormány emiatt mostanra retteg már az
úthálózat összekapcsolásától is; a korszerű infrastruktúra
megjelenésével az erdélyi magyarság néhány év leforgása alatt jóval
szorosabb gazdasági kapcsolatba kerülhet az anyaországgal, mint a múlt
század világrendjében, mesterségesen létrehozott román állammal. Ebben a
viszonylatban igen árulkodó jel, hogy a román hatóságok egy magyar
polgármester ellen az Európai Fejlesztési Bankkal kötött szerződés miatt
indítanak vizsgálatot. Nem csak a magyar politikai szervezetek ellen
kezdtek hadjáratot, hanem a magyarlakta régiók fejlesztésének
megakadályozására is.
http://www.hidfo.ru/2016/03/romania-az-europai-unio-vedoernyoje-alatt-hadjaratot-kezd-a-magyarsag-ellen/
http://www.hidfo.ru/2016/03/romania-az-europai-unio-vedoernyoje-alatt-hadjaratot-kezd-a-magyarsag-ellen/
Finnország népszavazást írhat ki az eurozónából kilépésről
Finnország
parlamentje nemsokára megtárgyalja annak lehetőségét, hogy
népszavazást írjanak ki az eurozónából kilépésről. Több mint ötvenezer
aláírást gyűjtött össze egy petíció, ami követeli az euró feladását és a
nemzeti fizetőeszköz visszaállítását.
A
parlament március 10.-én döntött arról, hogy megtárgyalja a petícióban
foglaltakat. Bár az ülés időpontjáról még nem született döntés, a
Deutsche Welle német napilap azt írja, már a következő hetek során
döntést hozhatnak a referendum kiírásával kapcsolatban. A Reuters
hírügynökség szintén a népszavazás lehetőségével foglalkozott,
hozzátéve, hogy a finn lakosság több mint egyharmada támogatja a nemzeti
fizetőeszköz visszaállítását.
A
helyzet komolyságát mutatja, hogy a petíciót nem valamelyik
rendszerellenes mozgalom indította, hanem Paavo Väyrynen, az ország volt
külügyminisztere. A politikus a petícióban kijelenti, hogy az euró
eltörlését a társadalom tekintélyes része támogatja, ennek okán a közös
európai fizetőeszköz használatával kapcsolatban indokolttá vált a
lakosság közvetlen megkérdezése.
Finnország
2002-ben állt át az euró használatára. Bevezetését azonban az euró
elutasítottságának fokozódása követte, ami azt mutatja, hogy az új
fizetőeszközre átállás a mindennapokban érezhető negatív
következményekkel járt, melyek több mint egy évtized alatt sem
mérséklődtek.
Egy
2015. novemberi felmérés szerint a finn lakosság 64%-a támogatja az
euró mint fizetőeszköz megtartását. Ellenzői szerint azonban a nemzeti
fizetőeszköz használatára visszaállással könnyebben kezelhetőek
lennének a gazdasági problémák; egy tagállam kormánya a saját pénznem
értékének befolyásolásával enyhítheti az országot sújtó negatív
gazdasági folyamatok hatásait, miközben ugyanezt nem tudják megtenni,
miután átálltak az euró használatára.
http://www.hidfo.ru/2016/03/finnorszag-nepszavazast-irhat-ki-az-eurozonabol-kilepesrol/
http://www.hidfo.ru/2016/03/finnorszag-nepszavazast-irhat-ki-az-eurozonabol-kilepesrol/
Küszöbön áll Líbia lerohanása: vége az afrikai menekülthullámnak?
Megérkeztek a nyugati különleges egységek és készen vannak már az európai és amerikai tervek is a megrendült állam megszállására. A nyugati katonai lépések időzítése összefügg a közelgő tavasszal, hiszen több százezer migránst és menekültet kell eltéríteni attól, hogy Európa felé útra keljenek.
Moammer Kadhafi néhai líbiai vezető egy 2011 márciusában készült interjúban azt állította: ő finanszírozta Nicolas Sarkozy előző francia államfő 2007-es kampányát. Ez nem biztos, hogy egy szerencsés beismerés volt, mert Sarkozy irányításával aztán 2013-ban Franciaország vállalt vezető szerepet a líbiai katonai akcióban és elsőként mértek légicsapásokat líbiai célpontokra.
Az egységes líbiai állam azóta darabjaira hullott, sőt egész Kelet-Afrika destabilizálódott. Líbia sorsában még külügyminiszterként kulcsszerepet játszó Hillary Clinton mindenesetre hétfőn egy kampány-rendezvényen újonnan kiállt az akkori beavatkozás mellett – igaz, tőle nem is vártunk mást. A széthasadt országban az egyik líbiai kormány és az iszlamisták irányítása alatt álló ’Általános Nemzeti Kongresszus’ Tripoliban székel.
A Nyugat pedig azt a 2014-es választásokat megnyert parlamentet ismerte el, amely Tobrukban székel. Míg Egyiptom és az Egyesült Arab Emírségek Tobruk mellé álltak, addig Törökország, Katar és Szudán Tripolit támogatják.
Az Iszlám Állam (IS) szintén megvetette a lábát az észak-afrikai olajállamban. Sirte városának környezetében és onnan folytatja regionális destabilizációs műveleteit. A múlt héten a tunéziai biztonsági erők 28 Líbiából jött IS harcossal végeztek Ben Guerdane városánál, miután tűzharc alakult ki egy katonai bázisnál és egy rendőrörsnél. Három hete egy amerikai légicsapás semmisített meg 50 IS harcost Sabratha városánál, a tunéziai határ közelében.
Európai tervek egy baráti kormány megalakítására
Az EU január 29-én kelt titkos katonai beavatkozási terveit a Wikilieaks hozta nemrég nyilvánosságra. Az Enrico Credendino admirális által jegyzett terv hivatalos célja, hogy megállítsák az embercsempészetet a Földközi tengeren át. Az admirális felszólítja az EU intézményeit és tagállamait, hogy segítsék elő egy „megbízható”, EU-barát kormány megalakítását.
Bár Washinton és európai szövetségeseinek hivatalos véleménye az, hogy a katonai műveletekkel meg kell várni a líbiai egységkormány megalakulását, az utóbbi hetekben több száz amerikai, brit, olasz és francia katona érkezett az országba a különleges egységektől, hogy előkészítse a terepet egy nagyobb hadművelet számára. A katonák részt vesznek a nyugati Miszrata és a keleti Bengázi városában a helyi milicisták kiképzésében.
Múlt héten az Corriere della Sera napilap értesülései szerint az olasz fegyveres erők ötven fős speciális felderítő egysége indult el. Ezek munkáját az olasz titkosszolgálatnak a külbiztonságért felelős hivatala (Aise) vezeti. Bevetésükről az olasz kormányfő döntött, akinek az olasz törvények értelmében rendkívüli és sürgős külföldi válsághelyzetekben nem kell a parlament felhatalmazását kérni. A következő lépés háromezer olasz katona Líbiába küldése lesz.
Készek a részletes amerikai tervek is
Ashton Carter amerikai védelmi miniszter múlt kedden nyújtotta át a Fehér Háznak részletes katonai hadműveleti terveit, amelyet közösen dolgozott ki a Pentagon Afrikai Főparancsnoksága és a Közös Különleges Műveletek Parancsnoksága (JSOC). A terv 30-40 IS célpont elleni légicsapás-sorozattal számol, amely magában foglal kiképző bázisokat, parancsnoki állásokat és lőszer-raktárakat.
A
nyugati katonai lépések időzítése összefügg a közelgő tavasszal, hiszen
több százezer migránst és menekültet kell eltéríteni attól, hogy
Európa felé útra keljenek. Mindezt összhangban az Égei-tenger körül
folytatott diplomáciai és katonai műveletekkel, ahol az elmúlt napokban
az EU és a NATO próbálja megakadályozni a múlt évi menekülthullám
megismétlődését.
(privatbankar Káncz Csaba jegyzete)
A NATO az atomháború szélére sodorja Európát
A
NATO véglegesen felhagy a nukleáris leszereléssel, és azt tervezi,
hogy a non-proliferációs egyezmények nyílt sértésével atomfegyvereket
telepít Kelet-Európába. A nyugati katonai tömb agresszív lépése
Oroszországot ennek megfelelő válaszlépésekre kényszeríti.
A
Kommerszant napilapnak adott interjút egy vezető orosz diplomata, aki
arról nyilatkozott, hogy a NATO atomfegyverek elhelyezésére készül
Európában, ami Oroszországot adekvát válaszlépésre kényszeríti. Korábban
erre utalt az a tény, hogy a NATO-légierő nukleáris fegyverek
hordozására képes gépeket összpontosított Kelet-Európában, különösen a
balti országokban. A NATO szeptemberben az “Atlanti Megoldás” nevű
hadgyakorlatra hivatkozva küldött atombomba
hordozására alkalmas repülőgépeket közvetlen az orosz határ mellé, a
balti országokba. A nyugati országok akkor orosz propagandának nevezték
azt az információt, miszerint a NATO atomfegyvereket akar elhelyezni
Kelet-Európában. Vezetőik kijelentéséről azonban hónapokon belül
egyértelművé vált, hogy hazugság volt: az utóbbi hetek folyamán a NATO
már hivatalos szinten is elismerte, hogy újabb – amerikai – B61-12
atombombákat helyez el Európában. Ennek okán az is egyértelmű, hogy az
atombomba hordozására alkalmas gépeket már ennek előzetes lépéseként
küldték a balti országokba, a nyilvánosságnak pedig egyszerűen hazudtak a
tervezett lépés kapcsán.
Mihail
Uljanov, az orosz külügyminisztérium non-proliferációs és
fegyverkontrollért felelős hivatalának igazgatója pénteken a
Kommerszantnak nyilatkozva azt mondta, a NATO agresszív lépése ennek
megfelelő választ követel meg Oroszországtól. “A katonai szférában
általános törvényszerűség, hogy minden lépés válaszlépést kényszerít ki.
Biztos vagyok benne, hogy Oroszország adekvát választ ad az amerikai
atombombák Európában elhelyezésére, és ennek részletei a körülmények
alapos vizsgálata mentén kerülhetnek megállapításra.”
A NATO
jelenleg azt tervezi, hogy a Németországban, Belgiumban, Olaszországban
és Törökországban elhelyezett összesen 180 darab B61-es atombombát a
2020-as évek elejére B61-12 változattal helyettesítse. Arról azonban
nincsenek elérhető információk, hogy a “korszerűtlen” atombombákat
hatástalanítanák, így valószínűsíthető, hogy azok a szövetség más
országaiba lesznek áthelyezve. Tekintve, hogy a NATO az utóbbi egy év
folyamán agresszív haderő-összpontosítást folytatott a balti
országokban, és – az amerikai légierő és páncélos haderő mellett – több
tízezer amerikai katona jelent meg Kelet-Európában, ez 180 atomtöltet
megjelenését vetíti előre a balti országokban és Nyugat-Ukrajnában.
Uljanov
kijelentette; ezzel a NATO egyértelműen kinyilvánította, hogy
szándékosan és hosszú távon sérti a nukleáris leszerelés kapcsán
érvényben lévő nemzetközi egyezményeket. A nyugati katonai tömb újra
atomfegyverek felhalmozásával akarja biztosítani a világpolitikában az
elmúlt évtizedek során szerzett domináns szerepét. Ez nemcsak globális
szinten újraindítja a nukleáris fegyverkezést, hanem haszontalanná tesz
minden, a nukleáris leszerelés terén eddig elért eredményt.
Amennyiben
a NATO elkötelezett marad az atomfegyverekkel folytatott erőfitogtatás
irányába, Oroszország számára nyitott a lehetőőség, hogy ennek
megfelelő választ adjon az újonnan jelentkező fenyegetésre. A NATO
nukleáris fegyverkezésére adott szimmetrikus válaszként Oroszországnak
lehetősége van arra, hogy számos atomfegyvert állomásoztasson mélyen az
Európai Unió határain belül. A Kalinyingrád enklávé Oroszország része,
délről Lengyelországgal, északkeletről Litvániával határos, nyugatról a
Balti-tenger határolja. Amennyiben a NATO nukleáris csapásmérő erőt
épít a balti országokban és Kelet-Európában (az orosz határ mentén),
egy a nyugati katonai tömb által kezdett expanzív háború esetén
Moszkvának lehetősége van arra, hogy közvetlen a lengyel határ mellől
indítson nukleáris csapást az agresszor ellen. Olyan módon, hogy ahhoz
nem kell atomfegyvert állomásoztatnia az orosz határon kívül. Ennek
okán, a NATO-országok jelenlegi biztonságpolitikája nem csak
értelmetlen, de egyben öngyilkos jellegű is, amivel az atomháború
szélére sodorják Európát.
Egy
ilyen nagyhatalmak közti összecsapás elsősorban az Amerikai Egyesült
Államok érdeke, hiszen maga a konfliktus az amerikai határtól tízezer
kilométerre történne, ezáltal az USA területén nem jelentene közvetlen
katonai fenyegetést. Érdekeltek-e a térségi országok vezetői egy olyan
biztonságpolitika fenntartásában, amiben Közép- és Kelet-Európa csak
mint járulékos veszteség szerepel?
http://www.hidfo.ru/2016/03/a-nato-az-atomhaboru-szelere-sodorja-europat/
http://www.hidfo.ru/2016/03/a-nato-az-atomhaboru-szelere-sodorja-europat/
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)