Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2016. április 13., szerda
Moszkal belelendült… Mármint a deszovjetizálásba-deoroszizálásba.
Moszkal
genyeral-gubernator Keresztapálkodásának lakossági visszhangja komoly
nyögés lesz majd. Ugyanis az átkereszteléssel járó mindennemű kiadás
pénzbe kerül. A járulékos költségeket viszont a Keresztelő Szent
Moszkal már nem vállalta magára. Azt az érintett utcák lakóinak kell
állni. Nem lesz olcsó mulatság. De hát egy keresztelő kiadásokkal jár.
Cameron: nem engedjük be a gazdasági bevándorlókat
Az
Egyesült Királyság megvédi határait azoktól a migránsoktól, akik
gazdasági okokból érkeznek az Európai Unió területére – mondta David
Cameron, brit miniszterelnök. Nem engedik be a gazdasági migránsokat,
ehelyett a tényleges menekülteknek nyújtanak segítséget.
2015.
szeptemberében Cameron nem volt hajlandó részt venni az Európai Unió
kvótarendszerében, amivel mintegy 160000 migránst osztottak volna el a
tagállamok közt – ehelyett inkább elvállalta, hogy az Egyesült
Királyság befogad legfeljebb húszezer menekültet 2020-ig, akiket csak a
szíriai határ mentén működő menekülttáborokból engednek be az országba.
Szerdán Cameron az országgyűlés előtt felszólalva azt is mondta,
“az
Európai Unióba érkező gazdasági migránsoknak nincs joga az Egyesült
Királyságba jönni. Nincs európai állampolgárságuk… országunknak határai
vannak, ezeket a határokat pedig tartani fogjuk.”
Az uniós
határügynökség – Frontex – 2015. folyamán több mint 1,85 millió
határsértést regisztrált. A migránsok többsége Németországba és
Svédországba utazott, de a szigetország is a migránsok elsődleges céljai
közé tartozna. Franciaországnak érvényben van egy megállapodása az
Egyesült Királysággal arra vonatkozóan, hogy a migránsokat a
csatorna-alagút francia oldalán tartják. Párizs azonban azzal fenyeget, hogy felmondják ezt a megállapodást, ha a britek kilépnek az Európai Unióból.
http://www.hidfo.ru/2016/04/cameron-nem-engedjuk-be-a-gazdasagi-bevandorlokat/
Martin Schulz elismerte, hogy senki nem bízik az Európai Unióban
Bizalmatlansági
szavazás Hollandiában, brit kilépési referendum, terjedő
euroszkepticizmus – az Európai Unió széthullásának veszélyére
figyelmeztet az Európai Parlament elnöke. A tagállamok egy része
központosítani akar, mások inkább függetlenednének.
Martin
Schulz a Frankfurter Allgemeine Zeitung német lapnak adott
nyilatkozatában elismerte, hogy az emberek elveszítették bizalmukat a
nemzeti és az európai hivatalokban egyaránt; emiatt fennáll az Európai
Unió széthullásának veszélye – részben az erősödő euroszkeptikus pártok
miatt. “Ha a britek kilépnek az EU-ból, egyre több követelés lesz
újabb kilépési referendumokra. Európában csúszós úton járunk, alig akad
olyan kormány, ami tényleg meg tudná nyerni az embereket.”
Schulz kijelentése azt mutatja, az
európai vezetők valóban megértették, hogy a Hollandiában tartott
referendum egy bizalmatlansági szavazás volt az Európai Unió ellen.
A referendum során a választók 61%-a leszavazta az ukrán társulási
egyezményt, ezáltal az Európai Unió további bővítésére mondott nemet.
Időközben
David Cameron brit miniszterelnök az Európai Uniós tagság megtartása
mellett kampányol, de saját pártjában is megosztottság övezi ezt a
kérdést, valamint az EU-ban valamennyi euroszkeptikus mozgalom
várakozva tekint a június 23.-i brit kilépési referendumra.
Az
Európai Unió egyben tartása az utóbbi egy év során különösen nagy
erőfeszítést igényelt, mert a migrációs válság összeadódott az
eurozónában jelentkező problémákkal, a megoldások tekintetében pedig a
tagállamok minden esetben megosztottságot mutattak. A migrációs válság
teljes káoszhoz vezetett, előidézte a schengeni övezet széthullását,
miközben a tagállamok vezetése szembefordult a Törökországgal kötött
egyezménnyel, melynek részeként az EU egy külső hatalom kezébe helyezte
az Európába irányuló bevándorlás ellenőrzését.
Angela
Merkel német kancellár intézkedései szintén káoszhoz vezettek, főként,
hogy 2015-ben Németország határai nem csak ellenőrizetlenül nyitva
álltak minden bevándorló előtt, de a kancellár “emberséges”
megnyilvánulásainak köszönhetően a második világháború óta látható
legnagyobb népvándorlás kezdődött Európába(n). Ennek hatására számos
tagállam – Magyarország, Macedónia, Szlovénia, Ausztria, Bulgária –
határellenőrzést vezetett be egyes határszakaszokon.
A 160
ezer migráns Görögországtól és Olaszországtól való átvétele és a
tagállamok közti elosztása szintén a tagállamok ellenállását váltotta
ki, hiszen a schengeni övezet külső határai nincsenek lezárva,
Görögország és Olaszország máig beengedi és/vagy partra hordja a
migránsokat, ezáltal a kvótarendszeren keresztül az Európai Bizottság
néhány év alatt akár több százezer migránst is letelepíthetne minden
tagállamban. Ebből az egyezményből mindössze ezer migráns áttelepítése
sikerült, de Csehország ennek kapcsán is jelezte, hogy a gyakorlatban
nem működik az intézkedés, mert az átvett “menekültek” Csehországból is
menekülni próbáltak; áthelyezésükkor a német határon kellett újra
elfogni őket.
Az
Európai Unió migrációs egyezményeit eközben nem csak a tagállamok
kritizálják, hanem számos nem-kormányzati szerv, nemzetközi emberi jogi
csoportok – humanitárius jelszavak mentén – szintén ellenzik a
mesterséges lakosságmozgatást.
Az
eurozónában konfliktus keletkezett az Nemzetközi Valutaalap és az
Európai Unió közt is, mert az IMF fenntarthatatlannak tartja Görögország
hitelinfúzión való életben tartását, de Brüsszel ezt tartaná
szükségesnek, hogy a függő helyzet által ellehetetlenüljön a tagállam
kilépése. Görögországban az adórendszer lett alapjaiban átformálva,
megvonják a szociális juttatásokat, és nem csak a migrációs válság, de a
nyugdíjrendszer átalakítása miatt is mindennaposak a tüntetések.
Az egyre
szaporodó válsághelyzetek közepette Franciaország is egyre
erőteljesebb nyomást gyakorol azirányba, hogy létrejöjjön egy új európai
parlament, amelyben már csak az eurozóna tagállamok vennének részt,
melyek közös politikával próbálnák megtartani az eurót mint “egyetlen
európai fizetőeszközt”. Ez az úgynevezett “kétsebességes Európa”
elgondolás valójában az Európai Egyesült Államok irányába tett lépés,
hiszen az új parlamentben résztvevő tagállamok további állami
jogköreikről mondanának le, vagyis újabb lépést tennének egy
központosított “európai állam” irányába. Az euró fenntartását azonban
szintén számos tagállam kritizálja; a britek már elérték, hogy
mentesüljenek az euró mint “egyetlen európai fizetőeszköz” bevezetésének
kötelezettsége alól, de az utóbbi évtizedben csatlakozó tagállamok egy
része szintén elutasítja az euró használatát; vagy, mert már
bevezették és emiatt romlott az életszínvonal, vagy amiért más országok
példájából tanulva inkább elkerülnék a bevezetését.
http://www.hidfo.ru/2016/04/martin-schulz-elismerte-hogy-senki-nem-bizik-az-europai-unioban/
http://www.hidfo.ru/2016/04/martin-schulz-elismerte-hogy-senki-nem-bizik-az-europai-unioban/
Szíria
Szíriában a kormány ma csendet hiretett! Meg választásokat. Ugyanis ma tartják meg a négyévente esedékes parlamenti választásokat az országban. Így aztán érthető, hogy a damaszkuszi kormány csendrendeletet adott ki fegyveres erői számára.
Nyilvánvaló, hogy a felhívás nem igazán hatja meg a kormányellenes bűnbandákat, és a kormányhadsereg sem fogja válasz nélkül hagyni az ellene irányuló támadásokat. Úgyhogy ma is inkább csak zaj lesz. Meg választás.
A legforróbb pont a török határhoz közeli Aleppo városa. Nagy dolgok készülődnek ott. A várostól délre mintegy 8000 an-Nuszra és vele szövetséges pribék vonult fel, míg a várostóül északi irányban nagyjából 1500. Ezek már most is javában csépelik egymást az ISIS-sel. Akiket a törökök is ágyúznak rendesen. Meg a kurd Népi Önvédelmi Osztagokat, amelyek pedig harcolnak az ilyen-olyan martalócbandák ellen.
Az ISIS meg lövöldöz ágyúival, aknavetőivel körkörösen. Tegnap török területet is lődöztek. A török oldali Kilis települést ismét megszórták. Több helyi civil is megsebesült.
Aleppotól déli irányban pedig fölkészült a kormányhadsereg. Egy már holnap megindítandó offenzívára, amelynek végső célja Aleppo felszabadítása. Ami pedig a dolgok rövire zárását jelentheti. Azaz: végső döntés a háború kimenetelét illetően. Az esélyek egyértelműen a kormányhadsereg oldalán.
Amely azért nem ült az utóbbi napokban sem ölbe tett kezekkel.
Latakia tartományban is támad-lő mindenki-mindenkire. Martalóc-martalócra, martalóc kormányerőkre, kormányerők martalócokra. Általában elmondható, hogy a martalócok húzzák a rövidebbet.
Damaszkusz Kelet-Gura felé eső vidékén tegnap a köztársasági gárda elvágta a rablóhordák fő útánpótlásának számító útvonalát Tal Kurdi-Sawwan között. Az akció pontosan olyan volt, mint amikor a verekedő verebek közé beront a macska. A pribékhordák éppen egymást aprítottál, amikor a nagy lármára fölfigyelő kormányerők rajtuk ütöttek.
Tovább gyilkolásszák egymást a Yarmouk palesztin menekülttábor teljes ellenőrzéséért küszködő latorbandák. Ebben a Daesh sokkal jobb mint az an-Nuszra. Már nem sok hiányzik nekik, hogy végépp fölszámolják az Al-Qaida-szövetséges vetélytársat.
Homsz tartományban az orosz légierő tette a dolgát tegnap.
Deir ez-Zor városának az Eufrátesz-parti nyugati Harabish negyedére csapott le az ISIS bűnbanda. Itt is a vetélytárs an-Nuszra haramiasereglet járt pórul. Mire leszámoltak egymással, megérkeztek a kormánycsapatok. Lerendezték a sebeiket nyalogató győztes ISIS-t, és elfoglalták a kerületet. A “győztesek” pedig csónakokon, meg úszva-kinek milyen eszköz jutott-a Saqr-sziget felé-ha nem is angolosan!-de sietve távoztak.
http://www.balrad.com/2016/04/13/sziria-109/
Előrehozott országgyűlési választások Szíriában
Kezdetét vették az előrehozott országgyűlési választások a Szíriai Arab Köztársaságban; nagyhatalmi paktum áll a háttérben, de a mintegy öt éve húzódó háború során sikerült megőrizni az ország stabilitását.
Bassár el-Aszad szíriai államfő február 22.-én rendelte el az előrehozott választások megtartását, gyakorlatilag percekkel azt követően, hogy Oroszország és az Egyesült Államok megállapodásra jutott a tűzszünetről. A fegyvernyugvás öt nappal később vette kezdetét, és nemzetközi megfigyelők mindvégig figyelemmel kísérték a feltételek betartását, annak ellenére, hogy kiújuló helyi harcokkal számos esetben sértették a tűzszüneti egyezményt.
Az országban mintegy 2500 jelölt indul 250 parlamenti mandátumért. A szíriai választópolgárok országosan mintegy 7000 szavazóhelyiségben voksolhatnak, és a választást számos nemzetközi sajtóorgánum is közelről figyelemmel kíséri. Walid Moallem szíriai külügyminiszter márciusban azt mondta, a választások kimenetele nem fogja befolyásolni a Genfben, az ENSZ közvetítésével zajló béketárgyalásokat. Bassár el-Aszad pedig kijelentette, hogy nem vár jelentős változást a szíriai parlament összetételében, de önmagában a választás sikeres lebonyolítása megerősíti a szíriai államiságot, amit az utóbbi évek során számos terrorszervezet próbált kikezdeni.
A jelöltek magas száma szintén a kormány legitimitását támasztja alá, miközben orosz törvényhozók Szíriában tett látogatásaik során arról számoltak be, hogy a helyi vallási közösségek is támogatják a választást, és el fogják ismerni az eredmények hitelességét. Szíriában legutóbb 2012. májusában tartottak választásokat, amelyen több mint ötmillió választó adta le szavazatát.
http://www.hidfo.ru/2016/04/elorehozott-orszaggyulesi-valasztasok-sziriaban/
http://www.hidfo.ru/2016/04/elorehozott-orszaggyulesi-valasztasok-sziriaban/
Hazugság: Orbán szerint nincs „panamázás” a kormány közelében
MNB, belvárosi ingatlanok, MET (Magyarország Energiakereskedő Zrt.), lepetepedési államkötvény, Andy Vajna kaszinóbiznisze. Hogy mi az, ami mindezekben közös? A kormány és az offshore-cégek.
Orbán Viktor szerint a kormányzat közelében nincs offshore-érdekeltség, hiszen „mindannyiuk [kormánya tagjai] rendszeresen leadja vagyonbevallását, fel sem merült, hogy bármelyikük is érintett lehet”. Pedig a valóság mégiscsak megérdemelné, hogy néha rátekintsen a miniszterelnök úr.
Nem kell
ugyanis messzire mennie, elég csak hátrafordulnia a parlamenti
patkóban, ha érdeklődni akarna kormányközeli offshore-érdekeltségekről.
Rogán Antal offshore-biznisze, a gazdag migránsoknak pénzért
letelepedést kínáló letelepedési kötvények osztogatása ugyanis egy
évben 50 milliárddal rövidíti meg az államkasszát. De Andy Vajna
kaszinói fölött is nagyvonalúan átsiklott a magyar miniszterelnök.
Panamázás: az alapok
Sokan,
sokféleképpen leírták már a jelenséget, ezért mi nem is azzal
foglalkoznánk igazán, hogy miért óriási jelentőségű a panamai
offshore-cégeket keltető Mossack Fonseca adatainak nyilvánosságra
kerülése, arról ugyanis bőven elég annyit tudni, hogy a globális
offshore-üzletág egyik piacvezető cégéről van szó, és hogy ez az
adathalmaz a valaha elkapott legnagyobb fogás: több ezerszerese a
2010-es WikiLeaksnek, de sokszorosa a 2013-ban Edward Snowden által kiszivárogtatott amerikai hírszerzési adatoknak is. A hír24 gyorstalpalója jól körüljárja a konkrét esetet:
Forrás: Hír24.hu
Az
offshore-cégekben tartott vagyon egyébként többnyire nem számít jogilag
bűncselekménynek, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy olyanoknak hasznos a
szolgáltatás, akik kevesebb adót fizetnének, vagy egyszerűen azoknak,
akik nem örülnének, ha mások is tudnák, hogy miből és mennyi pénze van
valójában. Akárhogyan is, enyhén szólva visszatetsző, amikor
politikusainkról, közvetlen környezetükről derül ki, hogy ők is
offshore-cégekkel „adó-optimalizálnak”.
Miközben
ők döntenek arról is, hogy mennyit kell egy halandó magyar
állampolgárnak befizetnie az államkasszába, amelyből aztán többek közt
korrupt politikusainkat is finanszírozzuk.
De hát honnan tudjuk, hogy korruptak?
Egyszerű.
Vannak közvetett és közvetlen bizonyítékaink. Igen, az ellenzékből és a
kormánypártból egyaránt, de a mézes bödönhöz jelenleg igazán csak a
Fidesz-KDNP fér hozzá, így nem csoda, ha az utóbbi hat év legnagyobb
korrupciós botrányai is hozzájuk kötődnek.
Kezdjük a közvetett bizonyítékokkal: egy új kutatás 120 ezer közbeszerzés anyagát nézte át 2009-2015 időszakából, amelyből kiderült, hogy akár 140-320 százalék közötti túlárazás is előfordulhat, és 2009 óta meredeken nőtt az ártorzítás a magyar közbeszerzéseknél.
Forrás: CRBC I a túlárazás folyamatosan nő
Nincs min csodálkozni, mindennek tanúi voltunk.
Az elmúlt 6 évben szinte nem telt el úgy hét, hogy ne borult volna ki
egy-egy újabb bili a Fidesz-közeli korrupciós ügyek körül:
trafikmutyi, földmutyi, ormótlan ingatlannövekedések, elcsalt EU-s
pályázati pénzek, kaszinómutyi, letelepedési államkötvények, gázmutyi
és sorolhatnánk tovább az ügyeket, amelyeknek közös nevezője, hogy az egyik oldalon a közvagyon általában el, a másikon pedig a magánvagyon feltűnik.
A
közbeszerzések kapcsán tehát általános tendencia, hogy a verseny
fokozatosan csökken, miközben a transzparencia is egyre alacsonyabb
szinten van. Jelenleg az átláthatóság szintjében Chilével (!!)
versenyzünk, és az adatok egyre romlanak. A pályázatok közel
egyharmadát versenyeztetés nélkül adják oda a nyerteseknek, akik kilétét
sokszor titkolná az állam. Néha pedig közbeszerzés sincs, egyszerűen
kijelölik a piacon lévő cégeket. Nem véletlenül.
Közvetlen bizonyítékok:
Miközben Orbán Viktor szerint a kormányzat közelében nincs offshore-érdekeltség, hiszen „mindannyiuk rendszeresen leadja vagyonbevallását, fel sem merült, hogy bármelyikük is érintett lehet”, a valóság mégiscsak megérdemelné, hogy néha rátekintsen a miniszterelnök úr.
Itt
van például rögtön Rogán Antal offshore-biznisze, a gazdag
migránsoknak pénzért letelepedést kínáló letelepedési kötvények
osztogatása, amelynek haszna az állam jóváhagyásával offshore-cégeken
keresztül vándorolt a kijelölt zsebekbe. És vajon, kikhez megy az offshore-pénz? Van a listán Bibós kollégiumi szobatárs és expolitikus is. De mostanra biztosan nem ismeretlen senki számára a Quaestor-csoport tulajdonosa és elnök-vezérigazgatója, Tarsoly Csaba sem. Az eredmény: csak tavaly 50 milliárdot vittek ki Magyarországról ezek az offshore-cégek.
De itt van a MET-biznisz is, amelynek keretében a kormány megkerülte a földgázvásárlásra vonatkozó szabályokat, majd ahelyett, hogy a jóval olcsóbban vásárolt földgáz az államot gazdagította volna, vagy a rezsicsökkentés része lett volna a kizárólagos hozzáférés, az állam a MET nevű, offshore hátterű céggel fölöztette le
a olcsó gázból származó profitot. Így tudott az állami Magyar Villamos
Művek (MVM), az állami megtakarítás helyett az offshore hátterű MET
óriási magánprofitot termelni, 2012-ben például 50 milliárd forintot.
Andy
Vajna birodalma is jól teljesít, miközben kormánybiztosként is
funkcionál, az államtól ajándékba kapott kaszinóbirodalma
offshore-céghálóban végződik. Vajna egyszerűen azért lett
kaszinómogul, mert a Fidesz a kaszinópiacot is a képére szabta. 2014
májusában Fidesz-közeli milliárdosok kezébe vándoroltak a kaszinók üzemeltetésének koncessziós jogai. Ezek után a kormány további engedményeket adott a „szerencsés”
nyerteseknek. A koncessziós díjat áfamentessé tették, ráadásul
levonhatóvá vált a játékadó díjából. Azóta már Vajnáé az online
kaszinópiac és a TV2 is. Utóbbi persze gazdaságilag inkább teher, de hát
van honnan visszacsorgatni, ugyebár.
Mit is gondol erről valójában a kormány?
A
kormánytöbbség 2015. november 17-én leszavazta az arra irányuló
javaslatot, hogy állami beruházások ne kerülhessék el az adófizetést
offshore-cégeken keresztül. A Fidesz-KDNP ezzel egy olyan
kezdeményezést kaszált el, amelynek értelmében a közpénzek kezeléséből
kizárta volna az offshore-vállalkozásokat, az államigazgatásból pedig
az „offshore-lovagokat”.
Két éve Orbán még azt nyilatkozta a Kossuth Rádióban, hogy offshore-spekuláns nem lesz a Magyar Nemzeti Bank elnöke. A
korábbi éles offshore-ellenes retorika dacára saját embere, Matolcsy
György vezetése alatt álló jegybank is több százmilliós, esetenként
milliárdos értékben vásárol különböző ingatlanokat alapítványain
keresztül, részben offshore-cégektől. Érdekes, hogy míg az
offshore vonatkozások az előző jegybankelnöknél, Simor Andrásnál még
felháborították Orbán Viktort, Matolcsy esetében már elnéző, ha az, az
adóparadicsomokat kihasználó vállalatoktól vásárolgat töménytelen mennyiségű közpénzen villákat.
Gazdasági csoda a felcsúti focinál
Fennállása óta először lett nyereséges az első osztályban játszó felcsúti focicsapat mögött álló gazdasági társaság. Sikere akkora, hogy akár a legeredményesebbek is lehetnek a tavalyi beszámolók alapján.
2015-ben a Puskás Futball Kft., mely az első osztályban játszó klubot működtető gazdasági társaság, 259 millió forintos nyereséget realizált. Ezzel pedig lezárhatta az első nyereséges évét is a megalakulása óta, 2012-ben ugyanis 62 milliós veszteséggel nyitott, amit egy 146, majd egy 128 milliós mínusz követett.
A
2015-ös sikeres év “nagyságát” jól szemlélteti az, hogy ha a teljes
NBI-es mezőnyt nézzük, akkor sem 2014-ben, sem pedig 2013-ban nem volt
olyan társaság, mely ennél nagyobb, vagy hasonló nagyságrendű
nyereséget realizálhatott volna.
Tehát, ha a korábbi évek tendenciája uralja majd az NBI-es klubok
tavalyi évét is, akkor szinte biztosra vehető a Puskás Futball Kft.
gazdasági elsősége.
A tavalyi nyereséghez főként az járult hozzá, hogy több mint a duplájára tudták növelni nettó árbevételt: a 2014-es 706 millió után 1,445 milliárd forint folyt be a kasszába. Hasonló, milliárdot is meghaladó bevétele 2014-ben mindössze két gárdának volt, a Videotonnak és a Fradinak.
Az azonban, hogy minek köszönhető pontosan a növekedés, nem derül ki. A kiegészítő mellékletben ugyanis egyetlen szó erejéig sem térnek ki az árbevételek alakulására, összetételére.
A bevételek látványos megugrása mellett az anyagjellegű ráfordítások 43 százalékkal 325 millióra növekedtek, a személyi jellegűek pedig 24 százalékkal 744,5 millióra. Így üzemi szinten is már nyereséges lett a Puskás Futball Kft., 281,4 millió forinttal. Ebből a pénzügyi és a rendkívüli eredmény, valamint az adófizetési kötelezettség figyelembe vétele után 259 millió forintos tiszta nyereség maradt. Ezt a tulajdonos, vagyis A Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány nem vette ki osztalékként, hanem bent hagyta a társaságban.
Noha eredmény szintjén impozáns számokat produkált a cég, érdemes a mérlegből is néhány tételt kiemelni.
Egy év alatt ugyanis közel az ötszörösére (!) növekedett a bankbetétekben elhelyezett pénzösszeg, 547 millió forint volt a kimutatás szerint.
Igaz, ezzel párhuzamos a pénztárban lévő összeg a korábbi 20,9 millióról 8,5-re apadt.
A mérleg forrás oldalán a 2015-ös nyereségnek köszönhetően a cég saját tőkéje 23,7 millióról 329,6-ra növekedett, miközben több mint a triplájára ugrott a kötelezettségek állománya: 111,5 millióról 358,4-re. Ez teljes egészében rövid lejáratú kötelezettséget takar, amin belül is a két legnagyobb tétel az áfa 122,1 millióval, valamint a vevőktől kapott előlegek 155 millió forinttal.
(mfor)
Bal-Rad komm: Nincs itt szó semmiféle csodáról. Szakértelem, szorgalom, elkötelezettség! (A futball iránt!) Ha némi “fölsőbb” segítség-kapcsolat is beesik, az kimondottan jótékony hatású lehet. A pénzügyekre persze.
A futball? Na oda tényleg csoda kéne! De hát csodák-mint tudjuk-nincsenek!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)