Az ukrajnai orosz invázió előtt Oroszország minden tíz hordó elfogyasztott nyersolajból egyet szállított a világnak.

De mivel az Egyesült Államok, Kanada és Ausztrália embargót rendelt el az orosz nyersolajra, és néhány európai vásárló leállítja a vásárlásokat, a globális olajpiac az egyik legsúlyosabb zavarral néz szembe az 1973-as olajválság óta, amikor az Arab Kőolaj-exportáló Országok Szervezetének (OAPEC) tagjai Szaúd-Arábia vezetésével olajtilalmat hirdettek a nyugati országok ellen, amiért azok a Jom Kippuri háborúban támogatták Izraelt.

Az 1970-es évek közepén bekövetkezett energiaár-sokk hatására az országos maximális sebességhatárokat 70 mérföld/óráról 55 mérföld/órára csökkentették. A 21%-os sebességcsökkenés a gázfogyasztás megtakarításával volt egyenértékű.

Most a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) hasonló intézkedéseket javasolt az ukrajnai orosz inváziót és az orosz nyersolajra vonatkozó embargót követő olajársokk enyhítésére.

Az IEA szerint a nyugati gazdaságok négy hónapon belül 2,7 millió hordóval csökkenthetnék a napi olajkeresletet az emberek vezetési szokásainak korlátozásával, ami azt jelzi, hogy az autópályák sebességének csökkentésére irányuló lépés majdnem ellensúlyozná az áprilisi orosz termelés napi 3 millió hordós veszteségét.

"Ezek az erőfeszítések csökkentenék az árfájdalmat, amelyet a fogyasztók világszerte éreznek, mérsékelnék a gazdasági károkat, zsugorítanák Oroszország szénhidrogén-bevételeit, és segítenének az olajkeresletet fenntarthatóbb pályára állítani" - mondta az IEA.

Az IEA tízpontos cselekvési tervet mutatott be, amelyet reményei szerint a nyugati országok végrehajtanak az olajkereslet visszafogása érdekében.

 

 

1 - A sebességkorlátozások csökkentése az autópályákon legalább 10 km/h-val.

Hatás*: Körülbelül 290 kb/d olajfelhasználás megtakarítása a személygépkocsiknál, és további 140 kb/d a tehergépkocsiknál.

2 - Lehetőség szerint akár heti három napot otthonról dolgozzunk.

Hatás: Heti egy nap kb. 170 kb/d megtakarítás; három nap kb. 500 kb/d megtakarítás.

3 - Autómentes vasárnap a városokban

Hatás: Minden vasárnap kb. 380 kb/d megtakarítás; havonta egy vasárnap 95 kb/d megtakarítás.

4 - A tömegközlekedés olcsóbbá tétele és a mikromobilitás, a gyaloglás és a kerékpározás ösztönzése

Hatás: Körülbelül 330 kb/d megtakarítás

5 - A személygépkocsiknak a nagyvárosok útjaihoz való hozzáférésének alternatívája

Hatás: A nagyvárosok nagysebességű közlekedését csökkenti: Körülbelül 210 kb/d megtakarítás

6 - Az autómegosztás növelése és az üzemanyag-felhasználás csökkentését célzó gyakorlatok elfogadása.

Hatás: Körülbelül 470 kb/d megtakarítás

7 - A teherautók hatékony vezetésének és az áruszállításnak az ösztönzése

Hatás: Körülbelül 320 kb/d megtakarítás

8 - Nagysebességű és éjszakai vonatok használata repülőgépek helyett, ahol lehetséges

Hatás: Körülbelül 40 kb/d megtakarítás

9 - Kerüljük az üzleti célú légi utazást, ha vannak alternatív lehetőségek

Hatás: Körülbelül 260 kb/d megtakarítás

10 - Az elektromos és hatékonyabb járművek használatának megerősítése

Hatás: Körülbelül 100 kb/d megtakarítás

 

 

A mai olajársokk az 1970-es évek közepén bekövetkezett olajválságot idézheti fel, mivel azt sugallhatja, hogy az árszabályozás következik. Mario Draghi olasz miniszterelnök pénteken kijelentette, hogy a földgázpiacokon árszabályozás jöhet, ami valószínűleg azt jelenti, hogy a benzin lesz a következő.

Mark Twain egyszer azt írta, hogy "a történelem nem ismétli önmagát, de gyakran rímel". Azok a baby boomerek, akik emlékeznek az 1970-es évek közepére és az ársokk okozta fájdalmakra, valószínűleg megértik, hogy a mai zavarok még messze nem értek véget.

Ami a holtponton túl leselkedik ránk, az a stagfláció, ami pedig azon túl leselkedik ránk, az sokkal, de sokkal rosszabb.

https://www.pokolafoldon.hu/great-reset/az-elitek-arszabalyozast-disztopikus-utazasi-korlatozasokat-javasolnak-a-novekvo-energiakoltsegek-kezelesere