2022. augusztus 19., péntek

Az utasszállító repülőgép elmulasztotta a leszállást, miután mindkét pilóta 37 000 láb magasságban „elaludt”

A pilóták fáradtsága egyre gyakoribb és egyre komolyabb problémává válik.

Az Ethiopian Airlines két pilótája hétfőn (augusztus 15-én) reggel egy Boeing 737-es repülőgépet vezetett Szudánból Etiópiába, amikor a jelentések szerint mindketten elaludtak az irányításnál, és emiatt lekésték a leszállást.

Szerencsére az alvó pilótákat egy riasztó ébresztette fel, amikor a gép túlrepült a kifutópályán, és folytatta útját.

 

 

Az Aviation Herald szerint az Ethiopian Airlines ET343-as járatának helyi idő szerint reggel 6:20-kor kellett volna leszállnia az etiópiai Addisz-Abebában, miután két órán át repült a szudáni Kartúmból.

Az etióp főváros légiforgalmi irányítása megfigyelte, hogy a 154 utas befogadására alkalmas repülőgép 37 000 láb utazómagasságon maradt ahelyett, hogy a végső megközelítéshez leereszkedett volna.

 

 

A légiforgalmi irányítók több kétségbeesett kísérletet tettek arra, hogy kommunikáljanak a pilótákkal, de nem jártak sikerrel.

Miért nem kezdték meg az ereszkedést, hogy leszálláshoz hozzák az utasszállító gépet?

Nos, mindkét pilóta aludt.

"Kaptunk egy jelentést, amely szerint az Ethiopian ET343-as számú, Kartúmból Addisz-Abebába tartó járata 2022. augusztus 15-én ideiglenesen elvesztette a kapcsolatot az addisz-abebai légiforgalmi irányítással" - áll az Ethiopian Airlines pénteken kiadott közleményében.

"A járat később biztonságosan leszállt, miután a kommunikáció helyreállt. Az érintett személyzetet a további vizsgálatig kivonták a forgalomból".

"A vizsgálat eredménye alapján megfelelő korrekciós intézkedésekre kerül sor. A biztonság mindig is az első számú prioritásunk volt és marad" - áll a közleményben.

A Herald szerint a gép fedélzetén lévő robotpilóta kikapcsolt, miután a gép már leereszkedés nélkül hagyta el a kifutópályát, ami riasztást váltott ki, ami felébresztette az alvó pilótákat.

Az Automatic Dependent Surveillance-Broadcast rendszer adatai szerint a felfrissült pilóták kört tettek a levegőben, majd 25 perccel később újra megközelítették a kifutópályát, és ezúttal sikerült biztonságosan leszállniuk az utasszállítóval.

A hírek szerint mindkét pilótát adminisztratív szabadságra helyezték az eset kivizsgálásának eredményéig.

 

 

Alex Macheras repülési szakértő "mélységesen zavarónak" nevezte a repülés közbeni szundikálást, és a "pilóták fáradtságát" okolta a helyzetért.

"A pilóták fáradtsága nem újdonság, és továbbra is az egyik legjelentősebb fenyegetést jelenti a légi közlekedés biztonságára - nemzetközi szinten" - írta a Twitteren.

A hír alig néhány hónappal azután érkezett, hogy a Southwest Airlines és a Delta Air Lines pilótái figyelmeztették a légitársaságok vezetőit, hogy a pilóták fáradtsága egyre gyakoribb, és azt tanácsolták nekik, hogy ismerjék fel és kezeljék biztonsági kockázatként a fáradtságot, valamint az ebből eredő hibákat.

"A fáradtság, mind az akut, mind a kumulatív fáradtság a Southwest Airlines első számú biztonsági fenyegetésévé vált" - közölte a Southwest Airlines Pilóták Szövetsége a légitársaság vezetőivel egy 2022 áprilisában kelt levélben.

A levél szerint a pilóták fáradtságának növekedésének egyik oka a légi közlekedés iránti megnövekedett kereslet, mivel az iparág egyre jobban kiheveri a COVID-19 válságot. A másik ok a szélsőséges időjárás okozta járattörlési zűrzavar.

A Repubblica című olasz napilapban 2022 májusában megjelent cikk arról is beszámolt, hogy az ITA egyik pilótáját elbocsátották, miután "elaludt" egy New York és Róma közötti járaton.

https://www.pokolafoldon.hu/blog/az-utasszallito-repulogep-elmulasztotta-a-leszallast-miutan-mindket-pilota-37-000-lab-magassagban-elaludt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése