Azok az esetek, melyekről az elkövetkező időkben írni fogunk, – egyáltalán nem számítanak egyedieknek.
Különböző
egészségügyi intézményekben fordultak elő, – de közös jellemzőjük,
hogy sürgősségi ellátásnak nevezik azt a több órán át tartó várakozást
és sokszor kínlódást, – melyekben a betegnek sokszor osztályrészük van.
Amikor a
beteg a saját lábán megy be, vagy mentő szállítja be a sürgősségire, –
az ember azt hinné, hogy gyorsan megkapja a szükséges ellátást,
illetve gyorsan elvégzik az ellátáshoz szükséges vizsgálatokat.
Nos, manapság a sürgősségi ellátásnak csak a nevében szerepel a sürgősség.
A legtöbb helyen minimum 6 órától akár 10 és fél órás várakozást jelent
a szükséges ellátásig, vagy kórházi ágyon való elhelyezésig.
A sürgősségi osztályokon még akkor is tapasztaltunk ilyen hosszú várakozási időt, amikor alig lézengtek a betegek.
De a
legtöbb helyen rengeteg beteg várt ellátásra, melyhez láthatólag vagy a
személyzet létszáma volt lényegesen alacsonyabb a szükségesnél, vagy
rendszer volt szervezetlen, vagy a bürokrácia volt túl nagy, esetleg a
műszerezettség, vagy az információ áramlás volt elégtelen.
Eddig a legtöbb idő, amit végig kellett várnunk 10 óra 30 perc volt, ezt a Jahn Ferenc Dél-pesti kórházban tapasztaltuk.
Azonban a MÁV kórház, a Bajcsy kórház, a Baleseti és még jó pár kórház
sürgősségi osztályán tapasztalták kollégáink a hosszas várakozást.
A fent felsorolt és feltételezett okok bármelyike, vagy együttes hatásuk fennállhat, és okozhatja az ilyen áldatlan állapotot.
Lehetnek más okok is, de ezek tűnnek a legvalószínűbbnek.
Lehetnek más okok is, de ezek tűnnek a legvalószínűbbnek.
Mindenesetre
érdemes lesz utána nézni az okoknak, s majd, amikor megérjük hogy a
betegeket nem zavaró tényezőnek tekintik, majd amikor az egészségügyet
irányító felelős vezetők valóban felelősek lesznek és valóban pozitív
változásokat akarnak és kezdeményeznek, – akkor javulhat a betegek és
ellátóik helyzete. – Ám míg ennek tevőlegesen nyoma sem látszik, addig
pusztába kiáltott szó marad az okok feltárása, a helyzet megjavítását
szolgáló bármilyen civil javaslat.
A
sürgősségi ellátások közben a helyszíneken tapasztaltakat hamarosan
közre is adjuk. – Persze ennek senki nem örül majd, – de minden
szkepticizmusunk ellenére, – a fennálló katasztrofális állapotokról
igenis beszélni kell, hogy eljuthassunk a minél előbbi kielégítő
megoldásokhoz.
Szabad Riport
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése