A Görögországban lezuhant ukrán teherszállító repülőgép titkai

Július 16-án éjjel Görögországban lezuhant egy ukrán An-12BK típusú teherszállító repülőgép. A gép a Görögországban található Kaval repülőterétől 16 km-re nyugatra zuhant le. A gépet teherszállításra tervezték. A repülőgép egy Nis-Amman járaton volt, Szerbiából Jordániába tartott. Műszaki okokból két megállót kellett volna tennie Rijádban és Ahmedabadban. Végül a gépnek Bangladesbe kellett volna repülnie.

Amikor a repülőgép belépett Görögország légterébe, az egyik hajtómű kigyulladt. A gép személyzete úgy döntött, hogy Kavala városában kényszerleszállást hajt végre. A gép azóta eltűnt a légiforgalmi irányítás radarjáról, és a Pangei hegy közelében zuhant le. A repülőgép lezuhanását helyi idő szerint 19 óra 47 perckor rögzítették. A környéken élő helyiek megerősítették a balesetet.

A gépen nyolc ukrán állampolgárságú személyzet tartózkodott, akik közül senki sem élte túl. Ezt az információt később a Meridian légitársaság vezérigazgatója is megerősítette, amelyhez a gép tartozott.

 

 

A repülőgép több mint 50 éve repült, és az összesített repülési ideje 40000 órával volt egyenlő. Érdemes megemlíteni, hogy a gépet wa a Meridian Air Cargo 2022 óta. Ezt a repülést megelőzően a repülőgép számos járatot teljesített a Balkánon, repült Szarajevó, Párizs, Belgrád és Ankara között is. Ankara után Nisből a MEM3032-es szerencsétlenül járt járatot teljesítette.

A repülőgép lezuhanása és a sorozatos mentési munkálatok után a lakosok és szemtanúk egy meglehetősen furcsa fehér plakettről számoltak be a gép szárnyán. A fehér tábla egy veszélyes vegyi anyagot jelképezett. A teljes rakomány összesen 11,5 tonna volt. A helyieknek azt mondták, hogy zárják be az ablakaikat és az ajtóikat, és kapcsolják ki a légkondicionálóikat. A görögök egy külön csapatot is felállítottak az eset kivizsgálására. A görög média azt írta, hogy fehér port találtak a baleset helyszínén, de a mentőszolgálatok vasárnap este közölték, hogy nem találtak veszélyes anyagot.

"Erős füstről és hőségről beszélünk, valamint egy fehér anyagról, amelyet még nem tudunk azonosítani, ezért a kommandósoknak kell tájékoztatniuk minket, hogy mi az, és hogy eljuthatunk-e a helyszínre" - mondta Marios Apostolidis észak-görög tűzoltó altábornagy.

Két tűzoltót tüdőproblémák miatt kórházba szállítottak. A görög külügyminisztérium nagyon elégedetlen az incidens miatt, és már arra készül, hogy beperli Szerbiát a veszélyes vegyi anyagokról való tájékoztatás hiánya miatt. Nebojsa Stefanovic szerb védelmi miniszter elmondta, hogy a szállítmány a Valir magántulajdonában volt, és a bangladesi hadsereg számára szállított kiképzési lőszert. A szállítmány csak most repült ki, de a szerződést még 2011-ben írták alá. A vevő hivatalosan a bangladesi védelmi minisztérium volt.

 

 

A szállítmány egy kisebb cég tulajdonában van, amelynek egy még nagyobb cég tulajdonosa Slobodan Tesic fegyverkereskedő. Tešić évek óta amerikai szankciók hatálya alatt áll. Különböző országok különböző ügyfeleivel dolgozik, így nem meglepő, hogy a csomagot Bangladesbe küldték.

Most azonban mindenféle verzió létezik. Az egyik legegyszerűbb verzió a foszforlövedékek vagy kémiailag veszélyes anyagok szállítása Szíriába, a zavarosabbak pedig a Szerbia által az AFU-nak (Ukrajna Fegyveres Erői) történő fegyverszállítások.

A történetnek egyszerre több homályos pontja is van. Miért és mi miatt kerültek kórházba a görög tűzoltók és van-e kapcsolat az AFU és az ukrán legénység között, milyen anyagok voltak a gépen és miért mondták a mentőszolgálatok, hogy nem voltak vegyi anyagok, és hol van a halott legénység mind a 8 holtteste.

https://southfront.org/secrets-of-ukrainian-cargo-aircraft-that-crashed-in-greece/