Persze nem voltam meglepve. (Sajnos)
A budapesti ember az már csak ilyen. Ha a saját problémájára keres megoldást, akkor pattanjon mindenki. Ha más problémájára kéne megoldást találni, akkor meg vállrándítás.
Budapest kétmillió lakosából, durván, négyezren (lehet, túlbecsülöm) érezték úgy, hogy az ápolók, a nővérek, a mentősök, a védőnők és az orvosok megérdemlik azt, hogy kiálljanak értük.
Ennek kilencvenöt százaléka maga a szakma volt.
Ez, lássuk be, baromi szánalmas.
Kissé undorodom tőletek budapestiek.
A budapesti az az állatfaj kezd lenni, aki mindent jobban tud, és ebben a mindentudásban az is benne van, hogy nincsenek olyan problémák, amik másokat érintenek.
A budapestit bántja, ha vasárnap nem vásárolhat, ha nincs internet-elérhetőség, ha késik a busz, ha fel van túrva a város. Ezek a problémák vérig sértik.
Ha egy nővér havi száznyolcvan órányi felelősségért csak nettó százötezret kap, a marhára nem érdekli, mert a múltkor is sorba kellett állni az SZTK-ban, a vérvételen morogtak vele, a kórházban egy csöngetés után nem jött azonnal az ágytál…
Az persze a budapestit nem érdekli, hogy jelenleg három nővér munkáját végzi egy. Az sem, hogy egy mentős kevesebbet keres, mint a szemétszállítók a kukás kocsin, és az sem izgatja fel, hogy a diplomás védőnők három éve nem kaptak bérfejlesztést.
Igaz, a budapesti azt is mítosznak érzi, hogy négyszázezer gyerek éhezik, és kétmillióan élnek a létminimum alatt.
A budapesti az már csak egy ilyen népség
És mert a budapestiek szerint, Budapest maga az ország, elmondhatjuk minden magyarnak, hogy azért fogsz megdögleni te gyökér a fidesz (és más politikai maffiák B-R) hatalma alatt, mert képtelen vagy másért egy hajszálat odébb tenni. Bezzeg, ha valaki érted nem döglik meg, akkor a jó édes anyját…
Köszönöm Marcsi a beszéded.
Te voltál az egyetlen, aki képes volt két perc alatt elmondani a lényeget, tartalmat és színt adva a demónak. Megkönnyeztem a szavaid.
Az utánad érkező szónokok a saját hangjuk élvezetén túl érdemit nem tudtak megfogalmazni, pedig lássuk be: nagy szakszervezetek nagy embereiként, elvárható lett volna tőlük, hogy legalább megvillantsák azt, hogy mi a retket is akarnak képviselni, ha már a szakszervezeteket Ők vezetik. Szavaik kilencvenhárom százalékában értéket, érdemi információt nem leltem, jelzem, a körülöttem állók sem.
(Agyrém! Kiss Laci (FESZ) úgy ahogy képes volt a történetet helyrehozni.)
Az pedig, hogy a LIGA szakszervezetek nagyképűen képviseltette magát, számomra egyszerűen gusztustalan. A fidesz nyaloncok persze nem magukra ébredtek, csak egyszerűen igyekeznek az új idők szeleihez közel lavírozni!
Összegezve.
Budapest,a pedagógusok, a devizahitelesek, az oktatás, a gyermekjólét, és még ki tudja mi minden után, ma hátat fordított az egészségügyi dolgozóknak, és ezzel az egészségügynek, mert otthon épp a Fiorella c. mexikói sorozat ment a TV-ben.
Persze holnap, majd amikor bemennek a helyi SZTK-ba, vagy orvosra, ápolóra, védőnőre, ne adj isten mentősre lesz szükségük, akkor majd hörögnek, ha nem kapnak mosolyt, gyors kiszolgálást, kedvességet, életet. Na nem azért, mert ma leszarták az egészségügyi dolgozókat, hanem azért, mert a rabszolgák nem kifejezetten szeretnek mosolyogni.
Persze most majd jön a kifogás kreálás.
„Miért rinyálnak az ápolók? Nekem is szar az életem. Én is keveset keresek. Én is közalkalmazott vagyok. Engem is megszívatott a kormány. Én is egyedül vagyok. Én is…”
Tudod baszki! Meg kéne tanulni! Ahhoz, hogy kapj, előbb adni kell!
Ma mindenki úgy kezdi: „Mivel nekem sem segít más, így én sem segítek.”
Így aztán senki sem segít a másikon. A devizások ezren, a tanárok kétezren, a nővérek három vagy négyezren állnak ki harcolni, a nemzet pedig szép lassan beledöglik az önzőségbe és a képmutatásba, Mert mindenki úgy gondolkodik, hogy ÉN, nem pedig úgy, hogy MI.
Persze Orbán vigyorog: „- Lám. Csak négyezren érzik problémásnak az egészségügyet? Akkor remek munkát végeztünk, minden marad a régiben.”
És minden marad a régiben.
„Köszönöm” Budapest, hogy beintettél az egészségügynek. Így holnaptól nincs jogod azon károgni, hogy a kórház romos, hogy a rendelőben huzat van, hogy hosszú a sor, lassú az ellátás, hogy egy műtétre fél évet kell várnod, hogy a gyereked, a párod, a szüleid meghalnak, mert a rendszer képtelen életben tartani őket.
NINCS JOGOD!
Mert nem álltál ki érte! Mint ahogy nem álltál ki még semmiért. (Kivéve az internetet, mert az mindennél fontosabb. Ugye?).
Akik eljöttek és részt vettek, azoknak köszönöm. Azoknak, akik pedig felvetik, hogy miért nem az ápolók tüntetnek, annak annyit mondok: Azért te agyhalott, mert DOLGOZNAK! Marcsit is valakinek kellett helyettesítenie, hogy el tudjon jönni! Ennyire kevesen vannak!
(Forrás: Fb.)