Van viszont a tajgában fa! Ezt ismerte föl egy szibériai lakos, és addig – addig fúrt – faragott, amíg összebarkácsolt egy fatüzelésű autót. Fával működteti. De megy ez szénnel is! – csupán szűrő kérdése az egész – vallja büszkén a konstruktőr. Persze az elv régóta ismert, és ő ezt a gyakorlatba ültette át 2014 – ben.
A gazdaságosság mindenekelőtt! – lehet csinálmányának mottója. A legutóbbi “tankolása” 700 rubelba került. Ennyi pénzért vásárolt 6 tonna faforgácsot egy környékbeli fűrészüzemben. Ez – véleménye szerint 60 ezer rubelnyi benzin árával egyenlő. (A 700 rubel az kb. 3500 magyar forint, a 60 ezer pedig 300 ezer! Nem mindegy!)
Fatüzeléssel a maximális sebessége a konstrukciónak 90 kilométer / óra. Egy százhúsz kilométeres túrához elegendő 15 kiló fa! Százszor olcsóbban üzemel igy a Niva, mintha benzin működtetné. Azon kívül van még egy praktikus előnye a dolognak – súgta meg Kirill – a feltaláló. Ha hosszabb útra megy az ember, nem kell mást megnézni, minthogy van – e tapor az autóban?
Ha van – bátran el lehet indulni! Nem kell állandóan az üzemagyagmutatót lesni. Hopp! Ott egy fa! Tankoljunk hát!
De azért hozzátette: a rendőröket jobb kerülni. Valami oknál fogva nem nagyon dijazzák az ötletét! (Azazhogy: nagyon is díjazzák!)
Ugyanis nem szabványosított szerkezetről van szó ezesetben.
(Forrás: http://www.kp.ru/daily/26317/3196632)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése