Ez ám a nem semmi! Útépítés 4,5 milliárdért/km.
Kilométerenként 4,5 milliárd forintért épül egy sokakat bosszantó út Siófokon. Az acélhíd szerkezetét a Közgép építheti.
Hazánk
legforgalmasabb vasúti szakasza a Szolnok-Szajol közti két sínpár, amin
egy Tisza-híd és számos ártéri műtárgy található. A 6,4 km-es szakaszt
20,6 milliárd forintért építik át úgy, hogy több emelet magas töltések
vannak, továbbá a Tiszán, árterén és a Zagyván átívelő acélhidak. Így is
3,2 milliárd forintból jön ki egy kilométer nem úgy, mint a 430 méteres
siófoki tehermentesítő út esetében. A kivitelezést 1,95 milliárdért
nyerte el a Közgép – ami egyébként az említett vasúti projekten is
dolgozik. Ha minden előkészítő munkától eltekintünk, akkor ez 4,5
milliárd forintos egységárat jelent, ami valószínűleg a valaha volt
legdrágább magyar útépítés. Az M0-s és M1-es autópályák csomópontjának
kétszer három sávosra bővítését, az elkerülő út M7 és M1 közti
háromsávos bővítésével, számos új felüljáróval is, 2,7 km úttal jelenleg
6 milliárd forintért végzi a Betonútépítő. Ez azonban hazánk egyik
legforgalmasabb útszakasza, így még érhető, miért kell ekkora
költségekbe vernie magát az államnak. Felfoghatatlan viszont, hogy
milyen nemzetgazdasági érdek fűződik a Balatonkiliti üdülő övezetét
néhány perccel az M7-es sztrádához közelebb kapcsoló úthoz.
28 EZER FORINT ÚTDÍJ
A város honlapja szerint az út létrejöttével a városközpont nyári
forgalma sokat javulhat, ráadásul az új út kialakításával Siófok déli
városrésze és a Kilitiben található bevásárlóközpontok közvetlen
összeköttetése is megteremtődne. Ha az új út kényelméért minden erre
járónak meg kellene fizetni az út árát, biztosan kerülnének. Egy
egyszerű számítással, az út bekerülési értékét 30 évre és az év minden
napjára leosztva azt kapjuk, hogy 183 ezer forint a nap díj. A részletes
megvalósíthatósági tanulmány szerint az új utat napi 6,5 ezren
használnák, ami azt jelenti, hogy 28 ezer forint lenne az útdíj.
Mindenesetre a tanulmány készítői levezették, hogy ez egy megtérülő
beruházás, az utazási idő, a szén-dioxid kibocsátás és a környezeti
terhelés csökkenésének köszönhetően.
Ráadásul
ennél a számításnál csak 2 milliárd forint költséget vettünk
figyelembe, de a területszerzés, régészettervezés és a mérnöki feladatok
konzervatívan becsülve is legalább 200 millió forintot emésztenek fel,
és még a fenntartási költségeket is figyelmen kívül hagytuk, ami
különösen egy híd esetében évtizedek alatt sok tíz, akár száz millió
forintot is kitehetnek. A tanulmányban mindenesetre évi 30 millió
forintot terveznek fenntartásra és üzemeletetésre. Csak a
megvalósíthatósági tanulmányra és közbeszerzések lefolytatására 87
millió forintot költött uniós forrásból a siófoki önkormányzat.
(figyelo)
Bal-Rad komm: Miért nem tudunk már meglepődni ilyen híreken?
-Mindezzel
együtt is: ORSZÁGUNKBAN meglepően sok ilyen méregdrága építkezés
zajlik. Ezeknek köszönhetően – ha valahol egy kapavágás megesik – a KSH
máris az építőipar szárnyalásáró ad ki diadaljelentést! Egy tegnapi
információnk szerint a pesti Andrássy – úton a nyáron leégett palota
renoválása közel negyed százalékos iparági Íteljesítménybővüléssel” fog
hozzájárulni a “magyar” GDP növekedéséhez!
Tombol ORSZÁGUNKBAN a kormányzati dicsőségkommunikáció! Ami még ennél is nagyobb baj az az, hogy igen sokba kerül.
A Krím – félszigetet a Kercsi – szoros fölött Oroszországgal összekötő TENGERI HÍD nagyjából 10 km. hosszú lesz.
Azon
nemcsak közúti járművek, hanem vonatok is fognak közlekedni,
közműveknek fog helyet biztosítani. Ezért aztán úgy jó ötszörös
szélességű lesz, mint a szóban forgó elkerülő utacska. ÉS EZ HÍD LESZ –
nem pedig egy 430 méter hosszú “utca”! Egy minimum 23 – szor hosszabb,
ötször szélesebb tengeri híd.
Ez a tengeri híd kerül (átszámolva) kb. 300 milliárd forintba!
Jah! Hogy az nem a mi ORSZÁGUNKBAN épül? Ez igaz. Mi minimum ezer milliárdból hoznánk ki!
NEKÜNK VAN MIBŐL!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése