Ha nem tudsz valamit elnyomni, akkor állj az élére s irányítsd te magad!
Mike Roberts, a McDonald’s volt globális
igazgatója és Mike Donahue, a nagyvállalat volt kommunikációs
igazgatója saját bizniszbe fogott. LYFE Kitchen néven új
gyorsétteremláncot gründoltak.
A három éve alapított vállalkozás egyre
népszerűbb az USA-ban. Jelenleg 10 üzletük van, amit 250 egységre
szeretnének felturbózni a következő öt évben. Hozzáadott értékük – talán
nem véletlenül – az egészséges ételek készítése: kevesebb sót, zsírt és
cukrot raknak az ételekbe. Illetve minden olyan összetevőt, amit
egészségtelennek tartanak, mint például a kristálycukor, a transzzsírok,
száműztek a kínálatból. Sok salátával, joghurttal, bioöntetekkel
dolgoznak.
Húsok tekintetében csirkét és
természetes módon táplált marhát kínálnak. E mellett alkoholt is
árusítanak, minőségi bort és kézműves biosört. Természetesen van vegán
és gluténmentes menüjük is. A berendezés is az egészséges, harmonikus
életmódra gyúr, azt próbálja népszerűsíteni. Például minden egységükben
friss fűszerpolcot telepítenek, illetve sok nádból készült asztalt
használnak, amit az amerikaiak valamiért nagyon szeretnek.
Éttermeikben pincér szolgálja ki a
vevőket, és elvitelre is lehet kérni tőlük, illetve házhoz is
szállítanak. Az átlagos kiszolgálási idő a helyszínen 10 perc, állítja a
cég. Áraik 4 és 14 dollár szóródnak, ami kifejezetten versenyképesnek
számít Amerikában. Szakértők szerint a LYFE Kitchen és a hasonló
egészséges étteremláncok komolyan veszélyeztethetik a „hagyományos”
gyorséttermek piacát, mint például a McDonald's.
HVG
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése