Ron Paul
amerikai libertariánus politikus szerint egy új hidegháború
gerjesztése anyagilag jövedelmező az Egyesült Államok számára, mert
emiatt világszerte megnövekszenek a katonai kiadások, és a fegyvergyártó
cégek hatalmas profitra tehetnek szert. A volt kongresszusi képviselő
szerint a főbb véleményformáló személyek közvetlen is anyagilag
támogatják a háborús propagandát, mert a feszültség fokozásából saját
cégeik profitálnak. Ron Paul a CNBC-nek adott interjúban kifejtette,
hogy ez egy világszerte öngerjesztő folyamattá váló jelenség, ami
visszavezethető tisztán befektetési szempontokra.
Ennek a
politikának megfelelően Németország kormánya a múlt héten jelentette
be, hogy 100 újabb Leopard tankot vásárol, amit azzal indokolnak, hogy
ellensúlyozni kell a “túl magabiztos” orosz politikát a régióban. A
bevásárlás több mint 500 millió dollár bevételt jelent a fegyvergyártó
cégeknek. Az Egyesült Államok újra beüzemelte a Cheyenne-hegység
(Colorado) mélyén található atombunkert, amit a hidegháborús időszakban
használtak, és több mint 25 éven át zárva volt. A Pentagon közel
egymilliárd dollárt különített el a létesítmény modernizálására. Ron
Paul szerint a modernizációt végző cégek közvetlen pénzelték a katonai
kiadások szükségességét megindokoló médiapropagandát, és befektetéseik
most hatalmas profittal megtérülnek.
Ron Paul
kifejtette, hogy a NATO továbbra is a lehető legdrágábban végzi el az
így megindokolt fejlesztéseket, hogy a profitot maximalizálják. Erre
példaként azt említette, hogy a NATO 2010 óta épít Brüsszelben egy új
főhadiszállást, ami mostanra több mint egymilliárd dollárba került, és
ugyan ez már több mint kétszerese az eredetileg betervezett összegnek,
ez még nem a végső költsége.
“Áldozatai vagyunk ennek az elszabadult katonai költekezésnek. Az elit retteg attól, hogy a világ felismeri ezt, és a profitjuk odavész. Emiatt próbálják kisiklatni a békés megállapodást Iránnal, újjáépíteni a kapcsolatokat Kubával, és riogatnak minket a Moszkvából érkező vörös veszedelemmel. Mi pedig hagyjuk félrevezetni magunkat, és elhisszük ezt a hazugságot.”
Ron Paul
szerint a NATO elszegényedne, ha nem lenne az “orosz veszély”, mert
ellenségkép híján nem tudnák megindokolni, miért van szükség a
fegyvergyártó cégek drága termékeire. Egyszerű marketingfogás a NATO
médiapropagandája, és Ukrajna csak egyetlen állomása ennek a háborús
marketingnek. Az ukrán hadsereg eszközállományát leamortizálták a
háborúban, – most hiány van és eladják nekik a nyugati cégek termékeit.
Később, ha már nem lesz szükség újabb harceszközökre, újabb
konfliktust és újabb háborút gerjesztenek, hogy a fegyvereiket
eladhassák.
https://hidfo2015.wordpress.com/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése