Egy svéd iskola úttörő módszerekkel próbálja elősegíteni a migránsok integrációját és a feszültség csökkentését az iskolákban. Az új megközelítést az állami sajtó is reklámozza, mert valamiféle országos alternatívát látnak az iskolarendszer lebutításában.
A Stureskolan által bevezetett módszer lényege, hogy a gyermekek soha nem kell dolgozatot írjanak, és soha nem kapnak házi feladatot – áll a Sveriges Television beszámolójában. A SVT szerint a kísérlet célja, hogy csökkentse a feszültséget és bizonytalanságot a diákok körében.
“Folyamatosan kapunk újabb jelentéseket azzal kapcsolatban, hogy gyermekek nem érzik jól magukat. Ez amiatt van, mert állandó jelleggel nagy stressznek vannak kitéve. Ez a mi módszerük arra, hogy a stresszt csökkentsük” – mondta Petronella Sirkka, az SVT-nek nyilatkozó iskolaigazgató.
Sirkka szerint számos kutatás alátámasztja, hogy a diákok jobban teljesítenek, ha nincsenek folyamatos stresszhelyzetben tartva a dolgozatok és kötelező házi feladat által. Elmondása szerint, az iskola magas követelményeket állít diákjaival szemben, de ezt elsősorban nem a tények ismerete, hanem az elemző gondolkodás terén teszik.
“A világ ma már teljesen más, mint egy évtizeddel ezelőtt” – mondta, hozzátéve, hogy ez a változás rákényszeríti az oktatás szervezőit arra, hogy szembenézzenek régi önmagukkal, és alapjaiban változtassák meg az oktatási tevékenységet.
Sirkka az Aftonbladet napilapnak nyilatkozva azt mondta, hogy ma a gyermekek már nem a tényeket és száraz adatokat kell ismerjék, hanem egymásba ágyazott komplex összefüggéseket kell átlássanak, amit leginkább az iskolában lehet átadni nekik, nem pedig otthon.
A kísérlet részeként áprilisban tiltják be a házi feladatot és dolgozatok íratását, eltekintve azoktól a tesztektől, melyek megírása országosan kötelező. Amennyiben az első próbálkozás jó eredményekkel zárul, 2019-ben bevezetnék a teljes évre vonatkozóan ugyanezt.
Az iskolaigazgató ugyanakkor elismerte, hogy az unortodox módszer egy másik indokra is visszavezethető; az utóbbi évek során egyre több nem-svéd diák tanul a svéd iskolákban olyan háttérrel, hogy még csak néhány éve élnek a skandináv országban, emiatt az ő oktatásuk egészen más megközelítést igényel.

http://www.hidfo.ru/2018/04/eltorolnek-a-dolgozatokat-es-hazi-feladatot-a-sved-iskolakban/