A TANÁCSADÓ
Három
év alatt Várhegyi Attila személyesen és cégein keresztül is több
tízmillió forintos megbízást kapott az állami médiától tanácsadásért és
más projektfeladatokért – írja a Népszabadság. Várhegyi cége, a
Prestige Media jelenleg havi 1,3 millióért osztja meg szakértelmét az
MTVA-val. Médiaügyekben őt tartják a Fidesz egyik összekötőjének,
megmondóemberének.
Várhegyi
Attila a mai napig a Fidesz egyik befolyásos háttérembere. Az egykori
szolnoki polgármester, a párt országos választmányának volt elnöke, az
első Orbán-kormány kulturális államtitkára 2002-ben mondott le
parlamenti mandátumáról, mert a bíróság jogerősen elítélte
folytatólagosan elkövetett, különösen nagy vagyoni hátrányt okozó
hűtlen kezelés bűntette miatt, amelyet még polgármesterként követett
el. Várhegyi előbb párt-, majd kampányigazgató lett a Fideszben, a
2006-os választási vereség után kiszállt, s családi vállalkozásként
megalapította a Prestige Média reklámügynökséget, majd a Myself
Consulting Kft.-t – írja a NOL.hu.
Az
üzleti életben a Prestige Média stabilan működő közepes vállalkozás,
éves árbevétele 120-150 millió forint között mozog, a 2010-es év
azonban kiugró volt 373 milliós bevétellel. A Myself ennek töredékét
éri el, évi 15-20 milliós bevételt. A Prestige főként a politikai
szférából szerzi megrendeléseit, dolgozott a Fidesznek a parlamenti, az
önkormányzati és az uniós választásokon, megbízást kapott több
kormánypárti vezetésű nagyvárostól, a Külügyminisztériumtól, a Nemzeti
Fejlesztési Ügynökségtől és a Médiaszolgáltatás-támogató és
Vagyonkezelő Alaptól (MTVA). A cég tartósan rentábilis, 2012-ben 54,
2013-ban 63 milliós adózott nyereséget produkált.
Az
évről évre egyre több pénzzel, idén több mint 80 milliárd forinttal
gazdálkodó MTVA – a saját honlapján fellelhető adatok szerint – először
2012-ben kötött szerződést a Prestige Médiával az alap
marketing-kommunikációs támogató feladatainak ellátására 16,8 millió
forint értékben. Ez a szerződés 2014 áprilisában járt le, s a rá
következő hónapban az MTVA Várhegyi Attilával szerződött a Nemzeti
hírháló elnevezésű projektben vezetői feladatok ellátására.
Az MTVA
más feladatokkal is megbízta Várhegyit, 2012–2013-ban 7,2 millió
forintért tervezte és irányította „a közszolgálati médiaszolgáltatók
műsorainak vonatkozásában a nézettség és hallgatottság növelése
érdekében az MTVA által indított komplex tájékoztatási projektet”. Az
MTVA legutóbb tavaly októberben kötött egyéves szerződést a Prestige
Médiával havi 1,3 millió forint plusz áfa díjazással a
marketing-kommunikációs tanácsadói feladatok ellátására.
(NOL)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése