2022. augusztus 30., kedd

"Elfelejtett űrhajós" az első holdraszállásról: bizarr módon bántak vele, miután visszatért a Földre

"Én voltam a jegyük haza - nélkülem nem tudtak volna hazajutni."

Ki tudná elfelejteni Neil Armstrong ikonikus szavait, amikor először lépett a Hold felszínére, Buzz pedig szorosan mögötte?

"Ez egy kis lépés az embernek, egy óriási ugrás az emberiségnek."

Buzz Aldrinnal és Neillel ellentétben a NASA híres Apollo-11-es küldetésének harmadik űrhajósa soha nem lépett a Hold felszínére.

A gyakran elfeledett űrhajós neve Michael Collins.

Közel sem kap annyi figyelmet, mint a többiek, annak ellenére, hogy az 1969-es küldetés teljesítésében talán a leglényegesebb szerepet játszotta. Collins volt az, aki sikeresen repítette a holdkompot a Holdra és vissza.

Collins, aki korábban vadászpilótának készült, mindig is szerette volna megnézni a csillagokat az űrben, és el volt ragadtatva, hogy részt vehetett a Hold-expedícióban.

Michael Collins 2021. április 28-án hunyt el, rákos megbetegedéssel vívott harcot követően. A férfi 90 éves volt.

Az "elfeledett" Apollo-11 űrhajós halála előtt beszélt arról, hogy milyen bizarr módon bántak velük, amikor a történelmi utazás után visszatértek a Földre.

 

 

A 60 Minutes Australia című műsornak nyilatkozott:

"A legjobb helyem volt az Apollo-11-en? Nem. Boldog voltam-e azzal a hellyel, ami nekem jutott? Igen - tényleg az voltam, és nagyon-nagyon jól esett, hogy ennek bármilyen kis részese lehettem.

"És különben is, én voltam a jegyük hazafelé - nélkülem nem tudtak volna hazajutni."

Míg legénységtársai, Neil és Buzz a felszínen sziklákat gyűjtöttek, Michael 21 órán át egyedül volt a Columbia parancsnoki modulban, és kétóránként körözött a Hold körül.

Minden kommunikáció megszakadt, amikor a Hold sötét oldala fölött haladt el, amely még mindig az űr legtávolabbi része, ahol az ember eddig járt.

"A kaja borzalmas volt, de élveztem a Hold mögött töltött időt, az egy rögösebb hely, és nem egy nagyon kényelmes hely" - tette hozzá Collins.

Amikor az űrhajósok hazatértek, elmondta, hogy nem élvezhették legendás státuszukat, mert két hétre "karanténba" kerültek egy "gigantikus fehér egérkolóniával".

 

 

Collins kifejtette:

"Két hétre karanténba kerültünk. Néhány tudósunk aggódott a kórokozók miatt, amelyeket esetleg visszahoztunk a Holdról, ezek esetleg veszélyesek lehetnek az emberiségre".

"Így erre az volt a megoldásuk, hogy egy hermetikusan lezárt konténerbe tettek minket egy gigantikus fehér egérkolóniával - [ha] a fehér egerek életben maradtak, akkor rendben voltunk, [ha] a fehér egerek elpusztultak, akkor nagy bajban voltunk. Természetesen ellenőriztem őket ... túl sokan voltak ahhoz, hogy neveket adjak nekik, de a barátaim lettek" - tette hozzá.

Szerencsére minden egérnek sikerült túlélnie.

Miközben a NASA augusztus 29-én az Artemis I küldetés elindítására készült, Collins interjúban tett kijelentései újra felbukkantak és vírusszerűen terjedtek.

https://www.pokolafoldon.hu/hihetetlen/elfelejtett-urhajos-az-elso-holdraszallasrol-bizarr-modon-bantak-vele-miutan-visszatert-a-foldre

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése