Az idei Grammy díjátadó gála egyik főattrakcióját Madonna szolgáltatta. „A szerelemért élni” című dal akár pozitív üzenetet is hordozhatna, a szöveget alaposabban megvizsgálva és Madonnát ismerve, azonban egészen más üzenet bontakozik ki előttünk, arról nem is beszélve, hogy a felvételt hang nélkül lejátszva (ami ma már nem lehetséges, mert a videókat a YouTube azóta törölte), még ennél is sötétebb képet kapunk.
Amúgy a díjátadót átszövő téma, mondhatni az est jelképe az ördögszarv volt. Az AC/DC Highway to Hell (Országút a pokolba) című dala alatt például a résztvevők világító ördögszarvakat kaptak és viseltek a fejükön.
Katy Perry a kezeivel és nyelvével is kihangsúlyozta hovatartozását.
A nézőközönséggel a kivetítőn át tudatták, hogy „az ördögszarvakat hazavihetik, azonban az előadás alatt a továbbiakban már ne hordják”.
A műsorvezető szerint az AC/DC produkciója „ördögien jó” volt. Érdekes szópárosítás…
Az ilyen neves eseményekről általában sok alapos elemzés készül, Madonna produkciója esetében azonban elmondhatjuk, hogy különösebb szakértelemre sincs szükség, elég csupán néhány pillantást vetni a színpadon megjelenő kellékekre és szereplőkre. Ilyenek például a jelmezeket uraló vörös és fekete színek vagy a táncosok fején látható bafomet szarvak.
A szám szövege is elég érdekes. A legfeltűnőbb talán az, hogy amennyiben ezt egy szerelmes dalnak szánták, miért ugrálnak démonok a színpadon?
A Szerelemért élni néhány érdekesebb sora:
Először szeretsz és én beengedlek,
Azt éreztem, mintha újjászültettem volna,
Hatalmat adtál, erőssé tettél
Felépítettél és nem tehetek semmi rosszat.
Azt éreztem, mintha újjászültettem volna,
Hatalmat adtál, erőssé tettél
Felépítettél és nem tehetek semmi rosszat.
Felmerül a kérdés, hogy itt egy ember szól az imádotthoz, legyen az Lucifer vagy egy férfi, vagy pedig inkább Lucifer történetét halljuk?
Felvittél a mennybe és hagytál leesni…
Az Ézsaiás 14-ben ezt olvashatjuk Luciferről:
„Leestél az égről, fényes hajnalcsillag! Lehulltál a földre, népek legyőzője!” (Ézsaiás 14:12)
A dal végén Madonna ezt énekli:
Szerelem/szeretet emelj fel!
Isten bocsáss meg!
Ne hagyj kint!
Emelj fel Uram!
Isten bocsáss meg!
Ne hagyj kint!
Emelj fel Uram!
A kérdés, hogy melyik Úrhoz imádkozik. A zeneipart, Madonna pályafutását és korábbi előadásait ismerve talán nem számít arroganciának, ha ezt a kérdést megválaszoljuk.
A dal végén a démonok sorából kiemelkedve, magát mintegy feláldozva, felemelkedik a „mennybe”.
A díjátadón, a luciferiánus dualista koreográfiához hűen, ami szerint a jó és a rossz egyenlő erők, sőt egymással felcserélhetők, a fehérbe öltözött és kékes fénnyel körülvett Beyonce képviselte a fény angyalát (II. Korinthus 11:14), aki érdekes módon éppen egy gospel dalt énekelt (persze szívünk mélyén mindig reménykedünk és kívánjuk, hogy az ilyen megnyilvánulások az igaz változás jelei legyenek az adott személy életében), a feketébe és pirosba öltözött Madonna pedig a sötét oldalt.
A téma talán nem is érdemel ennél több időt, hiszen az egykor titkosnak számító illuminátus szimbólumokat ma már nem kell nagyítóval keresni az ilyen eseményeken. Alaposabb tanulmányozáshoz a Madonna Vevo csatornájára felkerült hivatalos verziót lehet megnézni, ami sok tekintetben a Grammy előadásánál is árulkodóbb, és egy Nietshe idézettel zárul:
„Az ember a legkegyetlenebb állat. Tragédiák, bikaviadalok és keresztre feszítések során a földön érzi a legjobban magát. Amikor pedig feltalálta a poklot, az lett a mennyországa.”
Szóval hová is szállt Madonna a dal végén?
http://idokjelei.hu/2015/02/rovid-pillantas-a-grammy-dijatadora/
http://idokjelei.hu/2015/02/rovid-pillantas-a-grammy-dijatadora/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése