Lehetőségként tekint a Lada a rubel-árfolyam miatt kialakult válságra, úgy számolnak, az olcsó autók piacán 5 vetélytárs fog kivonulni Oroszországból.

Amíg nagy általánosságban most épp pánikhangulat uralkodik az autókereskedelemben Oroszországban, a Lada vezetője egyáltalán nem aggódik, sőt, Bo Andersson azt jósolja, hogy jól jár majd az általa irányított cég.
Persze nem lesz könnyű a jelenlegi helyzet átvészelése, de hatalmas lehetőséget is jelent a mostani helyzet. A Lada cég forgalmának 81 százalékát rubelben realizálja, így nem érinti akkora mértékben az árfolyammozgás, mint a többi autókereskedőt, amelyeknél lényegében a teljes forgalmat valamilyen más devizára (euró, dollár) váltják át. A piac olcsó régióiban, ahol a Lada termékei is szerepelnek a kis árréssel dolgozó importőrök egyszerűen nem fogják túlélni a jelenlegi helyzetet, 5 – jellemzően kínai – márkát emlegetnek ezzel kapcsolatban. Harmadrészt az olcsó rubel miatt az exportpiacokon árat tud csökkenteni a cég, így nő a forgalma és a deviza-bevétele is. Az előrejelzések szerint Oroszországban 2015-ben 1,9 millió új személyautót adnak majd el, és ezen belül várhatóan jelentősen nő majd a Lada márka piaci részesedése annak következtében, hogy kevesebb lesz a vetélytárs, és várhatóan nem kényszerül majd akkora áremelésre a cég, mint a megmaradó vetélytársak.
(automotor)
Bal-Rad komm: A tolliatti cég fölgyorsította HÉT(!) új modell fejlesztését, és új gyárak építésében is gondolkodik.
A nyugati és keleti használtautó-import szinte teljesen befagyott. A Nyugat-Európából (elsősorban Németországból) Oroszországba tartó használtautó-karavánok eltűntek az utakról, és lassan két hónapja már, hogy a Japánból és Ausztráliából Oroszországba szállított használtautók fő kirakodóhelyén-a vlagyivosztoki kikötőben-már szinte nem is emlékeznek az utolsó szállítmányra.
Ugyanakkor az oroszországi teherautógyárak is nagy terveket szövögetnek, miközben a nyugati gyártók csak sopánkodnak és a kezeiket tördelik.