Kétségbeesett bizonyittékkeresés maláj repülő – ügyben!
Maláj
szakértők és rendőrök repülnek Ukrajnába, hogy egy hónapos szünet után
újrakezdjék a vizsgálatot a július közepén lezuhant malajziai
utasszállító becsapódásának helyszínén.
Halid Abu Bakar malajziai rendőrfőnök
vasárnap jelentette be, hogy hétfőn harminc maláj szakértő és rendőr
repül Kijevbe, és a későbbiekben még ötvenen csatlakoznak hozzájuk.
Bakar nem közölte, hogy mikor nyílik
lehetőségük arra, hogy eljussanak a tragédia helyszínére, de a
szakértőkkel és rendőrökkel nagyjából egy időben Ukrajnába utazik
Hisamuddin Husein maláj védelmi miniszter is, hogy ezt elősegítse. A
tárcavezető felkeresi Oroszországot és Hollandiát is, hogy tárgyaljon a
vizsgálattal kapcsolatos kérdésekről.
Ausztrál, maláj és holland szakértők
július végén érkeztek a katasztrófa helyszínére, de kevesebb mint egy
hetet tartózkodtak ott, és augusztus 6-án hazautaztak, mivel a harcok
miatt túl veszélyesnek tartották a munka folytatását. Halid Abu Bakar
korábban azt mondta, hogy a szakértők a becsapódás helyszínének kevesebb
mint a felét tudták átfésülni és egyetlen roncsdarabot se tudtak onnan
elszállítani.
Najib Razak maláj miniszterelnök
szombaton azt mondta, hogy “meglehetősen meggyőző” hírszerzési
információk állnak a rendelkezésre a katasztrófa okairól, de össze kell
még gyűjteni a helyszínen lévő bizonyítékokat. Razak hangsúlyozta, hogy a
szakértőknek még a tél beállta előtt el kell jutniuk a helyszínre, és
néhány hétre van szükségük a bizonyítékok és az ottmaradt emberi
maradványok összegyűjtésére.
Az USA – ban hirszerzési szakértők egy
csoportja Kijev kezét látja a katasztrófában, ám ez homlokegyenest
ellenkezik a Nyugaton kivánatos verzióval, amit viszont a jelek szerint
sehogyan sem sikerül biizonyitani. Minden erre irányuló erőfeszitések
dacára sem.
A héten ráadásul Szergej Lavrov orosz
külügyminiszter is értetlenségének adott hangot a vizsgálat eddigi
eredményeinek nem ismertetése miatt, és sürgette a kivizsgálókat a
megállapitásaik közzétételére.
A nemzetközi közvélemény részéről is
fokozódik a nyomás a vizsgálóbizottságra, hiszen az eddigi nyomozás
eredményeiről való konok hallgatás egyre inkább kikezdi a kezdeti – “a
zoroszok vagy a terroristák voltak” – nyugati állitás pajzsát, amelyen
már több rés is keletkezett.
Tovább bonyolitja a helyzetet a
korábban nyom nélkül eltűnt ugyanilyen maláj repülőgép utáni kutatás
viharos gyorsasággal történt újrainditása, és az a tény, hogy ezt a
kutatást nagyjából egy esztendeig kivánják folytatni. Gyanúra ad okot az
is, hogy a Donbassz légterében lelőtt utasszállitó esetével kapcsolatos
vizsgálóbizottsági jelentést is nagyjából ezidőtájt kivánják a köz elé
tárni.
Ugyanazon maláj légitársaság két
ikergépének esetét – még ha “véletlenül is” – ilyen szerencsétlen módon
időben együtt lezárni pedig – már most bejelentve, amikor az első gép
eltűnésének a helyét sem ismerik – eleve gyanakvásra ad okot.
Mindenesetre úgy tűnik, hogy a Nyugat
kétségbeesett kisérletbe fogott állitása igazolására. Nagyon nagy
ugyanakkor a valószinűsége annak, hogy erőlködésük hiábavaló lesz. A
Bal-Rad már korábban is feltételezte, (és ebben a feltételezésünkben
azóta csak megerődtünk) hogy Oroszország viszont többet tud a lelőtt gép
esetéről, mint amit eddig a világ elé tárt. Amely információt és
bizonyitékot pedig majd az Oroszországot felelőssé tevő jelentést
követően ki fog teriteni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése