A mostanság rejtélyes körülmények közt
„véletlenül” lezuhant maláj gépek körül úgy tűnik, van jó néhány
figyelmen kívül hagyott, vagy titkolni próbált tény.
Az „összetévesztős” teória
Az “elnöki géppel” való összetévesztés teória miszerint az ukránok összetévesztették a maláj utasszállítót a Putyin elnököt szállító géppel, meglátásunk szerint elég gyenge lábakon áll. Ugyanis a két gép bő félórás eltéréssel volt ugyanabban a szeletben. (Az elnöki gép moszkvai idő szerint 16:21-kor, a Boeing pedig 15:44-kor volt ott.)
Azt is eléggé valószínűtlennek tartjuk, hogy Putyin elnök, vagy a személyzete szándékosan háborús zóna fölé vigye az elnöki gépet. Ez nem csak nem életszerű, de orbitális ostobaság és felelőtlenség lenne. Azt pedig kizártnak tartjuk, hogy Putyin gépét szánt szándékkal bárki is háborús zóna fölé merné irányítani.
Ráadásul mivel a földről ilyen magasságban csak radar vezérlésű rakétával támadható ezért feltételezzük, ha akarják, igen könnyen tudják azonosítani a gépet. Különösen, hogy, mint kiderült a kijevi repülésirányítás követte és figyelte saját irányító rendszerén a maláj gépet.
Ha meg a levegőből érte támadás akkor is egészen bizonyos, hogy be tudták azonosítani,(talán még szabad szemmel is) Mindenesetre sem a rádiója, sem a radarja nem volt kikapcsolva, (hiszen az feltűnt volna a kijevi repülés irányításnak, mint ahogyan az eltűnését is azonnal észlelték), tehát az is folyamatosan adott azonosító jeleket a gépről.
Még azt sem sikerült megállapítani, hogy a földről indított rakéta okozta-e a gép lezuhanását, vagy a levegőben indított támadás.
Az “elnöki géppel” való összetévesztés teória miszerint az ukránok összetévesztették a maláj utasszállítót a Putyin elnököt szállító géppel, meglátásunk szerint elég gyenge lábakon áll. Ugyanis a két gép bő félórás eltéréssel volt ugyanabban a szeletben. (Az elnöki gép moszkvai idő szerint 16:21-kor, a Boeing pedig 15:44-kor volt ott.)
Azt is eléggé valószínűtlennek tartjuk, hogy Putyin elnök, vagy a személyzete szándékosan háborús zóna fölé vigye az elnöki gépet. Ez nem csak nem életszerű, de orbitális ostobaság és felelőtlenség lenne. Azt pedig kizártnak tartjuk, hogy Putyin gépét szánt szándékkal bárki is háborús zóna fölé merné irányítani.
Ráadásul mivel a földről ilyen magasságban csak radar vezérlésű rakétával támadható ezért feltételezzük, ha akarják, igen könnyen tudják azonosítani a gépet. Különösen, hogy, mint kiderült a kijevi repülésirányítás követte és figyelte saját irányító rendszerén a maláj gépet.
Ha meg a levegőből érte támadás akkor is egészen bizonyos, hogy be tudták azonosítani,(talán még szabad szemmel is) Mindenesetre sem a rádiója, sem a radarja nem volt kikapcsolva, (hiszen az feltűnt volna a kijevi repülés irányításnak, mint ahogyan az eltűnését is azonnal észlelték), tehát az is folyamatosan adott azonosító jeleket a gépről.
Még azt sem sikerült megállapítani, hogy a földről indított rakéta okozta-e a gép lezuhanását, vagy a levegőben indított támadás.
Letérés a korábbi “légifolyosóról”
Ennek a repülőgépnek a pár nappal korábbi repülési útvonala is olyan eltérést útirány módosítást mutat, ami a nem szakember számára érthetetlen, de legalábbis kérdéseket vet fel. (Noha a hagyományos légifolyosós rendszert 2009-óta GPS-alapú forgalomrendezés váltotta fel, azért mi is ezt a jól ismert kifejezést használjuk, annál is inkább mert lényegében helytálló)
Ez a járat minden nap repül közel ezen az útvonalon, így hát több napra vonatkozóan sorban visszanéztük a járat útvonalát, és 17-ét megelőzően mindig legfeljebb az Azovi-tengert felső harmadának aljánál metsző, vagy még lejjebbi útvonallal hagyta el a gép az ukrán légteret. Sosem tett ekkora kitérőt jóval az Azovi-tenger feletti területek felé.
Hogy jobban értsük, az Azovi-tenger felső harmadának partján terül el Berdyans’k, nagyjából e felett repülhetett el, előző napi útvonalán a gép, innen még feljebb található Mariupol is, melynek neve talán ismerősebben cseng. A radarról való eltűnés helye légvonalban még további jó 200 km-rel feljebb található a megelőző napok útvonalától.
Sőt volt olyan nap is, július 12-e, amikor az Azovi-tenger felett egyáltalán nem is vezetett a gép útvonala.
Ha eddig nem kerülték el az utasszállító gépek a háborús övezet feletti légteret, az szándékos, megengedhetetlen felelőtlenség volt bármely repülésirányítótól, légitársaságtól. Akikről ekkora hozzá nem értést nem csakhogy nem feltételezünk, de nem is hiszünk el. Bár a nemzetközi légiirányítás már jóval korábban behatárolta azokat a területeket, melyek felett az átrepülést nem javasolják, vagy kifejezetten tiltják. Ilyen tilalmi zóna pl. a Krím-félsziget feletti szelvény, valamint nem javasolt útvonal a Donbasz feletti légtér sem, s ez március vége óta van érvényben és folyamatosan frissül. Ennek ellenére vannak olyan légitársaságok akik ezt valamiért nem tartották be. Elmondható, hogy a maláj gépnek tulajdonképpen semmi keresni valója sem lett volna a Donbasz felett, már ha a légitársaság betartotta volna a biztonsági előírásokat. Ha csak nem szándékosan irányították oda.
Ennek a repülőgépnek a pár nappal korábbi repülési útvonala is olyan eltérést útirány módosítást mutat, ami a nem szakember számára érthetetlen, de legalábbis kérdéseket vet fel. (Noha a hagyományos légifolyosós rendszert 2009-óta GPS-alapú forgalomrendezés váltotta fel, azért mi is ezt a jól ismert kifejezést használjuk, annál is inkább mert lényegében helytálló)
Ez a járat minden nap repül közel ezen az útvonalon, így hát több napra vonatkozóan sorban visszanéztük a járat útvonalát, és 17-ét megelőzően mindig legfeljebb az Azovi-tengert felső harmadának aljánál metsző, vagy még lejjebbi útvonallal hagyta el a gép az ukrán légteret. Sosem tett ekkora kitérőt jóval az Azovi-tenger feletti területek felé.
Hogy jobban értsük, az Azovi-tenger felső harmadának partján terül el Berdyans’k, nagyjából e felett repülhetett el, előző napi útvonalán a gép, innen még feljebb található Mariupol is, melynek neve talán ismerősebben cseng. A radarról való eltűnés helye légvonalban még további jó 200 km-rel feljebb található a megelőző napok útvonalától.
Sőt volt olyan nap is, július 12-e, amikor az Azovi-tenger felett egyáltalán nem is vezetett a gép útvonala.
Ha eddig nem kerülték el az utasszállító gépek a háborús övezet feletti légteret, az szándékos, megengedhetetlen felelőtlenség volt bármely repülésirányítótól, légitársaságtól. Akikről ekkora hozzá nem értést nem csakhogy nem feltételezünk, de nem is hiszünk el. Bár a nemzetközi légiirányítás már jóval korábban behatárolta azokat a területeket, melyek felett az átrepülést nem javasolják, vagy kifejezetten tiltják. Ilyen tilalmi zóna pl. a Krím-félsziget feletti szelvény, valamint nem javasolt útvonal a Donbasz feletti légtér sem, s ez március vége óta van érvényben és folyamatosan frissül. Ennek ellenére vannak olyan légitársaságok akik ezt valamiért nem tartották be. Elmondható, hogy a maláj gépnek tulajdonképpen semmi keresni valója sem lett volna a Donbasz felett, már ha a légitársaság betartotta volna a biztonsági előírásokat. Ha csak nem szándékosan irányították oda.
Szándékos ürügygyártás, repülési tilalom „elfelejtése”?
Ha pedig a valószínűbb szándékosságról van szó – ami különben nem egyedi eset sajnos a repüléstörténetben – akkor azt kell hinni, hogy annak célja provokáció, egy újabb ürügygyártás volt, valószínűsíthetően a valódi terroristák, az amerikai és az illegitim kijevi vezetés részéről.
Ez annál is inkább elképzelhető, mivel az eddigi provokációik kudarcot vallottak.
Ráadásul az EU több tagországa is erősen vonakodik szankciókat elfogadni Moszkvával szemben, hát még háborús konfliktusba kerülni az vele – amúgy okkal és teljesen jogosan. A szándékos ürügygyártást alátámasztja, az azonnali, a minden valós alapot és bizonyítékot nélkülöző cionista fröcsögés az amerikai és a puccsista ukrán politika részéről. Ne feledjük, a fekete dobozokat még nem találták meg, amikor ők már bizonyított tényként kürtölték a világba az elhitetni akart teóriájukat. Szíria esetében az USA pontosan ezt csinálta, amikor NATO beavatkozást akart Szíria lerohanására, akkor azt híresztelte el, hogy a zsoldosai által bevetett vegyi anyagokat a kormány alkalmazta. Hogy ne is említsük a hasonló fiaskóit, Irakban, Iránban, Líbiában, Ruandában, stb.
Az USA-ban a mainstream média Putyint és Oroszországot máris nyíltan terrorizmussal vádolja. (a terrorista vádolja terrorizmussal az áldozatot – ez tipikus) Az ukrán illegitim vezetés pedig már napok óta azzal a rémhírrel riogatja az ukrán lakosságot, hogy az oroszok bevonultak a Donbasz területére és hamarosan Kijevet is elfoglalják. Ez természetesen ugyanolyan szemenszedett hazugság, mint minden amivel, a minden hírtől elzárt ukrán hétköznapi embereket és a világot etetik lassan egy éve, amit maguk sem hisznek el, annál is inkább, mert pontosan tudják, hogy mi mindenben és mekkorát hazudnak mindenkinek.
Persze amíg azt hazudják, amit a színfalak mögé bújó finanszírozó érdekeltek akarnak, addig senki nem kíváncsi az igazságra, senki sem akar cáfolatot hallani. Az igazság kimondása ez esetben nem csupán magyarázkodásra késztető kellemetlenséget, de terveik kisiklását is eredményezheti.
Megjegyezem, most hogy már megvan a terveik szerint ürügy, azonnal be tudták vezetni és tartatni a térség fölött a repülési tilalmat.
Vissza a kályhához…Ha pedig a valószínűbb szándékosságról van szó – ami különben nem egyedi eset sajnos a repüléstörténetben – akkor azt kell hinni, hogy annak célja provokáció, egy újabb ürügygyártás volt, valószínűsíthetően a valódi terroristák, az amerikai és az illegitim kijevi vezetés részéről.
Ez annál is inkább elképzelhető, mivel az eddigi provokációik kudarcot vallottak.
Ráadásul az EU több tagországa is erősen vonakodik szankciókat elfogadni Moszkvával szemben, hát még háborús konfliktusba kerülni az vele – amúgy okkal és teljesen jogosan. A szándékos ürügygyártást alátámasztja, az azonnali, a minden valós alapot és bizonyítékot nélkülöző cionista fröcsögés az amerikai és a puccsista ukrán politika részéről. Ne feledjük, a fekete dobozokat még nem találták meg, amikor ők már bizonyított tényként kürtölték a világba az elhitetni akart teóriájukat. Szíria esetében az USA pontosan ezt csinálta, amikor NATO beavatkozást akart Szíria lerohanására, akkor azt híresztelte el, hogy a zsoldosai által bevetett vegyi anyagokat a kormány alkalmazta. Hogy ne is említsük a hasonló fiaskóit, Irakban, Iránban, Líbiában, Ruandában, stb.
Az USA-ban a mainstream média Putyint és Oroszországot máris nyíltan terrorizmussal vádolja. (a terrorista vádolja terrorizmussal az áldozatot – ez tipikus) Az ukrán illegitim vezetés pedig már napok óta azzal a rémhírrel riogatja az ukrán lakosságot, hogy az oroszok bevonultak a Donbasz területére és hamarosan Kijevet is elfoglalják. Ez természetesen ugyanolyan szemenszedett hazugság, mint minden amivel, a minden hírtől elzárt ukrán hétköznapi embereket és a világot etetik lassan egy éve, amit maguk sem hisznek el, annál is inkább, mert pontosan tudják, hogy mi mindenben és mekkorát hazudnak mindenkinek.
Persze amíg azt hazudják, amit a színfalak mögé bújó finanszírozó érdekeltek akarnak, addig senki nem kíváncsi az igazságra, senki sem akar cáfolatot hallani. Az igazság kimondása ez esetben nem csupán magyarázkodásra késztető kellemetlenséget, de terveik kisiklását is eredményezheti.
Megjegyezem, most hogy már megvan a terveik szerint ürügy, azonnal be tudták vezetni és tartatni a térség fölött a repülési tilalmat.
Július 8-ától végig nézve az útvonalakat az tapasztaltuk főként 17-éhez közeledve, hogy a gép útvonala egyre feljebb, egyre beljebb került a Donbasz területére, csak találgathatjuk ennek az okát. Vihar? Valamilyen légköri esemény? Külső szemlélőként nem találtunk sem okot, sem magyarázatot.
Ha csak nem irányították át, terelték el a korábbi útvonalról valamilyen más, számunkra ismeretlen és érthetetlen okból.
Maradt az egyetlen eddig jól bevált módszer, nézzük meg profitálhatott-e ebből valaki, ha igen, akkor ki? Nézzük meg ki-kik mikor, hogyan reagáltak az tragédiára?
Nos így jutottunk el a fenti lehetséges alternatívákhoz.
Vagyis, ha szándékosságot feltételezünk, akkor sem Új-Oroszország, sem Oroszország nem jöhet szóba. Az ő esetükben legfeljebb csak véletlen baleset lenne elképzelhető, mert semmilyen hasznuk nem származott belőle. Azonban Oroszország már hivatalosan, szakértőkkel bizonyította, hogy nincs közük a gép katasztrófához, (és a véletlen sem jöhet szóba, mivel nem repültek gépeik abban a térségben, és a szárazföldről sem indult semmiféle rakéta). Új-Oroszország sem ismerte el, hogy felelőssége lenne a légi szerencsétlenségben, katonai szakértők szerint pedig jelenleg nincsenek alkalmas eszközeik arra, hogy a szárazföldről indított rakétával ilyen magasságban szedjenek le gépet. Ugyanakkor egy közösségi oldalon olyan pletyka, kapott lábra, miszerint a kozákok lehettek, ezek azonban nem szakértői és főként nem hivatalos vélemények. Pontosan azt sem tudni kik terjesztik őket. Hogy miért, arra volna tippünk.
Maradt az egyetlen eddig jól bevált módszer, nézzük meg profitálhatott-e ebből valaki, ha igen, akkor ki? Nézzük meg ki-kik mikor, hogyan reagáltak az tragédiára?
Nos így jutottunk el a fenti lehetséges alternatívákhoz.
Vagyis, ha szándékosságot feltételezünk, akkor sem Új-Oroszország, sem Oroszország nem jöhet szóba. Az ő esetükben legfeljebb csak véletlen baleset lenne elképzelhető, mert semmilyen hasznuk nem származott belőle. Azonban Oroszország már hivatalosan, szakértőkkel bizonyította, hogy nincs közük a gép katasztrófához, (és a véletlen sem jöhet szóba, mivel nem repültek gépeik abban a térségben, és a szárazföldről sem indult semmiféle rakéta). Új-Oroszország sem ismerte el, hogy felelőssége lenne a légi szerencsétlenségben, katonai szakértők szerint pedig jelenleg nincsenek alkalmas eszközeik arra, hogy a szárazföldről indított rakétával ilyen magasságban szedjenek le gépet. Ugyanakkor egy közösségi oldalon olyan pletyka, kapott lábra, miszerint a kozákok lehettek, ezek azonban nem szakértői és főként nem hivatalos vélemények. Pontosan azt sem tudni kik terjesztik őket. Hogy miért, arra volna tippünk.
Tehát kinek az érdeke?
A pünkösdi király – természetesen ezúttal is ittas állapotban – az esetet követő alig egy órán belül reagált, illetve már vagy egy hete „készíti elő talajt”azaz démonizálja Oroszországot, ezt már említettük, azt viszont nem emeltük ki, hogy azon kívül, hogy az oroszokat vádolta meg rögvest, máris azt követelte, hogy a NATO ugorjon háborúba és támadja meg Oroszországot.
Az igen hasonló tartalmú amerikai reakciót is természetesen közöltük.
A fő bűnös, azaz a felbujtó, kiagyaló és finanszírozó, akinek leginkább érdeke, hogy végre ki lehessen robbantani a III. Világháborút, és tűkön ülve várja az ürügyet, hogy csicskásai lerohanhassák Oroszországot, akiknek magához az orosz etnikai tisztogatáshoz, Ukrajna orosztalanításához is komoly üzleti érdeke fűződik természetesen lapul, mint az a bizonyos a fűben, és a csahosaival intézteti a piszkos munkát.
A pünkösdi király – természetesen ezúttal is ittas állapotban – az esetet követő alig egy órán belül reagált, illetve már vagy egy hete „készíti elő talajt”azaz démonizálja Oroszországot, ezt már említettük, azt viszont nem emeltük ki, hogy azon kívül, hogy az oroszokat vádolta meg rögvest, máris azt követelte, hogy a NATO ugorjon háborúba és támadja meg Oroszországot.
Az igen hasonló tartalmú amerikai reakciót is természetesen közöltük.
A fő bűnös, azaz a felbujtó, kiagyaló és finanszírozó, akinek leginkább érdeke, hogy végre ki lehessen robbantani a III. Világháborút, és tűkön ülve várja az ürügyet, hogy csicskásai lerohanhassák Oroszországot, akiknek magához az orosz etnikai tisztogatáshoz, Ukrajna orosztalanításához is komoly üzleti érdeke fűződik természetesen lapul, mint az a bizonyos a fűben, és a csahosaival intézteti a piszkos munkát.
Egy
kis analógia: a cikk elején említett másik, közelmúltban lezuhant maláj
gép esetéből valami csoda folytán a Rothschild birodalom húzott
hasznot, (a négy kínai szakember és találmány-tulajdonos egyszerre
történő halálából) persze teljesen „véletlenül”. Ezzel az üggyel akkor
nem foglalkoztunk, hiszen sokan megtették helyettünk. De ugyebár egy
maláj gép rejtélyes lezuhanása sem valószínű hogy a véletlen műve, na
de kettő, gyors egymásutánban? Szegény maláj gépekre rá jár a rúd? Nem
hisszük.
Azt mondják, ha a tetőről leesik egy tégla, amikor épp ott vagy, lehet véletlen, ám ha újra meg újra leesik, akkor azt valaki dobálja.
Azt mondják, ha a tetőről leesik egy tégla, amikor épp ott vagy, lehet véletlen, ám ha újra meg újra leesik, akkor azt valaki dobálja.
Attól tartunk ezekkel a gondolatokkal nem vagyunk egyedül.
Ki tudja, talán hamarosan megtudjuk, hiszen ahogy mottónk is tartja: „Minden kiderül, csak idő kérése”
Ki tudja, talán hamarosan megtudjuk, hiszen ahogy mottónk is tartja: „Minden kiderül, csak idő kérése”
Legfrissebb hírek szerint noha a
milicisták próbálnak összeszedni minden lehetséges nyomot,
bizonyítékot, eközben a szerencsétlenség területéről robbanások
hallhatók, ami a Grad renszéhez hasonlít, így viszont megsemmisülhetne
a bizonyítékok és a nyomok.
Arató Péter
Már több, mint egy napja lelőtték a Malaysian Airlines Boeing-777-es
gépét, de már elárasztották a portálokat az idiótábbnál idiótább
cikkek. Egy ilyen magyar portálon már arról írtak, hogy a NATO
felderítőeszközökkel látta el a gépet és ezért lőtték le. A
konspirációs teóriák tömkelege lát napvilágot óráról-órára. De ne is
ragozzuk tovább! Egy szóval agyhalottakból sok van és véleményt is
mondanak, sajnos.
A nemzetközi sajtó is bűnöst keres, de az igazi bűnös nem ukrán vagy szeparatista orosz, hanem maláj. Miért is?
A légitársaságok üzleti, pénzügyi alapokon működnek. Mindent a gazdaságosság határoz meg. Ezért terjedtek és törtek előre a kéthajtóműves gépek a négyhajtóművesekkel ellenben.
Kisebb, gyorsabb és üzemanyagtakarékosabb gépek előretörése jellemzi a piacot.
Azonban egy járat útvonalát is a gazdaságosság határozza meg. Két pont között az a távolság a jó, ami a legrövidebb. Példának okáért. Ha egy gép 30 perccel többet repül, akkor többet is fogyaszt a nagyobb távolság leküzdésének okán. Ha egy repülőnek ez egy adott járaton 5000 dollár plusz költséget okoz, akkor ez egy héten 35000, egy hónapban 150000, egy évben pedig megközelítőleg 1825000 dollár. Magyarán, ha a lelőtt gép útvonala ott volt a legrövidebb, ahol repült és ennyit spóroltak rajta, akkor egyszerűen üzleti, pénzügyi okok miatt repült arra. Tette azt annak ellenére, hogy választhatott volna más útvonalat a légitársaság biztonsági okok miatt. De ezt finoman szólva ritkán szokták, nagyon titkán.
Minden nap repülnek Afganisztán, Pakisztán tálib területei, Gáza felett, Szíria felett is. Szíria felett leginkább a Libanoni Middle East légitársaság repül a legtöbbet. Mostanában ügyelnek azonban az iraki légtérben, ahol csak a szunita szélsőségesek által nem ellenőrzött területek felett folyik főleg a légiforgalom. Itt vezetik el Abu Dhabi és Dubai gigantikus légiforgalmát is.
Ukrajna kapcsán lett volna lehetőség a Malaysian légitársaságnál azt mondani, hogy másik útvonalon működtetjük a járatunkat és nem küldjük Ukrajna felé. Azonban itt nem a biztonság, hanem a pénz döntött.
Azonban mihelyt tegnap a baleset híre megjelent pánikszerűen húzta le arról az útvonalról szinte minden légitársaság a gépeit. A Lufthansa, az Air India és mindenki más gyorsan eltűzött az ukrán légtérből. Kijev-Odessa vonal és az orosz határ között megszűnt a légiközlekedés. Másnapra teljesen átrendeződött az európai légtérben a járatok iránya is. Hasonlóvá vált a helyzet, mint 1999-ben Koszovó NATO támadása esetén.
A nemzetközi sajtó is bűnöst keres, de az igazi bűnös nem ukrán vagy szeparatista orosz, hanem maláj. Miért is?
A légitársaságok üzleti, pénzügyi alapokon működnek. Mindent a gazdaságosság határoz meg. Ezért terjedtek és törtek előre a kéthajtóműves gépek a négyhajtóművesekkel ellenben.
Kisebb, gyorsabb és üzemanyagtakarékosabb gépek előretörése jellemzi a piacot.
Azonban egy járat útvonalát is a gazdaságosság határozza meg. Két pont között az a távolság a jó, ami a legrövidebb. Példának okáért. Ha egy gép 30 perccel többet repül, akkor többet is fogyaszt a nagyobb távolság leküzdésének okán. Ha egy repülőnek ez egy adott járaton 5000 dollár plusz költséget okoz, akkor ez egy héten 35000, egy hónapban 150000, egy évben pedig megközelítőleg 1825000 dollár. Magyarán, ha a lelőtt gép útvonala ott volt a legrövidebb, ahol repült és ennyit spóroltak rajta, akkor egyszerűen üzleti, pénzügyi okok miatt repült arra. Tette azt annak ellenére, hogy választhatott volna más útvonalat a légitársaság biztonsági okok miatt. De ezt finoman szólva ritkán szokták, nagyon titkán.
Minden nap repülnek Afganisztán, Pakisztán tálib területei, Gáza felett, Szíria felett is. Szíria felett leginkább a Libanoni Middle East légitársaság repül a legtöbbet. Mostanában ügyelnek azonban az iraki légtérben, ahol csak a szunita szélsőségesek által nem ellenőrzött területek felett folyik főleg a légiforgalom. Itt vezetik el Abu Dhabi és Dubai gigantikus légiforgalmát is.
Ukrajna kapcsán lett volna lehetőség a Malaysian légitársaságnál azt mondani, hogy másik útvonalon működtetjük a járatunkat és nem küldjük Ukrajna felé. Azonban itt nem a biztonság, hanem a pénz döntött.
Azonban mihelyt tegnap a baleset híre megjelent pánikszerűen húzta le arról az útvonalról szinte minden légitársaság a gépeit. A Lufthansa, az Air India és mindenki más gyorsan eltűzött az ukrán légtérből. Kijev-Odessa vonal és az orosz határ között megszűnt a légiközlekedés. Másnapra teljesen átrendeződött az európai légtérben a járatok iránya is. Hasonlóvá vált a helyzet, mint 1999-ben Koszovó NATO támadása esetén.
A másnapi Amsterdam-Kuala Lumpur járat útvonala
A helyzet magyarán erőteljesen megváltozott. Persze
eszmélt a maláj légitársaság is, mert az Amsterdam-Kulala Lumpur
útvonalon közlekedő gép a tragédiát követő napon már Magyarország
felett húzott el, pontosabban a Sajó völgye felett. És átszabták a
londoni járatukat is, amely szintén erre repült. A London-Kuala Lumpur
járat is korábban Ukrajna felett repült el. A magyar légtér forgalma a
katasztrófa másnapján is jól érezhetően nőtt az útvonalak átszabása
miatt.
A maláj légitársaság spórolni akart az útvonallal, de az biztos, hogy rajtavesztek. Ebben az évben ez már a második katasztrófa, a pekingi járatuk eltűnése után. Szakértők szerint ez a katasztrófa betette a kaput és egy év múlva a légitársaság megszűnik az elszenvedett katasztrófák miatt. Egy szóval a pénz okozta a katasztrófát, a gazdasági racionalitás megelőzte a politikai-katonai biztonságot. Ez okozta a gép vesztét, a rakéta, ami eltalálta csak a hab volt a tortán és teljesen mindegy, hogy ki lőtte ki.
Makkai Péter A maláj légitársaság spórolni akart az útvonallal, de az biztos, hogy rajtavesztek. Ebben az évben ez már a második katasztrófa, a pekingi járatuk eltűnése után. Szakértők szerint ez a katasztrófa betette a kaput és egy év múlva a légitársaság megszűnik az elszenvedett katasztrófák miatt. Egy szóval a pénz okozta a katasztrófát, a gazdasági racionalitás megelőzte a politikai-katonai biztonságot. Ez okozta a gép vesztét, a rakéta, ami eltalálta csak a hab volt a tortán és teljesen mindegy, hogy ki lőtte ki.
A pénz áldozatai:
Az ukrán biztonsági szolgálat (SZBU) “fabrikálta” azt a hangfelvételt, amely állítólag azt bizonyítja, hogy a délkelet-ukrajnai felkelők lőtték le a maláj utasszállítót – mondta Oleh Carjov ukrán szakadár politikus pénteken a Rosszija 24 állami hírtelevízióban.
A hírtévé adásában lejátszották annak a hangfelvételnek egy részletét, amely az SZBU honlapjára előző este került fel. A felvételt tartalmazó video feliratozása szerint a szakadár fegyveresek egy parancsnoka az orosz katonai hírszerzés igazgatójának jelentett. Azt állította, egy kozák egységük lelőtt egy polgári repülőgépet.
Oleh Carjovot a “luhanszki és donyecki népköztársaságokból” alakított Novorosszija parlamenti elnökeként mutatták be. A szakadár politikus szerint Kijevnek jól jött a malajziai repülőgép lelövése, ugyanis az ukrán vezetés nem akar a békéről tárgyalni a Donyec-medencei felkelőkkel.
Jurij Szerhejev, Ukrajna ENSZ-nagykövete magyar idő szerint késő délután ismertette a világszervezet Biztonsági Tanácsában az utasszállító tragédiájáról Kijev rendelkezésére álló bizonyítékokat, köztük a szóban forgó hangfelvételt is.
A Rosszija 24 időközben közölte, hogy orosz bloggerek – egy megfelelő programmal leellenőrizve a felvételt – kiderítették, hogy az a malajziai repülőgép katasztrófáját megelőző napon, szerdán este készült.
Ezen a YouTube-ra feltett, szöveges magyarázattal ellátott és fotókkal illusztrált, több részletből álló felvételen először helyi (donyecki) idő szerint 16 óra 40 perckor a Besz álnevű (Bezler) nevű parancsnok arról számolt be az orosz katonai hírszerzés (GRU) ezredesének, hogy a Minyora nevű csoport épp most lőtt le egy gépet, amely Jenakijevónál zuhant le. “A pilóták hol vannak?” – hangzott a kérdés, mire a válasz: “elmentek megkeresni és lefényképezni a repülőgépet, ami füstöl”. “Mikor történt?” – kérdezte az állítólagos orosz ezredes, majd Besz azt mondta, hogy “Olyan harminc perce”.
Az ukrán biztonsági szolgálat által közzétett hangfelvétel következő részletében egy Őrnagy és egy Görög fedőnevet használó fegyveres között zajlott a beszélgetés. Előbbi jelentett Görögnek. “Szóval, a csernuhinszkiek lelőttek egy repülőgépet” – kezdte, majd részletesebben elmondta, hogy a csernuhinszki ellenőrző pontról a kozákok lelőttek egy gépet. Arról is beszámolt, hogy a repülőgép a levegőben szétszóródott a petropavlovszki bányák közelében. “Megtaláltuk az első kétszázast (a 200 egy katonai kód, a holttest megnevezésére szolgál). Polgári.”
A következő beszélgetésrészletben az Őrnagy bosszúsan közli, hogy polgári gép volt, amit a kozákok lelőttek. Görög kérdésére, hogy sok ember van-e ott, a jelentéstevő illetlen szóval közölte, hogy a roncsok egyenesen az udvarokba zuhantak. “Milyen gép(ről van szó)?” – kérdezte a Görög. “Még nem tisztáztam, a fő részénél még nem voltam, csak azt látom most, ahová az első testek zuhantak. Ülések, alkatrészek, emberek” – így a válasz. Kérdésre azt is közölte, hogy fegyvereket nem találtak. “Csupa civil dolog. Gyógyszerek, törölközők, vécépapírok. Meglelték ugyanakkor a kanadai Thompson Egyetem indonéz diákjának útlevelét” – mondja.
Egy másik beszélgetés egy Kozicin nevű orosz tiszt és egy meg nem nevezett orosz fegyveres között zajlott, amely során a harcos jelentette, hogy “a Sznyezsnoje és Torez között lelőtt gépről kiderült, hogy polgári volt. Grabovo környékén zuhant le. Tengernyi holttest, nők, gyerekek. Most nézik a kozákok mindezt”. Így folytatta: “A tévében azt mondják, hogy tulajdonképpen AN-26-os ukrán szállító gép, de azt mondják, az van ráírva, hogy Malajzia Légitársaság. Az meg mit keresett ukrán területen?”
A Kozicinnak nevezett kozák feljebbvaló erre szenvtelenül válaszolt: “Szóval kémeket szállítottak. A ….nak kell röpködni, háború van.”
Az orosz internetes híroldalakon mindeközben továbbra is tartja magát az a hajmeresztő feltételezés, hogy az ukrán hadsereg Putyin elnöki gépét akarta volna valójában lelőni, de a maláj utasszállítót találták el. Egy név nélkül nyilatkozó informátor az Interfax orosz hírügynökségnek azt mondta, hogy a malajziai utasszállító és a Dél-Amerikából hazatérő orosz elnök gépe Varsó térségében csütörtökön keresztezte egymás útját.
http://www.vesti.ru/only_video.html?vid=610171
http://top.rbc.ru/politics/17/07/2014/937298.shtml
http://www.utro.ru/articles/2014/07/18/1204635.shtml
Repülőgép-katasztrófa: Most etetik Európát atlantista retorika-maszlaggal
Feltételezések szerint lelőtték, de továbbra is csak annyi bizonyos,
hogy csütörtökön lezuhant a maláj légitársaság Amszterdamból Kuala
Lumpurba tartó járata.
A tragédia a kelet-ukrajnai Donyecktől 80 kilométerre történt, azon a
területen, ahol az oroszbarát szakadár felkelők harcban állnak az ukrán
kormányerőkkel. A polgárháborúra emlékeztető viszonyok miatt már
áprilisban figyelmeztettek az amerikai és európai légügyi hatóságok,
hogy “potenciális veszélyt jelent” a térségben repülni az Ukrajnában
zajló fegyveres konfliktus miatt. Eddig senki nem élte túl a tragédiát, a legutóbbi adatok szerint 298
áldozata van a lezuhant maláj gépnek.
USA/EU hangolás és agitáció Oroszország ellen
* Több mint tíz ország polgárai
utaztak a járattal, az utasok fele holland allámpolgár, vagyis már sokakat érint az orosz fél hozzáállása. Ez nyílt vád.
* Köztük több mint száz AIDS-kutató, akik egy
ausztráliai konferenciára tartottak. Egyikük, Joep Lange azon
fáradozott, hogy a világ szegényebb térségeiben élő fertőzöttek is
hozzáférjenek a már régóta hatékony gyógyszeres kezeléshez. Ez az érzelmi töltete az agitációnak.
* Éppen mostanra időzítve a meg nem nevezett forrású statisztikák
napvilágra kerülése - az USA/EU által bevezetett gazdasági szankciók az
oroszok ellen. Ahol külön hangsúlyozzák az orosz pénzügyi nehézségeket
az ukrán destabilizáció feltupírozásával, miszerint teljesen
értelmetlen az orosz költségvetés számára. Illetve Putyint
Oroszországban elkövetett hazafias retorikával vádolják, de bíznak az
USA/EU cionisták abban, hogy az orosz nép ebből majd magához tér,
mármint a szankciók hatására.
* Az USA/EU hívatalosan is bejelenti, hogy az elcsatolt Krímet sohasem fogják lenyelni, vagyis potenciális Casus belli retorika.
* Az ukrán elnök egyből a színpadra lépve,
úgy fogalmazott, hogy az egész világ láthatta az agresszor igazi arcát:
– Lelőni egy polgári repülőgépet, az egy nemzetközi terrorcselekedet az
egész világ ellen. Adekvát választ várunk a nemzetközi közösségtől is. Ez a hadrendbe szólítás anomáliája.
Ne feledjük ezekkel szemben:
Oroszország kérte elsőnek az összes érintett államvezetés
előtt a független szakértői vizsgálatot az ügyben, persze ezt Kijev
cáfolja. Plusz a donyecki régió felkelő milicistái is jelezték, hogy
beengedik a katasztrófa területére a maláj repülőgép tragédiáját
vizsgáló nemzetközi szakértőket.
Az orosz elnök, Vlagyimir Putyin így nyilatkozott:
– Nem történhetett volna ez meg, ha béke lenne a térségben, és
Délkelet-Ukrajnában nem zajlanának katonai műveletek, ezzel
egyetértésben a maláj miniszterelnök, Najib Razak vizsgálatot követel:
– Ki kell deríteni, mi történt pontosan. Mindent pontról pontra ki kell
elemezni, hiszen rendelkezésre állnak a legmodernebb technikai
lehetőségek és az elkövetőket bíróság elé kell állítani.
Reméljük így is fog történni és kiderül mint Kijeben Majdantéri
mészárlás... Csak nehogy itt is a NATO és a Moszad ügyködjön
véletlenül, mint már annyi helyen szerte a világban!
Rajtad a világ szeme Oroszország!
Ha tiéd az Igazság!
Tiéd a Győzelem is!
Várhegyi Kálmán
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése