Ezek a vasúti kocsik mennek a Döbrögi-lakig
Balatonfenyvesen pihennek a felcsúti kisvasút szerelvényei
– Ez
Kecskemétről érkezett – mondja a helyre kis hirtelenpiros MK48-asról az
egyik szerelő, aki két társával ügyködik a mozdonyon a balatonfenyvesi
gazdasági vasút, vagyis a fenyvesi kisvasút végállomásánál. – Ott
állnak, amiket keresnek – int aztán két nyitott személykocsi felé –,
azok a nyíregyháziak.
A
tehervagonokból nyári kisvasutazásra átalakított zöld kocsikon valóban
látszik a törődés, melyet az elmúlt években kaptak: a hírek szerint a
szabolcsi megyeszékhelyen gondos kezek újították fel őket, persze helyi
használatra. Aztán úgy alakult, hogy mégis a nagyberek keskeny nyomtávú
vonalán szállítják az utasokat – egyes hírek szerint csak az idén
nyáron, ugyanis végső szolgálathelyük a majdani felcsúti vonalon lesz.
Ahogyan
– legalábbis a hírek erről szólnak – a többi , jelenleg felújítás
alatt álló, s hasonló funkciójú nyíregyházi kocsinak is. A Nyírvidéki
Regionális Kisvasút ugyanis bő fél évtizede nem üzemel, így a keskeny
nyomtávú mozdonyok és személyvagonok arrafelé bizonyosan nem futnak
majd. A kisvasutak közül pedig jelenleg Felcsúton lesz szükség új
szerelvényekre, hiszen Orbán Viktor miniszterelnök falujában 857 millió
forintból gőzerővel épül a pálya, mely a tervek szerint október végére
készül el.
Az
alcsútdobozi Puskás Sporthoteltől a felcsúti Pancho Arénáig – vagyis
tulajdonképpen a kormányfő háza végéig – tartó, s a futballakadémiát és
érintő 5,7 kilométeres keskeny nyomtávú vasútnak 600 milliós uniós
támogatás is jutott, igaz, az EU már vizsgálódik az ügyben, ugyanis
kiderült, a pályázati tervekben napi (!) 2500-7000 utassal számoltak,
ami azt jelenti, hogyéves szinten félmillióan utaznának a két település
között – a budapesti gyermekvasutat a csúcsnapokon úgy másfélezren
használják… A terveket aztán évi tízezer utasra korrigálták.
– Úgy
tudom, ezek maradnak, nem csak nyárra érkeztek – cáfolja a két új
fenyvesi kocsival kapcsolatos híreket beszélgetőpartnerünk –, a többi
nyíregyháziról viszont mi is azt hallottuk: az a megtiszteltetés éri
őket, hogy a királyi vasútvonalon futhatnak majd…
(sonline)
Bal-Rad komm:
A Királyi Hóbort legújabb ékköve. Ahol “…a pályázati tervekben napi
(!) 2500-7000 utassal számoltak…” – Ehelyett az “utókalkulációban” már
csak napi majdnem 27 és fél (!) utas! A KALKULÁCIÓ SZERINT 600 MILLIÓB
KERÜLŐ KIRÁLYI VASÚTVONALON! (Persze többe fog az kerülni!) Amit persze
üzemeltetni is kell majd. Legalább húsz fős személyzet. Plusz a
karbantartás.
Vajon mikor fog omnibusz közlekedni Döbrögházán?
(Szerintünk hamarabb, mint egy mentőápoló havi netto fizetése százezerre “ugrik”!)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése