LÁZÁR LÁZÁLMAI
Egy,
csak egy legény van talpon a vidéken, Lázár Jankó, Isten jobbkeze,
melyet az Úr precíziós feladatokra használ, egy darab papír
közbeiktatásával.
Rengeteg
a dolga, nem is csoda, ha a nagy megterhelés okán egyre inkább egy
olyan elmebeteghez kezd hasonlítani, akinek hozzátartozói nem viszik be
a gyógyszert, ezért látomásai támadnak és kényszeresen próbálja
sorbaállítani a zárt osztály népét a folyosókon.
Lázár a
többi tolvaj és rabló lankadt figyelmét kihasználva aktivizálta magát,
és a „mindegy, hogy mit, csak rólam beszéljenek” Gábor Zsazsai elvét
átülteti a gyakorlatba.
Ehhez persze ad bőven muníciót a rá vaktölténnyel lövöldöző médiamunkások seregének is – ne unatkozzon a nép.
A legütősebb történet a kancelláriaminiszter kivonulása a politikából.
Hetek óta tartja magát a hír, mely szerint a Hódmezővásárhelyi Hangyász
visszavonul a gazdasági életbe, ami nagyon kedves ötlet lenne tőle, ha
lenne gazdasági élet.
De
nincs, merthogy itt ezen a címen csak a javak átcsoportosítása folyik,
melyet nagyobb zűrzavarok nélkül a Geckó személyesen vezényel, mintegy
szemaforként is működve a Brüsszel – Budapest-Rákosrendező útvonalon,
melynek honi végpontján a jelzőberendezések karjait személyesen ő
rángatja.
Így aztán a gazdasági élet olyan, mint Rákosi pajtás idejében, csak szovjet tanácsadók nélkül, a pénz oda megy, ahova ő akarja.
Namármost ebben a környezetben valakinek azt sejtetni, hogy ő majd
megtalálja számítását gazdasági szereplőként is – minimálisan is
butuskaság.
A
maffiából egyébként sem vezet kifelé út, aki ki akar lépni, az
valószínűleg ki akar halni – első menetben gazdaságilag, de később
leeshet a létrája is, vagy elviheti egy váratlan szívroham, szinte
mindegy is.
És – egymás közt – hol van egy Lázár egy Simicskához?
A maffia tagja majd akkor megy, amikor mondják neki, addig húzza az
igát és – mint a viccbeli nyuszika – reszelgeti körmöcskéit és
hülyeségeket beszél.
Mára
ugyanis oda jutottunk, hogy a tettestársak zsarolási potenciálja a
nulla felé konvergál, meg se fordulhat a fejükben, hogy a nekik eledelt
adó kezekbe harapjanak, mert tudják, a következő harapásuk a füvet
célozza majd.
Lázárnak akkor
lesz majd szerepe, ha a Vezér a Várba költözik, akkor lesz szüksége az
új királynak egy jósvádájú miniszterelnökre, addig dolgozgasson
szorgalmasan.
Hogy Rogánnal behelyettesíthető lenne?
Nem hiszem, hiszen a mai kurzus inkább favorizálja a dzsentri
díszmagyarját, mint a tuggyukkik kaftánját, és az egészséges újmagyar úr
gyanakvása nem múlik el csak attól, hogy valaki szorgalmasan nyalja a
hátsóját.
Mindenesetre Lázár felvázolta korszakos kormányzati elképzeléseit, ki nem találod, melyek az ország legfontosabb problémája!
Jaj, butuska, – hát a menetrend!
A kancelláriaminiszter szerint a kormány az utazók javára próbálja
megváltoztatni a tömegközlekedést, mivel a menetrendek jelenleg nem
veszik figyelembe az emberek igényeit.
Hogy milyen ostoba voltam, eddig úgy képzeltem, hogy a menetrend
összeállítása a szállító vállalatok kompetenciája, de lám, tévedtem.
Majd a kormány rendet tesz, mint tett az egészségügyben is.
Ettől lett mára fényes a helyzet – idáig ugyanis csak a pénzhiány miatt nem működött, de mostanában már orvos sincs.
Kevés orvos kevesebb pénzt szór a levegőbe leamortizált nyuggerek
generálozására, így a kereslet és kínálat lassan egyensúlyba kerül.
Járulékos hozadékként felvirágzik a temetkezési szakma is…
Lázár
szakértett is, megállapította, hogy az ország három térségében érdemes
próbálkozni a vasúti és a villamoshálózat összekötésével, ezek közül az
egyik a Szeged-Hódmezővásárhely vonal, mely Botka szegedi polgármester
támogatását is élvezi.
Harminc milliárdba kerül a kísérlet, melynek lényege, hogy a villamosok a vasúti pályán közlekedjenek.
Hát, nem is tudom, szép elképzelés, de ha például a villamos repülne, még szebb lenne.
A két pálya összekötését egyébként a világban már sok helyen
megoldották, úgy hívják, hogy megálló a pályaudvarnál, ahonnan aztán
vonatok indulhatnak a szomszéd városba, ez egy fillér többletkiadással
se járna, legfeljebb a villamos sűrűbben csilingelne a pályaudvar előtt
és a vonatok járatszámát kellene sűríteni.
De hát ez eléggé logikus, ergo semmiképpen nem lehet kormányzati elképzelés.
Emellett a harminc milliárd mehetne akár azokba a térségekbe is, ahol
nem Lázár a képviselő, az meg nem lenne egészséges választástechnikai
szempontból – nem igaz?
Azt is mondta az MTI szerint, hogy a kormányzásból az emberek életminőségét javító kérdések foglalkoztatják leginkább.
“Komoly gondnak tartom azt, hogy harmincéves hülyeségeken vitatkozunk”
ahelyett, hogy az emberek egészségének megőrzésével, valamint
szórakozási, sportolási lehetőségeik megteremtésével foglalkozna a
politika – fogalmazott a Miniszterelnökséget vezető miniszter, majd
hozzátette, utóbbiakat fontosabb kérdéseknek tartja, mint a “mögöttünk
lévő harminc év nagy közjogi vitáit”.
Hát bizony, a szórakozási lehetőségek megteremtése komoly feladat,
például fel lehetne építeni az ominózus villamosvonal helyett akár a
Nemzeti Szellem Vasútját is – a tervek készen állnak a Tanú című film
forgatókönyvében-, apróbb kiigazításokkal azonnal megvalósítható lenne.
Az összes szereplő fellelhető, csak a díszleten kell kicsit
változtatni, vörös csillag helyett turul, Bástya elvtárs helyett Kövér
elvtárs, és így tovább…
A
sporttal viszont nem is értem, hogy mi a baja, hiszen igen népszerűek a
patkányok és nyugdíjasok közötti „Kapd el a kukát!” futóversenyek,
legfeljebb télen a megfagyott emberek tetemeit kell elhúzni a pályáról,
de ez könnyen megoldható közmunkások foglalkoztatásával.
Szóval,
Lázár karrierje töretlen, békésen szervezheti tovább a libák ezreire
és fácánok tízezreire boldogságot hozó vadászatait Uborkafa – pusztán a
maradék magyar arisztokrácia tevékeny részvételével.
Mi meg nézegethetjük közben a délceg ketrecharcos által felképelt idős asszonyt.
A ketrecharcos lehetne akár az új kor reklámarca is, ha ezt a szerepet nem Lázár tervezné betölteni.
Nem kétséges, alkalmas rá…
(PuPu)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése