Több
mint egymillió ember döntött úgy, hogy engedélyezi a Facebooknak
profilképe módosítását az Amerikai Legfelsőbb Bíróságnak az egyneműek
házasságával kapcsolatos döntése tiszteletére. Nem ez az első ilyen
kísérlet a CIA kapcsolatokkal büszkélkedő hálózat történetében.
Cesar
Hidalg, az MIT hálózatkutatója szerint azonban a képcserének nem sok
köze van a meleg mozgalom támogatásához a Facebook részéről.
„Valószínűleg ez is egyike a Facebook kísérleteinek,”
írta Hidalg saját Facebook oldalán a hét elején.
„A kérdés az, hogy mennyi ideig tart majd az embereknek visszaállítani eredeti profilképüket!”
A közösségi óriás nem egy alkalommal végzett már pszichológiai kísérletet a felhasználókon.
„A
Facebook 689 003 felhasználón végzett kiterjedt pszichológiai
kísérletet, amely során manipulálták az érintettek falán megjelenő
híreket és megnézték, hogy ez milyen hatással van az érzelmeikre,”
írta a Forbes tavaly júniusban.
„A hírfolyamban megjelenő posztok manipulálásával a Facebook képes befolyásolni, hogy a felhasználóknak jó vagy rossz kedve legyen.”
Sheryl Sandberg, a Facebook működési igazgatója bocsánatot kért a korábbi pszichológiai kísérletek miatt.
„Ez egy folyamatos kutatás része volt, hiszen a cégek tesztelni szokták termékeiket. Itt is erről volt szó, csupán rosszul kommunkáltunk,”
mondta Sandberg.
„A kommunikációért elnézést kérünk. Nem volt szándékunkban senkit se felidegesíteni.”
A CIA által finanszírozott oldal
Sandeep
Parwaga és sokan mások rámutattak már, hogy a Facebook nem csupán egy
népszerű közösségi oldal, ahol az ismerősök megoszthatják egymással
gondolataikat (IJ: egyre több esetben pedig szinte átköltöztetik egész
való világbeli életüket az oldalra.)
Azt kevesebben tudják, hogy az induláshoz szükséges tőkét is a CIA biztosította.
„A Facebook első adag kockázati tőkéjét (500 000 dollárt) a PayPal korábbi elnök-vezérigazgatója, Peter Thiel adta,” írta Matt Greenop.
A
második adag (12,7 millió dollár) az Accel Partners nevű cégtől
érkezett, amelynek vezetője, James Breyer, a CIA által 1999-ben
alapított In-Q-Tel nevű kockázati tőketevékenységekre specializálódott
cég vezetője volt előtte. A cég egyik főprofilja az „adathalászati
technológiák”.
2009-ben maga Mark Zuckerberg kürtölte világgá, hogy a Facebook lényegében egy adathalászati és megfigyelési platform.
„Az emberek egyre bátrabban és egyre többféle információt osztanak meg,”
mondta
a Crunchies díjátadón San Franciscóban. Zuckerberg szerint az
„adatmegosztás”, vagyis a magánadatok átengedése az állam vagy az
üzletvilág számára ma már társadalmi normának számít.
Forrás: Infowars.com
Forrás: Infowars.com
Időkjelei:
Nehéz elmenni a téma mellett anélkül, hogy ne szólnánk néhány szót a
szivárványszínekkel támogatott eszméről. Félretéve egy pillanatra a
melegházassággal kapcsolatos véleményünket, koncentráljunk a Facebook
alkalmazás nevére: celebrate pride, azaz „ünnepeld a büszkeséget”.
Bár
sokan úgy gondolják, hogy a büszkeség valami ünnepelni való és örömteli
dolog, a Bibliában kicsit is járatosak tudják, hogy a büszkeség okozta
Lucifer és rajta keresztül az ember bukását. Tehát a büszkeséget, se a
melegházasság, se semmilyen ügy érdekében nem túl bölcs dolog ünnepelni.
Sőt, a Biblia arra figyelmeztet, hogy „Kevélység [büszkeség] jár az
összeomlás előtt és a bukás előtt fölfuvalkodottság.” (Példabeszédek
16:18) Ez pedig sajnos az események tükrében egyre időszerűbb…
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése