Moszkva további válaszlépéseket
fog tenni, ha a nyugat folytatja a megszorításokat és a szankcióháborút -
mondta Dimitrij Peskov elnöki szóvivő. A szankciók kibővítése
elsősorban ipari termékekkel kapcsolatban történik; Moszkva már előzőleg
jelezte, hogy elsősorban az autóbeszállítást fogják leállítani.
Jelenleg az autógyártás az Európai Unió
egyik legerősebb, exportban érdekelt iparága. Két évvel ezelőtt, mikor a
2008-ban kezdődő válság utolérte az autóipart, az EU vezetésének
mentőcsomagokat kellett adnia az autógyáraknak. A válság a legnagyobb,
legstabilabbnak hitt gyárakat is utolérte. Az országok sorban hozták a
kármentő intézkedéseket, kezdve Németországga, majd Franciaország,
Olaszország és a többi autógyártó központ.
Az is tényszerű adat, hogy az EU
autógyártása nagyon nagy százalékban - vannak gyártók akik 10-15, de
vannak, akik majd 40%-ban - Oroszországban értékesítik autóikat
jelenleg. Egy ekkora kiesést a 2012-es válság után Európa autóipara nem
tudna elviselni. Hasonlatosan ahhoz, mint amikor a japán autók és
motorok betörtek az európai piacra, olyan fokú túlkínálat keletkezett,
hogy Európa autóipara teljesen átalakult. Nagy és híres márkák tűntek el
akkor örökre, vagy olvadtak be más autógyárakba (BSA motorkerékpár,
Talbot, Simca, Austin, Abarth autómárkák). Egy ilyen tiltás a jelen
gazdasági helyzetben hasonló módon rengetné meg az autópiacot.
Valójában senki nem értette meg, az
orosz szankciók milyen hatással vannak a mezőgazdaságra is. Előzőleg
annyit mondtak, hogy várhatóan valamivel kevesebb terményt tudunk
eladni. Eközben a liberális média olyan híreket hozott, miszerint az
oroszok majd éhen halnak. Mi lett a valódi eredmény? A magyar
mezőgazdaság napi szinten 75 milliós kiesést illetve kárt könyvel el. Az
EU 400 millió eurót különít el arra a célra, hogy megsegítse a gazdákat
és enyhítse a károkat. Ugyanakkor csak Lengyelországban a minimális kár
500 millió euró, ami eltörpül a többi ország összes vesztesége mellett.
Az Európai Unió 400 millió eurója csak porszem ahhoz képest, amennyire
valóban szükség lenne a károk enyhítéséhez. Mindemellett az oroszokat
sem sikerült éhen halasztani. Gabonából nem szorulnak európai
behozatalra, mert idén rekordtermés volt, a többit pedig behozzák más
régiókból. Sorban állnak a jelentkezők. Hogy mennyire sült el visszafelé
a szankciózás? Még fel sem lehet mérni.
Spanyol gazdák EU zászlót égetnek - az idei termést a szankciók miatt nem tudják eladni
Mi történik majd, ha az ellenszankciókat
kiterjesztik az autóiparra, főleg, ha teljes autó márkákra teszik
ugyanezt? Lehozza a liberális sajtó, hogy "majd jól autó nélkül maradnak
az oroszok"? Aligha, hiszen a szankció nem vonatkozik Japánra,
Dél-Koreára, de Kínára sem, - valamennyi nagy autógyártó ország fokozni
fogja az exportot, és még meg is köszönik a profitnövekedést az Európai
Uniónak. Nem az oroszok fognak autó nélkül maradni ebben az esetben, -
hanem az európai autógyártók piac nélkül. Az Európai Unió eddig annyit
ért el a Washington által diktált szankciók beiktatásával, hogy tönkre
teszi a gazdákat. Eljött az ideje annak, hogy az európai autóipart is
visszavessék?
http://www.hidfo.net/2014/08/19/oroszorszag-kiterjesztheti-szankciokat-nyugatnak-fajni-fog
http://www.hidfo.net/2014/08/19/oroszorszag-kiterjesztheti-szankciokat-nyugatnak-fajni-fog
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése