…”Reméljük, hogy a behajtó cégek megrendszabályozásának, ez még csak az első lépcsője. Bár, valahogy nem nagyon hiszünk azért az MNB elszántságában, hogy végre igazságot tegyen a pofátlan és agresszív behajtók ügyében…
Már mindenki előtt világos, – a kormány, a Parlament, de még az MNB előtt is, – hogy a devizahitelezés az évszázad csalása volt. – Tessék már ezt elismerni végre, cselekedni, – s valóban elkezdeni a pofonok osztogatását a fehér galléros pénzügyi bűnözőknek!”
- Hír és vélemény -
“Súlyos panaszkezelési jogsértések a Dunacorp Faktorház Zrt.-nél” – közli a Magyar Nemzeti Bank, a honlapján.
Majd így folytatja: “A
panaszkezelésre vonatkozó jogszabályok megsértése miatt 30 millió
forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az MNB a problémás
követelések behajtásával foglalkozó Dunacorp Faktorház Zrt.-re
és szeptember 1-jéig kötelezte a feltárt hibák megszüntetésére. Kirívó
problémát jelentett, hogy a társaság nem őrizte meg és nem archiválta a
fogyasztók telefonos panaszait, csorbítva ezzel jogukat a problémák
feltárására.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztói
beadványok, illetve a hivatalból tudomására jutott tények alapján
fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a problémás követelések
behajtásával foglalkozó Dunacorp Faktorház Zrt. panaszkezelési
gyakorlatára vonatkozóan, a pénzügyi vállalkozás elmúlt mintegy 3 éves
gyakorlatát górcső alá véve.
A jegybanki vizsgálat feltárta, hogy a pénzügyi vállalkozás – a jogszabályi előírásokkal ellentétben – az
ügyfelek telefonos panaszainak jelentős részét nem rögzítette, illetve
a rögzített hanganyagok egy részét nem őrizte meg egy évig. Ezzel
súlyosan korlátozta a fogyasztók azon jogát, hogy a hangfelvételt
visszahallgathassák, s az arról készített jegyzőkönyvet ingyen
megkaphassák.
A Dunacorp Faktorház Zrt. az MNB vizsgálatának megállapítása szerint több esetben
nem készített jegyzőkönyvet sem a telefonos panaszokról, illetve számos
alkalommal nem adott írásos tájékoztatást az érintett ügyfeleknek a
panaszok kivizsgálásáról. A ténylegesen megválaszolt panaszok esetében
ugyanakkor a pénzügyi vállalkozás jó pár esetben nem nyújtott teljes
körű információt a fogyasztóknak, nem tüntette fel a számukra
rendelkezésre álló jogorvoslati fórumokat, illetve megsértette a
válaszadási határidőre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket is.
A jegybank azt is megállapította, hogy
a Dunacorp Faktorház Zrt. a jogszabályi előírásokat megsértve
késedelmesen módosította és tette közzé – a fogyasztók
jogérvényesítésére vonatkozó jogszabályi változásokat átvezetve –
panaszkezelési szabályzatát. Ugyancsak hiányosságnak számított, hogy a
pénzügyi vállalkozás nem a jogszabályokban előírt adattartalommal
töltötte fel panasznyilvántartását.
A feltárt problémák miatt a jegybank
2014. szeptember 1-jéig kötelezte a Dunacorp Faktorház Zrt.-t a
jogsértések kijavítására. A kiszabott bírság összegének
meghatározásánál az MNB figyelembe vette többek közt a problémák
kapcsán érintett fogyasztói érdekek jelentőségét, a hiányosságok
számát, illetve a panaszkezelésre vonatkozó jogsértések ismétlődését és
gyakoriságát a pénzügyi vállalkozásnál. A jegybank hangsúlyozni
kívánja, hogy a pénzügyi szervezetekkel szemben megállapított
jogsértések és alkalmazott szankciók nem érintik a fogyasztók pénzügyi
szervezetekkel szemben fennálló fizetési kötelezettségét, annak a
fogyasztók mindenkor kötelesek eleget tenni.
Magyar Nemzeti Bank”
A Szabad Riport véleménye:
Reméljük, hogy a behajtó cégek megrendszabályozásának, ez még csak az
első lépcsője. Bár, valahogy nem nagyon hiszünk azért az MNB
elszántságában, hogy végre igazságot tegyen a pofátlan és agresszív
behajtók ügyében.
Mert
sajnos a bank fenti közleménye, – csak a hangfelvételek és a fogyasztói
panaszok hanyag kezelésével foglalkozik elsősorban. – Ám meg sem említi
a folyamatos zaklatásokat a behajtók részéről az adósok irányában, (és
itt nemcsak a Dunacorp-ról van szó), – melyekkel kapcsolatban már
példát sem kell említenünk, hiszen szinte mindenkinek van erről
története.
Majd, ha ezeket az agresszív
zaklató cégeket is elkapja az MNB, – akkor komolyan vesszük az
igyekezetét. Azt a 30 milliót amúgy is zsebből kifizeti a Dunacorp.
De hát, ne legyünk ennyire negatívak, –
adjunk még az MNB-nek egy-két esélyt, szálljon csak rá a behajtó
cégekre, – ha tud. Addig jó a behajtóknak, amíg csak az MNB száll
rájuk, – s nem a kifosztott, dühös adósok.
Azonban a közlemény utolsó mondatával némi problémánk akadt:
“A jegybank hangsúlyozni kívánja,
hogy a pénzügyi szervezetekkel szemben megállapított jogsértések és
alkalmazott szankciók nem érintik a fogyasztók pénzügyi szervezetekkel
szemben fennálló fizetési kötelezettségét, annak a fogyasztók mindenkor
kötelesek eleget tenni.”
Nos, a magyarországi
devizahitelezési-válságot, – valamint a bankok uzsorázását, s a mára
már nyilvánvalóvá lett devizapiaci manipulációkat, (melyek célja
elsősorban a kamatok felturbózása volt), – figyelembe véve, – azért a
banknak ezt az utolsó mondatot nem kellett volna a közleményben leírnia.
Mikor már mindenki előtt
világos, – a kormány, a Parlament, de még az MNB előtt is, – hogy a
devizahitelezés az évszázad csalása volt. – Tessék már ezt elismerni
végre, cselekedni, – s valóban elkezdeni a pofonok osztogatását a fehér
galléros pénzügyi bűnözőknek!
Szabad Riport / Fort András
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése