Vajon miért nem vezetett be repülési tilalmat az ukrán kormány, a polgári gépek számára Kelet-Ukrajnában? – Holott ezt már régen meg kellett volna tennie. Csak nem a mostani alkalomra várt?
De már vonyítanak a kijevi hiénák és terroristáznak, – NATO beavatkozást követelnek. – Ám gyanúsan hamar jelentették be a maláj boeing lelövését.
A halálos rakétát egy ukrán vadászgép lőtte ki?
2014. július 17-én
közép-európai idő szerint 15 óra 22 perckor-kor, A Malaysia Airlines
Boeing 777 utasszállító repülőgépe, amely Amszterdamból Kuala Lumpurba
tartott, – a kelet-ukrajnai Donyeck megye fölött feltehetőleg
rakétatalálat találatot kapott, s ennek következtében lezuhant a
Donyecki Népköztársaság területén.
Szemtanúk szerint a halálos rakétát egy
ukrán katonai gép lőtte ki, – mely feltehetően összetévesztette Putyin
orosz elnök gépét, a maláj utasszállítóval. – A fedélzeten 280 utas és
a 15 főből álló legénység volt. A katasztrófát senki nem élte túl.
Anton Gerascsenko az Ukrán
Belügyminisztérium Tanácsadója a szerencsétlenség bekövetkezte után
azonnal kijelentette, hogy a Boeing 777 utasszállító repülőgépet a
felkelők lőtték le a Buk rakéta rendszerből.
Viszont a Donyecki Népköztársaság
milíciájának nincs olyan fegyvere, amellyel le lehetne lőni a 10 ezer
méter magasan repülő gépet. Erről Alekszandr Borodaj a népköztársaság
miniszterelnöke tájékoztatta az újságírókat.
Andrej Purgi a DNK első
miniszterelnök-helyettese közölte, hogy a milicisták már vizsgálják a
légikatasztrófa helyszínét. Kijelentette, hogy a lezuhant Boeing
fedélzeti adatrögzítőit Moszkvába fogják küldeni vizsgálatra. Az
Interstate Repülési Bizottság készen áll arra, hogy részt vegyen a
katasztrófa kivizsgálásában. – Már 8 fekete dobozt sikerült
megtalálniuk.
Putyin gépét akarták lelőni az ukrán vadászok? – De a maláj gépet találták el helyette
Az orosz Szövetségi
Légiközlekedési Ügynökség (SZLÜ) szerint a Malaysia Airlines Boeing
777-es gépét eltalált ukrán rakéta célpontja, – feltehetően Vlagyimir
Putyin orosz elnök repülőgépe lehetett.
Putyin repülőgépe egy és ugyanazon
ponton és vonalon keresztezte a malajziai utasszállító útvonalát. A két
gép Varsó környékén, a 330-ik koordináta vonalon, 10.100 méter
magasságban keresztezte egymás repülési útvonalát. Az elnöki gép
moszkvai idő szerint 16:21-kor, a Boeing pedig 15:44-kor volt ott.
A forrás szerint a repülőgépek
kontúrjai összességében hasonlóak, a méretük úgyszintén, – széles
törzsű gépek, a színezésük pedig nagy távolságból nézve nagyon is
hasonlít egymásra. Fehér, kék és piros.
Putyin elnök gépének egy IL-96-300-nak a hossza: 55.345 méter, magassága: 17.55 méter, fesztávolsága: 60.105 méter.
A maláj utasszállító gépnek, egy Boeing
777-200-nak pedig a hossza: 63.7 méter, magassága: 18.5 méter,
fesztávolsága: 60.9 méter.
És az események pedig itt vettek fölöttébb érdekes fordulatot:
Néhány perccel a malajziai Boeing
lezuhanása előtt ugyanis, a nemzetközi légiirányító szakemberek Ukrajna
fölött, – a repülőgép közelében ukrán katonai repülőgépeket vettek
észre. – Ezt a Malaysia Airlines gépét kísérő spanyol diszpécser
közölte a Twitteren.
A diszpécser szavai szerint a
katonai repülőgépek a 777-es közelében repültek el mindössze három
perccel azelőtt, hogy a Boeing eltűnt volna a radarok képernyőjéről.
„Amikor a Boeing egyszerűen eltűnt a
radarok képernyőjéről, a kijevi hatóságok közölték velünk, hogy a gép
lezuhant. Hogyan szerezhettek erről tudomást oly hamar? A kijevi
hatóságok túl hamar jelentették be, hogy a Boeing lezuhant ” – írta
mikroblogjában Carlos.
A donyecki népi milícia szemtanúi is
azt látták, hogy a gépet egy ukrán katonai gép lőtte le. Ezután a
milicisták lelőtték az ukrán gépet. A szemtanúk szerint a pilótának
sikerült katapultálnia.
Szemtanúk a katasztrófa helyszínéről
“Jelenleg mintegy 80 km-re
tartózkodom Donyecktől, a maláj utasszállító repülőgép balesetének a
helyszínén. A látvány sokkoló: több tucat elszenesedett holttest és
végtag.
A gép roncsai majdnem egy kilométer
hosszan szétszórva helyezkednek el. Láttam körülbelül 20 malajziai utas
útlevelét. Sok utas dokumentuma és könyve épségben maradt, amiből az
következik, hogy a lángok nem az egész fedélzeten terjedtek szét.
Viszont vannak áldozatok a helyiek
körében is. Szemtanúk jelentése szerint a gép lezuhanása helyén hosszú
ideig égtek a Boeing 777 roncsai, Hrabovo falu egész területén az
utasok testrészei és holmijaik voltak szétszórva.”
Fegyverszünetet kötnek a baleset nyomozásának idejére
A Donyecki Népköztársaság kijelentette,
hogy készek humanitárius fegyverszünetet kötni Kijevvel a malajziai
Boeing 777-es balesetének kivizsgálása idejére.
Ezt Alekszander Borodaj, köztársaság
miniszterelnöke elmondta, hogy videokonferencián vesz részt a kijevi
vezetéssel. A nemzetközi szervezetek eljuthatnak a gép balesetének a
helyszínére, a fegyverszünetet 2-3 napra kötik.
Az orosz védelmi tárca nyilatkozata
Orosz légvédelmi eszközök
július 17-én nem üzemeltek az Ukrajnával határos térségben, az orosz
légierő gépei ezen a napon szintén nem végeztek repülést ott –
olvasható az orosz védelmi tárca nyilatkozatában, amelyet a RIA
Novoszyti hírügynökségnek továbbítottak.
A nyilatkozat rámutat, hogy az
orosz védelmi minisztérium rendelkezésére álló adatok szerint a
délkelet-ukrajnai Donyeck térségében az ukrán hadsereg 27 db Buk-M1-es
légvédelmi rakétarendszere van szétbontakoztatva. A Buk-M1-es rakéta
képes 30 km-nél is magasabban lévő célpontot kilőni.
Az orosz védelmi minisztérium
kétesnek tartja Kijevnek azon nyilatkozatait, miszerint a Buk rendszer,
ill. az ukrán légierő repülőgépei nem lőttek légi célpontokra a Boeing
lezuhanásának térségében.
A nemzetközi légijáratok végre elkerülik Kelet-Ukrajna légterét
A légiszerencsétlenség után a Lufthansa
német légitársaság menetrendszeri járatai el fogják kerülni
Kelet-Ukrajna légterét – közölte a társaság sajtószolgálata.
Hasonló döntést hozott több orosz
légitársaság is, köztük az Aeroflot és a Transaero, valamint a Turkish
Airlines is. A francia hatóságok felszólították saját légitársaságait,
hogy kerüljék el az ukrán légteret.
A lezuhant maláj utasszállító gépen 23
amerikai, 9 brit, 71 holland és 4 francia állampolgár utazott. Összesen
295 utasa volt a járatnak, ebből 80 gyerek.
A közvéleményt azonban folyamatosan foglalkoztatják az alábbi kérdések:
Mit keresett a maláj
utasszállító gép a hadműveleti terület fölött? – Vajon miért nem
vezetett be repülési tilalmat az ukrán kormány, a polgári gépek számára
Kelet-Ukrajnában? – Holott ezt már régen meg kellett volna tennie.
Csak nem a mostani alkalomra
várt, – hogy kikényszerítse a NATO beavatkozását ebben az egyre
mocskosabbá váló háborújában Kelet-Ukrajna orosz ajkú lakossága, –
végül pedig Oroszország ellen?
Összeállította: Szabad Riport
1973. február 21. - A Sínai-félsziget felett az izraeli légierő lelőtt egy líbiai Boeing 727 típusú utasszállító repülőgépet, amelyen 108 személy tartózkodott. Izrael a támadást azzal indokolta, hogy a líbiai gép a sivatagban lévő katonai állások felett repült el, s nem tett eleget a leszállásra történt felszólításnak.
VálaszTörlés1975. szeptember 30. - Közvetlenül a leszállás előtt rakétatámadás érte a Malév Budapestről Bejrútba tartó Tu-154-es gépét, amely a tengerbe zuhant, a fedélzetén tartózkodó 50 utas és a 10 főnyi személyzet életét vesztette.
1980. június 17. - Az olasz Itavia belföldi légitársaság Bolognából Palermóba tartó járata Ustica szigetének közelében a tengerbe zuhant, a DC 9-es gép fedélzeten lévő 81 ember életét vesztette. A gépet vélhetőleg egy francia vadászgép rakétája találta el, a lövést egy közelben tartózkodó líbiai MiG-gépre adták le, amelyen feltételezések szerint Moammer Kadhafi líbiai vezető tartózkodott.
1983. augusztus 31. - A KAL dél-koreai légitársaság New Yorkból Szöulba tartó Boeing 747 típusú repülőgépe letért útvonaláról és berepült a Szovjetunió légterébe Szahalin területe fölött. A gépet, amelynek fedélzetén 269 ember tartózkodott, szovjet vadászgépek lelőtték.
1988. július 13. - A Perzsa-(AraB)-öbölben tartózkodó amerikai flotta egyik hajója tévedésből lelőtt egy támadó repülőgépnek hitt iráni Airbus A-300 típusú utasszállító gépet, amely Dubajból az iráni Bandar Abbasz felé tartott. A gép fedélzetén tartózkodó 290 ember életét vesztette.
1994. április 7. - Hutu szélsőségesek a ruandai főváros, Kigali repülőterén lelőtték azt a repülőgépet, amelyen Juvénal Habyarimana ruandai és Cyprien Ntaryamira burundi államfő is tartózkodott. A merénylet után vette kezdetét a száz napig tartó véres népirtás az afrikai országban.
1998. október 10. - A Kongói Demokratikus Köztársaság (a volt Zaire) keleti országrészében lelőttek egy utasszállító repülőgépet, a Boeing 727-es fedélzetén tartózkodó mintegy negyven ember életét vesztette.
2001. október 4. - 78 ember vesztette életét, amikor az ukrán légvédelem gyakorlat közben kilőtt rakétája a Fekete-tenger fölött eltalált egy Tel-Avivból Novoszibirszkbe tartó TU-154-es orosz utasszállító repülőgépet.