Kétséges az 500 milliárdos vasúti óriásberuházás megtérülése
Kínai
hitelből újítják fel a Budapest-Kelebia vonalat. Kilométerenként
hárommilliárd forintra jön ki az Alföldön keresztülfutó vasúti pálya,
amihez még nagyobb hídra sincs szükség.
500
milliárd forintért, kínai hitelből újítanák fel a Budapest és Kelebia
közötti, alig használt vasútvonalat – írja a Napi.hu. A parlament
kormánypárti többsége csendben fogadta el az erről szóló magyar-kínai
kormányközi egyezmény törvénybe emelését. A sík terepen futó pálya
költsége minden eddigi vasúti beruházásnál nagyobb lenne.
A
sínszakasz a Budapest-Belgrád vasútvonal része. A jelenleg egyvágányú,
lassújelekkel alaposan teletűzdelt pályát kétvágányúsítanák a szerb
fővárosig, és 200 kilométeres óránkénti sebességre építenék át, de az
egyéb műszaki berendezések miatt valójában 160 kilométeres sebességre
lenne alkalmas.
A kínai
kormány egy „vasúti selyemút” részeként újítaná fel egészen Pireusz
görög kikötővárostól Budapestig a vasútvonalakat. Azonban ha a szerb,
bolgár, görög területen meghiúsul a beruházás, az a magyar fejlesztés
megtérülését is veszélyezteti. A parlamenti vitában elhangzott, hogy
nem készült, vagy legalábbis nem nyilvános a megvalósíthatósági
tanulmány, így azt sem tudni, megtérül-e egyáltalán valaha a beruházás.
A
beruházás költsége kilométerenként 3 milliárd forintra jön ki, pedig a
vonal az Alföldön futna végig, és se völgyhídra, se alagútra, de még
folyami hídra sincs szükség. A kínai hitelre a magyar állam vállalna
garanciát, így a kínai fél nem viselne érdemi kockázatot.
(24.hu)
Bal-Rad komm: “…500 milliárd forintért, kínai hitelből…kilométerenként 3 milliárd forint…hitelre a magyar állam vállalna garanciát…”
-Summázzuk: fajlagosan ISMÉT A VILÁG LEGDRÁGÁBB valicsodáját létesítjük.
Ez a valamicsoda valójában jó lesz, ha a felébe kerül. A másik fele a “zsé”!
“A projekt túlárazását
jelezheti a dél-balatoni vasút felújítási költsége is: a
Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti, 52 kilométeres, uniós
támogatásból finanszírozott beruházást a Népszabadság értesülése szerint
a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó R-Kord, valamint a V-Híd és a
Swietelsky hármasa építheti. A szakasz hasonlóan sima – nincs érdemi
szintkülönbség a Balaton-parton sem -, a tervek szerint az egyvágányú
villamosított pályát felújítják és egy második vágányt építenek, csakúgy
mint a kelebiai vonalon. A győztes ajánlat a mérnökárnál 19
milliárddal forinttal magasabb, 72 milliárd forint lett. Így a
kiválasztott cégek kilométerenként 1,4 milliárd forintért építik a
dél-balatoni vasutat, ami fele a Ferencváros-Kelebia várható fajlagos
bekerülési költségének.”-írja a napi.hu
Tulajdonképpen nem lennénk meglepve, ha a kivitelezők között fölbukkanna a szakmai polihisztor-Lőrinc koma is!
A hitelt úgyis a magyar állam fizeti vissza! Azaz: MI!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése