Háborognak az amerikaiak, hogy a Balti tenger fölött SzU-27-es orosz vadászgépek kevés híján leütöttek egy amerikai RC-130U kémrepülőgépüket.
Lehetséges,
hogy ijedelmükben a felháborodásból kifelejtették, hogy az április 7-i
rémisztő eset már-már orosz légtérben zajlott le, és azt sem emlegetik
föl reklamációikban, hogy az amerikai kémrepülő transzpondere ki volt
kapcsolva. Mivelhogy a kémgép már jó ideje körözgetett a térségben, az
orosz légierő úgy gondolta, hogy megnézi közelebbről ezt a valamit.
Mert kikapcsolt transzponder esetén nehéz meggyőződni az eredetről.
Ezért aztán felküldtek két SzU-27-est.
Azok
meg megnézték. Az már az orosz légierő hibája, hogy nagyon rövidlátó
pilótáik vannak. Akiknek közel kell menni nagyon a megnézni kívánt
valamihez, hogy meggyőződhessenek dolgokról. Az már csak hab a tortán,
hogyha a közellátás átkához buzgalom is párosul. A lényeg az, hogy elég
közelről vették szemügyre az amerikai repülőgépet. És rájuk
integettek, (úgy nagyjából három méterről) hogy illő lenne kicsit
távolabb repkedniük. Meg is mutatták nekik a “hazafelé vezető utat”!
Ezért
fordulhatott elő az a helyzet, hogy az amerikai RC-135U személyzete
alsóneműcserével indított leszállás után. Mert az orosz pilóták
szakmaiságának és felelősségtudatának köszönhetően ennyivel megúszták a
kikapcsolt transzponder miatti problémát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése