Borneo őserdeiben kell keresni az okokat!
A
vasárnap hajnalban eltűnt utasszállító repülőgép esete különös
hasonlóságokat mutat a márciusban elveszett malajziai gép történetével,
írta a Telegraph. Mindkét gépnek hasonló a tulajdonosi háttere,
hasonlóan egy hadi támaszpont közelében tűntek el, és különösen sok idő
telt el az eltűnés és a vészhelyzet bejelentése között. Csak véletlen
egybeesések?
Mint
arról beszámoltunk, szombatról vasárnapra virradó éjjel megszakadt a
földi összeköttetés azzal a repülőgéppel, amely magyar idő szerint
éjjel egykor kellett volna, hogy megérkezzen Indonéziából Szingapúrba.
Az AirAsia QZ8501-es járatán 162 ember tartózkodott. A fapados gép egy
háromórás út kétharmadánál tűnt el, négy és fél órányi útra elég
üzemanyaggal.
A brit
Telegraph szerint az eddig megismert tények és körülmények alapján sok
az egybeesés egy korábbi esettel, mégpedig a Malaysia Airlines 370-es
járatának katasztrófájával.
A
Boeing 777–200-as típusú repülőgép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe, és
az idén március 8-án a Thai-öböl felett tűnt el a radarok
képernyőjéről. Máig nem lehet pontosan tudni, mi történt a géppel. A
keresési munkálatokban részt vevő szakemberek szerint évekbe is telhet,
mire kézzelfogható bizonyítékot találnak arra, hogy a Boeing
777-200-as gép, fedélzetén 239 emberrel valóban az óceánba veszett.
A brit lap felidézte, hogy több pilóta is arra hívta fel a figyelmet internetes fórumokon, hogy
mindkét esetben hosszú idő telt el a gép eltűnése és a vészhelyzet bejelentése között.
A
mostani esetben például több mint másfél órával az után jelentették be a
vészhelyzetet, hogy a pilóta és a jakartai irányítótorony között
megszakadt a kapcsolat. A márciusi szerencsétlenségnél is különös módon
hosszú idő, közel négy óra telt el a vészhelyzet bejelentéséig.
Egy
másik egybeesés a lap szerint, hogy az AirAsia QZ8501-es egy indonéziai
haditengerészeti támaszponttól (Bangka-Belitung sziget) tűnt el. A
márciusi esetnél is elterjedt az a pletyka, hogy egy amerikai hadi
támaszponton szállt le a gép, csak erről valamiért hallgatnak. Az
amerikai hatóságok ezt persze tagadták, de mivel máig nem tisztázott,
mi történt, sokan nem zárják ki ezt az eshetőséget sem.
Szintén
további egybeesés a két eset között, hogy ugyanazok a cégek állnak az
érintett repülőtársaságok között. Az Indonesia AirAsia 49 százalékban a
malajziai AirAsia csoport tulajdona, a többi részvény helyi befektetők
kezében van. Fapados malajziai gép a szolgáltatás indulása óta, azaz
2002 óta egész mostanáig nem veszített el repülőgépet. Érdekes viszont,
hogy egy éven belül kétszer is különös módon eltűnik két repülő.
(index)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése