Amerika gázolajellátása a katasztrofális összeomlás szélén áll, ami az élelmiszer, műtrágya, szén és energia leállításához vezet

Amit most Dieselgeddon-nak nevezünk, az Egyesült Államokban a dízelüzemanyag-kínálat zuhanórepülésben van. Május végére vagy június elejére - hacsak valami drámai változás nem történik - a dízelüzemanyag extrém módon szűkösen áll rendelkezésre, és egész Amerikában be kell osztani a mennyiséget.

Mivel a dízelüzemanyagot szinte minden vonat (mivel ezek "dízel-elektromos" vonatok), szállító teherautók, építőipari berendezések és mezőgazdasági gépek használják, a dízel elérhetőségének összeomlása élesen érinti majd az alábbiakat:

  • Élelmiszerek elérhetősége

  • Az élelmiszertermeléshez szükséges műtrágyák

  • Szén az elektromos hálózat működtetéséhez

  • Építési projektek

  • Fogyasztási cikkek szállítása a kiskereskedelmi üzletekbe

  • UPS, Fedex, USPS és más csomagszállítók

Kevesen tudják, hogy a gázolaj milyen fontos szerepet játszik a gazdaságban, de ezt a fontos leckét hamarosan a nehezebb úton fogják megtanulni: Dízelüzemanyag nélkül Amerika gazdasága nem működik. Pont.

 

 

  • Dízelolaj nélkül a UPS nem tud csomagokat kézbesíteni. Az Amazon.com leáll. A USPS leállítja a postai kézbesítést.

  • Dízel nélkül a vonatok nem tudnak műtrágyát szállítani a farmereknek. Az élelmiszernövényeket nem ültetik el, vagy nem teremnek elegendő termést a világ élelmezéséhez.

  • Dízel nélkül minden építési projekt leáll, ami azt jelenti, hogy az utakat és hidakat nem javítják tovább. Az autópálya-infrastruktúra összeomlik.

  • Dízel nélkül az Amerikai Egyesült Államok nem működik.

  • Mindez felveti a kérdést: Miért van gázolajhiány?

Rejtélyes tűzesetek és a meglévő finomítók biodízelre való átalakítása.
Az egyik ok, amiért nem finomítanak elég dízelt Amerikában, az, hogy az elmúlt néhány évben a nagy üzemanyag-finomítók leállították a dízelüzemüket, és elkezdték átállítani a "biodízel" előállítására - egy rendkívül gazdaságtalan, erényt jelző termék, amely valójában szörnyű a környezetre nézve, és mégis szinte teljes mértékben az élelmiszertermelésen múlik az üzemanyag előállítása. (Hihetetlenül pazarló dolog élelmiszert termeszteni, majd azt üzemanyaggá alakítani. Nézzük csak meg a kukoricaszármazék etanol fiaskót, ami egy ökológiai rémálom...).

Amint arról a JWN 2020-ban beszámolt: "Nyugaton hatalmas olajfinomítók alakulnak át bioüzemanyag-üzemanyag-üzemekké". A kitalált kovidózárlatok alatt, mint kiderült, annyi felesleges gázolaj volt a csővezetékben, hogy ezeket a vállalatokat erővel kényszerítették arra, hogy "zöldüljenek", és bioüzemanyag-gyárakká alakítsák át finomítóikat. Ez persze azt jelenti, hogy nem tudnak többé kőolajból valódi gázolajat előállítani. Ebből a történetből:

A Phillips 66 szerdán az amerikai finomítók sorában a legutóbbi lett, aki közölte, hogy egy kaliforniai olajfinomítót bioüzemanyaggyárrá alakít át, mivel a benzin veszít fényéből a mezőgazdasági és hulladéktermékekből származó üzemanyagok miatt. A vállalat közölte, hogy a San Francisco melletti, napi 120 000 hordós Rodeo-finomítója lesz a világ legnagyobb üzeme, amely használt étolajból, zsírokból, kenőzsírokból és szójaolajból úgynevezett megújuló dízelüzemanyagot, valamint benzint és repülőgép-üzemanyagot állít elő.

 

 

A bejelentés körülbelül egy héttel azután történt, hogy az üzemanyag-óriás Marathon Petroleum Corp. közölte, hogy két finomítóját is átalakíthatja megújuló dízelüzemekké. Júniusban a HollyFrontier Corp. közölte, hogy 2022-ig a wyomingi Cheyenne-i finomítóját megújuló dízelüzemmé alakítja át.

Vegyük észre, hogy ahhoz, hogy élelmiszerből bioüzemanyagot állítsunk elő, valakinek előbb meg kell termelnie az élelmiszert. Ez pedig azt jelenti, hogy a gazdáknak műtrágyára és dízelüzemanyagra van szükségük a traktorjaikhoz, hogy megtermelhessék az élelmiszert. De a gázolaj éppen azért fogy, mert a gázolaj-finomítók átálltak bioüzemanyagra, de a bioüzemanyaghoz élelmiszer kell, amit csak gázolaj felhasználásával lehet megtermelni... értitek a lényeget. Ez a végzet és a hülyeség ördögi körforgása. Hamarosan Amerikának rengeteg olyan bebutított finomítója lesz, amelyek képesek bioüzemanyagot előállítani az élelmiszerekből, de nem lesz semmilyen élelmiszer, amivel táplálni lehetne a finomítóikat.

Nem lehet kitalálni a hülyeségnek azt a szintjét, ami ahhoz szükséges, hogy idáig eljussunk.

Ráadásul 2019-ben egy rejtélyes tűz miatt hatalmas robbanás történt egy philadelphiai dízelfinomítóban. A finomítót üzemeltető Philadelphia Energy Solutions" cég 2019 júliusában csődöt jelentett, miután a tűz és a robbanás miatt a finomítót működésképtelenné tették - számol be a CNBC.

 

 

Ez a fajta tűz, amelyet a CNBC egy "meghibásodott csőre" vezet vissza, emlékeztet az elmúlt hónapokban az USA-szerte élelmiszeripari létesítményeket érintő tűzesetek sorozatára. Mindez az Amerika számára energiát és élelmiszert biztosító infrastruktúra összehangolt szabotázsának tűnik.

Összefoglalva, az úgynevezett "zöld" bioüzemanyagokra való átállás - valamint a rejtélyes tűz és robbanás Philadelphiában - vezetett a DIESELGEDDON-hoz, amely hamarosan keményen sújtja Amerikát. Miközben a dízel kifogy, és a közlekedés őrülten drágává és megbízhatatlanná válik, Joe Biden és a demokraták 40 milliárd dollárt küldenek Ukrajnának, miközben teljes mértékben elutasítják, hogy bármit is tegyenek Amerika energetikai infrastruktúrájának védelme érdekében.

Ez mutatja a prioritásaikat, nem igaz? Ők csak Ukrajnát akarják megmenteni, miközben tönkreteszik Amerikát.

A demokraták persze ezt teszik: Mindent tönkretesznek, amihez hozzáérnek.

A megdöbbentő teljes történetet a mai Citizens' Log podcastban olvashatják a Brighteon.com-on keresztül:

Brighteon.com