Összegyűjti
a vidéki termelőket a Magyar Kosár nevű webáruház, hogy megkönnyítse
számukra a minél nagyobb tételben való országos értékesítést. A vásárlók
így egyre bővülő kínálatot találhatnak egy helyen, és a kézműves
termékek esetében is a megszokottnál alacsonyabb árakon vásárolhatnak.
A városi ember számára nem egyszerű
feladat a vidéki termelők minőségi termékeikhez hozzájutni. Amellett,
hogy a hipermarketekben található megfelelőjüknél ezek a termékek
majdnem minden esetben drágábbnak bizonyulnak, az egyes árucikkek
beszerzéséhez egy arra szakosodott termelőt is találni kell, vagy lehet
próbálkozni a meghatározott időpontokban és helyeken megrendezett
piacokon, ahol ismét magas árakon lehet csak szinte vásárolni.
A vásárlás mellett tehát már az
informálódás is jelentős időráfordítást igényelhet, így sokan nemcsak a
kedvező árak, hanem a kényelem miatt is a hipermarketek bő, de sokszor
kétes minőségű és eredetű választékából vásárolnak. A sikeres
kapcsolatteremtést sokszor az is nehezíti, hogy a nagyvárosok közvetlen
vonzáskörzetén kívül élő termelők önkéntes vásárlói közösségeket
alkotnak, amelyek önfenntartó módon mindent a saját közösségüknek
termelnek, majd azon belül osztanak szét.
A Magyar Kosár budapesti központú online
webáruház többek közt ezeket a szempontokat figyelembe véve igyekszik
immáron több mint két éve a vidéki termelők sokaságát felkutatni, és
termékeiket főként a budapesti vásárlókkal megismertetni. A
partnerjelölteket sokszor személyesen keresik fel, szigorú
minőségellenőrzést végeznek náluk, segítenek rendszerezni, majd
népszerűsíteni, „piacképessé” tenni a termékeiket. Ennek hatására a
vásárlók sok esetben a nemzetközi hipermarketekben megszokott árakon,
vagy olcsóbban juthatnak hozzá igazi hazai, minőségi árukhoz.
Mivel a webshop centralizált felépítésű,
ezért a felhasználóknak már nem kell minden egyes termék miatt arra
specializálódott termelőket felkutatniuk, az összes partner és áruja
egy helyen, jól rendszerezve megtalálható, és könnyen kereshető. Egy
másik kényelmi megoldás, hogy a vásárló saját profilt hozhat létre,
amelyben a kedvenc termékeinek újrarendelése néhány kattintásba kerül,
korlátlan számú kedvenc listát készíthet, de az újfajta értesítési
rendszer révén a kedve szerint tájékozódhat új termelők, vagy akciós
termékek megjelenéséről is. Az aktívabb, tudatosabb felhasználók a
bevásárlás mellett saját tapasztalataik megosztásával is segíthetik a
közösség fejlődését, valamint a termelők tapasztalat szerzését.
„Újra gondoltuk a termelői piacok,
hipermarketek, és a modern vásárlói igények fúzióját – ennek gyümölcse
lett a Magyar Kosár, mely célunk szerint meghatározó szerepet fog
betölteni a hazai virtuális piactérben. Ideje együtt újjáépítenünk a
hazai gazdaságot, megalapozni gyermekeink biztos jövőjét” – mondta el a Magyar Kosár egyik alapítója, Pató Tamás Miklós.
A vezetők folyamatos megfeszített
munkával és marketinggel törekednek az oldal ismertségét növelni,
ajándékokkal és kedvezményekkel várják a vásárlókat, egyre több módon
és helyen jelennek meg.
A beszállítók, és ezáltal a termékek
körének folyamatos növelése mellett az alapítók távlati célja, hogy egy
igazi Magyar hipermarketet is létrehozzanak a fővárosban, amelyben
kizárólag a hazai, vidéki termelők áruit lehet majd a megszokott módon,
személyesen megvásárolni.
A webáruházat a www.magyarkosar.hu címen lehet meglátogatni és megismerni, a közösséghez csatlakozni pedig a facebookon is lehet a facebook.com/magyarkosar címen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése