2013.május 30-án kezdte meg működését az Euronews magyar nyelvű hírtelevíziója, amit a hazai fővonalú média teljes spektruma előre beharangozott. A magyar szekció indításának célja bevallottan az volt, hogy az Európai Unió "értékrendje" szempontjából mutassa be az európai híreket a magyar olvasó- és nézőközönségnek, hogy ezzel az Európai Uniót - ami a sokévi tagság ellenére egyébként túlnyomórészt nem érdekli a magyarokat - a figyelem középpontjába állítsa. A csatorna egyszerre indult TV-csatornaként és online hírtelevízióként, utóbbi azonban teljes csődnek bizonyult.
A Brüsszelből finanszírozott hírszolgáltató Orbán Viktor és José Manuel Barroso (az Európai Bizottság akkori elnöke) közti vita kibontakozása után lett beharangozva, azon a ponton, amikor Brüsszel már az alaptörvény módosításától kezdve minden más lépés miatt is aktívabban kezdte kritizálni a magyar kormányt, Orbán pedig élesebb Brüsszel-ellenes retorikára kapcsolt. Barroso személyesen rendelte el, hogy az Euronews szolgáltatásait ki kell terjeszteni a perifériaállamokra is, hogy ott hazai nyelven adjanak hírszolgáltatást. Ugyan nem így szólt a megfogalmazás, de ez volt a lényege, tekintve, hogy Görögország után Magyarországon is közvetlen brüsszeli forrásból indult el az Euronews hazai szekciója, amit a lakosságnak brüsszeli pénzből TV-csatornaként biztosítanak, online változata pedig a széleskörben népszerű iráni Press-TV nyugati megfelelőjeként kezdte meg működését. Az Euronews tévécsatorna egyébként Magyarországon akkoriban a negyedik legnézettebb - idegen nyelvű - hírtévé volt, emiatt gondolták, hogy annak magyar nyelvű változata és az online médiafelület is népszerű lesz.
Az Euronews hírszolgáltatása az Európai Bizottság milliárdjaiból 30 fő foglalkoztatásával indult meg, adásait a lyoni központból sugározták, aminek mindvégig az volt a lényege, hogy Brüsszel kezében legyen egy magyar nyelvű propagandafelület arra az esetre, amikor a kormány saját kezében kezdi összpontosítani a médiát és Brüsszel ellen fordul.
Nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez a kísérlet nem sikerült. A brüsszeli milliárdokból üzemeltetett online hírszolgáltató nézettsége a SimilarWeb adatai szerint napi szinten alig haladja meg a négyezer főt.
Hídfő.net.ru | EuroNewsAz egyhavi átlag - novemberre alig több mint 3600 (a 110 ezer a teljes egyhavi adat)
30 fő munkájával, és ki tudja, pontosan mekkora befektetett összegekkel sikerült már második éve üzemeltetni egy magyar nyelvű, brüsszeli propagandafelületet, ami senkit nem érdekel, annak ellenére, hogy a fővonalú média rendszeresen tesz kísérleteket a felfuttatására. Összehasonlításként: az rtl.hu napi 290 ezer olvasónak örvend, annak megfelelően, hogy elsődleges szolgáltatásként egy TV-csatorna, és csak másodsorban online szolgáltató. Az EuroNews televíziós változatáról egyelőre nehezebb hiteles adatokhoz jutni, de nem jelenthető ki, hogy egy TV-csatorna online hírszolgáltatása ne lenne szükségszerűen sikeres. Az EuroNews online adása ehhez képest figyelemreméltó érdektelenséget kapott.
A brüsszeli propagandaoldal emellett az online fővonalú média elsőszámú médiafelületén is hirdeti magát, tehát az Európai Unió propagandaoldalának irányába annak ellenére is teljes az érdektelenség, hogy az emberek ingyen kapják az otthonukba, és az egyik legnézettebb online sajtóorgánum is reklámozza.
Az Index.hu liberális -és radikális atlantista- hírportál olvasottsága a hazai médiában zajló átrendeződés óta napi szinten egymillió körül mozog, amit azzal érnek el, hogy a liberális sajtó teljes spektruma az Indexre hivatkozik mint elsődleges forrásra, emellett a nyugati propagandán kívül olyan népszerű dolgokkal is foglalkoznak mint a Csillagok Háborúja, vagy az interneten terjedő legújabb mémek, amivel oda lehet szegezni a fiatalokat a képernyő elé, hogy amellé az amerikai propagandát is elolvassák.
Hídfő.net.ru | Index.huIndex: a liberalizmust napi egymillió ember fogyasztja közvetlen tőlük (ugyanazon oldal szerint)
Talán nem lepődünk meg, ha vetünk egy pillantást arra a bizonyos "top referring sites" opcióra, ami azokat az oldalakat listázza, amelyek a legnagyobb mennyiségű találatot továbbították az adott oldalra. Első helyen az Euronews hivatkozik saját magára, második helyen szerepel az Index.hu. A látszólag hazai hírportál fel akarta futtatni a Brüsszelben központosított propagandafelületet, így rendszeresen hivatkozott rá, emellett az EuroNews az Index felületén hirdeti magát. Mindeddig hatástalanul. Miközben az Indexnek megmarad az egymillió olvasó az egyre nagyobb befektetett pénzösszegek miatt, Brüsszel magyar nyelvű médiafelülete azóta sem érdekel senkit, bármennyit is költenek rá. Négyezer fős nézettség - egy hobbi szinten működtetett oldalnál az megteszi, fizetett alkalmazottakkal és belepumpált százmilliókkal viszont csapnivaló teljesítmény.
Minden bizonnyal Brüsszelben is felmerült, hogy egy ekkora médiafelületen nem is nagyon lenne értelme az uniópárti tüntetéseiket reklámozni. Ez a szégyenletes teljesítmény azonban nem az EuroNews veresége. Ez az Európai Unió veresége. Ha egy olyan képződményt akarnak pozitív színben feltüntetni, ami milliók életét tönkre tette, az pontosan négyezer embert fog érdekelni. Se többet, se kevesebbet, - mert minden bizonnyal van négyezer ember, aki jól járt az uniós csatlakozással is. Ők azok, akik a mai napig EU-barát tüntetéseket szerveznének, és nem értik, miért nem sikerül.

http://www.hidfo.net.ru/2014/12/08/senkit-nem-erdekelnek-az-europai-unio-hirei