Visszaszámlálás? 300méter, 100méter, 40méter! “Ügyességi próba” a MÁV-nál?
Egymástól negyven méterre állt
meg két személyvonat szombat délután Dunakeszin, a szerelvények egy
vágányon, egymással szemben haladtak – közölte a Mávinform
sajtóügyeletese az MTI-vel.
Peiper Károly tájékoztatása szerint a
Szobról Budapest-Nyugati pályaudvarra tartó vonat eddig tisztázatlan
körülmények között áthaladt a biztosítóberendezés vörös jelzésén és az
egyik váltót felvágva szembement a Vác felé éppen induló
személyvonattal. A vonatokat vészfékezéssel sikerült megállítani
egymástól mintegy 40 méter távolságban. Személyi sérülés a vonatokon
nem történt, az eset körülményeit a MÁV, a rendőrség és a
Közlekedés-biztonsági Szervezet (KBSZ) is vizsgálja.
Az érintett vonatok csak a helyszíni
vizsgálatok lefolytatása után közlekedhetnek tovább. A
Budapest-Vác-Szob vonalon az esti órákban 10-15 perc körüli késések
várhatók.
Tavaly év végén hasonló eset történt
ugyanezen a vasútvonalon, december 2-án Vác és Verőce állomások között
az Avala nemzetközi gyorsvonat és a Szobra közlekedő személyvonat alig
300 méterre állt meg egymástól.
Kelenföld és Háros között 2013
szeptemberében volt ilyen incidens, akkor a Pécsről érkező Tubes
Intercity és a Szombathelyre induló gyorsvonat a nyílt pályán egymással
szemben haladt, egymástól száz méterre állították meg őket.
(MTI)
Megfelelően működött a vasúti rendszer Dunakeszinél
És a vonatbefolyásoló
rendszerrel sem volt baj – közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet.
Szombaton két vonat ugyanazon a vágányon egymással szemben haladt és
alig 40 méterre állt meg egymástól. A balesetvizsgálók éjszaka fejezték
be a helyszíni szemlét, most a vonat adatrögzítő berendezését elemzik.
Megfelelően működött a vasúti
biztosítóberendezés és a vonatbefolyásoló rendszer szombaton
Dunakeszinél, ahol két vonat ugyanazon a vágányon egymással szemben
haladt és alig 40 méterre állt meg egymástól – közölte a
Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője vasárnap. Bajkó
Erika elmondta: a balesetvizsgálók éjszaka fejezték be a helyszíni
szemlét Dunakeszinél.
“Az eddigi információk szerint
Dunakeszi állomás, eddig tisztázatlan okból, az eredetileg tervezett
3-4. vágány helyett a 8. vágányra fogadta a Budapest felől érkező
személyszállító motorvonatot, amely a biztosítóberendezés korábban már
ismert hibája miatt óránkénti 15 kilométeres sebességnél kisebb
sebességgel haladt be az állomásra” – mondta.
Hozzátette: a másik, Vác felől érkező
vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia, amíg a
motorvonat elhagyja az állomást. A vonat azonban túlment a számára
tilos jelzést mutató vörös jelzőn, “felvágta”, vagyis átállította az
első váltót, majd kitérő állású váltón haladt keresztül, aminek
következtében ugyancsak a 8. vágányra terelődött.
“A vonatbefolyásoló berendezés –
észlelve, hogy a vonat meghaladta a vörös jelzést – megkezdte a vonat
vészfékezését. Eközben a motorvonat vezetője is észlelte a szembejövő
vonatot, és ő is megállította a saját vonatát, így a két vonat
egymástól 38,2 méterre állt meg” – tette hozzá Bajkó Erika. Elmondta, a
helyszíni szemle során a balesetvizsgálók ellenőrizték az esettel
kapcsolatban érintett biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló
berendezés működését, és azt megfelelőnek találták.
Hozzátette: a Közlekedésbiztonsági
Szervezet átvette a vonat adatrögzítő berendezését, az azon tárolt
adatok elemzése még folyik. Ezt követően részletesen meghallgatják a
személyzetet, amelynek az első meghallgatása már szombat este
megtörtént. A Mávinform szombat délután azt közölte, hogy a vonatokon
senki sem sérült meg. A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a vasúti
közlekedés veszélyeztetésének gyanújával indított nyomozást az ügyben
ismeretlen tettes ellen.
(hiradó)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése